Jump to content

Spotřeba


Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Tak po 2 měsících mám najeto 8500km a dlouhodobá spotřeba 4,7 l/100km. Nejsem žádný závodník, spíše pohodová jízda do/z práce a rodinné výlety.

 

Pridam se, najeto asi 13000 a spotreba pres leto stale mezi 5,5 - 6 litru. Po prezuti kol, letni byly 225/45/17" na zimni 195/65/15" spotreba spadla na 4,5 l, a hlavne pojizdky po meste max 5,4 l, coz je dost dobre. Jen si clovek po meste nesmi hrat s turbem, pak to jde pres 6 litru. Zatim spokojenost, jen proti benzinu podle mne dost randal.

Link to comment
  • 1 month later...

Já sem měl půjčenou Octavii s tímto motorem na pár hodin a byl jsem celkem překvapenej jak to docela pěkně jede, je fakt, že slušnej zátah je někde kolem těch 1800 toček, ale zase se nechá krásně točit do červena. S 1,9 jsem jel krátce, ale zásadní rozdíl jsem necítil. Jo vlastně cítil - hluk byl menší.

... a to jste ještě nejeli s "čipnutou" 1,6 TDI CR! Paráda, mnohem živější, zátah o poznání lepší, kdo chce může se podívat na graf na "TDI forum" - http://tdi.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=108403.

TDI Fun je fakt profík.

Link to comment
  • 1 month later...

Má už někdo tenhle motor a může se podělit?

Měl jsem 5 let Octavii 1,9TDi 66kW (150000km), potom 7 let Octavii 1,9TDi 77kW (170000km) a nyní mám necelý rok Octavii 1,6TDi 77kW (28000km).

1)Při porovnání 1,9TDi 77kW a 1,6TDi 77kW na papíře se zdají stejné, ale není tomu tak. 1,9 dle mého měla víc kW než psaných 77 (u jedničky 66kW také bylo, že měly 72-75kW) 1,6 prostě má 77kW.

2)Převodovky jsou pěti rychlostní, ale 1,9 při 2000ot jede 100km/h, 1,6 při 2000ot jede 110km/h. Pro rozjezd 1,6 je příjemnější, 1,9 se zdálo, že 1. rychlostní stupeň by měl být pomalejší.

3)Ekologie si prostě něco bere 1,6 mám E5 s filtrem pevných částic.

4)1,6 proti 1,9 má tichý chod, pro sluchový pocit "výkonu" není tak "atraktivní" a při normální jízdě si rychle zvykneš, ale projeví se jiné hluky od pneumatik, podvozku ...

5)1,6 je pro jízdu do velkých evropských měst, kde musí být auto označeno E4. Také se mluvilo, že to bude v Praze.

6)Spotřeba je podobná podle palubního počítače. Já si zapisuji spotřebu na nádrž. U 1,9 jsem měl 5,3 - 5,9 l/100km. Nyní 1,6 má 5,0 - 5,8 l/100km. Zdá se mi, že 4,5 l/100km není nemožná hodnota u 1,9 jsem dokázal 4,7 l/100km na nádrž, ale je to otrava za volantem. 1,9 palubní počítač ukazoval méně po přepočítání l/km o +0,2 až +0,6 l/100km větší, pokud jsem bral lepší naftu Shell V+, nebo Benzina Verva, tak palubní počítač byl přesnější. 1,6 palubní počítač se zdá přesnější, protože po přepočítání ukazuje chyba o -0,3 až +0,2 l/100km rozdílu. Lepší naftu jsem mu zatím nedal.

7)1,9 v provozu dle citu vyhovuje 1700 - 2900ot. 1,6 v provozu dle citu vyhovuje 1450 - 3300ot.

8)1,9 na garanční prohlídku 30000km vzala 1l drahého oleje. Na 1,6 mám nad 28000km a zítra ji dám na garančku a nevzala žádný olej, na měrce je ve středu požadované hladiny.

9)Zátah při předjíždění má 1,9 proti 1,6 výraznější!

Tak to je takový základ postřehů na motory 1,9 a 1,6.

Zdraví Jarda

Link to comment

S tym zapachom som sa stretol aj ja... mam tu cest jazdit funglaka, mam najazdenych prvych 800km, stiplavy smrad pripisujem nejakemu vypalovaniu farby na vyfuku, alebo nieco. par krat som sa zlakol, co to je, lebo to naozaj smrdelo priserne. ale nie je tam ziadna pravidelnost.

 

spotreba : palubny pise priemer od zaciatku 5,5 l/1OOkm, zial, na moje dnesne prekvapenie a prepocet po natankovani plnej / najazdene km od posledneho natankovania = 6,6 l / 100 km. A to jazdim naozaj velmi komfortne, ziaden sport. Zvysenu spotrebu opat pripisujem este surovemu motoru a castej jazde po meste. Vsimol som si, ze aj ked je motor relativne teply, stale si drzi otacky tesne nad 1000 / min. Pri "teste" na mieste a sledovani aktualnej spotreby, co je okolo 0,6 l / hod, vypnem svetla a ventilator kuranie, spotreba padne na 0,2 l / hod.

Zaujimave.

Kazdopadne som presedlal z oct 1,6 fsi, co mi prislo mierne sportovejsie vozenie, ked porovnam spotrebu, nie som velmi nadseny a hlavne prevody na tdi su nejake divne. Hlavne jednotka je tak kratucku, ze tam snad ani nemusela byt :)

K těm turbům, pokud provádím sportovní jízdu, tak musím nechat "ochladit" turbo, dle návodu. Jinak omezuji jeho životnost!

Link to comment

S tym zapachom som sa stretol aj ja... mam tu cest jazdit funglaka, mam najazdenych prvych 800km, stiplavy smrad pripisujem nejakemu vypalovaniu farby na vyfuku, alebo nieco. par krat som sa zlakol, co to je, lebo to naozaj smrdelo priserne. ale nie je tam ziadna pravidelnost.

 

spotreba : palubny pise priemer od zaciatku 5,5 l/1OOkm, zial, na moje dnesne prekvapenie a prepocet po natankovani plnej / najazdene km od posledneho natankovania = 6,6 l / 100 km. A to jazdim naozaj velmi komfortne, ziaden sport. Zvysenu spotrebu opat pripisujem este surovemu motoru a castej jazde po meste. Vsimol som si, ze aj ked je motor relativne teply, stale si drzi otacky tesne nad 1000 / min. Pri "teste" na mieste a sledovani aktualnej spotreby, co je okolo 0,6 l / hod, vypnem svetla a ventilator kuranie, spotreba padne na 0,2 l / hod.

Zaujimave.

Kazdopadne som presedlal z oct 1,6 fsi, co mi prislo mierne sportovejsie vozenie, ked porovnam spotrebu, nie som velmi nadseny a hlavne prevody na tdi su nejake divne. Hlavne jednotka je tak kratucku, ze tam snad ani nemusela byt :)

Mám zkušenosti s palubními počítači, že nemá cenu nechávat bez nulování dlouhodobou hodnotu nad 1500km. Pokud bude 5,5 na 1500km a potom najedu razantně 200km tak se s 5,5 nic nestane. Bohužel v palivu není měření průtoku! Je to docela složitý přepočet z hodnot palubního, motorového a možná dalšího počítače.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

a jak trasy zvyknes jazdit? ja co som prezul na 205tky 16stky, premium contacty tak spotreba sa drzi na spotrebe zimakov, dlhodoby priemer pise az 5.3-5.4, akurat ze otec vzdy jazdi trasy do 20km... a tam sa to ledva ohreje a spotreba nestiha klesnut ... ked nebodaj idem nejaku dlhsiu trasu tak je to parada, bez klimy klesam aj na 4.5litra, jazdim predpisovo, no tiez si uzivam predbiehanie na 3jke ( z 60 na 100-110 je to asi najzivsie)prcprc.gif

 

v lete idem na vylet do cr, tak sa potom podelim so spotrebou v troch ludoch na kombiancii dialnicnej rychlosti a okresiek palec.gif sam som zvedavy na ake cislo sa dostanem

Link to comment

jj to je parada palec.gif

moj rekord je 3.2l/100 na 35km trase, priemerna rychlost vysla niekde okolo 50 tusim...ale to bola strasna nuda :D a mozno trosku z kopceka alebo prevazne po rovinke

 

bez rezervneho kolesa, na 15stkach eco gumach...

Link to comment

Tak jedna věc je honění eco spotřeby na palubním počítači (tam taky umím jet za 3,9 na 225/45 R17), ale druhá je opravdu reálná spotřeba podle dotankování do plné ...

 

Já mám dlouhodobou spotřebu 5,33 l/100 při najetých 9300km, z toho cca:

5000 km na 205/55 R16 Conti Sport 2

2800 km na 195/65 R15 Conti Winter TS850

1500 km na 225/45 R17 Conti Sport 5

 

20% město

30% dálnice

50% okresky

 

Když sem si auto pořídil tak sem měl nižší dlouhodobou, teď už sem si na auto zvyknul a ještě došlo na malou úpravu, která z jízdy udělala o něco lepší zábavu :rolleyes:

Link to comment

Dlouhodobá spotřeba 5,0 (mám najeto 82.000 km). Po chipu mírně klesla (4,9) - najeto 12.000km. Potvrzuji, že jde jezdit i za 3,6, ale jen jednotlivé trasy po rovinách. Dlouhodobá spotřeba (léto+zima) u tohoto motoru neklesne podle mně pod deklarovanou hodnotu 4,5. Ale i tak to je úsporný motor.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Já mám za 17tis. km spotřebu dlouhodobou 5,28 (40% okresky/40% dálnice/20% město)

Okresky 100-110 km/h, dálnice 140-150km/h (tachometrově).

A to si nemyslím, že jezdím pomalu. Spíš nemám místo nohy cihlu a nejezdím stylem brzda/plyn.

 

 

Pneu 225/45 R17 letní a 195/65 R15 zimní.

Auto po chipu, viz. podpis.

Link to comment
  • 2 months later...
Guest Cvrček007

Ahoj, zajímalo by mě, jestli je nějaký podstatný rozdíl ve spotřebě mezi kombíkem a liftbackem? Nenašel jsem si u uvedený příspěvků, jestli autoři mají tu či onu verzi.

Link to comment
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

A po jaké době jsi ho měnil? Já ho měním každý rok společně s olejem, a takový rozdíl určitě nemám :D To musel bejt asi pěkně "zasranej" :rolleyes:

Auto bylo z bazaru takže nevím ,ale když sem to měnil tak mi to nepřišlo nějak hrozný o to víc sem byl překvapenej.

Link to comment
  • 1 month later...

Ahoj mám 1,9 66kw 2004 čiplů na 85kw s dlouhodobou spotřebou 4,3 rekord 3.0l je fakt že o mě říká sůsed že su postrach silnic, běžné pojíždky tak 70 km/h mimo dědiny ..že když sa dosane do kolony ,volá jestli ju nevedu ..delší trasy podle rych. limitů

 

zitra jedu pro octavii 1,6 77 kw 2011 combi tak pak napíšu kolik bude žrat..

 

jo stím filtrem vzduchu v 1,6 benzínu dělala výměna filtru po 10 000 vzdudu -0,5l na spotřebě i na té 1,9 ho měním taky asi po 10 000, když mu nedávám moc nafty ať má aspoň vzduch...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Zdravím,  rádio Symphony, najednou začalo zlobit. Po zapnutí hraje jen pár vteřin nahlas, poté se pomalu ztišuje. Vše svítí, stanice jdou přepínat, jen nehraje. Nevíte někdo náhodou čím by to mohlo být?(nějaký napájecí kondenzátor?) Díky za rady.
    • Ahoj Chlapy, řeším rovody na Octavii které tam dát. Bosch, SKF či Dayco a u nej je ještě High Tenacity. Nevíte co to je., Díky za IFo
    • O jaké nové rádio se jedná ? Jestli je potřeba máš zapojen phantom ?
×
×
  • Create New...