Přejít na obsah

1,6 MPI 75kw BFQ Špatné teplé starty + olej


Doporučené příspěvky

Jestli někoho něco napadne:

cca dva roky od dovolené mě ubívá olej např. cesta MB-Hrádek cirka na 100 km po dálnici vždy úbytek 500ml oleje. Hlášení o nedostatku oleje. Vždy na stejném místě u benzínky :-)

Chtěl jsem to řešit ale mega neschopnost servisáků v MB+drahé řešení výměnou stíracích kroužků atd. které stejně není nikdy na 100% tak jsem to odkládal....

 

Po poslední dovolené kdy jsem měl měsíc odstavené auto tak poprvé za 2 roky najeto cca. 2000 Km a úbytek jen cca 250ml oleje. Jediné co jsem vysledoval že před dovolenou jsem tankoval a doplnil aditivum na benzín VFF.

Teď související problém. Před rokem, před výměnou oleje každy teplý start a možná i studený start až na potřetí. Zrovna jsem měl měnit olej takže jsem to provedl nechal stéct doplnil 500ml a starty OK.

Tenhle týden opět každy teplý start jsem točil na třikrát starter točí motor bublal. Věděl jsem že riska je lehce nad minimem, doplnil jsem 250ml oleje a opět OK...

A teď babo raď. Vstřiky byli minulí rok na čištění účinnost 95%, čištění zlepšení o nějaká procenta 2-3% spíš nějaká chyba měření takže na uchlastání bych to neviděl..

Něco se někde přidírá? Za rozumnou radu budu rád...

Odkaz ke komentáři

Pokud ti tak mizne olej, tak mas zapeceny pistni krouzky a tim padem bude mit motor i nizsi tlaky, takze v servisu nejdriv nech zmerit tlaky na valcich. Kolik ma ten motor vubec najeto? Ja jsem menil pistni krouzky a gufera na ventilech pri 200tis km, nyni mam najeto skoro 270tis km, davam olej 5W-40 a to co do motoru naleju, tak pri vymene i vyleju, takze ho motor vubec nezere a celkove ty krouzky motoru hodne prospely.

 

Ohledne teplych startu, tak v zime ti to startuje dobre? Pokud ano, tak mas nejspis spatne teplotni cidlo chladici kapaliny, ale to se da overit pres diagnostiku, kdyz se porovna teplota co jde do budiku a do RJ motoru ;)

Odkaz ke komentáři

Tenkrát co se to začalo ztrácet tak 164280 Km, teď 181000 Km a nějaký drobný a takhle se olej ztrácí na dálnici na okreskách ne. Dolejvám tak po 1000 Km což podle Shade auto je v pohodě.

Do auta jsem dal dvakrát tolik co stálo a keci typu: nechte nám ho tu týden a pak stejně nic nezjistí a mi to neumíme nebo tak jsme alespoň výměnili olej, sterače a doplnili vodu do ostřiku za 5000 Kč tak to si můžou strčit do prdele.... To už znám....

Zkoušel jsem se zařezenou rychlostí z kopce do kopce a OK, prí pokud nejsou tlaky v pořádku tak se auto neudrží....

V zimě OK, teploty v pořádku. Závady v ECU žádný... To bych to nepsal...

 

Odkaz ke komentáři

Me se olej na okreskach taky ztracel malo, ale jak jsem najel na dalnici, tak to bylo jako olejnicka, na 1000km si motor papnul 1-1,5L, coz je opravdu moc, kdyz Skodovka uvadi max. spotrebu 0,5L/1000km. Me tenkrat taky motor udrzel auto v kopci, ale i tak byly tlaky v prdeli, takze si ty tlaky nech urcite zmerit, moc to nestoji.

 

Cidlo teploty chladici kapaliny chybu ukazovat nebude (muselo by u neho dojit ke zkratu na kostru), ale jake hodnoty o teplote posila do budiku a do RJ motoru poznas v akcnich clenech a ne v hlaseni o chybach!!! Obe teploty se musi +- shodovat, pokud tam bude vetsi rozdil, tak je to jasny ;)

Odkaz ke komentáři

Uvidím, už jsem uvažoval že koupím tu sadu na měření a otestuju si to sám.

O těch čidlech vím všechno. Já to mám propracovanější když něco řeším tak stejně na studeném motoru, odstátém autě kouknu v odpovídajícím prostředí na čidlo venkovní, termostat budíky+motor, olej, chladič, climatronic nasávání venkovního vzduchu pokud nepaří slunce/není mráz všechny čidla jsou +- na tom podobně :-) Pak mám tabulku Ohm hodnot takže tomu věř že mě nic v čidlech nepřekvapí :-D Závady jsem myslel třeba vačku apd...

 

Odesláno z mého GT6000 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Sadu na mereni si muzes koupit a zmeris si to pak doma sam, to je na tobe, v servisu ti to za 2-3 stovky zmeri...

 

OK, tak cidla si tedy dokazes ohlidat, to jsem nevedel, kolikrat totiz nekdo napise, v servisu se podivali do zavad a nic tam nebylo a tim to konci. Ted to bude asi hledani stylem pokus/omyl... :(

Odkaz ke komentáři

Teď to nebudu hledat ale když chtějí nějaké stovky za demontáž/montáž sání, svíček plus ještě měření tak jak je znám budou chtít nejmíň 700 Kč.

https://www.hobynaradi.cz/kompresiometr-pro-zazehove-motory-sada-8ks-tester-komprese-mar-pol/?gclid=Cj0KCQjw78vLBRCZARIsACr4cxwkBL5-FgcewY_l93ZtpVejlQXrHhJRGtTsP6VKyyZTqlnHtaBqqn8aAv5XEALw_wcB Tady ta sada výjde na 400 Kč.

Jen jsem zapomněl, že podle fóra by pak auto nemělo projít na měření STK (spalování oleje) já jsem prošel legálně STK bez nejmenšího problémů! Jestli můžete hoďte sem někdo k tomuhle motoru výsledky z STK abychom si je poměřili :-D

Jinak ten utěsnovač se mě nezdá, ucpe asi i to co nemá, aspoň uveď značku... Díky

 

A opět dnes opět druhý až třetí start na teplém motoru zase nic....

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Jinak ještě v souvislosti se starty jediné co se asi změnilo tak tankuji Efectu 95 startuje většinou OK občas někdy na podruhé (na poprvé zabublá a zhebne).

Takže už to není na potřetí.

Ve skupině 003 kde je "Throttle Drive Angle Sensor 1" tak jsem si jí prohlížel a pokaždé po skok na tuhle skupinu mě při vypnutém motoru začne cvakat klapka jako když nemůže dojet... Je to normální? V tu chvíli je pořád "3.9%" nic se nemění. Jízda v pohodě...

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...