-
Počet příspěvků
690 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Tavi's Achievements
1
Popularita
-
To s tím pečením jsem zaznamenal taky. Říkal jsem si, že s 5w bude mít motor menší třecí odpor, tudíž míň hřát, ale i při normální jízdě zapíná sahara a po zastavení dochlazuje každou jízdu. A to to vůbec drtím, jedu piánko. Může to být taky tím, že jsem si tam hlava nalil G13 a teď mám chladič ucpanej šlemem. Ale expanzka je čistá. Jako placebo řešení zvažuju větší chladič z 74/75kW, možná hliníkový. Znepokojila mě zpráva při vypouštění oleje, že se "nějak divně leskne". Což se oslím můstkem vracím na to co řekl Igor - špony v oleji nemají co dělat a když se tam vyskytují, filtr to fakt nezachrání.
-
Od Metabondu mě odrazujou už jenom ty reklamy. Zázračná voda do motoru co z totální vraždy spraví tichounký šicí stroj. Použil jsem aditivum do oleje jenom jednou a to STP. Hustý jako med, je možný že to motor utišilo, ale na náhražky a aditiva se nedá jezdit, to platí jak o oleji tak benzínu. Musím ale říct, že Millers 5W40 co jsem používal, tomu motoru asi moc neprospěl. Motor jezdil na Castrol 10W40 a byl výrazně tišší, a co se týče vnitřku motoru tak byl čistý. Teď pod víkem všechno ztmavlo a nahoře na víku jsou vidět počátky karbonizace. Možná je to stylem jízdy, ale rozhodně to za studena nehuntuju. Naopak, nemám vůbec zadělanou klapku a nezaznamenávám olejový šlem a výpary z odlučovače ve filtrboxu. Tenhle rok zpět k Castrolu.
-
Přesně jak píše Patrik, ale doplním - stále mám v kufru LEDku a i po velmi rychlém "zhasnutí" při otevřeném kufru lehce svítí. Teď když o tom tak přemýšlím, tak by ani to nemělo být... přece to má jednotka odpojit komplet... že by relé na odchodu, někde šlus? Nicméně zpět k tématu - pokud zavřeš/zamkneš kufr, mělo by to vypnout na tvrdo. Doporučil bych metve zkontrolovat zámek a zjistit jestli ti opravdu světlo zhasíná: Vlez dozadu, sklop sedačky, otevři kufr (rozsvítí se) a pak ho zavři a koukej zda-li zhasla. Pokud nezhasne, bude problém ve spínači zámku. Když se vzadu zavřeš a u řidiče zamkneš auto, měla by žárovka přestat svítit okamžitě. Mělo by při tom cvaknout relé z oblasti nohou řidiče. Nevím jestli diagnostika umí ověřit funkci mikrospínače i pro kufr (pro ostatní zámky vím že ano), ale pokud ano, mělo by to zařvat sporadický signál a kód chyby.
-
Tak se jim to asi nechtělo dělat. Prubnu to tenhle rok.
-
Asi mysleli ty držáky v karosérii. Dle tvrzení níže to tak vypadá. Buď se jim to dělat nechtělo, nebo měli špatnou zkušenost. Ten servisák byl do té doby rovný a upřímný, říct mu ať to prostě udělá, tak to udělá, ale nehrotil jsem to. Řekli jsme si, že se k tomu dá vždycky vrátit (kdybych chtěl) a když se jezdilo doteď, bude jezdit i nadále. Dle ETKY je montáž šroubu jak říkáš, ale co kdyby se otočil? Asi tuším, že kdyby se šroub povolil, vykutálí se pryč a náprava s ním, dle origo řešení se alespoň zasekne o nádrž. Moc velká prasárna a hazard? Šroub jsi vytáhl směrem do středu auta (k nádrži) nebo ven (ke kolu)? Rapid by měl mít stejnou nádrž jako Octavia 1.. tudíž.. kde je zakopaný pes?
-
Když už jsme u toho, dělals to sám, nebo servis? Byl jsem koncem léta řešit komplet podvozek, (ramena, tlumiče, pružiny) a právě silentbloky mi vzadu nechtěli v servisu dělat s tím, že se šrouby ani nehly a když by ruply tak by museli zasahovat do karoserie (řezat/vařit). Asi chtěli shazovat celou nápravu... ale koukám, ETKA říká šroub/matka M12 (číslo 9):
-
Sic je nemám měněné za tvrdší a nikdy jsem to nedělal, ale o téma jsem se zajímal. Dle Škoda-Díly (není 100%) 6R0 501 541 A(1J0 501 541 C) jsou záměnné napříč Octavia 1/F1/F2/Rap 6Q0 501 541 E jsou záměnné pouze F1/F2 Dle ETKY se v Rapidu vyskytuje silentblok 6R0. Dle ETKY se v Octavia 1/F1 vyskytuje silentblok 6Q0/1J0. Z toho bych logicky usuzoval, že tam ty silentbloky vložit jdou. Dovolím si odkaz na jiné forum, zde bych doporučil lustrovat téma, je to tam rozebrané docela podrobně (i mimo vlákno s podobným tématem). Nevím jak moc smyslnuplná rada je silentblok obrušovat či ochladit/hodit do mrazáku a rychle nalisovat, ale zrovna jsem takto dělal ložiska na motorce (byť kovové) a povedlo se. Snad se připojí někdo znalejší a potvrdí/vyvrátí to co říkám. Každopádně hodně štěstí a pokud se vydaří, poděl se s výsledkem!
-
Dík, ale vyřeším to přes odpor. Dozadu budu dávat druhou lampičku včetně kabeláže, to si nějaký odpor taky vezme. U recenzí na LEDky jsem četl že světla právě lehce žhnou a právě v Octavia 1, i když je světlo vyplé (poloha otevření dveří). Teď je půlnoc a v autě je tma tmoucí. Otevřu dveře, parádní světlo. Cvakne relé, jednotka se uspí a jsou z toho bludičky. A zapínání/vypínání lampičky u spolujezdce/řidiče mění intenzitu druhého nevyplé žárovky. Cirkus.
-
Díky za odpovědi, trochu elektrotechniky jsem na škole pochytal.Jen mě pořád zaráží že efektivita LEDky (že málo žere) jde tím pádem z okna, má-li mít u sebe odpor, co akorát topí. Ale to nad tím moc bazíruju. Ještě jednou díky!
-
Tavi začal sledovat Uložení motoru , LED osvětlení interiéru a Voda v interieru
-
Ahoj ahoj octavia 1, 97. Podlehl jsem trendu, koupil jsem LED sadu do interiéru a řeším problém. Otevřu dveře, lampička vepředu se rozsvítí silným světlem. Vše v pořádku. Po chvilce cvakne relé komfortky, světlo se vypne. V pořádku. Přepnu lampičku na čtení (zapnout), a světlo svítí strašně slabě. To samé s lampičkou spolujezdce, jakmile "vypne" komfortka (relé), svítí jako když nesvítí. Normální žárovka způsobila "cvak" v relé, LED - nic. To se opakuje v kufru, po otevření cvakne relé, světlo krásně svítí, po několika sekundách komfortka "vypne" světlo a to svítí žalostně málo. Při zavřeném kufru, nesvítí - správně. V kufru je kvalitní Philips, spolujezdec malá Osram, řidič noname. Co s tím? Napájet odpor ke každé LEDce? Řešil to někdo? Dík
-
Koukám že odpovídám na starou věc, ale i tak. K odtokovým kanálkům se dostaneš poté co sundáš (levé/pravé) kolo a podběh. Jsou přesně v úrovni očí. Ale je to otvor cca 1,5cm*2cm v nejširším místě, tím nic nevykoumáš. Já si na lepší odtékání vymyslel jednoduchý provázek, zaseknutý pod nehybnou část karosérie v torpédu. Provázek je asi 30cm dlouhý, jen tak, aby se dostal do nejnižšího bodu torpéda (na obou stranách) a poté cca 5-10cm odtokovým otvorem ven. Provázek buď visí, nebo se dotýká podběhu, voda stéká nadkolím. Minulý rok to slavilo úspěch, ač problémy se zatýkáním nemám, bílý motouz byl černý jak bota a v torpédu sucho. Co tento vylepšovák ale nevyřeší, je fyzický bordel (listí, hmyz, bláto, písek). Řeším to spolu s kontrolou a čištění prahu za zástěrkami, vždy když přezouvám (zimní-letní). Zatím klid, ťukám. Zda-li je ten provázek takový placebo efekt, že si "myslím" že tam funguje jakési vzlínání/sifon, toť otázka, ale zatím mám klid, a je to defakto bezúdržbové řešení, dokud provázek neuhnije.
-
Tak jsem kontaktoval jiný eshop, zaslali foto a bum, není to on - Foto 1. Buď mají bordel v číslech, nebo už nevím. Mají na skladě uložení s korespondujícím výrobním číslem "1J0 199 262 BK" ale při nahlédnutí do předešlé tabulky zjišťuju, že se nejedná o správný díl. A při Gůglení, je to držák pro 1.4 16V, které nepadne. Fotku přitom mají s výřezem, ne výstupkem. Google to samé, tu výstupek, tu výřez. Pátral jsem dál a u některých dílů se mimo přídomek BK, vyskytuje i "1J0 199 262 BH" a na Googlu lze nalézt fotky z nějakých Ruských bazarových stránek/fór. Při dalším pídění jsem zjistil, že se toto označení držáku vztahuje k motorům s kódem AGZ,AQN (takže VR5). Zajímavé. Respektive se objevují čísla "1J0 199 262 CD" a "1J0 199 262 BH" jako záměnná. edit: když je CD zaměnné s BH, nemůže být BH záměnné s BK. Něco tady nehraje. Nezdá se mi to perfektní, AEE má dle mého soudku trochu jinak vyřešenou konstrukci a držák pro VR5 se zdá být lehce posunutý vpřed (respektive vzad). Ale evidentně lze ten hliníkový prevít vyoperovat ven a použít by to eventuálně šlo (Viz foto z internetu 2 a 3.) Toť má mravenčí práce.
-
Koumal jsem já, koumal servisák podle VIN, nechal objednat správný díl, nepadnul. "1J0 199 262 AC Pravé uložení motoru 1.6MPI 55kW [cn]" kupoval jsem ze ŠkodaDíly a dodali čínský díl a na něm přebroušené výrobní číslo a vedle přeražené. Další, tentokrát Febi díl, kupovaný z téže obchodu, nebo z jiného, nevím, co je na něm vyraženo jsem nezkoumal každopádně to nesedlo -> Ale -> Po chvilce hledání jsem nalezl jsem přehlednější seznam. https://jmjm.cz/clanky-skoda-octavia-silentbloky-spodni-cepy.php Jdu posurfovat na webu, zda-li někdo opravdu nenabízí ten správný díl. Objednám, pokoumám. Díky za ohlasy! Jak jsi ty silentbloky rozdělal? Nedaří se mi je dostat od sebe.
-
Tos mě moc nepotěšil. Koumal jsem z 1.4 16v, koumal jsem z 1.8/1.9/2.0 ale ty mají vykousnutí jinak. Jsou to hydrolůžka (tedy guma není guma, ale dutá s 'tlumící' kapalinou uvnitř, podobně jako některý Fordy), a ty jentak přehodit nejde. Napadlo mě zkusit tu kost s výřezem něčím ostrým po obvodu obkroužit a vyměnit jí, nejspíše přilepení nějakým lepidlem. Ale to je laborování, takže ne. Nebo zkusit vyměnit celý držák, co je na motoru. Ta rozteč na bloku musí sakra být shodná třeba s 1.6 16V z Golfa, nebo tak. Pak je vcelku jednoduché sehnat držák Neřekl bych že se jich vyrobilo zrovna málo, ale motor nepřežil facelift. A garantovaná desetiletá povinnost dělat díly je už minimálně tak 22 let mimo mísu.
-
Oživuji staré téma, přišla doba servisu a chtěl jsem vyměnit uložení, ale nepochodil jsem. Málem jsem s tím švihnul, když jsem konečně dotáhl šrouby nového držáku v karoserii a ten vingl (držák evidentně na 1.6 74kw/1.8/2.0, ačkoliv číslo dle ETKY sedí) byl o 5 cm jinde než má být, plus je vykousnutí proti sobě, nikoliv do sebe. Dle zlých jazyků se díl už nevyrábí a náhrada není. Nenašel někdo náhradu za náhradu co není?