Přejít na obsah

Octavia RS TSI APR promo auto by www.H-H-S.cz


Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Ahoj :) tak jsem narazil na tuto diskuzi a chci se pochlubit svým zážitkem s touto kočičkou. Na letošním Octavia Club srazu v Žamberku jsem mel tu čest a musím říct, že jsem se zamiloval. S Bořkem jsme nejprve teoretizovali a o autě jen tak nezávazně kecali. Říkal mi, že díky stabilizátorům (Eibach jestli se nepletu) je auto ochotné jít směrem, kterým se mu opravdu přikáže. Což u předokolek né vždy platí. Sám vlastním OIII RS TSI DSG v sérii a vím, že ačkoliv je toto auto zábavné jž z fabriky, tak žádný extrémní řezač zatáček to není. Škoda udělala velký krok oproti předchozí RS co se sportovnosti týče, ale pořád tomu něco málo chybí. A z toho důvodu (když to řeknu upřímně) jsem na něj poměrně nedůvěřivě koukal a má chuť vyzkoušet si ji rostla víc a víc. Dále jsme přešli k motoru. Jelikož Bořek velmi brzdy pochopil, že nechci dravce na okruh, ale ještě ostřejší RS, která ovšem neztratí její každodenní použitelnost, tak mi stručně vysvětlil, že díky řádné optimalizaci (testované a vyvíjené několik měsíců) map je auto nejen sportovnější, ovšem k mému překvapení i daleko příjemnější na každodenní užívání. Opět. Věřil jsem mu spíše skrz tu sportovnost. Mám zkušenosti, že chiptuning dokáže udělat z obyčejných aut rakety, ale bohužel na úkor spolehlivosti a především jsou takto upravené vozy velmi nepříjemné na používání v běžném provozu. Právě proto jsem o chipu pořád váhal. Druhý den, až játra odbourala alkohol z předchozí noci, jsme si s Bořkem řekli, že mi auto předvede a potom mi umožní si ho vyzkoušet. Musím uznat, že ten chlap vážně nekecal a možná dokonce předčil má očekávání. O citelném zvýšení výkonu zde nebudu ani hovořit. To auto zrychluje na plný plyn bez podřazení, jako sériová RS s podřazením o jeden/dva stupně. Předjetí je otázka vteřiny. Nicméně to se da od 329hp a krouťáku přes 500NM čekat. Nejvíce mě ale dostal nástup výkonu. Je viděť, že auto ma daleko menší problém s přenesením (paradoxně navýšeného) výkonu na silnici, něž sériovka. To mě udivilo nejvíce. Moje OIII s tím v rychlostech pod 50km/h problém má. Stějně tak s tím má problém Cupra, která ma sériově 300hp a človek by od ní čekal výborné odladění. Není tomu tak. Cupru jsem řídil. Od 80km/h nahoru je to opravdu velmi rychlé auto. Ovšem přenesení 100% výkonu v nižších rychlostech prostě nezvládá. Toto tvrzení podkládá i fakt, že sériová Octavie RS ve sprintu do cca 80km/h Cupru lehce poráží. A to má jen 220hp (video). Proč tedy mluvím o Cupře? Chci jen demonstrovat, že APR mapy opravdu velice slušně a citlivě dávkují výkon. Není to nesmyslný trhač pneumatik (a toho jsem se ze začátku bál, přeci jen 500NM je 500NM). Nástupem výkonu jsem tak ohromen, že bych tyto mapy doporučil klidně i majiteli Cupry. Přestože by si přilepšil jen o neznatelných cca 16hp, tak nástup výkonu by byl pozitivně velmi rozdílný. Vlastně příjemnější není jen nástup, ale i jeho pokračování se mi zdá více "lineární. U sériovky je jasně dána vykonnostní špička, která velmi rychle nastoupí, ale taky velmi rychle chcípne. Tento vůz nemá tak výraznou výkonnostní špičku a příjemně táhne i do vyšších otáček. Tudíž je zase o něco více "benzínovější". A příjemná tečka na závěr? Bořek mi říkal, že dojel z Prahy po dálnici za 6.3 l/100km. Opravdu tomu tak dle počítače bylo. O tom si můžeme nechat v sériové RS TSI zdát. Jasně, ono se to dá, ale to utrpění kolem není na každodenní spotřebu přijatelné. Každému vřele doporučuji se s touto kráskou povozit a udělat si jasný názor na kvalitu ECU tuningu od APR. Za mě jasná A+! Auto je svižnější, přijemnější a úspornější. Motor 2.0 TSI CHHB tento potenciál má a jen APR jej dokáže naplno využít. Já jen musím vyměnit olej a filtr ve své RS (po záběhu) a jedu k Bořkovi na návštěvu ;) ještě jednou díky Bořku. Jak je to s limitem 350NM DSGéčka by mě ovšem také zajímalo.

Upraveno uživatelem iphonik4
Odkaz ke komentáři

Vlastaaa: K čemu report? Pochybuji, že by někdo dal čtvrt milionu za podobnou úpravu. Proto jsem také ukončil svůj projekt s 1,8T a i nyní, když rozprodávám věci za 1/3 původní ceny, tak i to je pro lidi hodně a radši se uchylují k nekvalitním čínským kopiím všeho možného, jen aby se ušetřilo. Také to tak dopadá... To se naštěstí u aut jako OIII RS neděje a lidé zde chtějí většinou kvalitu.

 

majkyz: diesel dle mne nemá význam. Když chci jet na spotřebu, tak běžně umím jet za 6-6,5L. Průměrnou mam 7,1L. Za ten litr by mi diesel, pokud bych nejezdil dálnice, nestál...

Mal som O1 diesel teraz mam O2diesel a bez nejakych problemov ako niekto stale hovori aka je draha udrzba na diesel a rocne najazdim dost kilometrov a vacsinou su to dlhe trate tak preto diesel je to vec nazoru aj ked niekedy sa pohravam s myslienkou kupit benzin

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

1526_Autodrom_1_58_77.jpg

 

Tak jsem se byl v neděli podívat v Mostě a čas 1:58,77 na kolo mě víc než překvapil. To je cca čas Cupry Sub8 v rukou nezávodníka jako jsem já. Myslím, že ta Octavia má potenciál zajet kolo pod 1:57, protože perfektně jsem to nezajel a ještě jsem měl vedle 110+kg spolujezdce :) To jsem zvědavý, kam se posunu příští rok :)

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...