Přejít na obsah

Bliká mazání klepou ventily a bílý hustý kouř


Viťa 1

Doporučené příspěvky

Bílý kouř značí, že ti motor spaluje vodu, takže budeš mít asi fouknutý těsnění pod hlavou a je možný, že ti jde voda i do oleje a ten pak málo maže (tvoří se ti emulze).

Voda ne netratí ten kouř smrdí spáleninou olej byl celkem čistý ale pro jistotu se podívám kdyby to bylo jen těsnění tak to je v pohodě myslíš že když to špatně maže klepou ventily jsou tam nějaké samostavy nebo tak :))

Odkaz ke komentáři

Černý (modrý) kouř = spaluje olej

Bílý kouř = spaluje vodu

I když se voda nestrácí, tak radší vše pořádně překontroluj i jestli se kapaliny nemísí navzájem. Jinak nejsem si jistej jestli má AEE motor hydroštely na ventilech (ale asi jo) a pokud by byla voda v oleji, tak můžou začít klepat. To by potom znamenalo, sundat hlavu, zkontrolovat, jestli je OK, nové těsnění pod hlavu a nové hydroštely... :(

 

Kdyžtak vem žehličku a pořádně ji rozpal, vytáhni měrku oleje z motoru a kápni olej na tu žehličku. Pokud začne olej bublat, tak obsahuje vodu a pokud nebude nic dělat, tak je bez vody ;)

Odkaz ke komentáři

Černý (modrý) kouř = spaluje olej

Bílý kouř = spaluje vodu

I když se voda nestrácí, tak radší vše pořádně překontroluj i jestli se kapaliny nemísí navzájem. Jinak nejsem si jistej jestli má AEE motor hydroštely na ventilech (ale asi jo) a pokud by byla voda v oleji, tak můžou začít klepat. To by potom znamenalo, sundat hlavu, zkontrolovat, jestli je OK, nové těsnění pod hlavu a nové hydroštely... :(

 

Kdyžtak vem žehličku a pořádně ji rozpal, vytáhni měrku oleje z motoru a kápni olej na tu žehličku. Pokud začne olej bublat, tak obsahuje vodu a pokud nebude nic dělat, tak je bez vody ;)

No tak s tou žehličkou to udělám já měl teorii že třeba nefunguje čerpadlo protože v motoru začlo něco jako by bzučet spíše zvuk kladky nebo nějakého ozubeného kolečka klepou ventily a ten kouř jsem si spojoval se špatným spalováním ale kouří stejně i na benzín i na lpg je to bílý kouř myslím že zajedu na vrakáč vyšroubuju nějakou hlavu a přehodím koupím jen těsnění kdyby šlo zjistit jestli je vadné to čerpadlo ale netuším jak moc se mi ho šroubovat nechce když to bude třeba těsnění pod hlavou :) ajjj

Odkaz ke komentáři

Čerpadlo se nechá zkontrolovat tak že změříš tlak oleje co ti jde do motoru. Měl jsi sundanou vanu? Taky mi problikával olej a cvakaly ventily. Oleje sice bylo dost ale na dně vany jsem měl usazenej takovej hustej šlem a přes ten to občas čerpadlo nenasálo a tak zahlásilo olej a cvakaly ventily. A ten kouř těžko říct ale mě ta sviňa hulila jak zjednana když jsem měl KO lambdu. To že to cvaká a hulí neznamená že je to způsobeno jednou věcí ;-)

Odkaz ke komentáři

Čerpadlo se nechá zkontrolovat tak že změříš tlak oleje co ti jde do motoru. Měl jsi sundanou vanu? Taky mi problikával olej a cvakaly ventily. Oleje sice bylo dost ale na dně vany jsem měl usazenej takovej hustej šlem a přes ten to občas čerpadlo nenasálo a tak zahlásilo olej a cvakaly ventily. A ten kouř těžko říct ale mě ta sviňa hulila jak zjednana když jsem měl KO lambdu. To že to cvaká a hulí neznamená že je to způsobeno jednou věcí ;-)

No včera jsem sundal vanu a dole jak píšeš je humus ale sundal jsem i hlavu a tak nevím nic jsem nenašel akorát hydrostavy nejdou volně točit mám druhou hlavu z felicie tak snad je stejná vyměním a uvidíme jen na pístech je vůle asi přes milimetr což už bude hodně jestli má někdo zkušenosti a poradí kolik ten motor snese vůle :)) no těžko říct ten kouř může být i vadné spalování lamba a podobně to se uvidí až to sešroubuju a nastartuju jo z jednoho výfukového potrubí tekl olej jak jsem sundal svody může to být třeba simering na ventilu? :)) je tam nějaký? já nevím nerozumím tomu jen to přehodím a uvidí se co to udělá :))

Odkaz ke komentáři

Jestli ti jde olej do válce tak máš gufera na ventilech v háji. Na tom pístu to je docela velká vůle ale to by se ti projevilo ztrátou výkonu takže tomu ta vůle asi moc nevadí. Hlavně olej se spodem do válce nedostane. S hydroštelem jsi zkoušel točit když jsi tam měl vačku nebo jsi ji sundal? Ono se s nima (i když jsou nový) docela blbě otáčí i když na ně vačka netlačí. Jinak to hlášení oleje bude tim humusem na dně vany a tím padem i cvakaly hydroštěly. To čerpadlo ten humus prostě neutáhne. Jo a hlava z felicie je stejná takže se toho nemusíš bát :)

Odkaz ke komentáři

Jestli ti jde olej do válce tak máš gufera na ventilech v háji. Na tom pístu to je docela velká vůle ale to by se ti projevilo ztrátou výkonu takže tomu ta vůle asi moc nevadí. Hlavně olej se spodem do válce nedostane. S hydroštelem jsi zkoušel točit když jsi tam měl vačku nebo jsi ji sundal? Ono se s nima (i když jsou nový) docela blbě otáčí i když na ně vačka netlačí. Jinak to hlášení oleje bude tim humusem na dně vany a tím padem i cvakaly hydroštěly. To čerpadlo ten humus prostě neutáhne. Jo a hlava z felicie je stejná takže se toho nemusíš bát :)

No otáčel jsem s hydroštely jen když na něj netlačila vačka každopádně se to vyčistí a ty gufera je problém vyměnit když bude namontovaná hlava? nebo musí být dole když bych to udělal možná by se to dalo rovnou dokud je dole ... ještě by jsem chtěl malou otázku jestli to nevadí ... celý motor asi nepasuje z felicie je tam jiné osazení převodovky? mám k mání motor z felicie má najeto 80 tis. a šlape jako hodinky :))

Odkaz ke komentáři

No tak gufera jde vyměnit i když je hlava na motoru akorát je to složitější v tom že musíš mit redukci kterou našroubuješ misto svičky a kompresorem tam naženeš tlak minimálně 6 baru aby ti nespadly ventily.potom je to hračka a postup je stejnej jako když máš hlavu dole.
Co se motoru týče tak motor z felicie tam nepasuje má vážně jiný blok motoru ( https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10527354_921754181174244_6825784625313055849_n.jpg?oh=d8db3e071bbf873f2c07050a5c2d986e&oe=5452A0F3 ).. Ještě takovej dotaz žere ti to olej? Jestli jo kolik?

Odkaz ke komentáři

No tak gufera jde vyměnit i když je hlava na motoru akorát je to složitější v tom že musíš mit redukci kterou našroubuješ misto svičky a kompresorem tam naženeš tlak minimálně 6 baru aby ti nespadly ventily.potom je to hračka a postup je stejnej jako když máš hlavu dole.

Co se motoru týče tak motor z felicie tam nepasuje má vážně jiný blok motoru ( https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10527354_921754181174244_6825784625313055849_n.jpg?oh=d8db3e071bbf873f2c07050a5c2d986e&oe=5452A0F3 ).. Ještě takovej dotaz žere ti to olej? Jestli jo kolik?

Nějakou velkou spotřebu oleje jsem nezjistil ale trošku tekl byl prasklý ten plast na odvětrání a těsnění víka ventilů tak jsem sem tam musel dolévat dnes změřím tu vůli pístů a napíšu jaká tam je jestli už to třeba není moc ale auto jezdilo v poslední době ale když byl motor studený nechtěl jet ani na benzín ani na plyn jak se zahřál už jel pak začal kouřit takový bílý kouř

Odkaz ke komentáři

Nějakou velkou spotřebu oleje jsem nezjistil ale trošku tekl byl prasklý ten plast na odvětrání a těsnění víka ventilů tak jsem sem tam musel dolévat dnes změřím tu vůli pístů a napíšu jaká tam je jestli už to třeba není moc ale auto jezdilo v poslední době ale když byl motor studený nechtěl jet ani na benzín ani na plyn jak se zahřál už jel pak začal kouřit takový bílý kouř

Vůle je 1 mm spíš je ten píst šišatý když se postavím před motor tak tam vůle je proti mě a boky jsou bez vůlí :)))

Odkaz ke komentáři

Neměl by jsi fotku? Nějak si neumím představit 1mm vůli to jako ze máš hranu pístu 1mm od stěny válce? Jestli jo tak to by nemuselo vadit spíš by mě zajímala vůle na kroužkách:) nalej do každýho válce benzín tak aby byl celej píst potopenej a nemělo by ti to protéct :) jakmile proteče tak jsou kroužky na odchodu :-)

Odkaz ke komentáři

Neměl by jsi fotku? Nějak si neumím představit 1mm vůli to jako ze máš hranu pístu 1mm od stěny válce? Jestli jo tak to by nemuselo vadit spíš by mě zajímala vůle na kroužkách:) nalej do každýho válce benzín tak aby byl celej píst potopenej a nemělo by ti to protéct :) jakmile proteče tak jsou kroužky na odchodu :-)

Tak to je super vychytávka to jdu hned vyzkoušet pak napíšu kruhy vidím ty asi těsní :))))

Odkaz ke komentáři

No tak mě to proteklo podstatně rychleji :-D a to jsem tam mel víc jak pul deci. Po výměně kroužků už neprotejká :) a to i přes to že mám písty v háji. :( takže jestli od toho chceš mít klid a jistotu tak vyměň kroužky ale nutný to není :)

Kruhy se musí ze spod a klika asi dole že jo :)) zatím to nechám a uvidíme co to udělá po výměně jsem zvědavý jestli to čerpadlo nebude Ko ale nemělo by být nevím co by se na něm mohlo pokazit :)

Odkaz ke komentáři

Kruhy jdou jedině vrchem :-) spodem písty nevytáhneš. Olejový čerpadlo zkus ještě rozdělat a vyčistit. Jsou to 4 šrouby z čela čerpadla. Pořádně pak propláchni ten sací koš a jestli chceš mít jistotu tak si přeměř vůle na ozubení čerpadla. A jinak máš pravdu s čerpadlem se nemá moc co stát přes ten koš se tam nic co by to poškodilo nedostane. To chce klid a nohy v teple ;-)

Odkaz ke komentáři

Kruhy jdou jedině vrchem :-) spodem písty nevytáhneš. Olejový čerpadlo zkus ještě rozdělat a vyčistit. Jsou to 4 šrouby z čela čerpadla. Pořádně pak propláchni ten sací koš a jestli chceš mít jistotu tak si přeměř vůle na ozubení čerpadla. A jinak máš pravdu s čerpadlem se nemá moc co stát přes ten koš se tam nic co by to poškodilo nedostane. To chce klid a nohy v teple ;-)

Tak nakonec jsem včera našrouboval vanu sací koš vypadal čistý tak se uvidí odpoledne jedu pro nové těsnění a napadá mě jediné jak to bude v háji dám druhý motor na internetu jsem našel pár motorů a budu mít snad klid jen moc nevěřím že by měli všichni na prodej motory které mají najeto 100 tis. km ještě bych se chtěl zeptat jaký olej a kolik se vleze můžu použít 10 w 40? :)))

Odkaz ke komentáři

10W40 je ideální a kolik to ti přesně nepovím :-) ale cca 3 l a mám pak na pulce rysky. No u jiného motoru nemáš nikdy jistotu. Taky jsem to tak vyřešil. Koupil jsem motor, vyměnil ho a jupijaho vydrzel mi cca 35 km a pak v něm jen hezky zakřupalo a bylo po motoru :) tak na to si dej bacha a řádně to zvaž.

Potom jedině motor ven a GO myslím že se dá udělat doma je to sranda takový malý motor už to mám v kupě jen mi teče z toho bočního plastu ten nejkur... šroub z celého rozdělávání když nepočítám ty dva imbusy na vaně to těsnění bylo takové trošku vyžrané podmažu ho a otočím mělo mě to napadnout hned a byl pokoj zítra naliju olej a bude start večer až bude chládek protože jestli to nepojede tak na tom slunku by mě mohlo trefit :)

Odkaz ke komentáři

No tak nejzku.... šrouby jsou ty 2 na vaně dle mého názoru :)

Tak že vyměněná hlava komplet i s rozdělovačem nový olej filtr a žádná změna bliká mazání klepou ventily bílomodrý hustý kouř z výfuku :( co s tím můžou to být kruhy? lambasondu jsem odpojil a žádná změna ještě se pokusím napojit jinou ale to pochybuju myslím si že nemá nic společného s mazáním

Odkaz ke komentáři

Tak že vyměněná hlava komplet i s rozdělovačem nový olej filtr a žádná změna bliká mazání klepou ventily bílomodrý hustý kouř z výfuku :( co s tím můžou to být kruhy? lambasondu jsem odpojil a žádná změna ještě se pokusím napojit jinou ale to pochybuju myslím si že nemá nic společného s mazáním

Tak že nové zjištění je jak jsem sundal svody jde z nich olej předpokládám že když jsem dal druhou hlavu tak to jde přes kruhy ze dvou válců prvního a druhého z prava tak že co teď dát tam druhý motor nebo vyměnit kroužky abych řekl pravdu spíš bych vyměnil motor ten co tam mám jezdí už od nepaměti na lpg a bude asi po smrti za chvíli něco jiného netuším :))

Odkaz ke komentáři

Jo tak to už je jen a jen na tobě :) ale jestli ti jde olej do svodu i s jinou hlavou tak asi vážne půjde přes kroužky. Tak nějak mě nenapadá kdy jinudy by to šlo.

Kdyby jsem chtěl vyměnit jen kroužky tak to se sundá hlava a vana a potom se povolí ojnice vysune píst nahoru vymění zasune a je to? nebo to je komplikovanější? :))))

Odkaz ke komentáři

Jj je to tak jak píšeš :) akorát si musíš ještě označit příslušné polohy ojničních pánví a polohy spodních částí ojnic. Nemělo by se to otáčet a ani zaměňovat. Při dávání z5 je dobré namazat pánve olejem a šrouby na ojnicích se dotahují na 30 Nm + pootočit o 1/4 otáčky :)

No teda děkuju moc za rady nejlepší je fakt když už jsi to dělal já se bojím jedné věci že ten olej jde ze dvou pístů jestli to nebude vážnější problém třeba prasklý blok ale to by se asi ztrácela i voda že a taky další věc ty písty mají vůli asi milimetr v tom lítají jestli to nevadí :)

Odkaz ke komentáři

Blok nebo válec prasklý určitě nebude, protože by to blbě jelo a míchal by se olej s vodou. Ty písty mají vůli po celém obvodu nebo jen na určitých místech? Pokud to budeš rozdělávat, tak by bylo vhodné rovnou úchylkoměrem změřit ovalitu válců, ale myslím si, že by válce nějak oválný neměli být, to by spíš byly opotřebovaný písty. Jinak když jsi měl zhozenou hlavu, díval ses jestli není na válcích schodek?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...