Přejít na obsah

Odvzdušnění topení


Doporučené příspěvky

Ahoj taky mám problém s topením,topí málo-jen vlažný vzduch.Nevím jestli na to má vliv to nynější počasí kdy je -20,ale felicia mi topila o hodně líp.Nemůže to být termostatem?Ale voda drží na 90 stupńů a nekolísá..........tak nevím co s tím.Máte někdo nápad?Jestli ano tak sem s tím,děkuji předem.

Odkaz ke komentáři

To je snad úplně normální že při mrazech trvá zahřát motor (a tim pádem i vodu v topení) delší dobu, kor když v zimě na sněhu jí nemůžeš hnát co dá. Mě taky začne fakt pěkně topit klidně až po 10 km jízdy. Je ale fakt že když už jí ohřeju na těch 90° tak topí dobře. Jinak v tom topení mi taky ''šplouchá'', jeden kamarád mi říkal že to dělají, že jsou v něm špatně řešený přepážky a tak je slyšet jak tam ta voda proudí, když jí prošlápnu.

Odkaz ke komentáři

Píšeš tam že se ti u studenýho motoru zdá že je velkej tlak v chladicí soustavě, ale podle mě je to blbost, nějakej tlak tam je až když se motor ohřeje a jak zchladne tak se ztratí (nebo se tam vytvoří malej podtlak). Proto ti vystříkne voda když povolíš víčko u horkýho motoru, protože je to natlakovaný. Kdybys měl v pr..li těsnění pod hlavou tak bys to asi poznal (ztrácení vody, přehřívání motoru, bílej kouř z vejfuku a ve finále když už je hodně zle voda v oleji). Jinak já sem tři měsíce po výměně rozvodů, samo sebou s pumpou a bubliny v topení slyšim při prošlápnutí plynu (nebo třeba při rozjezdu) pořád. Ale jak jsem psal vejš, neni to podle mě známka nějaký závady. Jinak víčko by mělo bejt zašroubovaný nadoraz, taky jste to tam řešily, protože voda pod tlakem má vyšší bod varu, a navíc se ti potom ta voda daleko rychleji vypařuje. A ten váš přetlakovej ventil ti odpustí tlak až když je motor tak na 120°C a víc.

Odkaz ke komentáři

- já už taky neřeším, termostat nový OK, čidlo ukazuje dobře, pumpu vyměním s rozvodama

voda se neztrácí, topé dobře, pára i emulze na víčku oleje normálně dle venkovní teploty

- to že jsou bublinky normální už slyším podruhé, jeden servisák toto tvrdil taky

moc se mi to nezdá, ale je pravda že teď je bublinek opravdu jen pár a slyšitelné až kolem 2500-3500ot (dřív kolem 1500)

a to už musím sakra šponovat uši, jinak to normálně přehluší motor. Možná ti co neslyší jen špatně poslouchají :lool:

Odkaz ke komentáři

Odkaz smazán. Warez, je tu zakázaný, mohl by to fóru způsobit problémy, tak si to posílejte přes soukromé zprávy

 

skus to pozret v tomto (ak to uz nemas), nieco tam je pri chladiacom systeme pisane a zide sa aj dobuducna :lool:

Upraveno uživatelem zabiak
Odstraněn odkaz na warez.
Odkaz ke komentáři

- co máš za motor? 1.6 75kW AVU má v motoru před řidičel elmag ventil topné vody. Zkus profouknout podtlakové hadičky atd ...

- pokud jiný motor osahej hadice které vdeou do radiátoru topení, pok jsou obě horké máš problém v kabině a míchá se ti studený vzduch s teplým

nebo přicpaný radiátor

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
- co máš za motor? 1.6 75kW AVU má v motoru před řidičel elmag ventil topné vody. Zkus profouknout podtlakové hadičky atd ...

- pokud jiný motor osahej hadice které vdeou do radiátoru topení, pok jsou obě horké máš problém v kabině a míchá se ti studený vzduch s teplým

nebo přicpaný radiátor

Ahoj Karlosi MPI,Mám 1,6/74kW AKL motor.Hadice jsem zkoušel-horké.Mohl bys mi prosím poradit jak a kde mám hledat případné míchání vzduchu-studený/horký?Jsem ohledně O1 nováček.

Odkaz ke komentáři

ASI PŘED MĚSÍCEM MI PÍSKL MAXIDOT, ŽE MÁM SKONTROLOVAT CHLADÍCÍ KAPALINU G 12 :) ......DOLIL SEM TAM LITR A BYLO TO V POHODĚ, ALE DNES SE OBĚVIL TEN SAMÝ PROBLÉM A NAVÍC OCTAVIA PŘESTALA ÚPLNĚ TOPIT. MŮŽE TO BÝT TÍM ŽE TAM CHYBÍ TA CHLADÍCÍ KAPALINA, NEBO MÁM PROBLÉM S TOPENÍM HLEDAT V NĚČEM JINÉM ??? DÍKY ZA KAŽDOU RADU, PROTOŽE V TAKOVÉM POČASÍ JEZDIT BEZ TOPENÍ JE CELKEM NA HOVNO ;)

Odkaz ke komentáři
Ahoj Karlosi MPI,Mám 1,6/74kW AKL motor.Hadice jsem zkoušel-horké.Mohl bys mi prosím poradit jak a kde mám hledat případné míchání vzduchu-studený/horký?Jsem ohledně O1 nováček.

 

- u noh spolujezdce když šáhneš do středového tunelu (za tapec) na topení nahmatáš kladku s lankem. Otáčej si kolečkem tepltý / studený a posviť si tam a uvidíš co se hýbe.

je možnost že se ti nedostatečně přesová klapka co míchá teplý vzduch se studeným. Jak kolečkem natočíš dokonce, zkus rukou jestli je to doraz i té kladky.

 

To RAZTY: jestli jsi dolil 1l kapaliny tak si to měl pěkně zavzdušněné !!! pokud není ruplá hlava (pára z výfuku, voda v oleji, strácí se dost vody) aby se ti to furt zavzdušňovalo

tak to odvzudšníš jedině jízdou, pořádně prohřát až sepnou vrtule, motor nech běžet a opatrně otevři víčko. Možná to trošku foukne a ueče vzduch.

Dolít vodu do maxima a sledovat dále.

Odkaz ke komentáři

TAK JSEM DOLIL 1 L G12 A TOPENÍ ZAČLO TOPIT, ALE ASI MÁM VĚTŠÍ PROBLÉM ;) OBJEVILA SE MI VODA V OLEJI......TAKOVÁ BÍLÁ EMULZE NA MĚRCE OLEJE I NA VÍČKU. ASI PRDLO TĚSNĚNÍ POD HLAVOU, NEBO NEDEJ BOŽE HLAVA TAK JAK PSAL VSEMI, NO A TO BYCH ASI TĚŽKO ROZDÝCHÁVAL :huh: ;) ;)

Odkaz ke komentáři

co by jste cekaly v zime, kdyz je minus 20, motor studenj jak svina a jeste se po silnici neda poradne jet, takze ten motor jen lechta, tak nejde auto zahrad ihned. Jen tata se divy, ze se svou octavku mu to hreje driv nez me.......no jo, jenze on parkuje v garazi, kde je +18 stupnu a nemuze to pochopit, ze mu to zakonite topi driv......

Odkaz ke komentáři
  • o 4 roky později...
Guest Pavel.Vecerka

Málo topí topení

Mám octavu 1.6 a 55kw a mel sem praskle topení, vyměnil sem, dolil vodu a i po ujetí 70 km stále topí strasne málo, kapalina na na maximum a po zahrátí na 90 stupnů 2x otevřel vícko od nadrzky le stejne jen vlažný vzduch. Nějké rady prosím ?

 

Odkaz ke komentáři

Podívat se,kde je na motoru místo,které je přístupné a je v nejvyšším bodě okruhu chlazení.Může to být třeba hadice od topení(viz foto-bohužel nemám 55kw ale 75kw,podstata je ale stejná,či podobná a mě v podobném problému zcela pomohla)

Nastartovat auto(nejlépe ho projet a pořádně zahřát).Pak ho nechat tak 10min.klepat na volnoběh na místě a nachystat si kleště,kterými zmáčkneme sponu od výměníku topení(

výstup z radiátoru-chladnější hadice)

Motor před tímto úkonem trošku proturovat,nebo pokud je pomocník,tak nám přidrží motor na pedálu plynu ve vyšších otáčkách.Zmáčkneme sponu a hadici mírně pokýváme nahoru,dolu,jakoby jsme ji chtěli uvolnit při sundávání(NESUNDÁVAT!!!!)

Pokud se ozve pšouknutí vzduchu,tak máme vyhráno a závada je pryč.Je dobré alespoň dvakrát zopakovat.BACHA NA OPAŘENÍ VODOU!!!!!.

Vody samože trochu uteče pod tlakem pryč,takže pak dolít vyrovnávačku na rysku MAX.

 

Tento návod jsem čerpal z vlastní praxe,kdy mi auto více jak 14dní v -10°C netopilo,nebo jen lehce vlažně a po této mnou vymyšlené akci je již dva roky vše OK.Možná pomůžu,možná ne.Ale není to nic náročné a za pokus to stojí.

post-1545-0-28521500-1420219628_thumb.jpg

post-1545-0-20657800-1420219639_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...