Jump to content

Výměna převodového oleje 6ti st. manual - jak na to?


roxtidy

Recommended Posts

Ahoj, 
chtěl bych vyměnit olej v převodovce a hledám případná úskalí výměny.
Passat CC 1,8 Tsi 
kód motoru BZB
kód převodovky KVT = 6-ti stupňová manuální........jedna se v podstatě o převodovku 02S, která je v superbu i octavii (alespon doufam)

POdle všeho do ní patří převodový olej originál = G 052512A2

Klasický postup znám:
1)vypustit starý olej přes spodní šroub
2) dolít nový olej přes kontrolní šroub na boku převodovky pomocí hadice a trychtýře....dolít tolik, aby byla hladina po hranu otvoru toho šroubu
 

Bohužel/bohudík jsem našel jednu diskuzi (níže), která se sice netýká přímo VW passat, ale jde taky o koncern a tam měl dotyčný problém s vypuštěním oleje. 
Zmiňuje se tam nutnost demontovat ložiskový čep zasouvacích vidliček, které předchází zajištěním řadící hřídele. 
Pídil jsem se po více informacích a vše nasvědčuje tomu, e to tak je.
 
Nasel jsem i dilenskou prirucku k superbu 2 a prevodovce 02S, kde pisi:   "Pro vypuštění oleje z převodovky je nutno v převodovce demontovat ložiskový čep uložení řadicích vidliček. Aby se poloha řadicích vidliček nezměnila, např. nechtěným dotykem ovládání řazení, je nutno řadicí hřídel zajistit"
 
Jednodušší způsob popusuji tady:
= zde radi razeni nearetovat a olej nalit pres otvor po demontazi jednoho z hornich cepi vidlic
 
Nasel jsem i video, kde to je videt

 

Vše je mi celkem jasné, jen nevím jak je to doopravdy s tou aretací - Nevím jak v reálu postupovat podle této věty >>> Zatlačit páku řazení ve směru šipky -1- dolů do dráhy 1. a 2. rychlostního stupně. Otočit přitom aretační kolík -A- ve směru šipky -2-, až zaskočí.


Nechci narazit na nějaký problém, proto se raději takto možná hloupě ptám. 
Díky moc
Link to comment
  • 1 month later...

Vlastní zkušenost (Octavia 2, 6.st.manuál), udělal jsem to tak jak to popisuje pan Sixta. Tj neřešit aretaci. Vyšroubovat výpušťák (u mě inbus č.17 myslim), poté vyndat ten čep - tak jak piše Sixta, opravdu se nic nestalo, vyteklo ještě něco málo oleje.

Nový olej jsem nalíval po vyšroubování spínače zpětných světel, dlouhá hadička z trychtářem, šlo to pomalu, ale šlo to. Množství nalít předepsané, u mě to bylo myslím 2,1litru.

Největší  práce byla demontovat vše okolo, tj.vzduchový filtr, těleso filtru, aby se člověk dostal k převodovce a ke spínači - tímhle jsem začal, až POTOM jsem vypouštěl starý olej.

Edited by Hydraulik
Link to comment
  • 7 years later...

Ahoj chtěl bych se ujistit do převodovky KVT 6 kvalt dát origo olej G 055 512 A2. Mám tedy aretovat nebo ne? Jako asi to nebude problém to udělat,ale ty co to nedělají si koledují o co? A vyndám i čep a tam je nějaký ó kroužek nevíte číslo dílu.A  dám přez spínač zpátečky kolik oleje 2.1 až 2.2 l je to tak?  

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Jelikož máš 118 kw, tak máš 288 brzdy a skoro bych řekl 100% máš 4 šroubové ložiska. Hoď si VIN do škoda dílů, tam ti to vyfiltruje podle toho, co máš na autě
    • Nic nemusíš demontovat,stači se zespoda podívat a vidíš.
    • Ahoj potřeboval bych poradit.Potřebuji objednat přední ložisko a jsem bezradnej. Podle vin: TMBBK61Z0A2007281 mi to ukazuje ložisko na 3 nebo 4 díry. Což o to to zjistím,až sundám kolo,ale nevím jak bez demontáže zjistit vnitřní průměr ,abych neobjednal špatný. Protože u různých výrobců jsou různé . A ještě jsou odlišný vnější průměry. A ještě podle průměru kotouče 280 nebo 288mm 1.8tsi cdaa 2009.
×
×
  • Create New...