Přejít na obsah

Ventilátor chladiče


Kokosaks

Doporučené příspěvky

relé neboli dochlazovací jednotku mají pouze vozy s tovární klimatizací a nebo 1,6/75kW AVU BFQ, auta bez klimy mají ve většině jednorychlostní ventilátor, kde plus jde od baterky z 30A zelené pojistky přes čidlo na chladiči (nacháí se na vaničce na straně řidiče v dolní polovině) a dále do ventilátoru, ventilátor má pak kostru vedle baterie, resp pod světlem.

 

projdi celou tuto trasu a někde je problém, můj tip je čidlo, kostra nebo pojistka na baterce

Odkaz ke komentáři

Ahoj, doufám že neva, když použiji toto téma.

Mám O1 81kw s climatronicem rok 2001 (tedy konec roku 2000 ale po faceliftu)

Všiml jsem si že se mi netočí ani jeden větrák(u chladiče) a to ani když po delší jízdě teď v 30° vedrech zastavím a nechám běžet motor, tak se ani do 10 minut větráky neroztočily, to už jsem byl s teplotou podle OBD2 na 93°

Ručka teploty se zdá chová normálně. postupně dojede na střed a tam se drží.

Přes VAG test akčních členů motoru oba větráky roztočím.

Přes OBD2 měřím ustálenou teplotu při jízdě v 20° cca 70° a do kopce se dostane na 78°, pak zas klesne. Dneska když mi to ukazoval venkovní teplotu 40° jsem se dostal s teplotou při jízdě městem i lehce přes 80°. Ručka na budíku stále někde na středu, max 1mm za.

Tak buď mi kecá teplotní čidlo, nebo kecá OBD2 (zkoušel jsem dva programy na Androida, Torque a OBD Car Doctor)

Může mi někdo potvrdit, že OBD2 nekecá?

Bude tedy potřeba vyměnit čidlo teploty? Poradíte jaký? Nebo může být ještě špatná jednotka dochlazování?

 

No a ještě mi teda nejde klimoška, to mi píše chybu F129. Je tam teda čidlo G65. To jsem vyměnil a 29. jdu na doplnění chladiva, tak uvidim co to udělá. Diagnostika Climatronicu přes VAG teda tvrdí že kompresor nesepl z důvodu nízkýho tlaku, ale dost možná to souvisí právě s tím větrákem. No ještě ho chci proměřit, ale zapoměl jsem v práci mněřák co umí měřit frekvenci a střídu, tak snad zítra doplním.

 

Předem dík za jakoukoliv radu.

Odkaz ke komentáři

teploměr ukazuje něco jiného než je skutečnost, ventilátory spínají tuším 105-110, pokud při jízdě z kopce výrazně padá teplota, tak KO termostat, pokud máš chybu F129, tak je klima prázdná, proto nesepne kompresor a ani se neroztočí ventilátory. Na měření ti stačí klasickej měřák, frekvenci ani střídavinu na tomto určitě nepoužiješ

Odkaz ke komentáři

Ona ta teplota výrazně nepadá, prostě to vypadá, jako by to regulovalo na 70° Trochu jsem doufal, že to bude spíš čidlo teploty kvůli snazší výměně :)

 

Jinak klima. Jak jsem psal, je tam už čidlo G65, který má PWM výstup o frekvenci 50Hz. No, naměřil jsem 49Hz, což snad bude v toleranci (nikde jsem nedohledal). Střídu jen 5% což bude asi prázdný, páč to dává čidlo i když je vyndaný. Zkoušel jsem i jiný se stejným výsledkem, jen frekvence je 52%. Jinak co jsem dohledal tak při tlaku 0,24MPa by tam mělo být 13% a při tlaku 0,37MPa 90%, to jen kdy by se to někomu hodilo. A pokud je funkce pro odpojení stejná jako pro čidlo F129, tak k odpojení klimatizace dojede při tlaku nižším než 0,2MPa nebo vyšším než 3,2MPa.

 

No ještě se uvádí, že při výměně čidlo, je nutný vyměnit O kroužek. Neporadil by někdo kde ho v Praze sehnat v kusovym odběru? Rozměr 10,8mm x 1.8mm. Všude kde jsem byl, tvrdí že to nevedou a že to nevede skoro nikdo. Rád bych ho ještě před znovu naplněním klimatizace vyměnil.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...