Guest Trnka46 Odesláno Prosinec 12, 2013 Sdílet Odesláno Prosinec 12, 2013 Čaute borci, chci se zeptat, mám teď v plánu kupovat dvojkovou Octavku kombi 2008 1,9TDi, prodejce tvrdí, že nebyla havarovaná. Dá se to nějak poznat i bez testeru laku? Např. na pátých dveřích je jenom nápis "Octavia", pod ním není cedulka "TDi". Vypovídá to o něčem? Popř. na co si dát pozor při koupi tohoto auta. Díky moc za případné rady a typy. Velmi nerad bych někomu naletěl na špek.. Jara 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Hydraulik Odesláno Prosinec 12, 2013 Sdílet Odesláno Prosinec 12, 2013 co spáry a slícování dílů, rok výroby oken... jinak pokud je to dobře opravené, nemusíš poznat nic napís motorizace ani nápis Octavia na autě nemám, sám jsem ho sundával kvůli vzhledu a určtiě nejsem jediný, takže tohle není měřítko... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sterny Odesláno Prosinec 12, 2013 Sdílet Odesláno Prosinec 12, 2013 jak už je psáno mám tátu automechanika a auto jsem kupoval po bourečce ale bylo opraveno když ho u táty daly na hever tak jim borec naférofku přiznal že to bouraný bylo a klempíř na to řekl že by to nepoznal kdyby to neřekl... kdejaký auto může bejt po bouračce ale když je dobře opraveno poznává se to hodně těžce. Nejlepší je když si sebou vezmeš někoho kdo se v tom opravdu vyzná nebo podle VINu to zjistit... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
raym0n Odesláno Prosinec 12, 2013 Sdílet Odesláno Prosinec 12, 2013 Navic i to licovani je nekdy osemetny... staci menit na prednich svetlech obrysovky, kvuli cemuz musis vyndat vlastne cely svetlo, pak to tam jen trosku 'spatne' das a hned to nelicuje na 110% a pak ti nekdo z klubaku na srazu rekne, ze to flakas pripadne to nekdo pri koupi muze povazovat za naznak bouracky, coz nemusi byt pravda. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Hydraulik Odesláno Prosinec 12, 2013 Sdílet Odesláno Prosinec 12, 2013 to je pravda no... vyzkoušet při jízdě jestli netáhne, jestli nevybruje volant, atd 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Bobo Tsi Odesláno Prosinec 12, 2013 Sdílet Odesláno Prosinec 12, 2013 Prečítaj si napr. tento článok. Určite to nie je všeliek, ale možno pomôže. http://www.sdruzeni-sova.cz/clanek/kupujeme-ojetinu-jak-poznat-bourane-auto-177 0 Citovat Odkaz ke komentáři
vevca Odesláno Prosinec 14, 2013 Sdílet Odesláno Prosinec 14, 2013 (upraveno) důležité si vzít někoho kdo tomu rozumí a klidně mu i za to zaplatit, pak se to vyplatí. Sám jako laik pozná prd. Napíchnout na diag, prověřit Vin. Upraveno Prosinec 14, 2013 uživatelem vevca 0 Citovat Odkaz ke komentáři
danikd Odesláno Březen 14, 2014 Sdílet Odesláno Březen 14, 2014 Jedno svetlo mi take sedi malicko hure nez druhe, nechce se mi to ladit, panac porad zkousim zarovky atd ... Mel jsem nakrivo kapotu, ze i pri otvirani vylestila lak na blatniku az na plnic ... tam vzdadu u pantu, tu kratkou hranu ... Srouby normalne origo zalokovane, auto nebourane :) A vite proc ??? Panac to delaji jen lidi ... Kmenova data z vyroby me O2 : vystupni kontrola STŘECHA Smetí Lakovna není zadána TYM KB8 5. DVEŘE Ztuha/Dře Montáž není zadána SLOUPEK D - OBLOŽENÍ Nelíc./Nespár. Dodavatel PZ není zadána SVĚTLOMET PŘEDNÍ Nelíc./Nespár. Montáž LP,PP není zadána KAPOTA Nelíc./Nespár. Montáž není zadána Na co bych ja koukal, pokud neni moznost to dat na zvedak Datum skel Jak je nelepeny destak pokud je Spary obecne, spatne jde sladit ta mezi A sloupkem a blatnikem Svary v kufru pod kobercem Jak jdou otevrit dvere Tapeci ve dverich potahat, jestli neni nejaky volnejsi ( casto pri oprave urvou ty drzaky na tpecu a dzri tam mene ) Strcit prsty pod podbehy a pohmatem zjistit jestli tam neni "hrana" z barvy ( = prestrik ) Pod kapotou srouby blatniku a kapoty, jestli je orig barva, jestli nejsou presroubovany Stav SPZ, jestli neni pomuchlana. atd.. atd... Samo ze idelani to je ojet mericem laku ... Jinak servisku bych ani nechtel videt, nutnosti je historie podle VIN - vsude Vam to reknou zadarmo, jen staci rici ze kupujete toto auto a ze jestli bdue historie OK, ze k nim prijedete na prohlidku, rozvody, olej atd., nestalo yb se mi ze by mi to nerekli ... kontrola vybavy dle vybavoveho stitku Kontrola cisla motoru podle VIN kontrola dazabaze ukradenych aut a databaze leasingovek, jestli neni nejaky zavazek kdyz budete kupovat od soukromnika, klidne poslete kamose, at zazvoni na sousedy, idealne na duchodce, at se zepta ze chce od souseda koupit auto, jestli nema nejake rodinne, financni problemy, babicky se casto rozkecaji Auto zasadne zkouset studene ( zadny "jsem se s tim chtel naposledy projet" ) Vynout radio pri zkusebni jizde, at je vse pekne slyset Log otacek, turba, ... Ozkouset setrvak - zpomalit, podtocit na 3 a akcelerace, esi to neskube ( jednoduse receno) Pred pevni jizdou diagnostika ( chyby, vstriky, otacky ... ) Po jizde opet diagnostika VCDS umi z nekterych jednotek vycist a porovnat hodnoty najetych km v mot. jednotce a budikach ( musi se shodovat +- 100km ) Ozkouset svetla, radio, vyhrev sedacek, klima, proste vse na co vzpomenete. Pod kapotou zkontrolovat olej ( voda v oleji - emulze ( v zime muze byt normalni ...), olej v nadrzce chl. kap. Jakykoli unik vseho, neorig sponky, vazaci pasky apod. Ruzne orig cedulky s cisly dilu na sobe maji vzdy i datum vyroby Koukat take po nalepkach s vymenou oleje, casto to stoci a zapomenou strhnout nalepku :) Kdyz vas nechaji sundat hadici k turbu, kouknout na vuli a stav lopatek A jestli budete okoukavat predface, tak poproste ze se chcete umyt od toho jak jste zkoukavali motor, nechte si na ruce mydlovou vodu a nakapejte ji na zatku chladice klimy, nechte to natocit a klimu na plny kotel a koukat jestli nedela bubliny = unika medium = novy FL chladic klimy. Je toho kupa, kazdy ma sve metody, ja vybiral takto. Zkusenejsi urcite neco pridaji, upresni ci opravi. Hodne stesti s vyberem ... DD PS : Ja blbec kontroloval snad vsechno, ale ze v O2 bylo rezervni kolo z O1 jsem si nevsiml Edit : Jeste ejstli bude majitel souhlasit, odvzete to s nim do autorizaku, ja kdyz kupoval nabizeli prohlidku gratis ( i na zvedaku ) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Hydraulik Odesláno Březen 15, 2014 Sdílet Odesláno Březen 15, 2014 akorát bych možná nesouhlasil s tím měříčem laku... já mám třeba na záruku lakované prahy a celé zadní blatníky, vše děláno v autorizáku, takže meříč by ukázal buhvico 0 Citovat Odkaz ke komentáři
danikd Odesláno Březen 15, 2014 Sdílet Odesláno Březen 15, 2014 Sak jasny, kdyz to dolozis papirama z autorizaku, ze to bylo lakle treba po kroupach nebo kvuli spatnym gumam na dverich, tak neni problem ... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Robí Odesláno Prosinec 7, 2014 Sdílet Odesláno Prosinec 7, 2014 Jako hlavní pomůčka je zkontrolovat data výrobí. Na každém díle je kdy byl vyroben tak to můžete prozkoumat a pak se ho zeptat jaktože je to měněné. Hlavní jsou světla vepředu a ventilátor. Tím se pozná zdali to bylo bourané. Měřič laku při jeho pořizovací ceně má málokdo a ono se všude píše že 120 mikronů by měl být nový lak a když jsme to zkoušeli na nových autech, tak to taky nesedělo měli třeba i 102 nebo 98. Takže na to se spoléhat přesně nedá. Samozřejmě by bylo divné když by přední dveře měli 102 a zadní 300 mikronů. To už pak problém je. Ale třeba motorový prostor a když se otevřou dveře tak ty místa mají tak 45 - 90, ale někdy už těch 90 je podezřelých. Dá se věřit snad jen autu které bylo po celou dobu v autorizáku, nebo když to kupujete od známého. Třeba i Německá auta mají více mikronů než česká. Dělal jsem na to laborky. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.