Přejít na obsah

Únik kapaliny ostřikovačů světel a čelního skla


Majkl_

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

hledal jsem všude možně, ale nikde jsem nenašel konkrétně problém, který mám já, proto se na Vás obracím s tímto topicem.

 

Nejprve ke specifikaci auta: O1 1.8T, facelift 2001, origo xenony, elegance výbava.

 

Včera jsem doléval kapalinu do ostřikovačů (5 litrů jsem dolil, nádrž je na 5,5 litrů). Abych pravdu řekl, tolik kapaliny jsem tam ještě od koupě auta neměl, vždy jsem dolil max. litr a půl. Nikdy mi ale neostřikovalo xenony, myslel jsem, že je to z důvodu, že tam musí být prostě více kapaliny, protože hadička pro výstup na ostřikovače světlometů je výš (pouze má domněnka!).

 

Zkouším tedy ostřikovat (nevím jak funguje ostřikování světlometů), po držení páčky pro ostřik se po 3 sekundách ozvalo cvaknutí z palubovky a impulz rázného ostříknutí, tudíž předpokládám, že by se měly ostříknout světlomety. Po uvolnění páčky a opětovném podržení znova a znova.

 

Vylezu z auta a pouze pravý světlomet (strana kde je nádoba pro ostřikovací kapalinu) měl na sobě asi 5 kapiček kapaliny z ostřikovačů a auto pod sebe čůralo intenzivním kapáním vodu z ostřikovačů.

 

Co se týče ostřikování čelního skla, ostřikuje bez jediného problému a celkem rázně (měl jsem i zadní sklo lehce pokropené).

 

Zde nastává tedy má otázka kde bude pravděpodobně problém a jak postupovat ?

 

Osobně bych to tipl na uvolněnou hadičku, které vede do ostřikovačů světlometů ? Jak se k nim dostat ? Co vše musí dolů ? Je to jedna hadička, která se pak rozdělí na dvě (jedna pro levý a jedna pro pravý světlomet) ? Nebo tam jdou dvě - každý světlomet má vlastní ?

 

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Haló, věděl by tedy někdo co s tím, jak ven s nádobkou, případně kde přesně se nachází hadičky ?

 

Jinak nový poznatek - dnesk jsem dolil 5 litrů (nádrž je na 5,5L) kapaliny do ostřikovačů, mezitím jsem dělal s kabeláží vevnitř. Po cca 20 minutách jsem se díval pod auto a všude nemrznoucí kapalina.. V nádobce zbyla asi jedna pětina, možná méně. Na úrovni motorku u xenonů (je-li to teda to co si myslím).

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři

Mne kvapalina unikala cez motorcek popri oske vnutri. Je tam také mini gufierko alebo gumicka. Vyriesil som to ze som ju otočil opacne a už neunikla nič. Alebo skús vymenit tu gumenu prechodku v ktorej je vtlaceny motorcek. Môže tiecť aj okolo nej.

Můžeš mi popsat kde konkrétně průchodka je a jak se k ní dostat (co vše musí dolů) ?

 

Mě se zatím povedlo pouze sundat dva šrouby, které by měly držet nádobku, zespodu a zboku (musel jsem servo povolit a vytočit na bok aby nezaclánělo).

Odkaz ke komentáři

Od xenonů jde něco do té nádoby a když to povytáhnu nahoru tak to chce jít celé, ale nemůžu to vytáhnout protože kabely od xenonů do nádobky nepustí, asi to nesmím vytahovat celé ale jen konektor :) Co se týče těch hadiček - z které strany jsou a kolik jich bude ? Dají se vytáhnout jen rukou ? Jak se k nim dostanu ? A motorek mám jen jeden ? Tedy - je jeden společný pro xenony i čelní sklo ? Xenony mám od výroby, stěrač na 5. dveří nemám.

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři

Jsou tam dva motorky - jeden je na čelní sklo a druhý na ostřik světel. Můžeš mít netěsný ty gumičky kolem motorků, někde to mít prasklý něbo cokoliv. Nádobka 5,5l se vyndává dost na prd, kvůli ní se musí i světlo vymontovat. Od ostřiku světel jde celkem široká hadička směrem do podběhu. Pokud si to potřebuješ líp představit, najdi si někde obrázek na googlu této nádobky.

Odkaz ke komentáři

Bohužel, nemohu sundat přední nárazník (mám strženou hlavu šroubu - boční šroub pod plastem;šroub jsem chtěl odvrtat a vytáhnout vytahovákem - šroub je tak pevný, že do něj nejde udělat díra ...).

 

Nicméně, vyndal jsem xenon a hned byl přístup k nádobce lepší :)

 

Mám pár fotek a poznatků, postupně se posouvám a snad najdu způsob jak zdemontovat tu proradnou nádobku a opravit to :)

 

Foto:

post-46612-0-31041200-1453756169_thumb.jpg

Toto bude předpokládám motorek pro ostřík xenonů ? Nicméně, tento motorek jde vytáhnout směrem nahoru celkem bez problému (má to jít ? :unsure: ). Držák, protikus nebo jak to nazvat - zkrátka odkud jsem to vytáhl je plast a ten je prasklý. Dolil jsem schválně vodu (hladina v tom plastu logicky začala stoupat), ale začalo to vytékat dříve, než se úroveň hladiny v tom plastíku (jakoby nádrži) dostala k tém prasklinám. Chvíli jsem to pozoroval odkud to teče a buďto to teče ze spodu, kde tento dílek vstupuje dovnitř do nádoby ostřikovačů a nebo úplně odspodu.

 

Nicméně zde můžete vidět detail toho motorku - post-46612-0-48534200-1453756525_thumb.jpgpost-46612-0-71821000-1453756530_thumb.jpgpost-46612-0-92500900-1453756535_thumb.jpg

 

 

Jinak tedy - drží celá plastová nádobka na dvou šroubech ? Tedy jeden zboku a druhý zespoda ? Nebo jich jde více ? Ten zboku (kvůli kterému jsem musel odšroubovat aktivní uhlí (pokud to je tedy ono) jsem sundal. Ten spodní jsem nesundával, protože už bylo celkem pozdě a říkal jsem si, že bude asi jednodušší se zeptat zde, než sundávat celý podběh u pravého kola a zjistit, že to pořád někde drží...

 

Mezi aktivním a nádobou ostřikovačů jde do ostřikovačů konektor, ten tedy taky odpojím. Ale za boha nemůžu najít hadičky, které rozvádějí vodu do ostřikovačů.

 

Pokud tedy nádoba drží na těch dvou šroubech, stačí odpojit konektory (od xenonů a ten co jsem popsal nyní u aktivního uhlí) a nádobu vytáhnout ven táhnutím nahoru ? Neurvu ty hadičky, nýbrž se samy tímto taháním odpojí ?

 

Trochu vyčerpávající popis, ale čím víc infa tím líp :)

 

Děkuji každému kdo se dočetl až sem a ještě více tomu, kdo mne opět posune blíže k tomu opravit tuto závadu.

 

Ještě jednou děkuji

Odkaz ke komentáři

Neviem ci ti pomozem ale ja som si dorabal.ostrekovave svetiel. Bez toho aby si dam dole blatnik nezistis nic. Ja sa odmontoval iba soferovu stranu naraznika a pekne som to odsunul bez toho aby sa to zlomilo. Tak bola hadicka zaslepena. Asi budes mat vytiahnutu hadicka do toho ostrekovaca. Musim napr rozrezat srob s bruskou ale na 3 casti a s majzlom oseknut a potom vyrazit aj matku von a dat tam.novy srob. Ked zhodis blatnik uvidis sam aka je chyba

Odkaz ke komentáři

Tak se mi podařilo úspěšně demontovat celou nádobku bez sundání nárazníku, blatníku etc.

 

Nejprve jsem vytáhl xenon, odpojil - bez problému. Poté jsem si uvolnil 2 šrouby, které držely aktivní uhlí, aktivní uhlí jsem vytáhl ven. Poté jsem povolil imbusový šroub, který držel servo, to jsem díky tomu mohl odsunout. Poté demontovat hadici sání, která jde z motoru do intercooleru pro turbo. Povolíte 2 plastové "matice" (šstihran č. 10) a pak už jen (trochu s pomocí síly) vytáhnete jako ježka v kleci.

 

Já měl jednak prasklý motorek ostřikovačů xenonů (viz. foto výše) a zadruhé, nebyl narvaný úplně dole, takže ocelový půlměsíc se točil, ale netočil pak tou turbínkou, díky které se natáhla voda do motorku. Jak jsem motorek opravil ?

 

Jak vidíte na foto, vyndál jsem část motorku ven, tu jsem pořádně a správně vrazil zpátky do těla motorku a oblepil lepící páskou. Světe div se, vše drží a ostřikuje jak má :)

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 4 roky později...

Dobrý den , 

kde jste měli všude vodu ,já mám úplně “durch“ ridicovu stranu ,jakkdyby pod pedály , všichni mechanici říkají to same ,ze hadicka praskla není ,ale já vím ze ano ,protože mi to teče do podlahy pod řidiče ,takže to je bud netesnost a nebo je to praskle ,každopádně jsem měla na levé straně vzadu u světel hadicku rozpojenou,ale problem je ještě někde v predu .. prosím tedy o radu kde vám to prosakovalo,dekuji 🙈🧐

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...