Jump to content

Výměna hlavy AXP/BCA


Tavi

Recommended Posts

Zdravím, už dlouho nad touhle myšlenkou dumám, ale pořád ne a ne ji přijít na kloub.

Bylo by možný přehodit hlavu z tohodle motoru na AEE?

 

Asi tu kopu sci-fi u vyhynulýho druhu, jen mě to zajímá. Přecejen o ty dva ventily na silnici člověk docela postrádá :D

Link to comment

Tak sem pogůglil.

Anglicky, celé vlákno o problematice. A motor AXP

 

Dále pak jsem študoval německý forum a protože nešprechtim tak překladač vyplivl:

 

"Tak to dělá: - blok od 1600cc odběru (AEA / AEE) - hlavu válců s přílohami (sací potrubí, atd) z 1,4 16v (AFH) přijmout - píst z 1,4 16v take (AFH) - regulátor od 1.4 16V trvat - brzdu min 256 x - Peuel od 1600cc (AEA / AEE) jdou . Všechno dobře sestavit a pak zase Pokud se nic je pak můžete nastartovat motor. Nebo jsem někde špatně? a jaký to má smysl pak výkon přinést?"

 

Z toho soudím že to jde v pohodě uvést do praxe svépomocí, jen je potřeba nejspíš nějaký úpravy. Největší problém (co všichni řeší) je že je to zbytečná práce. Sehnat AEE blok, sundat horní část, nahradit AFH/AXP hlavou, sehnat řemen, sehnat někoho kdo by nezmršil blok při vrtání úchytu a je to doma.

 

Dovolim si odhadnout cenu úpravy... Budu čerpat link neplatný z tohoto inzerátu . Budu počítat že dárcem bude právě šesnáctiventil.

 

Tier 1) Základ

Hlava samotná (AFH) - 5,000,-

Cena úpravy hlavy/pístů - 3,000,-

Řemen co pasuje/zakázka - 1,000,-

Drobnosti - 1,000,-

= -10,000,-

 

Tier 2) Pokročilé

Úprava řídící jednotky - 10,000,-

Klika/Písty/Ojnice - 10,000,-

= - 20,000,-

 

Takže vcelku za úpravu bajvoko 30tis.

 

Vezmu-li v potaz stejnou výkonnostní špičku - tedy i před/poddimenzovanost jednotlivých dílů, bral bych spíš z nejsilnější varianty, přecejenom 74kW u 1.4 není 74kW u 1.6. Takže s hlavou by mělo AEE dávat, 60-65kW. To už je dobrý základ a životnost by neměla nijak zvlášť utrpět.

 

Co si o tom myslíte?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Bloky jsou stejný až na držák, ten na AEE není (+ vyřešit řemen, ostatní teoreticky shodné - neřešil jsem mozkovnu a kam všude může šáhnout - sání, klapka, vstřiky, cívky).

Pro výkonuchtivé jedince je to asi nejlevnější řešení, než se patlat s dusíkem a podobnýma blbostma co teoreticky dokážou motor dodělat rychlejc. Osobně jsem bloky neviděl na živo, na stole, takže pokud by do toho někdo šel, musel by se zeptat i někoho zkušenějšího než snílka co brouzdá po fórumech (já).

 

Byla to jen myšlenka, co mě trápila docela dlouho, všude sem vídal Pola co mají 1.4 16v a výkon 55kW a pak naší AEE 55kW :blink:, to mě zarazilo. Pak jsem se kouknul do starý brožury, a co nevidim 1.4 16v ^_^.

 

Pohledal jsem a pokud by někdo měl ty peníze, tak si myslim že z toho půjde vymáčknout... 80kW bez potíží a ztrátě na životnosti. (vzhledem k tomu že jedna verze 1.4ky je 74kW).

 

Tedy za předpokladu že inženýři z NDR neudělali někde technickou změnu předimenzovaného rázu, jako to mají rádi v povaze.

A za předpokladu že má člověk dostatek času, válcovou zkušebnu a tak 3 motory rozebraný do posledního šroubku, může porovnávat a má pro to chuť nebo zapálení

 

Je to na dlouhý debatování, chtělo by to někoho kdo si může dovolit oba bloky (třeba už odepsaný) hodit na ponk a porovnat. Jedině tak dostaneme oba odpověď zda bude všechno fungovat tak jak má. Alespoň tedy co se týče bloku.

 

Já bych se do toho pustil, ale, peníze šetřim na trošku exotičtější motůrek než na tuhle litinku. Když illegal, tak s pořádnou muzikou :lol:

Link to comment
  • 2 months later...

Edit: Poznatek od mého německy-mluvícího kamaráda - Motory nejsou stejné a nikdy nebudou.

Radši bych si sehnal 1.6 16v co dávali do Pola, míň práce, míň starostí. Nojo, nezbývá než kutit dál :(

Link to comment
  • 10 months later...

Update mrtvého vlákna -

Nově nabité poznatky: dle pár lidí co mi bylo ochotných odpovědět, lze použít hlavu z motoru AHW, a podle těsnění upravit hlavu.

 

Někdo navrhuje jiný motor, chtělo by to najít někoho v republice kdo by se o to mohl podělit. Pár lidí to už prodělalo, tím jsem si jist na felicii.

 

Dle komentářů z tohodle vlákna jsem vydedukoval že je potřeba vyměnit písty (jiný tvar dosedacích ploch) a šroubů hlavy, tudíš potencionálně relativně levná záležitost! ^_^

Rozhodně na tenhle projekt budu občas myslet, dokud se nedoberu ke konci.

 

post-36256-0-60070900-1495633745_thumb.png

Link to comment
  • 2 months later...
  • 11 months later...

~ o rok později
Řekl bych, že nejlepší bude vzít hlavu z 1.6 16V. Problémem zůstává nepřítomnost kladky, která se musí dovařit. A při pohledu na těsnění, se to zdá být nemožné.

Dle Etky, je valná většina motoru (minimálně klika) společná z 8V, řekl bych i silnější, kvůli 77kW.

Tímto asi uzavírám vlákno, protože dál špekulovat asi není co. 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Ahoj. šťastný to chlapec.   Vyměněno: - rozvody, upevňovací šroub kliky, těsnění, olejový filtr, motorový olej, vodící rolka, drážkový řemen, elektromagnet N205, držák pro uložení vačkových hřídelí (původní už neměl sítko a byl vydřený kolem ventilů), elektromagnetický ventil časování vačkové hřídele.   Chrastivý hlasitý zvuk v nízkých otáčkách (hlavně při přidávání plynu) při zahřátém motoru stále přetrvává. Mechanik zjistil vůli mezi vačkovou hřídelí sání a jejím "ozubeným kolem" (omluvte můj neodborný popis dílu).
    • Ahoj já měl podobný problém a u mě se to vyřešilo výměnou rozvodů + poškozených dílů.
×
×
  • Create New...