Přejít na obsah

Výměna ABS


Škodamoje

Doporučené příspěvky

Prosím nevíte někdo, zda se musí při výměně jednotky ABS dodržet všechna čísla uvedená na jednotce. Někde jsem vyčetl, že to je jedno, pokud je to stejný typ ABS, někde zase psali, že v takovém případě je potřeba takovou to jednotku pak nějak přes diagnostiku spárovat, jinak to nejde. Nejideálnější je však použít přímo stejné kódy na jednotce, pak není potřeba nic jiného dělat. Ještě nemáte náhodou někdo zkušenosti se závadou "mechanická závada akuperačního čerpadla ABS, blokováno - signál přítomen". Předpokládám, že je nějak přidřený v ABS některý píst a tím pádem je potřeba výměna celého ABS nebo to může být něco jiného? A jak se vůbec projevuje zavzdušněná jednotka ABS? Děkuji za reakci.

Odkaz ke komentáři

POZOR toto co jsem tu napsal není úplně pravda, spletl jsem se! Níže jsem napsal proč, tento příspěvek tu nechám, aby bylo jasné o co šlo.

Nevím jestli toto pomůže, pokud ne tak prosím ignoruj.

Zatím nikto neodepsal, tak bych chtěl zmínit alternativní řešení - naučit se brzdit bez ABS 🙂

Chce to trochu cviku, ale výhodou je kratší brzdná dráha. Nevýhoda je že je mnohem těžší brzdit a zároveň zatáčet (třeba objet jelena když prší). Tu je video (anglicky):

https://www.youtube.com/watch?v=TfekZcWa6D8

V podstatě když daleko za tebou nikdo nejede tak zabrzdíš a posloucháš jestli se zablokovaly kola. Pokud jo tak to trochu ubereš z brzdy a když se zas začnou točit tak zas malinko přitlačíš. Pokud ne tak příště dupneš na brzdu víc. Snažíš se nacvičit ten ideální tlak na brzdu kdy to ještě neuklouzne, v různých rychlostech a na různém povrchu.

Upraveno uživatelem VojtaD
chybná informace v příspěvku
Odkaz ke komentáři

Nevim, jak by se na to divala pojistovna pri pripadne nehode. Nefunkcni ABS? Jednoznacny vinik. A co teprv STK. Tvuj napad ti nehanim, ale ma dve strany mince.

Co se tyce mechanicke zavady cerpadla ABS, mrkni na pojistku od ABS. Nekde jsem cetl ze to nekomu svitilo a bylo to pojistkou. S vymenou jednotky neporadim.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Chtěl bych se všem omluvit, že jsem tu napsal omylem nepravdivou informaci.

Potom jsem se dozvěděl, že Octavia má v rámci ABS elektronický systém který automaticky určuje jakou silou mají brzdit přední a zadní brzdy. Pokud se ABS vypne nebo rozbije, tak toto přestává fungovat a pak brzdí hlavně předek. Brzdná dráha je pak delší a ne kratší.

Udělal jsem test z 80 km/h (na tachometru) na nulu. Z ABS vyšla brzdná dráha asi 15m, bez ABS asi 20. Bylo to na suchu na asfaltu, a bez ABS jsem se snažil brzdit na hranici trakce, a když auto začínalo klouzat tak jsem trochu povolil (trochu jsem to před tím trénoval).

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...