Přejít na obsah

Tlačítko ASR


Mojdick

Doporučené příspěvky

Ahoj lidi :pivo:

 

jsem pár dnů šťastný majitel O1 4x4 1.9TDi 66Kw. Podle VTP mám ABS a ASR, co jsem pročítal tady fórum, tak údajně, když mám ABS, tak mám i ESP a ASR. Jde mi o to, že při startování se mi vůbec na budíkách ani jedno nerozsvítí, ale na palubovce mám tlačítko ASR, ale po stisknutí i podržení se nic neděje (I když ho držím 10 minut, tak nic). Ale jinak jsem ji už stačil prohnat, abych to vyzkoušel a podle mě ASR funguje, protože při rychlém startu se kola ani o milimetr neproklouznou a hned vystřelím kupředu a na písku to né a né urvat.. VAG neukazuje žádnou chybu (byl jsem u monitoru při napojení).

 

Nevíte někdo, co s tím, nebo zda je něco špatně? Není tu někdo z Liberce, se kterým bych se mohl o O1 trochu pobavit?

 

Díky předem! ;)

 

Odkaz ke komentáři

Že máš ABS určitě neznamená že máš ASR a ESP... ale pokud máš ESP tak máš i ARS a ABS.

 

Jestli máš tlačítko ASR tak ESP nemáš.

Po stisknutí tlačítka by s měla rozsvítit kontrolka a systém se tím deaktivuje.

Pokud pracuje, neboli například přibržduje kolo které prokluzuje tak kontrolka na přístrojovce bliká, dělá to ?

Určitě ti ASR nepomůže natolik aby jsi na písku nezahrabal, naopak to právě musí to kolo přibrždovat až jakmile prokluzuje, takže jsi to vlastně vůbec neaktivoval pokud jsi nezahrabal, takže to zkus znovu a pořádně, jestli to bude na té přístrojovce blikat, nebo ne :)

Odkaz ke komentáři

Díky chlapi za rady. V pondělí vezu auto do servisu, tak to nechám znovu napíchnout a jsem fakt zvědavý, jestli to něco napíše, nebo ne.

Po dnešním zkoumání jsem zjistil, že na palubce se při startu rozsvítí ABS, ale pak standardně zhasne. Buď jsem to teda pořádně ještě nevohulil, aby systém s tím začal něco dělat, nebo je fakt někde něco špatně. Jak myslíš, že nehrábne ani na ledu? To je tak šikovný ten systém, nebo to nemá výkon? :) :)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Omlouvam se, ze jsem nenapsal driv.

 

Auto bylo napojene a fakt nikde nic. Ted bylo o vikendu pekne hnusne, silnice mokre a kluzke, na parkovisti jsem zkousel delat blbosti, auto vzdycky proklouzlo, ale hned se kolo zastavilo a za sekundu uz zas zacalo zabirat a jiz bez prokluzu, a nebo s prokluzem, ale postup opet stejny.

Jeste jsem koukal na palubku, a tlacitko ASR neni podsviceny. Na budikach pri tom blbnuti taky nic neblikalo, tak ja nevim :(

Odkaz ke komentáři

Diagnostika ani ťuk. Podle něj jsou 2 varianty:

1) ASR to nemá a ten knoflík tam je jen tak

2) Má to jen ABS a ESP, který má údajně podobnou funkci a proto nic nebliká

 

Refresh, doplňeno, vyřešeno...

Po dlouhém odhodlání jsem dohledal číslo na původního majitele a zeptal jsem se ho na pár věcí.

To tlačítko ASR je tam jen "jako". Původně tam byl voltmetr, který odešel a jelikož na vrakáči nesehnal nic jiného, tak tam šoupnul tohle.

 

Jen by mě fakt zajímalo, jaké asistenty to auto má :-D

Odkaz ke komentáři

Pokud máš 4x4 tak tam je ESP (ESP obsahuje v sobě i ASR) z jednotky ESP mimo jiné čte informace řídící jednotka haldexu. Na VAGu by ti mělo jít spojit se s řídící jednotkou pohonu všech kol (haldex)

 

Tady jsem nedavno dal PDF popisujici jak se haldex v OI chová a za jakých situací je výkon přenášen i na zadní kola .. Při rozjezdu nehrábno, to je normální. Haldex totiž při prudkém rozjezdu sepne zadní pohon.

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=31662&hl=

 

JInak haldex otestuješ na zdviži

1) dáš tam jedničku pustíš spojku musejí se točit všechny kola

2) zatáhneš ruční brzdu zadní se zastaví přední se točí dál

další test

zatáhneš ručku dáš tam 2ku pomalu pouštíš spojku a auto chcípne

 

všechny kola by se ti měli točit i na zpátečku

 

Tak hodně kilometrů bez nehody s 4x4 :)

 

Odkaz ke komentáři

Díky moc za odpověď :palec:

 

Konečně někdo, kdo mi to pořádně vysvětlil. PDFko jsem si pročetl od zhora dolů a mám v tom už jasno. Jen si říkám, že to tlačítko ASR musí tedy mít nějakou funkci. Viděl jsem zde na fóru mraky uživatelů s ASR tlačítkem, takže by šlo nějak napojit a zapojit, aby mělo tu funkci, kterou má mít?

 

Není to pro mě životně důležité, spíš jde jen o pocit, že mi v autě něco asi nefunguje :) :) :)

Znova to píši, není tu někdo z okolí Liberce, co se v tom vyzná a je ochotný se o tom pobavit?

Odkaz ke komentáři

Čau, nejsem si jistej tím zapojením tlačítka ASR, pokud to tam původní majitel dal místo záslepky, tak je tam fakt jen na ozdobu (čti: aby tam nebyla díra) a hlavně to nebude umět ABS jednotka, takže v servise Ti asi nic jen tak nezapojí. Mimo jiné, pokud tam teda není ani originálně tlačítko ESP, tak to ESP nemá, jak Ti mylně píše _neo (tohle píšu z vlastní zkušenosti - auto má v základu jen ABS - takže neznamená, že 4x4 = ESP, nicméně ESP si můžeš nechat dodělat a ESP obsahuje i ASR, jak správně _neo píše)

Odkaz ke komentáři

Koukal jsem do toho dokumentu o 4x4 co jsem ti posílal a opravdu to vypadá že ESP není pro pohon všech kol nutný. V tom dokumentu se píše že haldex je volně kombinovatelný s ASR nebo ESP. Takže je možné že tam ESP nemáš .. Tam kde ESP je má haldex více informací a dokáže reagovat i na jiné jízdí situace než jen že proklouzlo kolo, jinak co tam pisou je ze regulace ESP ma prednost pred pohonem vsech kol .. ale evidentně tam být nemusí .. myslím že se nechá dohledat výbava auta podle VIN kodu .. tak by jsi si mohl zjistit co jakou výbavu máš ..

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...