Přejít na obsah

Kontrolka dobijeni - problem v desce budiku


Syki

Doporučené příspěvky

Zdravim,

chci se zeptat jestli jesli by nekdo z Vas nevedel nebo neumel spravit budiky. Nesviti na nich kontolka dobijeni, takze to nenabudi altik. Ani pri testu akcnich clenu se jako jedina nerozsvitila ale kdyz sem budiky rozdelal tak po prilozeni 3.5V baterie primo na diodu normalne svitila. Nikde sem nenasel zadnou prerusenou cestu nebo studeny spoj. Koupil jsem nove ale je mi lito tyto vyhodit protoze se jedna o budiky roku 99 s cislem 1U1 919 034 G. Dekuji za vselijake rady.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ahoj,

pri otoceni kluciku do tej polohy, kedy zasvietia kontrolky a po case zhasnu sa mi stava, ze kontrolka dobijania nesvieti, po case zacne slabucko svietit, preblikavat a niekedy naskoci uplne.. niekedy ziadny problem a svieti od zaciatku. Po nastartovani zhasne, co je ok.

 

Skusal som ten kabel k alternatoru, ale ten na tu kontrolku vplyv nema aspon nie pocas vypnuteho motora, kedze aj ked som ho vytiahol z altika, tak kontrolka ostala svietit.

Takze sa domievam, ze je tam nejaky pull-down (pull-up), ktory riadi tu diodu... Ma niekto presnejsiu schemu, ako je zapojena ta kontrolka, prip. stretol sa s takouto poruchou niekedy? Cital som tu o padajucich budikach, podsvieteni a pod, s nicim nemam problem, len s tou jednou kontrolkou...

Meral som voltmetrom, altik stale dobija, aj ked pred nastartovanim nesvietila kontrolka. Teraz neviem, ma kontrolka vplyv na budenie, alebo casom uz kontrolka pracuje ok, takze preto som uz nameral, ze to dobijalo...

Odkaz ke komentáři

Tochu OT

Kolem alternátoru se točí dost dotazů, moc bych se přimlouval, kdyby se mohl vyjádřit opravdu někdo fundovaný.

Z běžné dostupné dokumentace elektrické instalace nelze zjistit, jak je kontrolka alternátoru zapojená, je tam pouze symbolicky něco nakresleno.Je tam kontrolka alternátoru kreslena jako žárovka - není to ale ve skutečnosti LED?

To vyvolává ale dotaz - přes LED přece není možné budit alternátor, kdysi se budilo přes žárovku 12V/2W což je proud 160mA a ten určitě do vinutí rotoru přes ledku neteče. Lze prosím někde zjistit nebo sehnat:

-jak je řešeno buzení a kontrolka nabíjení?

-je možno nahlédnout do skutečného obvodového schema?

-je možno nahlédnout do skutečného obvodového schema celého panelu přístrojů, nebo alespoň do jeho části?

-mají vůbec třeba i značkové servisy tato schémata k dispozici?

Jistě je tady někdo na foru, který ve značkovém sevisu pracuje a mohl by prosím na to odpovědět?

Odkaz ke komentáři

jasne, budenie je cez nejaky riadiaci obvod. Odpozoroval som, ze ked vytiahnem kablik z altika, nastartujem, tak nedobija, co je prirodzene. A ked tam vrazim kablik za behu, aj tak nezacne dobijat.

Ale ked najprv nastartujem(dobija), za behu vytiahnem (nedobija), naspat zasuniem, tak zase dobija. Vyzera to na nejake riadenie, ze na zaciatku si kontroluje status a ked ma napr. preruseny obvod, tak budenie nenastartuje uz neskor. Az opatovny restart. To len taka poznamka, skor ako zaujimavost.

Ale moj dotaz na kontrolku som zatial nevyriesil, asi to bude len nejakym studenym spojom na ledke, dufam. Rozobratie pristrojovky necham na teplejsie dni, dufam, ze zimu to vydrzi.

 

 

Odkaz ke komentáři

Tak aktuálně řeším tu samou závadu. Altík začne dobíjet až po protočení motoru na 3000 otáček. Kontrolka dobíjení po zapnutí klíčku nesvítí a nejde rozsvítit ani testem akčních členů. K tomu mi napětí při dobíjení kolísá mezi 13,6 a 14,7V. Altík mám náhradní, zkusím jej (snad zítra) vyměnit a uvidíme jestli se něco změní. Jinak mě asi čeká krásný večer ve společnosti multimetru a budíků a bude se hledat průser :) Dám vědět, když na něco přijdu.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...