Přejít na obsah

2 nebo 4 pružiny


Zmila

Doporučené příspěvky

Ahoj, budu na své oktě měnit tlumiče. Vybral jsem si Bilstein B4, mám k tomuto 3 dotazy:

 

1. auto má najeto 260t km, je dobré vyměnit i pružiny?

2. když koukám na internetu na sady pružin jsou vždy 4, ale já mám pružiny jen vpředu, budu na tyto Bilsteiny potřebovat 4 pružiny?

3. jestliže se snižuje podvozek, tak pomocí pružin? tzn. že nemůžu snížit podvozek vzadu, jestliže je tam nemám?

Odkaz ke komentáři

Zajdi k autu a ještě jednou se pořádně podívej na zadní nápravu, protože tam pružiny 100% jsou ;) . Jinak po 260t km už nebudou pružiny takové jako kdyby byly nové, takže pokud chceš mít vše OK a jsi ochotný investovat, tak dej pružiny i tlumiče nové.

Jinak auto se dá do určitě míry snížit jen pružinama (asi do -35mm), ale pokud by jsi chtěl jít níž, tak už je potřeba koupit komplet podvozek na to určený ;)

Odkaz ke komentáři

tak pružiny vzadu máš určitě, jinak by jsi jezdil asi kufrem po asfaltu laugh.giflaugh.giflol.giflol.gif

 

snížené pružiny si klidně kup jeslti chceš, víceméně u nich je jedno jaká značka - KW, Weitec, AP, cokoliv kromě JOMu. Na originální tlumiče bych dal max ty -30mm, pak už budeš zbytečně ničit tlumiče - pokud chceš níž, doporučuju celej podvozek....

 

jinak tuhost u některých značek lze zvolit (race, street, comfort), ale jinak si spíš hlídej motorizaci a váhy na nápravy podle techničáku.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak jestli můžu poradit pokud budeš kupovat pružiny klasické tak nekupuj snížené pružiny ani těch -30. Já jsem to tak udělal na staré oktě TDI a nebylo to úplně ideální, když jsem najel na hrbol nebo do díry, tak to udělalo nepříjemnou ránu. Toť moje zkušenost a kupoval jsem Bilsteiny a pružiny HR, takže žádný šméčka. :palec:

Odkaz ke komentáři

No o snížení ani zatím neuvažuju. Každopádně mechanik mi řekl, že pružiny nemá cenu měnit, jestliže nejsou prasklý, ať vyměnim jen tlumiče. Zítra mi je dovezou. Je t os těmi pružinami pravda? Každopádně když t oříká mechanik .... :)

 

No podle toho kolik mají najeto. Možná ti chtěl v dobré víře pomoct, že ušetříš ale když už to bude rozdělané, tak bych to vyměnil komplet. Ušetříš potom za práci kdyby jsi měnil pružiny znovu a víš že je to vše nové. I auto bude fungovat lépe. Kdybych dělal podvozek zvonu, tak si koupím Bilsteiny se zkrácenou pístnicí + pružiny -35/-35. Auto příjemně ztvrdne ale pořád má dostačující komfort a plnou užitnou hodnotu. Jel jsem s tím na hory i k moři a všechno v pohodě. :palec:

Odkaz ke komentáři

No tak v pondělí jsem objednanej v servise, tlumiče mám doma, takže už to asi s těma pružinama nezvládnu :(. Každopádně teda budu do budoucna uvažovat o těch pružinách -35/-35. To prý můžu namontovat i k normalní délce tlumičů. Jen se bojím abych pak nenaložil o dovolený auto a někde neurval nějakej spodní dekl, jako už se mi povedlo i při normální světlé výšce :D.

Odkaz ke komentáři

Co se týče výměny tlumičů, tak by se vždy měl měnit komplet to znamená:

1) Pružiny

2) Tlumiče

3 ) Horní uložení, alespoň přední nápravy

 

To proč se to dělá je jednoduchý. Při výměně je potřeba všecko rozebrat a udělat geometrii, takže je na tom víc hodin práce než materiálu. V servisu často řeknou nejdřiv tlumiče a za měsíc pružiny za další měsíc horní uložení. Pak se tam ta práce dá napočítat 3x.

 

 

Tak jestli můžu poradit pokud budeš kupovat pružiny klasické tak nekupuj snížené pružiny ani těch -30. Já jsem to tak udělal na staré oktě TDI a nebylo to úplně ideální, když jsem najel na hrbol nebo do díry, tak to udělalo nepříjemnou ránu. Toť moje zkušenost a kupoval jsem Bilsteiny a pružiny HR, takže žádný šméčka. :palec:

 

Obecně se u pružin doporučuje maximálně -40mm a rozhodně to nemíchat s nějakými sportovními tlumiči. Já vim, že to lidi míchaj jak jim to příde do ruky, ale výsledek je nejasný. Za 8000 Kč pak vznikne něco co nemusí fungovat. Lidi to hlavně ani nepoznaj a pak to někde oklopí v zatáčce, když příjde extrémní situace. Jsou dva druhy pružin a to komponentní ke sportovnímu tlumiči a to předem určenému a nebo sportovní k sériovému tlumiči.

 

K tomu bouchání. -> horní uložení a tlumič. Pak to prostě buší. Je potřeba to mít v kondici a nebo měnit současně.

 

Co se týče pružin tak vždycky je u nich údaj maximální zatížení náprav. To je v techničáku a to musí sedět jinak nebude sedět světlá výška. Příkladově tyto sportovní pružiny Octavia mají 1040kg na 1150 kg. Pokud to nedí tak to nebude ani správně fungovat. Co se týče pružin, tak je tam značka víceméně jen o ceně. Je to kroucený kus kovu, žádná věda.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

ja osobne neodporucam sportove pruziny, mal som ich este na byvalej ibize 6K facelift, 1.9 TDI, kamos ich mal na fabii1 combi 1.9 TDI, a obom sa nam to osvedcilo rovnako - sportove pruziny sa nespravaju dobre na seriovych tlmicoch, seriove tlmice nestihaju tymto pruzinam, viac krat kmitaju...uvediem priklad, ked som presiel cez nejaku nerovnost, malicky kopcek, tak kde serii zakmital predok 1x-2x, tak na sportovych pruzinach zakmital predok 3x-4x...vyzera to pekne znizene, mozno lepsie podrzi v zakrute, ale to je asi tak vsetko, vo vyssej rychlosti je to nestabilne, takze tak panove moja skusenost :)

Odkaz ke komentáři

Pouzil jsem Bilstein B4, zdaji se mi dost tvrdy, kdyz prejizdim vetsi hrbol nebo dolik, jsou dost nepohodlny, ale neni to nic hroznyho. Kazdopadne do zatacek to sedi slusne, ale nemuzu porovnat s origo, protoze ty uz jsem mel total v riti. Zda se mi ale, ze se auto obcas trochu pohupuje, tak nvm, asi koupim monroe pruziny.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...