Přejít na obsah

Moje Sahara


Doporučené příspěvky

Zdravím včechny fandy škodovek.

 

 

Na fórum jsem zaregistrovaný už delší dobu a pravidelně obdivuju některé zdejší kousky. Rozhodl jsem se svoji OII taky přidat, i když ničím vyjímečná není.

 

Předešlé auto byla škoda rapid vyrobená v roce 1986. Origo motor 1300 vyměněn za 1450 původně z felicie upravený firmou Tommu ze Studénky - klika, T-písty, vačka, hlava, karburátor, výfuk. Výkon surového motoru byl posložení byl 75kw při 5250ot./min. Změřěno na mot.brzdě. Podvozek poskytla firma HP Sporting. Nápravy zrepasovány z nových dílů. Převodovka 5q krátká SP4,22 seskládaná také z převážně nových dílů. Brzdy komplet zrepasované, kola lité 14 nebo15 + podložky 15/20mm. Celolak jsem bohužel nestihl, ale i tak jsem si s ním užil. Origo 81kw OI mi neujely a potrápil jsem i papírově silnější auta. V autě utopeno 90tis. :wallbash:

 

Stávajícího mazla jsem koupil v dubnu 2010 s najetými 180tis. po kamarádovi s jasnou servisní historií a vyplněnou serviskou. Sloužilo jako služební auto provozované výhradně po D1 mezi Ostravou a Prahou.

 

Motor 1.9TDI MR2005 BJB bez úprav. Později na brzdě naměřeno 89Kw, což jsem byl sám překvapen. Vždy jsm měl pocit, že auto jede lépe než by mělo a takhle jsem si to potvrdil. Momentálně mám najeto 300tis. a zatím šlape jak hodinky. Chip na 108kw udělán u TDIFuna v cca 260tis. a je to zatím ta nejlepší investice, kterou jsem do auta dal.

 

Co se týče interiéru je to klasická elegance s polodotem, climatronicem, bez výhřevu sedaček, jumbo box, airbagy, 8repro, vyhřívaná zrcátka, 4x okna v el. Po koupi proběhla výměna Streamu bez mp3 za Audienci a přidání Parrota CK3100. Jinak vše origo.

 

Exteriér, je to šedobéžová metalíza - sahara. Auto dostalo křídlo (jako 1.stupeň k pseudo RS), 18"Luxony, pružiny TA -40/40. Malá anténa z FL. Corner mlhovky. Jinak opět vše origo. Co se týče pružin, chtěl jsem štelovák AP, ale zatím nejsou kačky. Takže než tam dát třeba JOM nebo podobné, šoupl jsem tam pružiny a pošetřím na AP. Brzdy zatím jen 280ky s deskama Ferodo DS performance.

 

Co se týče úprav, chtěl jsem RS look. Ale finanční situace do nedávné doby dovolila jen a pouze pravidelný a nutný servis. Žádné úpravy se nekonaly (až na křídlo bohužel). Po pročítání zdejších témat a karet vozů jsem přehodnotil stanovisko a auto prznit nebudu. Jednak, že rvát dalších x desítek tisíc kč do auta, které má najeto 300tis.km je podle mě blbost a jednak, že když už předělávka, tak komplet, ale stejně by to nebylo ono. To už radši to RS koupit.

 

 

Proběhlo i nějaké kódóvání - LH, denní svícení přes mlhy, druhá mlhovka atd. Corner nejde - je třeba pořídit 30B jednotku.

 

 

Plány:

- komplet nová spojka přeobložená u Renovaku HDS (stávající origo je v konci - setrvák)

- brzdy min.288 ale lépe z RS

- repase nebo new trysky + vetší turbo

- časem ten podvozek AP

- maska do laku

- do zimy poléčit karoserii a pravý práh

- do interiéru maxidot, volant a ledky

 

 

Jak říkám. Auto nemá nic vyjímečného a ani nic vyjímečného neplánuji. PseudoRS nebude. Když už by něco vyšlo, tak úpravy budou kolem motoru a interiéru. Auto už má něco najeto a na fotkách to jde i vidět, ale i když by to někdo už radši prodal, já ho nechám. Už nenajezdím tolik co dřív a mám k dispozici i garáž, takže ho poléčím, něco málo upravím a doufám, že případné nápady/úpravy tu budou hojně diskutovány :)

 

 

 

post-32287-0-61700100-1410111339_thumb.jpg

post-32287-0-26768200-1410111351_thumb.jpg

post-32287-0-44654000-1410111364_thumb.jpg

post-32287-0-88124500-1410111394_thumb.jpg

post-32287-0-36515600-1410111405_thumb.jpg

post-32287-0-25123000-1410111433_thumb.jpg

post-32287-0-25503000-1410111485_thumb.jpg

post-32287-0-46401500-1410111505_thumb.jpg

post-32287-0-55624000-1410111525_thumb.jpg

post-32287-0-28478300-1410111545_thumb.jpg

post-32287-0-99672500-1410111563_thumb.jpg

post-32287-0-99444100-1410111631_thumb.jpg

post-32287-0-52923600-1410111660_thumb.jpg

post-32287-0-19108200-1410111710_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

 

Předešlé auto byla škoda rapid vyrobená v roce 1986. Origo motor 1300 vyměněn za 1450 původně z felicie upravený firmou Tommu ze Studénky - klika, T-písty, vačka, hlava, karburátor, výfuk. Výkon surového motoru byl posložení byl 80kw při 4700ot./min. Změřěno na mot.brzdě. Podvozek poskytla firma HP Sporting. Nápravy zrepasovány z nových dílů. Převodovka 5q krátká SP4,22 seskládaná také z převážně nových dílů. Brzdy komplet zrepasované, kola lité 14 nebo15 + podložky 15/20mm. Celolak jsem bohužel nestihl, ale i tak jsem si s ním užil. Origo 81kw OI mi neujely a potrápil jsem i papírově silnější auta. V autě utopeno 90tis. :wallbash:

Omlouvam se za OT, ale Muckovi bych neveril ani nos mezi ocima. Tech 80kW je znacne nepravdepodobnych, zvlast v tak nizkych otackach.

Pokud ses drzel 81kW Octavek, tak motor mohl mit realne okolo 90k. 80kW je skoro 109k a s takovym vykonem by ses do 130 drzel nachipovanych dvoulitru a vyrazne by ti zacaly ujizdet az kolem 160 - vlastni zkusenost a to jsem jen 78kW :)

 

Jinak, auto je moc pekne, ty kola mu vazne slusi. Podle mne je to asi nejlepsi volba origo kol na OII :)

Odkaz ke komentáři

To Princes:

Jasně, že se potkáme. Pokud ještě fungují srazy u Kiky a dojedeš tam, můžem pokecat. Jinak s Denisem jsme domluveni, že zajdem na kafe, tak se můžeš přidat. Tvé auto je taky libovka :palec:

 

To bmp:

No nemám důvod mu nevěřit. Byl jsem jak u kompletace motoru, tak u jeho odbrždění. Graf jsem taky dostal a ty hodnoty tam opravdu byly! Víc nechtěl točit, protože motor nebyl pořádně zaběhnutý. A sám se tomu divil, že to tak jede. Vím, že na něj spoustu lidí nadává, ale už jsem jezdil 2 jeho motory a neměl jsem problém. Na tom v rapidu jsem najezdil cca 50tis.km a jediné co bylo, že mi jebla zátka v hlavě. Ale chipovat OII bych tam nešel. A máš pravdu, od 150 dál už mi ty dvoulitry ujížděli díky tomu, že jsem měl kratší převod :palec:

Ke kolům..nejlepší je, že jsem je kupoval v noci na místě, kde nebylo ani světlo a doma jsem zjistil, že jsem si domů dovezl Luxony a ne Themista, jak jsem původně chtěl :D ale nechal jsem to tak a jsem rád, že to takhle dopadlo :)

Odkaz ke komentáři

Vykon ti na libovolnem dynamometru "zmerim" jaky jen budes chtit, zalezi to jen na nastaveni parametru zkousky :)

 

Neco mozne je a neco mozne neni.

Na 80kW v 4700ot. potrebujes v tech otackach kroutak lehce pres 165Nm, coz na na motoru o objemu 1,45l odpovida objemove ucinnosti pres 110%. Obecne sice neni nemozne takove ucinnosti dosahnout, potrebujes na to ale TOP hlavu s vackou a naprosto perfektne spocitane a na miru vyrobene sani s vyfukem, coz ale seriove sani s litinovym svodem uz na prvni pohled nesplnuje ani nahodou.

 

Kazdopadn, podstatne je, ze jsi spokojeny, tak at Octavka slouzi a najede bez poruch jeste aspon dalsich 300,000km :)

Odkaz ke komentáři

To bmp:

 

Nedalo mi a včera jsem ještě hledal starší příspěvky na konkurečním fóru, kde jsme to své doby řešili. Uvedl jsem jiné hodnoty. Přece jenom je to nějaká doba už :)

Výkon 75kw(cca 100HP) při 5250ot./min. To už by mohlo sedět. I když jestli říkáš, že se dá udělat jakýkoliv výkon dle zkoušky, tak je to stejně jedno. Možná bych ten graf ještě někde vyhrabal, ale nejsem si jistý, jestli jsem ho nedal s autem při prodeji.

Tímto se omlouvám za mylnou informaci :palec:

Odkaz ke komentáři

Tak v pátek proběhlo nějaké voskování, ale mám problém. Potřebuju poradit, jak to řešit. Vzadu nápis Octavia a motorizace... písmena už nebyla nejnovější, navíc 2 z nich už byly trochu odchlíplé, takže jsem se rozhodl, že je citlivě sundám :)

U pár lidí tady jsem viděl, že to bez toho vypadá dobře a čistě. No opatrně jsem je všechny dal dolů pomocí silonu a pak lepidlo postupně rozmočil tech.benzínem. Po navoskování se ale oběvilo toto :( Z dálky to nejde vidět, ale z blízka ano..

 

Nevím, jestli je to vina lepidla. Dával jsem fakt pozor, abych to nestrhnul i s lakem a stejně zbytečné. Dá se s tím něco dělat?

post-32287-0-57109100-1410757433_thumb.jpg

post-32287-0-21602900-1410757452_thumb.jpg

post-32287-0-46234000-1410757479_thumb.jpg

post-32287-0-42764200-1410757501_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Tak jsem si dnes vytunil Luxon :wallbash: míjel jsem se s busem v pravoúhlé zatáčce. Autobusák točil tak šikovně, že kdybych mu neuhl až přímo do patníku, ojel by mi busem celý bok auta..krypl zasraný. Doufám, že oprava vyjde nějak slušně...fakt pech..rok úplně nové kola. Nikdy nekoplé, žádná díra, nic a teď mrd a mužu se jít klouzat. V první chvíli, když jsem to viděl, se mi s tím autem ani nechtělo jezdit :D

 

Jinak se zítra chystám na výměnu ložiska a svorkovnice (konečně bude přístrojovka zase chyb). No a částečně jsem si spravil chuť tím, že přišla komplet spojka se setrvákem. Lamela navíc obložená HDS :palec:

post-32287-0-56344300-1413575004_thumb.jpg

post-32287-0-15166500-1413575028_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

No ono tak asi stejně dopadne.Ale asi už letos na nich jezdit nebudu.Stejně bych na zimní přezul kolem 1.11. Takže to urychlím a uvidím,jak to bude s financema.Na druhou stranu kdybych pořídil nový disk,ten poškozený můžu mít jako rezervu. Vleze ze vůbec 18ka disk do kufru na misto rezervy?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...