Přejít na obsah

Startování - změna dle počasí?


borlan

Doporučené příspěvky

Mám Octu 04 čerstvě (cca 2měsíce). V letních teplotách startovala tak, že po zhasnutí žhavení jsem hned otočil klíčkem a motor naskočil s první otáčkou. Pak jednoho dne klesly teploty ráno k 8°C (možná i má roli mokro, po dešti) a hned jsem slyšel, že je něco jinak - než motor naskočil, tak tam byly 3-4 otáčky. Pak se zase oteplilo a bylo to jako dřív. Při dalším ochlazení znovu ta prodleva 4-5otáček.

 

Tak se ptám - je to normální jev, který se nebude postupem zimy stupňovat, nebo mi to může něco naznačovat? Zajímám se proto, abych s příchodem větší zimy nezjistil, že se to stupňuje až do nenastartování... Baterka? Svíčky? Něco jiné?

Odkaz ke komentáři

Spooky1 - když jsem psal svíčky, tak jsem měl samo na mysli žhavicí svíčky - to je špatné označení? Myslím, že jsem jiné označení neslyšel...ale to ještě neznamená, že když se to všude používá, že je to správně. Prosím o upřesnění jak to tedy je (i když podstata problému bude stejná ať to nazvu jak chci...ale jen pro osvětu). Takže pouhé zhasínání kontrolky žhavení ještě nic neříká o tom v jakém stavu "žhavičky" jsou? Pochopitelně nemám ánunk o tom, jak dlouho takové svíčky standardně žijou a kolik toho mají ty moje za sebou (vlastním 2 měsíce)

 

Mirouch - o baterce a jejím stavu vím jako dvouměsíční majitel úplný kulový. Takže není vyloučené, že budu co nevidět řešit novou. V podstatě denně s autem jedu (ne moc dlouhý trasy, ale jedu). Nebo snad je normální a běžné, že musím jednou za čas i kvalitní a dobrou baterku samostatně nabít? Pokud ano, tak to je blbý...já sem takovej spíš lajdák a jezdím dokud sama slouží. Tak nějak jsem se přiklonil postupem času k názorům, že neudržovaná aku slouží 5let, udržovaná a obskakovaná 6 a půl... :P

 

Takže závěr je, že mi to něco naznačuje, že to není standardní projev...kua zase minus prachy na obzoru... B)

Odkaz ke komentáři

Každopádně žhavičky bych vyměnil, přeci jen nevíš jak dlouho tam jsou. Není zase taková darda aby si to neutáhl. Jinak jmenuje se to svíčka žhavící. Nenapsal jsi jakou přesně máš motorizaci.

A co se baterky týče jestli jezdíš krátký trasy tak se ti baterka asi moc nedobije, proto jsem ti doporučil ji dobít. Já jezdím denně 30km do práce a 30 km z práce a stejně tak 3x až 4x do roka ji napíchnu na nabíječku a nechám jí přes noc. A je to znát.

A jestli ani to nepomůže nechal bych seřídit předvstřik no pak už asi jen diagnostika motoru ;)

Až to uděláš děj vědět výsledek :palec:

Odkaz ke komentáři

Mám Octu 04 čerstvě (cca 2měsíce). V letních teplotách startovala tak, že po zhasnutí žhavení jsem hned otočil klíčkem a motor naskočil s první otáčkou. Pak jednoho dne klesly teploty ráno k 8°C (možná i má roli mokro, po dešti) a hned jsem slyšel, že je něco jinak - než motor naskočil, tak tam byly 3-4 otáčky. Pak se zase oteplilo a bylo to jako dřív. Při dalším ochlazení znovu ta prodleva 4-5otáček.

 

Tak se ptám - je to normální jev, který se nebude postupem zimy stupňovat, nebo mi to může něco naznačovat? Zajímám se proto, abych s příchodem větší zimy nezjistil, že se to stupňuje až do nenastartování... Baterka? Svíčky? Něco jiné?

Ahoj. Na 99% to budou hžavící svíčky. Já měl špatný všechny 4 a startovaloto i když venku bylo 5 stupnů mrazu. Kontrolka na hžavení svítí normálně,ale svíčky nehžaví

Odkaz ke komentáři

armax - sorry, ale jak čtu tvůj příspěvek tak se mi jeví zmatený - píšeš, že na 99% bude chyba ve svíčkách, pak že jsi měl 4 ze 4 špatný a přesto startovalo i při -5. A nakonec, že kontrolka svítí normálně, ale svíce nežhaví...myslels jakože kontrolka normálně zhasíná a svíce nežhaví? Zkus prosím vše dovysvětlit.

 

Mirouch, Spooky - tak to dobití je zajímavá info, opravdu jezdím denně 15tam a 15zpět + nějaké pocuky s polovičkou po městě a občas o fous delší pojezd o víkendu. Já teda nikdy přidobíjení batky neřešil. Asi na tom něco bude, ale už jsem zmiňoval jakej sem lenoch línej? :rolleyes: Kdybych se přece jen odhodlal - dá se dobíjet nevymontovaná v autě? Nebo se musí bezpodmínečně odpojit? Nejmenší zlo by pro mne bylo dát o víkendu k otci do garáže a napojit na nabíječku...

 

Co se týče žhaviček - asi by prospěla výměna, protože o historii nevím nic. Ale vzhledem k mému naturelu to spíš zatím nechám, dokud opravdu nebude větší problém. Pak bych řešil promptně. A hned se předem zeptám - je nějaký problém vyměnit samodomo? Nebo nějaká odlišnost od výměny svíce na benzinu (zvl. nářadí,nějaké následné nastavení apod.)?

 

Motorizaci jsem vědomě nezmiňoval proto, že jsem v sekci 1.9TDi 66kW...nebo ještě něco chybí? Ale je pravda, že i já kolikrát jinde přehlédl v jaké jsem sekci a domáhal se info... ;)

 

Ještě závěr obecně - vím, že je tu na foru trochu "přeborlanováno", ale to je tím jak se v novém autě rozhlížím...a je pro mne srozumitelnější rychlá jasná info zkušených, než sáhodlouhé studování podkladů a návodů. Něco taky samo přečtu, ale tady se mi to jeví efektivnější...nebojte, jak postupně vstřebám základy, tak se výskyt normalizuje... B)

Odkaz ke komentáři

Ha tak jsm si nevšiml v jaké jo to sekci reagoval jsem na dotaz a toto mo uniklo. :wallbash:

Baterku ale dobij to ti hodně ukáže. Já ji ani neodpojuji a že bych jí vyndal z auta ano nemluvim (kařdej pohyb navíc škodí :smich: ).

Výměnu žhaviřek zvladneš sám třeba na parkovišti u hypermarketu za půl hoďky. Taky jsem z toho měl vítr, ale je to v pohodě. Stačí ti abys měl klíč 13 na krycí plast co máš na motoru a trubkový klíč 11mm na žhaviče.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Prosím potvrdit nebo vyvrátit, co jsem při hovorech zaslechl:

 

- žhavicí svíčka buď funguje nebo nefunguje, žádný stav mezi neexistuje (jakože méně funguje, starší horší, slabší, zanesená...).

 

- případně nefunkční konkrétní žhavičku indikuje diagnostika (VAG - výpis chyb)

 

Dík předem za stručnou jasnou... :palec:

Odkaz ke komentáři

Aha - takže moje info nebyly zcela ok. Takže si dovedu představit, že diagnostika najde (pokud vůbec)jen zcela KO žhavičku (přerušenou), ale "slabou" samo ne. Jinými slovy - pokud nyní žhavičky vyměním (ty původní jsem zdědil a nevím o nich a jejich historii vůbec nic), mám jakousi šanci na zlepšení startování...

 

Pokud tvoje slova ještě potvrdí další, tak je to pro mne potěšující zpráva... :palec:

Odkaz ke komentáři

Tak jsem se konečně dokopal a ze So na Ne jsem nechal dobít batku v autě (byla volná fotrova garage). Řekl bych ale, že žádnej efekt nepozoruju, připadne mi to chování stejné (ale třeba to jen nedokážu posoudit). Ve St jsem se po cestě z práce (15km) stavil v krámě, kde zdarma diagnostikujou stav batky takovým přenosným přístrojem - naklofe tam parametry baterky a pak to napojí a vyjede papírek s výsledkem. U té mé Varty 70AH (neznámá historie, koupil s autem) to ukázalo 100% nabití (ale to nevím jestli je relevantní info při měření těsně po dojezdu - u Feldy mi taky palubák po dojezdu ukazoval nad 12V u haprující batky, ale po cca hodině tam bylo třeba 11.5 a míň) a dál startovací proud 82%. Podle toho maníka je ta baterka v relativně dobré kondici. Tak to je k aku.

 

Teď žhavičky - konečně mi dorazily, tak se hodně přiblížila jejich instalace do auta. Měly by to být origo Bosch (i když mne trochu znejistěl nápis Made in France...co?). Jak Mirouch psal připravit trubkovou 11ku...já to změřil na žhavičce a mám tam 6hr 10mm. Rozpor? A ten konec je opravdu docela dlouhý = běžným gola ořechem asi neuspěju, musím kouknout po prodlouženém.

 

A jak vlastně žhavička těsní? Na kuželu co je hned nad tou tmavou žhavicí částí? A jak moc se utahuje (předpokládám za studena)? Dát to na nějaké Nm a věřit tomu?

 

A ještě poslední dotaz - sundám plastový kryt motoru a jak to tam je dál? Nějaká společná přišroubovaná lišta pro všechny 4 žhavičky, nebo každý přívod samostatně přišroubován? Aby mne něco nepřekvapilo když už bych se do toho sám pustil...

 

Dík předem za další rady...a zase to mám poměrně dlouhý, co? :rolleyes:

Odkaz ke komentáři

Země původu bych se nebál. Bosch vyrábí i u nás a je to pořád Bosch.

 

Já dával NGK takže je možný rozdíl ve velikosti klíče ale délka sedí ne - hodně dlouhej :lool:

 

Těsní kuželem a dotáhni to s citem abys to neurval. Určitě tam nějaký doporučený moment je ale kolik opravdu nevím.

 

Koukni sem. Je to tam pěkně podrobně popsaný.

Odkaz ke komentáři

Jak krasne zaplacat dve strany temou... Jak vymenit zhavice. Stan se clenem clubu a veskery dilensky prirucky a postupy atd... ti budou k dispozici... V tech DP je to opravdu vse dopodrobna (skoro pro blbce) vysvetleno.. ;)

Máš pravdu a jestli bude autor souhlasit byl bych pro smazání :palec:

 

Nebo aspoň promazat.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...