borlan Odesláno Září 22, 2011 Sdílet Odesláno Září 22, 2011 Mám Octu 04 čerstvě (cca 2měsíce). V letních teplotách startovala tak, že po zhasnutí žhavení jsem hned otočil klíčkem a motor naskočil s první otáčkou. Pak jednoho dne klesly teploty ráno k 8°C (možná i má roli mokro, po dešti) a hned jsem slyšel, že je něco jinak - než motor naskočil, tak tam byly 3-4 otáčky. Pak se zase oteplilo a bylo to jako dřív. Při dalším ochlazení znovu ta prodleva 4-5otáček. Tak se ptám - je to normální jev, který se nebude postupem zimy stupňovat, nebo mi to může něco naznačovat? Zajímám se proto, abych s příchodem větší zimy nezjistil, že se to stupňuje až do nenastartování... Baterka? Svíčky? Něco jiné? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Spooky1 Odesláno Září 22, 2011 Sdílet Odesláno Září 22, 2011 ne svíčky,ale žhavičky. Těmy bych asi osobně začal... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Září 22, 2011 Sdílet Odesláno Září 22, 2011 A dobij baterku 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Září 23, 2011 Autor Sdílet Odesláno Září 23, 2011 Spooky1 - když jsem psal svíčky, tak jsem měl samo na mysli žhavicí svíčky - to je špatné označení? Myslím, že jsem jiné označení neslyšel...ale to ještě neznamená, že když se to všude používá, že je to správně. Prosím o upřesnění jak to tedy je (i když podstata problému bude stejná ať to nazvu jak chci...ale jen pro osvětu). Takže pouhé zhasínání kontrolky žhavení ještě nic neříká o tom v jakém stavu "žhavičky" jsou? Pochopitelně nemám ánunk o tom, jak dlouho takové svíčky standardně žijou a kolik toho mají ty moje za sebou (vlastním 2 měsíce) Mirouch - o baterce a jejím stavu vím jako dvouměsíční majitel úplný kulový. Takže není vyloučené, že budu co nevidět řešit novou. V podstatě denně s autem jedu (ne moc dlouhý trasy, ale jedu). Nebo snad je normální a běžné, že musím jednou za čas i kvalitní a dobrou baterku samostatně nabít? Pokud ano, tak to je blbý...já sem takovej spíš lajdák a jezdím dokud sama slouží. Tak nějak jsem se přiklonil postupem času k názorům, že neudržovaná aku slouží 5let, udržovaná a obskakovaná 6 a půl... :P Takže závěr je, že mi to něco naznačuje, že to není standardní projev...kua zase minus prachy na obzoru... B) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Září 23, 2011 Sdílet Odesláno Září 23, 2011 Každopádně žhavičky bych vyměnil, přeci jen nevíš jak dlouho tam jsou. Není zase taková darda aby si to neutáhl. Jinak jmenuje se to svíčka žhavící. Nenapsal jsi jakou přesně máš motorizaci. A co se baterky týče jestli jezdíš krátký trasy tak se ti baterka asi moc nedobije, proto jsem ti doporučil ji dobít. Já jezdím denně 30km do práce a 30 km z práce a stejně tak 3x až 4x do roka ji napíchnu na nabíječku a nechám jí přes noc. A je to znát. A jestli ani to nepomůže nechal bych seřídit předvstřik no pak už asi jen diagnostika motoru ;) Až to uděláš děj vědět výsledek 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Spooky1 Odesláno Září 23, 2011 Sdílet Odesláno Září 23, 2011 No úplně nejjednodušší a nejrychlejší je si půjčit od někoho z kamarádů baterku a zkusit. Pak ty žhavicí svíčky. A pak případně řešit dál... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest armax Odesláno Září 24, 2011 Sdílet Odesláno Září 24, 2011 Mám Octu 04 čerstvě (cca 2měsíce). V letních teplotách startovala tak, že po zhasnutí žhavení jsem hned otočil klíčkem a motor naskočil s první otáčkou. Pak jednoho dne klesly teploty ráno k 8°C (možná i má roli mokro, po dešti) a hned jsem slyšel, že je něco jinak - než motor naskočil, tak tam byly 3-4 otáčky. Pak se zase oteplilo a bylo to jako dřív. Při dalším ochlazení znovu ta prodleva 4-5otáček. Tak se ptám - je to normální jev, který se nebude postupem zimy stupňovat, nebo mi to může něco naznačovat? Zajímám se proto, abych s příchodem větší zimy nezjistil, že se to stupňuje až do nenastartování... Baterka? Svíčky? Něco jiné? Ahoj. Na 99% to budou hžavící svíčky. Já měl špatný všechny 4 a startovaloto i když venku bylo 5 stupnů mrazu. Kontrolka na hžavení svítí normálně,ale svíčky nehžaví 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Září 26, 2011 Autor Sdílet Odesláno Září 26, 2011 armax - sorry, ale jak čtu tvůj příspěvek tak se mi jeví zmatený - píšeš, že na 99% bude chyba ve svíčkách, pak že jsi měl 4 ze 4 špatný a přesto startovalo i při -5. A nakonec, že kontrolka svítí normálně, ale svíce nežhaví...myslels jakože kontrolka normálně zhasíná a svíce nežhaví? Zkus prosím vše dovysvětlit. Mirouch, Spooky - tak to dobití je zajímavá info, opravdu jezdím denně 15tam a 15zpět + nějaké pocuky s polovičkou po městě a občas o fous delší pojezd o víkendu. Já teda nikdy přidobíjení batky neřešil. Asi na tom něco bude, ale už jsem zmiňoval jakej sem lenoch línej? Kdybych se přece jen odhodlal - dá se dobíjet nevymontovaná v autě? Nebo se musí bezpodmínečně odpojit? Nejmenší zlo by pro mne bylo dát o víkendu k otci do garáže a napojit na nabíječku... Co se týče žhaviček - asi by prospěla výměna, protože o historii nevím nic. Ale vzhledem k mému naturelu to spíš zatím nechám, dokud opravdu nebude větší problém. Pak bych řešil promptně. A hned se předem zeptám - je nějaký problém vyměnit samodomo? Nebo nějaká odlišnost od výměny svíce na benzinu (zvl. nářadí,nějaké následné nastavení apod.)? Motorizaci jsem vědomě nezmiňoval proto, že jsem v sekci 1.9TDi 66kW...nebo ještě něco chybí? Ale je pravda, že i já kolikrát jinde přehlédl v jaké jsem sekci a domáhal se info... ;) Ještě závěr obecně - vím, že je tu na foru trochu "přeborlanováno", ale to je tím jak se v novém autě rozhlížím...a je pro mne srozumitelnější rychlá jasná info zkušených, než sáhodlouhé studování podkladů a návodů. Něco taky samo přečtu, ale tady se mi to jeví efektivnější...nebojte, jak postupně vstřebám základy, tak se výskyt normalizuje... B) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Září 27, 2011 Sdílet Odesláno Září 27, 2011 Ha tak jsm si nevšiml v jaké jo to sekci reagoval jsem na dotaz a toto mo uniklo. Baterku ale dobij to ti hodně ukáže. Já ji ani neodpojuji a že bych jí vyndal z auta ano nemluvim (kařdej pohyb navíc škodí ). Výměnu žhaviřek zvladneš sám třeba na parkovišti u hypermarketu za půl hoďky. Taky jsem z toho měl vítr, ale je to v pohodě. Stačí ti abys měl klíč 13 na krycí plast co máš na motoru a trubkový klíč 11mm na žhaviče. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Září 27, 2011 Autor Sdílet Odesláno Září 27, 2011 OK, tu batku teda udělám, žhavičky ještě vyčkají zřejmě až na krizovější dobu...ale vím už jak na ně. Dík. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Září 27, 2011 Sdílet Odesláno Září 27, 2011 OK, tu batku teda udělám, žhavičky ještě vyčkají zřejmě až na krizovější dobu...ale vím už jak na ně. Dík. :palec: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Září 27, 2011 Autor Sdílet Odesláno Září 27, 2011 A nemrknul bys ještě do elektriky? Jak se tam snažím s tou kontrolkou? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Říjen 20, 2011 Autor Sdílet Odesláno Říjen 20, 2011 Prosím potvrdit nebo vyvrátit, co jsem při hovorech zaslechl: - žhavicí svíčka buď funguje nebo nefunguje, žádný stav mezi neexistuje (jakože méně funguje, starší horší, slabší, zanesená...). - případně nefunkční konkrétní žhavičku indikuje diagnostika (VAG - výpis chyb) Dík předem za stručnou jasnou... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Petan.VUT Odesláno Říjen 20, 2011 Sdílet Odesláno Říjen 20, 2011 6havič může být načatej a starej a pak už nežhaví tolik, spíš jeho celá část. Diagnostika to nezjistí. nejlepší je vydělat a vyzkoušet s jiným zdrojem. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Říjen 20, 2011 Autor Sdílet Odesláno Říjen 20, 2011 Aha - takže moje info nebyly zcela ok. Takže si dovedu představit, že diagnostika najde (pokud vůbec)jen zcela KO žhavičku (přerušenou), ale "slabou" samo ne. Jinými slovy - pokud nyní žhavičky vyměním (ty původní jsem zdědil a nevím o nich a jejich historii vůbec nic), mám jakousi šanci na zlepšení startování... Pokud tvoje slova ještě potvrdí další, tak je to pro mne potěšující zpráva... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Říjen 20, 2011 Sdílet Odesláno Říjen 20, 2011 Je to tak. Kup nový a neřeš to. Až padnou pořádný mrazy mohl by si zaplakat. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Říjen 21, 2011 Autor Sdílet Odesláno Říjen 21, 2011 OK, nový byly dlouho na cestě, ale včera už dorazily...tak když už je mám, tak je i vyměním (nebo nechám vyměnit, teď jak je mám reálně v ruce, tak mám ještě nějaké nejasnosti ohledně výměny). 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Říjen 21, 2011 Autor Sdílet Odesláno Říjen 21, 2011 Tak jsem se konečně dokopal a ze So na Ne jsem nechal dobít batku v autě (byla volná fotrova garage). Řekl bych ale, že žádnej efekt nepozoruju, připadne mi to chování stejné (ale třeba to jen nedokážu posoudit). Ve St jsem se po cestě z práce (15km) stavil v krámě, kde zdarma diagnostikujou stav batky takovým přenosným přístrojem - naklofe tam parametry baterky a pak to napojí a vyjede papírek s výsledkem. U té mé Varty 70AH (neznámá historie, koupil s autem) to ukázalo 100% nabití (ale to nevím jestli je relevantní info při měření těsně po dojezdu - u Feldy mi taky palubák po dojezdu ukazoval nad 12V u haprující batky, ale po cca hodině tam bylo třeba 11.5 a míň) a dál startovací proud 82%. Podle toho maníka je ta baterka v relativně dobré kondici. Tak to je k aku. Teď žhavičky - konečně mi dorazily, tak se hodně přiblížila jejich instalace do auta. Měly by to být origo Bosch (i když mne trochu znejistěl nápis Made in France...co?). Jak Mirouch psal připravit trubkovou 11ku...já to změřil na žhavičce a mám tam 6hr 10mm. Rozpor? A ten konec je opravdu docela dlouhý = běžným gola ořechem asi neuspěju, musím kouknout po prodlouženém. A jak vlastně žhavička těsní? Na kuželu co je hned nad tou tmavou žhavicí částí? A jak moc se utahuje (předpokládám za studena)? Dát to na nějaké Nm a věřit tomu? A ještě poslední dotaz - sundám plastový kryt motoru a jak to tam je dál? Nějaká společná přišroubovaná lišta pro všechny 4 žhavičky, nebo každý přívod samostatně přišroubován? Aby mne něco nepřekvapilo když už bych se do toho sám pustil... Dík předem za další rady...a zase to mám poměrně dlouhý, co? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Říjen 22, 2011 Sdílet Odesláno Říjen 22, 2011 Země původu bych se nebál. Bosch vyrábí i u nás a je to pořád Bosch. Já dával NGK takže je možný rozdíl ve velikosti klíče ale délka sedí ne - hodně dlouhej :lool: Těsní kuželem a dotáhni to s citem abys to neurval. Určitě tam nějaký doporučený moment je ale kolik opravdu nevím. Koukni sem. Je to tam pěkně podrobně popsaný. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Říjen 24, 2011 Autor Sdílet Odesláno Říjen 24, 2011 Pěkný odkaz! A jak teda - povolovat a utahovat za studena? A ta kontaktová lišta je jen nacvaklá na konce žhaviček? To bych už pak snad měl mít veškeré info... B) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Říjen 24, 2011 Sdílet Odesláno Říjen 24, 2011 Chlape bídná četl si to ;) ? Píše tam že on nechal vychladnout motor, je to asi lepší protože si nespálíš ruce a já to dělal taky ta studena. Lišta je tam jen nacvaknutá, ale bacha je plastová aby ti nepraskla 0 Citovat Odkaz ke komentáři
borlan Odesláno Říjen 25, 2011 Autor Sdílet Odesláno Říjen 25, 2011 Já právě četl, že nenechal úplně vychladnout...tak si tohle chci ujasnit ještě i jinde. Normální svíčky jsem měnil vždy za studena (povoloval i utahoval), ale chci mít jistotu jestli to je stejné i s těma žhavičkama... B) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Říjen 25, 2011 Sdílet Odesláno Říjen 25, 2011 Ha promiň to jsem blbě přečet já. ^_^ Já když jsem to dělal tak jsem nechal auto celej den stál na dílně a když jsem to šel dělat mohl mít motor tak 20o a šlo to v pohodě. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
p2p Odesláno Říjen 26, 2011 Sdílet Odesláno Říjen 26, 2011 Jak krasne zaplacat dve strany temou... Jak vymenit zhavice. Stan se clenem clubu a veskery dilensky prirucky a postupy atd... ti budou k dispozici... V tech DP je to opravdu vse dopodrobna (skoro pro blbce) vysvetleno.. ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Říjen 26, 2011 Sdílet Odesláno Říjen 26, 2011 Jak krasne zaplacat dve strany temou... Jak vymenit zhavice. Stan se clenem clubu a veskery dilensky prirucky a postupy atd... ti budou k dispozici... V tech DP je to opravdu vse dopodrobna (skoro pro blbce) vysvetleno.. ;) Máš pravdu a jestli bude autor souhlasit byl bych pro smazání Nebo aspoň promazat. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
p2p Odesláno Říjen 26, 2011 Sdílet Odesláno Říjen 26, 2011 A kdyz jsme u toho pls... necituj... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mirouch76 Odesláno Říjen 26, 2011 Sdílet Odesláno Říjen 26, 2011 Kruci zase jsem se překlik. Omluva 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.