Přejít na obsah

Tlumení střechy O2


Doporučené příspěvky

Tak jsem se dostal k vylepšení originální izolace stropu své O2.

K mému překvapení v prvovýrobě nalepili hned tři rouna z recyklované textilie.

 

post-11666-0-17164400-1376076835_thumb.jpg

 

V O1 dávali jen jedno rouno, a to až dozadu do kufru.

To znamená podstatné vylepšení, nicméně pořád to není bůhví co.

 

Nejpracnější na celém projektu je odstranění toho původního rouna. Šlo to opravdu špatně. Kousek po kousku. Cucek po cucku, až na lepidlo.

Jakmile jsem se dostal skoro na plech, zůstávalo pár cucků a vytrvalá vrstva lepidla.

Pomohl odstraňovač silikonu a plastová špachtle. Jakmile se dostal odstraňovač na vrstvu lepidla, stačil tah špachtlí a veškerý materiál šel dolů jako v TV reklamě.

 

Při demontáži stropu jsem si sliboval, že vylepšení střešní izolace mne zbaví toho dunění v autě, když přijíždím domů po rozbité cestě.

Taky jsem se těšíl na větší tepelnou pohodu, když nechám svou tmavou Oktávku parkovat na přímém slunci.

 

Jako první vrstva přišly pláty alu-butyl-kaučuku Dead Zone Original

K tomu aby se dozvuk plechů snížil na minimum stačí polepit 30%. Cokoli nad třicet procent plochy zvedá váhu i cenu za materiál.

Zatímco podlahu a kufr jsem antivibroval celoplošně, střechu jsem opravdu jen polátal těmi třiceti procenty antivibrační folie.

Střechou nevchází tolik hluku jako podlahou, takže je také zbytečné nalepovat odrazovou zvukovou bariéru.

Bohatě postačí antivibrační, tepelná a zvukově absorbční vrstva.

Jde tady opravdu především o odstínění interiéru od té rozpálené plechové střechy a eliminaci boom boom efektu při přejezdu větších nerovností.

Na hladkém asfaltu je střecha sama o sobě tichounká.

 

post-11666-0-29542700-1376077334_thumb.jpg

 

Na obrázku jsou vidět pláty DZO v zadní části. Přední část už je polepená druhou vrstvou izolace. Použil jsem ABG3MAT Gama. Jde o pěnu s uzavřenými póry na bázi syntetického kaučuku. 6mm. Používají to například solárníci na tepelnou izolaci solárních systémů.

Možná by stačila pěnová karimatka. Nechci ale dělat pokusy, a proto jsem si raději zaplatil osvědčený materiál.

V porovnání s originál rounem v jediné vrstvě na cca 90% plochy jsem lepil tuto kaučukovou pěnu po celé ploše, včetně příčných výztuh. Spoje jsem přelepil hliníkovou páskou.

 

Jako třetí vrstvu jsem použil 13mm rouno kryté hladkým fleecem: Cartago 13.

Je to v podstatě stejná recyklovaná textilie jako dávají v prvovýrobě, jen je to o cca 30% tlustší a nalepil jsem to v co největší ploše.

Musel jsem vynechat příčné výztuhy, protože jinak už by mi zpátky nepasoval origo strop.

 

post-11666-0-04351200-1376078044_thumb.jpg

 

Výsledek?

Nečekejte zázraky. Elektromobil jsem z nafťáku neudělal.

Při poklepu na střechu jsou teď plechy patřičně "mrtvé". Neslyšíte dozvuk plechů jako dříve.

Subjektivně jsou teď přejezdy přes kanály izolovanější a komfortnější.

Tlumiče o kanálu samozřejmě ví, ale v hlavě už to neduní tak jako dříve.

Připomínám že podlaha i kufr je již rok kompletně polepená antivibračním materiálem,

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=13926

takže poslední co zbývalo byl opravdu jen ten strop.

 

Za vyšších rychlostí >80km/h těžko říct.

Střecha v originále sama o sobě sviští jen velmi malinko. Pokud zrovna nevezete na střeše kola, nebo střešní box.

Nějaký dB to určitě udělalo, ale jak je vidět například na akustické mapě Renault Mégane, hluk vstupuje převážně podlahou.

 

post-11666-0-76282600-1376079388_thumb.jpg

 

Takže na dálnici teď slyším hlavně přední podběhy a svist od zpětných zrcátek.

V budoucnu to ještě pojistí profi izolace podběhů. Až bude k dostání a skladem. Rohožku nebo koberec tam fakt lepit nechci.

Aerodynamický svist od střechy je v podstatě nulový, přejezdy přes nerovnosti jsou komfortnější, tepelná izolace je lepší.

Většina tepla se beztak dostane předním sklem a předními bočními okénky, které nesmí být ztmavené.

Stropní tapec ale není na dotek teplý jak býval a když zaparkuji tmavými zadními skly proti slunci, auto se už tak moc neprohřívá.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Dostal jsem se zadarmo k materiálu který používají v továrně na doplňky aut jako těsnění. Zdánlivě to připomíná spodní část jak se dělali dříve podložky pod myš. Je to ale takové hustější a nesaje to vodu. Má to v průměru cca 6 mm a z jedné strany je samolepící vrstva. Tak mě tak napadlo, že bych to mohl dát pod střechu. Otázkou ovšem zní, jestli to bude mít smysl a jaké budou výsledky. Na podlahu bych to asi neviděl, protože materiál není tak pružný. Zasílám foto pro představu:

 

10888723_10206153364616915_8925989196226

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o měsíc později...

Chcel by som sa opytat na postup, ako si daval dole strop ..co vsetko muselo byt demontovane...ci su tam nejake problemy.... Chcem dat dole strop a odstranit to neskutocne hrkotanie, ktore sa odtial ozyva..staci ze prejdem po malej jamke a vsetko hrkota..netuism ci su tam uvolnene kable alebo nieco ine..ten hrkot ide z B a C stlpikov a zo stropu.. Dakujem za feedback :)

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Koukám že odpovídám se zpožděním.

 

Ten strop nebyl problém sundat. Musely pryč sluneční clony, ty čtyři madla na držení a všechny sloupky.

Největší problém byl odlepit to origo rouno. Trhal jsem to po kouskách, nakonec pomohl odstraňovač silikonu.

Asi i ředidlo z Lidlu by udělalo stejnou službu.

Je nutné použít opravdu profi lepidla, aby to do roka neodpadlo. Střecha se umí v létě pěkně prohřát od sluníčka..

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...