Jump to content

Spotřeba


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...

At sem přidám i svůj díl. Spotřebu měřenou na plné dotankování se pohybuje okolo 5,1l. Nejezdím brzda/plyn, ale brzdím zásadně motorem, hraju si s motorem a když potřebuji zrychlit, tak i klidně o dva stupně dolů. Na druhou stranu jsem v AT na A1 mezi St. Pöltnem a Vídni přjel v noci ráfek od LKWčka. Tzn. chladiče deformované, nárazník, mlhové světlo, dolní kryt v háji. Do ČR ca 330 km. Jelikož jsem něchtěl přehřívat motor (kvůli chladičům), tak jsem zvolil rychlost 95 Km/h na celou cestu. Tzn dálnice, At a čr. Města 50 km/h. A žravost se propadla na 3,9 l/100km. Nu zajímavé to číslo. Jinak se mi najel ca o 50 minut déle, než to stíhám normálně. Takže jde spíše o to, jak ci ceníte času, neb se dá jet s ním rozumně a nebo žravě, tzn draze.

 

Nyní budu zkoušet dlouhodobě vyšší diesel, takže pak budu referovat (po nějakých x desítkách tisíc km - což je u mě znamená ca 3 - 6 měsíců. Kdyby měl přesto s tímto nějaké zkušenost, tak sem s nimi.

Link to comment
  • 1 month later...

Zdravím Vás,


přidám i já svoje postřehy se spotřebou u 1.6 77kw Tdi (2011), jezdím na 225/45 17 léto,zima.Auto mám od ledna 2015 má najeto +-180 000km,před měsícem dělány komplet rozvody.

Nejezdím nijak extra dlouhé trasy , do práce to mám cca 25km(jen tam) rychlost 50-140km/h pak 15km(jen tam) na fotbal a pak spíše město do 80km/h.Dlouhodobou jsem měl od 5,5-6 litrů. Nevím zda je to moc,ale před 14 ti dny jsem natankoval Verva Diesel a spotřeba se zvedla na 6,5 litrů(nelil jsem aditivum). Před tím tankováno pouze na Shell. Lil jsem aditivum při každém tankování i do te jejjich lepší nafty. Asi se vrátím zpět na Shell ikdyž nevím jestli to na tu spotřebu má vliv. Možná je to i zimními pneu...Nebo myslíte,že je něco špatně? Jinak dovolená Ostrava-Itálie a zpět ve dvou lidech + zavazadla byl průměr 5,4. Nejezdím podle toho ukazatele řazení ,ale spíše pocitově. S 1.9 tdi 81kw ježděno ty samé trasy za cca 5-5,5 l/100km.


Přeji hezký víkend

Link to comment
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Zdravim, mám najeto 205 000 km, 12.2011, já najel kolem 15 000km spotřeba dlouhodoba 5,2l. Jezdím jenom okresky a státovky do 150 km denně. Většinou tankuju Vervu + aditiva, když tankuju občas normální naftu u OMV nebo Benzina, najedu o cca 100 km míň na nádrž. Nejezdím na spotřebu , ale ani nijak rychle.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Tak okta má 200 223 km najeto,

 

Já mám najeto zatím 9000 km na oktě a dlouhodobá spotřeba 5,5 - 6 litrů teď spíš okresky a také dálnice ,ale umí jezdit i za víc :-)

 

Jinak tankuji také VERVU - nebo na ČEPRU občas a spotřeba se neliší.

 

 

Link to comment

Ale máš také 18 kola a nejspíš i více převodových stupňů a k tomu DSG , což je spotřeba většinou vyšší :-)

 

Já to mám na originálech R15 a jen manuál 5 stupňovou převodovku, takže myslím ,že tvá spotřeba je pěkná .

 

Kéž bych měl spotřebu takú ,která je v techničáku.. myslím ,že těžko na ni dosáhnu .

Link to comment

Ta spotreba sa dosiahnut da ale za cenu ze odpalis motor ... pretoze ho musis podtacat a to sakra dost ... na 18 dokazem mimo mesto ist kratkodobu spotrebu za 3.4 atd ale to je hlupost na ukor motora atd ... takze tvoja spotreba je pekna :)

Link to comment

No neviem ako to je mozne, ale ja sa nejak neviem dostat cez 5L a to ten motor ozaj ze tocim k 4tis., pokial to okolnosti dovoluju. A otacky pod 1500 ten motor nevidi :huh:

Samozrejme ale nejazdim brzda-plyn-brzda a pred vchadzanim do mesta/dediny brzdim stale motorom na vyssich otackach a zapcham sa snazim uplne vyhybat...takisto aj kratkym trasam.

Edited by Kyselinka
Link to comment

No zkušenosti jsou také ,že ten motor ,když točíš tak má kroutící moment mezi 1900 až 2500 ot/min.a výkon do 4000 ot/min. tudíž jede lepší ,než v nižších otáčkách -tak 100 -110 km je optimum pro tento motor, 80 - 90 km žere víc .. a samozřejmě záleží, zda jezdíš pouze rovinku nebo kopce.. dost se pak líší spotřeba , jinak já se snažím jezdit na spotřebu a většinou to nejde, páč jak se píše už výše, motor podtáčíš ,tudíž to víc žere a nejede a motor to nemá rád..

 

 

Kyselinka :

 

Asi máš ten motor dobře zajetý :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
  • 3 months later...

nazdar

 

z coho sa pocita priemerna spotreba ?

 

pri starte auta mi vzdy chvilku neukazuje ziadny udaj a potom do vyskoci na 10+ a pomaly sa znizuje

 

urcite to nie je priemerna spotreba na 100km,kedze sa to relativne rychlo meni..

 

samozrejme,nemyslim teraz okamzitu spotrebu

Link to comment

urcite to nie je priemerna spotreba na 100km,kedze sa to relativne rychlo meni..

Určitě to je průměrná spotřeba na 100km. To co popisuješ je zcela normální. Pár metrů to logicky nic neukazuje páč ještě nemá z čeho vypočítat a spotřeba ze začátku klesá což je taky logický. Start, rozjezd a prvotní jízda se studeným motorem si prostě vezme víc než potom plynulá jízda se zahřívajícím se motorem ;)

btw a onen údaj o kterém mluvíš je určitě označen co zobrazuje, nebo ne?

Edited by šulda
Link to comment

Poslední otázka znamená že máš u daného údaje označeno co znamená

post-3471-0-25412800-1467463023_thumb.jpg

Každejch 100km zajedeš jinak a vypočítává ji to podle toho jak zrovna jedeš takže to je momentální spotřeba na 100km. Údaj o spotřebě za posledních 100km by ses musel podívat po ujetí (při kratších trasách) těch 100km do paměti č. 2 ale čučet tam každejch 100km a nulovat to asi nic moc. Pro mě je vypovídající hodnota právě to za kolik jezdím momentálně a celkově což mi MaxiDot nabízí. Rozkouskování na 100km tomu zase nerozumím já, pokud to tedy myslíš tak že by se tam každých 100km objevila spotřeba za těch 100km což se v tý paměti 2 vlastně zobrazí. Co by se ti tam teda mělo zobrazovat než najedeš těch 100km? Pevný údaj o spotřebě za předchozích 100km?

Edited by šulda
Link to comment

Neukazovalo by to len raz za 100km,ale ukazovalo vy to priebezne,ako to ukazuje teraz..

<br />Rozdiel by ale bol,že by sa ta premenná hodnota spotreby nemenila tak rýchlo a nikdy by sa nenulovala.. Tot vse .

<br />Myslím,že to viac rozoberať netreba. Tvoja odpoveď mi postačuje a ďakujem za ňu.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Zdravím,  rádio Symphony, najednou začalo zlobit. Po zapnutí hraje jen pár vteřin nahlas, poté se pomalu ztišuje. Vše svítí, stanice jdou přepínat, jen nehraje. Nevíte někdo náhodou čím by to mohlo být?(nějaký napájecí kondenzátor?) Díky za rady.
    • Ahoj Chlapy, řeším rovody na Octavii které tam dát. Bosch, SKF či Dayco a u nej je ještě High Tenacity. Nevíte co to je., Díky za IFo
    • O jaké nové rádio se jedná ? Jestli je potřeba máš zapojen phantom ?
×
×
  • Create New...