Přejít na obsah

Relé 103


Miraas

Doporučené příspěvky

Ahoj vím, že se tu už několikrát řešilo toto téma ,ale myslím si že mám úplně jiný problém, který se tu asi neřešil ..... tak začnu :)

 

Při prvním studeném startu auto špatně startovalo....druhý byl super... pokaždé když bylo venku chladněji.

 

 

1, kontrola svíček.... ok

2. kontrola relé 103 ...ok

3. všechny pojistky u motoru i uvnitř... ok

4. palivová soustava .... ok

prostě všechno na co by jste se mě asi zeptali je v pořádku....

 

Můj problém je v tom že to relé 103 nesepne po otočení klíčku.... když ho ručně přitlačím , tak do napájecí lišty jde 12V a žhavičky žhaví... tím jsme zjistili že kabelem to není. Pak nás napadla řídicí jednotka ta byla bohužel taky v pořadku respektive odzkoušená a funkčí ,ale můj problém to nevyřešilo.... pořád nespíná to relé..... už nevím co a kde hledat. Zkoušel jsem nastartovat bez toho relé a to jde, tak asi je tam jen kvůli žhavení.....

 

Nesetkal se někdo s podobným problémem?

 

Díky moc za tipy chlapy...... mimochodem byl jsem ve škodovce a nechal jsem tam "3500" a pořád to nejde .... pořád mi tvrdí že na liště pro svíčky naměří 12V,ale nechápu jak když to relé prostě nesepne.

 

Odkaz ke komentáři

Sice jsi psal, že kontrola relé OK, ale

1. vyndej relé 103 na stůl a na kontakty 85, 86 připoj 12V - když cvakne, je relé OK.

2. relé dej do auta a měř napětí na kontaktu 86 =S3/3 (tam je pořád 12V) a na 85 = S3/6 (tam se připojuje kostra při povelu pro žhavení)

 

Buď nejde 12V na kontakt 86, nebo nejde povel " kostra " (=nula V) z řídící jednotky J248 kontakt 42.

 

V této souvislosti mám dotaz na zdejší odborníky - nikde v dokumentaci jsem nenašel název relé 103, poze relé J52 na pozici 4 - nebo jsem špatně hledal?

Není to jen obchodní název pro žhavící relé?

post-11490-0-11255400-1479560838_thumb.png

Odkaz ke komentáři

Díky moc za radu... Relé jsem zkoušeli venku a měnili jsme ho tři stejné a výsledek stejný. Jinak při otočení klíčků je na s3 +3,5V při vypnutí klíčků 0V ale zkoušeli jsme i jinou řídící jednotku a výsledek stejný jinak na jednom je stále 12v a na tom druhém je 12v při zapnutí klíčku

Odkaz ke komentáři

Z toho, co jsi napsal o měření napětí, nejsem vůbec moudrý - musíš se vyjadřovat přesně. Píšeš že na S3 je +3,5V, ale ne na kterém, jsou tam dva, S3/6 a S3/2 a tomu ostatnímu měření též nerozumím.

Dej sem jenom dvě hodnoty napětí, měřeno proti kostře, a to jenom při zapnutí klíčku a studeném motoru, když to má žhavit

1.Napětí na S3/6

2.Napětí na S3/2

 

(víš, že povel pro žhavení je jenom při hodně studeném motoru, snad nižším než +4stupně?)

Odkaz ke komentáři

Měřil jsem to z pohledu toho relé když by tam zasunuté.....

 

meříil jsem jen ty kontakty které jsou na relé propojeny s tou paticí ...

 

jj vím zkoušel jsem to i v -10 když mrzlo a nic tam nejde..... a když to relé sepnu rukou tak tam proud to těch svíček jde. Mysleli jsme si že je to jednotkou ale zkoušeli jsem jinou fuknční a měření bylo stejné. Když tak můžu zavolat abychom se lépe pochopili. Díky Mirek

Odkaz ke komentáři

Podívej se na schema - vždyť je to pořád jeden drát, jak můžeš mít na kontaktu relé 85 (a totéž na kontaktu S3/6) napětí +3,5V a na druhém konci téhož drátu na kontaktu 42 ŘJ napětí 12 V?

Odpovídá-li toto schema tvému autu, musí být při povelu žhavení na fialovo-bílem drátu na kontatu 42 ŘJ napětí 0V.

Ta napětí musíš samozřejmě měřit, když je všechno zapojené!

Odkaz ke komentáři

Tak chlapy.... téma vyřešeno .... :))) bohužel k mé smůle.... jak jsem tu psal a byl jsem ve škodovce s autem téměř dva a půl dne... tak to dvojité čidlo co mi měnili .... jsem dnes na žádost jednoho pána z modrobílé stránky, který mi jako poslední radil vyndal a zkusil přes multimetr měřit, tak světe div se ono to po odpojení toho nového čidla ze škodovky ,kde si naúčtovali 3500,- a měli ho tam dva a půl dne tak funguje a do lišty leze 12 V :wallbash:

tak ho vůbec asi nevyzkoušeli ........ nenapadlo mě to :lol: když jedete ze škodovky a věříte jim, že tím to určitě být nemůže když ho vyměnili .....

 

TÍMTO CHCI VŠEM POMOC ZA SNAHU A RADY .... A ČAS ZTRÁVENÝ ZDE :palec: :palec: :palec: :palec:

 

zítra ještě dodám jak funguje s novým čidlem....

Odkaz ke komentáři
  • o 5 let později...
V 19. 11. 2016 at 15:26, breta napsal:

Při zapnutí klíčku nesmí být na kontaktu relé 85 napětí +3,5V, ale nula.

Ta nula jde z ŘJ 248 kontakt 42 -změřit, jaké tam je napětí!

Prosím tě když bych chtěl pomoct při zhavení stačilo by mně dát spínač kostry na 85 a prodloužit tím dobu zhaveni a musím přerušit drát k jednotce? Aby se to nezačalo.

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...