Přejít na obsah

Rozvody na výměnu ve 120tisících km ?


Doporučené příspěvky

Zdravím.

Nedávno jsem v servisu byl na servisním intervalu a kontrole.

V servise jsem si nechal zkontrolovat zvuk cvrčka v motoru.

Bylo mi řečeno, že hlavní rozvodový řemen je potrhaný a zvuk bude od nějaké kladky přímo v rozvodech.

Bylo mi také řečeno, že řemen jak volnoběžný tak hnací v rozvodech je volný.

Bylo mi řečeno, že co nejdřív výměna rozvodů.

Bylo to v autorizáku.

Je tohle normální při 120tisících na tomhle motoru?

Já si myslel, že tenhle motor by na rozvody měl vydržet 180-210 tisíc.

Co vy na to? Díky.

Odkaz ke komentáři

Zdravím, v tabulkách mohou psát co chtějí. Je to snaha všech automobilek prodlužovat servisní intervaly, výměny olejů, atd. Je to pouze obchodní strategie, a hlavně, každé auto jezdí v jiných podmínkách, řidiči jsou také různí, proto je potřeba tyto okolnosti zohlednit. Takové zažité pravidlo je, u dieselových motorů na rozvody 120000km, a to beru jako rozumný údaj. Na materiálech se šetří všude ve světě, a nechat si rozbít motor kvůli 6000,- za rozvody se mi zdá nerozumné. Z praxe vím, že některé auta najely na rozvody mnohem více, na druhou stranu, některé ani těch uvedených 120000km nenajely. Berme to rozumně, a při náznacích problémů,(nezvyklé zvuky od rozvodů,atd.), doporučuji ihned měnit.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 8 měsíců později...

Přeji hezký den,

minulý měsíc jsem kupoval Škodu Octavii II Facelift (rok výroby 2010), v současné době má najeto necelých 89 000 a přemýšlím nad výměnou rozvodů. Chtěl jsem se proto zeptat, jestli neexistuje nějaké "znamení" že rozvody už jsou špatné (např. klepání motoru, divný zvuk ... nevím, nic mě teď nenapadá) a nebo jestli je možné dojet do servisu a říct, ať se mi na rozvody podívají a řeknou "Joo, je to dobrý, tohle vydrží do 150 000" ... nebo "Vypadá to už špatně, chce to vyměnit co nejdřív" ... v servisce mám napsáno, že výměna při 210 000 ... ale to je po přečtení témat na foru asi blbost ... díky za odpověď :)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 7 měsíců později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...