Jump to content

pomoc pri vyberu motoru


do-luck

Recommended Posts

dobry vecer

 

Chtel bych se zeptat, chci prodat svoji O2 1,6mpi, mel bych ted asi sanci ji prodat a chci znovu O2, rozhoduji se jakej motor vybrat, jestli 1,4 nebo 1,8tsi. O obou motorech mam nacteno zde z fora hodne. Akorát se docitam, ze 1,4 když dlouho stoji tak ma potom hroznej zvuk, prave tohle by byl muj pripad, ze auto by dlouho stalo třeba tejden nebo i vic, nekdy třeba i mesic když vyjedu za praci.Nevm jestli třeba nevzit 1,6tdi. Nevim jak sou na tom motory tsi i tdi se spoustou studenejch startu, většinou popojizdim po meste. Ještě dulezity info za rok najedu tak 6000-8000km. Mam se rozhodnout do pondělí jestli mpi prodam.

Poradily byste?

 

nevim jestli sem ve spravny sekci

Link to comment

S tim rocnim najezdem a stylem jizdy po meste zapomen na naftu; akorat by se ti po nejake dobe zacala "odmenovat" poruchovosti.

Takze jen benzin. Myslim, ze s tou 1,4 nebudes mit problem a i po meste se s ni da jezdit za slusnou spotrebu. Pri delsim odstaveni by vsak mohl vzniknout problem s baterkou.

Mrkni v sekci Vase Octavie II do vlakna uzivatele PawoukTSI; on tento motor ma a mam pocit, ze s autem nejezdi denne, resp. ma take faze, kdy mu vozidlo par dni stoji.

 

O 1,8TSI bych v tvem pripade neuvazoval; zbytecne premotorizovana raketa, kterou vlastne ani nevyuzijes.

Link to comment

diky za odpověď,

ale kdybych narazil na nejakou slusnou 1,8 a vymenil bych ji rozvody, tak je uz taky spolehliva, jak se tu pise nebo musim taky davat pozor, spis uz jen otázka zvedavosti, ta 1,4 asi nejlepší volba (teda pro jistotu rozvody vymenim)

Link to comment

Honza odkazoval na mě (mám 1.4 TSI) - já skutečně nejezdím denně, většinou jen o víkendech a v zimě třeba auto stojí dva až tři týdny v garáži. Tím hlukem jsi přesně myslel co? Existují prakticky tři příčiny - rozvody, někdy může rachotit i přestavovač vačkové hřídele a pak za určitých teplot (zhruba 15 - 30°C) po startu jede motor asi 40 vteřin ve fázi ohřívání katalyzátoru, tak trošku hlučí a prská do výfuku, jinak o ničem nevím. Ta poslední možnost ničemu nevadí - je to tak nastaveno od výrobce. Horší jsou rozovody, tam jak to začne rachotit je nutná výměna, jinak hrozí přeskočení. Na tomto motoru jsou ovšem jednodušší, než u 1.8 TSI. Jestli chceš ještě něco vědět, tak se ptej. Brácha má 1.8 TSI, tak máme v rodině nějaké zkušenosti s obouma variantama.

Link to comment

nemuzu najit kde sem to cetl, ze po delsim stani mělo auto hrubej zvuk nekolik vterin, ale taky sem cetl ze to muze bejt tim ze nez se natlakoval napinak ze všechen olej po ty době vlastne stekl, ještě pohledam. V autorizaku me znami odrazujou od 1,8 ze je poruchova ze 1,4 je bezpečněji, lepsi motor na poruchy. U ty 1,8 sem se docetl ze preskoceni je i bez varovani, ze 1,4 dava o sobe vedet rachocením retezu, tak se k 1,4tsi přikláním vic. Nebo co si myslis o ty osobne, když muzes porovnat oba motory ze zkusenosti, nerad bych prave prodal a byl na tom pak o něco hure

 

ještě sem zapomnel, ma počet startovani vliv na zivotnost rozvodu, jestli třeba nebudu muset menit casteji ze jezdim kratky trasy

 

 

Link to comment

No, tak my ty auta moc nepoužíváme na krátké trasy, brácha asi o něco málo víc. Nicméně ta 1.8 má vyšší spotřebu (po Praze někde mezi 8 - 10 litry, záleží na provozu), ale dřív v zimě topí, je tišší (kultivovanější), když na to šlápneš, tak krásně zatahuje až někam k 200 km/h. Jestli má počet startování vliv na životnost - podle mě je to u těchto motorů souhrn různých příčin, jejichž důsledkem jsou ony potíže s rozvody.

Link to comment

Záleží co od toho motoru požaduješ. U 1.8TSI dosáhneš spotřeby po městě jak píše Pawouk. Já jezdím krátke trasy do práce, cca 10km a spotřeba je někde kolem 9 litrů. Delší trasy jezdím asi za 7l/100km. O spotřebě je tady zvlástní vlákno v sekci 1.8TSI. Rozvody určitě udělat, je to záležitost cca 6000-7000Kč u garážisty. Pak ještě bývá problém vodní pumpa.

Motor je živý, tichý a zrychluje plynule. Pokud najedeš ročne ty km, která uvádíš, tak je asi vhodnější ta 1.4TSI... Máme jí v rodině (Yeti) a spokojenost jak s dynamikou, tak i se spotřebou :) btw. taky jsou preventivně vyměné rovody.

 

Link to comment

ještě bych možná dodal toto: osobně bych pak nejezdil na proměnlivý interval oleje (longlife), tzn. 30000km/2roky, ale přešel bych být tebou na interval 15000km/max rok (tzn. abys alespoň jednou za rok vyměnil kompletní olejovou náplň. Protože právě olej tím stáním dosti degraduje :(

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Create New...