Jump to content

výměna uhlíků větráku octávie I


pavel71

Recommended Posts

vyndat větrák s auta viz http://forum.octavia...showtopic=15997 :palec:

po té co ho máme na stole vypinujem oba elektrický kontakty s konektoru

upraveny_Obraz1305.jpg

poté za pomoci šroubováku zatlačíme dovnitř do tělesa větráku gumové zajištění a vytáhneme motor větráku s umělohmotnýho deklu

upraveny_Obraz1306.jpgupraveny_Obraz1307.jpgupraveny_Obraz1308.jpgupraveny_Obraz1304.jpg

ted máme víc možností a to bud sundat vrtuli větráku nebo jí nesundavat a udělat to i s ní mě se sundat nepodařila a jelikož sem měl vítr z toho že jí vylomím tak sem jí nechal nasazenou

upraveny_Obraz1293.jpg

uhlíky sou v umělohmotným domku jenž v podstatě drží jen přítlačná pružina

upraveny_Obraz1292.jpg

tu pružinu s druhé strany za pomoci slabšího šroubováku vycvakneme a celý domek si povytáhnem pod vrtuli

upraveny_Obraz1294.jpgupraveny_Obraz1295.jpgupraveny_Obraz1296.jpg

ted je třeba za pomocí štípaček rozpojit spojení uhlíku a přívodu do větráku pokuste se to spojení rozdělat a zbytečně to jen neodštípnout

upraveny_Obraz1298.jpgupraveny_Obraz1299.jpg

ted vyndáme starý uhlík a dáme nový pokud by to měl někdo již vytavený či prasklý je třeba to bud vyměnit nebo opravit většinou stačí to vytavení opilovat a de to použít,pokud je to prasklý tak já to řeším vtavením slabého drátku přes prasklinu pomoci pistolový pájky a to aspon na dvou místech

ted je třeba propojit nový uhlík s přívodním drátem já na to nasunul trubičku kterou sem získal odštípnutím z elektrikářského očka č.4 trubičku sem na 2 místech zmáčkl štípačkama a z vrchu proletoval poté to zpět nacvaknem do toho držáku :palec:

upraveny_Obraz1300.jpgupraveny_Obraz1301.jpg

tak a ted operace :lool: je třeba držák s novým uhlíkem nandat zpět a zajistit pérkem je na každým jak se stím popere já použil tenký drát který sem si prostrčil motorkem na konec drátu uchytil pružinu kterou sem před tím nacvak do držáku s uhlíkem a pak už jen pomalu taháte za drát a druhou rukou si štelujete držák s uhlíkem tak aby zapadl do vybrání na statoru až je držák tam kde má být natáhneme drátem pružinu a na protější straně jí zahákneme :palec:

upraveny_Obraz1303.jpg

po té co se poperem i s druhou stranou tak si skontrolujem zda sou držáky uhlíků dobře nacvaklý a zda to pruží a zda nám otáčející se vrtule větráku o nic nedrhne a vyskoušíme na baterii zda větrák funguje :palec:

pokud je vše ok.tak větrák poskládáme a vrátíme do auta

ps-pokud by chtěl bejt někdo ještě důslednější a podařilo se mu ten motorek celej nák rozebrat může komutátor rotoru vzít jemným smirkem a proškrábnout to mezi jednotlivými lamelami ostrým hřebíkem já to zapotřebí neměl :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...