Přejít na obsah

Kolísání otáček a udušení auta při volnoběhu


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny škodováky.

Pročítal jsem nejčastější poruchy a vlákna, spousty podobných problémů jsem našel, ale přesto mi ten můj přijde specifický. Případně mě tedy omluvte, že vytvářím nové vlákno.

 

Takže k věci. Nedávno se mi okta (1.8T AGU) začla dusit při volnoběhu na neutrálu. Otáčky padaly pod normál až se auto udusilo. Cukal i plyn, auto žralo ale netáhlo, pak cuklo zabralo a znovu. Diagnostika ukázala nějakou klapku u palivovýho čerpadla (údajně teda, autům moc nerozumim, tak prosim s citem na mě :D). Výměna palivovýho čerpadla za nové. Chvíli ok, možná jen štěstí, a začlo to znova, výměna nějakého teplotního čidla. Chvíli zase ok, auto pak třeba týden stálo, nepotřeboval jsem jezdit, skočil jsem do něj a znovu. Zrovna jsem měl mít technickou (to už je teď, pár dní zpět), auto šlo k mechanikovi, udělaný rozvody, oleje, filtry, udělal s tim emise, technickou a všechno bez problému. Ptal jsem se na ty hadice, co se tady dost řešily a prej je všechno měněný. Plazil se pod tim tak snad by si musel všimnout, kdyby něco nebo ne? Skočil jsem do toho a nyní to dělá znovu. Zvláštní je, že to dělá opravdu jen někdy. za posledních 150 km asi dvakrát. Vždycky při neutrálu a volnoběhu, čekání na semaforu a podobně. Při jízdě už necuká, alespoň to neregistruju. Stojím u auta, normálně běží pár minut, kecal jsem s kamarádem a najednou se začne dusit, padají otáčky až chcípne uplně. Nastartuju a zase beží normálně. Nedokážu v tom najít nic, co by to způsobovalo, že by se to dělo jen někdy nebo kvůli něčemu. Jsem z toho už pěkně zoufalej, ani ten mechanik už neví, čim by to mohlo bejt.

 

Tak prosím o nápady, rady, co zkusit, nebo nezkusit, už jsem opravdu zoufalej.

Díky moc.

Odkaz ke komentáři

Nezkoušeli jste i váhu vzduchu? Zkus ji odpojit, co to bude dělat. Jak je na tom palivový filtr nebo regulátor tlaku paliva? Jinak ty hadice to chce kontrlovat opravdu důkladně, kolikrát to nemusí být na první pohled vidět.

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

Díky za odpověď.

Váhu vzduchu odpojím a vyzkouším co to provede. Jinak filtr by měl bejt novej a regulátor nevím, s mechanikem budu teprve mluvit.

Jen takovej dotaz mimo, asi někdo, kdo se v tom pohybujete, nebydlíte poblíž Příbrami že? :D samozřejmě ne zadarmo, ale kdyby někdo věděl kde a co hledat, na co se podívat..

No jen to zkouším, dám vědět co s tou váhou. Mám jí zkusit odpojit a nastartovat, co to udělá? Nic se stát nemůže? Respektive co by to mělo a nemělo dělat?

Navíc mi přijde, že to nepatrně cuká při pouštění a přidávání plynu, když mam zařazenou rychlost a uplně pustím plyn tak to trochu cukne, stejně tak když zase na plyn šlápnu. Neni to nic extrémního ale cítit to je.

 

EDIT:

Byl jsem to projet, s váhou to jednou udělalo zase, cukalo to i při plynu a na volnoběh se to pak udusilo. Odpojil jsem váhu vzduchu a neudělalo to zatim ani jednou, zkusim chvilku jezdit bez ní(to ničemu nevadí nebo jo?). Jen když sepne sahara tak otáčky na chvilku klesnou ale hned se to chytí a zase se vrátěj do normálu. Tak snad to je opravdu ta váha.

 

Ještě mam jeden dotaz, slyšim divný pazvuky jakoby za palubkou u spolujezdce, tam je větrák od klimy že? Takový cvakání, praskání, nemáte nějaký nápady co to může bejt? klima? ventilátor?

Díky moc za rady.

Odkaz ke komentáři

Mluvil jsem s tím mechanikem a řikal, že kvůli váze by to chcípnout nemělo. Když už něco, tak že by to mohla být škrtící klapka.

 

Právě že to cvakání a bublání je slyšet i když se netočí, to je to zvláštní, nějaká kapalina to být může? Větrá ale hučí dost, když se točí, taky by se na něj asi mělo mrknout.

Odkaz ke komentáři

Tak škrtící klapku bych vyčistil tak jako tak, ta poškubávání způsobovat může. Každopádně, pokud se při odpojení váhy vzduchu už problémy neobjevily, tak je to podle mě jasné. Chcípání může způsobovat i váha vzduchu, u 1.8T to dělává. Kdyžtak se dá udělat i log z jízdy, aby bylo vidět, jaké hodnoty váha dává.

 

To bublání může být klima nebo i špatné těsnění pod hlavou. Asi vím, co máš na mysli, protože mi to tam taky bublá. Voda se Ti neztrácí?

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...

Mně se navíc houpaly volnoběžný otáčky při zastavování (třeba když jsem na volnoběh dojížděl na nějaký místo, než jsem zastavil). Pak se to zhošilo, až jak píše pixl v úvodu. Měl jsem vyviklanou na hlavě škrtící klapky tu čepičku co je do ní připojená ta černá hadička... Ten úchyt je jen nějakej zalisovanej a viklal se až se ulomil. Tak jsem to zalepil silikonovým lepidlem. Otáčky už nehoupu, volnoběh je v pohodě. Nesportovní od laika, ale funguje 😉

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...