Přejít na obsah

Olej do servořízení dolít nebo vyměnit ?


Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

při pohnutí volantu to dělá takové vzzz, tak jsem si našel, že je málo oleje v servořízení a opravdu je tam pod min hranicí.

Tak bych se chtěl zeptat, jestli stačí dolít. Pravděpodobně tam bude původní originál. Našel jsem i návod, jak olej vypustit a nalít nový, ale abych pravdu řekl, tak se mi do toho moc nechce. Tak se chci zeptat, jestli by moc vadilo, kdybych olej jen dolil. Bude ho tam asi i míň, takže toho starého tam moc nezbude.

Takže co myslíte, raději vypustit a nalít nový nebo fakt stačí dolít ?

 

Děkuji za odpověď.

Odkaz ke komentáři

Co to znamená je tam málo oleje! Při studeném motoru a srovnaných kolech má být oleje okolo rysky min. plus minus 2mm, takže 2mm pod rysku je OK. Pokud je tam úbytek, tam odstranit napřed netěsnost a pak dolít. Jak je tam olej dlouho? Jestli přes 5 let, doporučuji výměnu.

Odkaz ke komentáři

Výměnu jsem našel tuto:

 

Když odpojíš hadičku od čerpadla servořízení, olej vyteče ven téměř všechen. Můžeš i krátkodobě nastartovat, aby vzduch, který čerpadlo natahne do systému, vytlačil všechen olej i z vlastního řízení. Ale moc dlouho to bez oleje netoč, čerpadlo by se mohlo kousnout.

 

Nový olej nalij do nádobky, nastartuj na volnoběh a otáčej volantem střídavě na levý a pravý doraz řízení - plné rejdy (pomalu). Někdo druhý ať dolévá olej do nádobky. Vejde se tam přesně litr.

 

Šlo by ?

Odkaz ke komentáři

Něco k mé výměně:

Já tam dal Castrol Automatic TQ Dexron III, červený, 240,- Kč/litr, je to olej do automatických převodovek, nalil jsem ho tam asi 3/4 litru. A teď k tomu postupu. Musíš zvednou předek celý do vzduchu. Z nádržky jsem odsál olej co šlo. Odpojil jsem tlakové potrubí na převodce řízení. Jsou tam dvě a myslím, že každé má jinak velikej šroub, je tam docela blbý přístup. Hlavy šroubů směřují myslím že na levo, k jednomu šroubu jsem se dostal asi ze strany od kola, jsou vidět, jsou nad nápravnicí, to najdeš. Začne vytékat olej. Pak začneš točit kolama z jedné strany na druhou, z plného pravého rejdu do plného levého. Tím vypumpuješ všechen ten olej z řízení. Docela to má tlak a trochu to i stříkalo. Pak připojíš zpět tlakové potrubí na převodku řízení. Naplníš nádržku na olej, olej bude trochu ubývat, pak se to zastaví a ty musíš znova začít otáček kolama z jednoho rejdu do druhého, on se zase olej nasaje do řízení. Postupně dolévej olej, ať se to zase nezavzdušní. Když to bude vypadat, že již olej neklesá, nastartuj motor a opět toč kolama z jednoho rejdu do druhého. V nádržce to začně pěnit, to se to odvzdušnujě. Vypneš motor, doleješ a znova nastartovat a točit. Takhle to párkrát uděláš, přestane to pěnit, přestane klesat hladina oleje a je to hotové.

Trochu vzduchu tam zůstane, to se odvzdušní až po pár kilometrech jízdy, takže pak zkontrolovat a popřípadě dolít. Podle chytrých knížek tam má být asi 0,7 - 0,9 litru. Hladina u studeného řízení má být 0,2 mm pod riskou min., až 0,2 mm nad riskou min. U teplého řízení se má hladina pohybovat mezi max. a min.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Něco k mé výměně:

Já tam dal Castrol Automatic TQ Dexron III, červený, 240,- Kč/litr, je to olej do automatických převodovek, nalil jsem ho tam asi 3/4 litru. A teď k tomu postupu. Musíš zvednou předek celý do vzduchu. Z nádržky jsem odsál olej co šlo. Odpojil jsem tlakové potrubí na převodce řízení. Jsou tam dvě a myslím, že každé má jinak velikej šroub, je tam docela blbý přístup. Hlavy šroubů směřují myslím že na levo, k jednomu šroubu jsem se dostal asi ze strany od kola, jsou vidět, jsou nad nápravnicí, to najdeš. Začne vytékat olej. Pak začneš točit kolama z jedné strany na druhou, z plného pravého rejdu do plného levého. Tím vypumpuješ všechen ten olej z řízení. Docela to má tlak a trochu to i stříkalo. Pak připojíš zpět tlakové potrubí na převodku řízení. Naplníš nádržku na olej, olej bude trochu ubývat, pak se to zastaví a ty musíš znova začít otáček kolama z jednoho rejdu do druhého, on se zase olej nasaje do řízení. Postupně dolévej olej, ať se to zase nezavzdušní. Když to bude vypadat, že již olej neklesá, nastartuj motor a opět toč kolama z jednoho rejdu do druhého. V nádržce to začně pěnit, to se to odvzdušnujě. Vypneš motor, doleješ a znova nastartovat a točit. Takhle to párkrát uděláš, přestane to pěnit, přestane klesat hladina oleje a je to hotové.

Trochu vzduchu tam zůstane, to se odvzdušní až po pár kilometrech jízdy, takže pak zkontrolovat a popřípadě dolít. Podle chytrých knížek tam má být asi 0,7 - 0,9 litru. Hladina u studeného řízení má být 0,2 mm pod riskou min., až 0,2 mm nad riskou min. U teplého řízení se má hladina pohybovat mezi max. a min.

zdravím, koupil jsem si octu 1,6 mpi 75kw 275000km začína mi to vrnět při levým rejdu, koukal jsem do nadržky a je tam cca 1cm pod minimem když je přímí smer. Tak se chci optat zda musím jit zespod auta?

, to by se mi totiž moc nechtelo pač mam podvozek pro špatný cesty a je tam pod celým predkem 4mm tlustý plech, ochrana proti proražrní vany. Vec dobrá ale i při blbý výmene oleje to stojí zaprd.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Líbí se mi, jaká se tu kvůli výměně čelního skla rozvinula diskuse ... . Má zkušenost je taková, že mi nikdy nikdo nenutil "zalepení" skla, vždy se sklo měnilo. Ano, vím, že výměna skla má svá rizika, ale stejně to sklo je po nějaké době  a porci kilometrů "osekané" a poškrábané, navíc u staršího auta se už začíná i odlepovat, takže vždy výměna. Mě tedy ca 1000,-kč/rok a spoluúčast 1000,- nezabije, takže sklo mám pojištěné a měním, když je potřeba. 
    • bigfavo vaša objednavka je už pripravena a zajtra ju posielam
    • tak potom si treba nastudovat, ze kedy sa opravuje a kedy meni a ked s tym ides do servisu, tak predsa zhodnotia, v akom je to sklo stave a navrhnu nejake riesenie. ci co len tak niekde das auto s tym, ze netusis, co sa s nim bude diat? to pochybujem.
×
×
  • Vytvořit...