Přejít na obsah

Nahodilé škubání při 1.500rpm


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, kdo ještě čtou a hlavně odpovídají na dotazy o Octavia 1 ;-)

O škubání motoru jsem na fóru našel hodně (od paliva, přes sací systém až po výfuk), ale bohužel neřeší můj problém. Moje auto (resp. motor) začíná nahodile škubat / cukat přesně při 1.500ot/min. Projevuje se jak při studeném, tak ohřátém motoru, po minutě nebo po hodině jízdy. Ruku v ruce se škubáním v daných otáčkách jde i zvýšená spotřeba paliva (podle palubního počítače) při jízdě se zařazenou rychlostí bez nohy na plynu stále ukazuje spotřebu mezi 4 - 10 litry, při této jízdě bych měl být na 0. Když v tomto stavu začnu akcelerovat přesně z 1.500ot/min auto se rozklepe asi jako když se dusí motor na vyšší převod, to samé pokud otáčky padají z vyšších přesně na 1.500. Ve zbývajícím rozmezí otáček se motor chová normálně, pouze ukazuje zmíněnou spotřebu. 

Proto prosím o radu (nebo alespoň nasměrování) nějakého pokročilého motospecialustu - který komponent na tomto motoru pracuje přesně na 1.500ot/min, případně co by to mohlo způsobovat? Zkoušel sem odpojovat váhu vzduchu - škube to, ale úplně jinak a v celém pásmu otáček. Variabilní sání otevírá až někde u 4.000ot/min a alternátor by měl běžet už od volnoběhu, pokud se nemýlím. Mám v plánu měnit čidlo otáček klikovky, ale nezdá se mi že by kopalo jen při určitých otáčkách.

Předem děkuji za odpověď a především snahu pomoci :-) 

Auto a motor:

Škoda Octavia 1U2

1.6 SR (kód motoru AKL, 74kW)

r. v. 2000, najeto 165.000km

 

Za poslední rok na motoru měněno:

rozvody vč. vodní pumpy

repas hlavy (těsnění, rovnání, gufera ventilů)

komplet výfuk od svodů mimo katu

pístní kroužky a ojniční ložiska

olej, filtry, svíčky, fridex (klasika)

čidlo teploty chladičky

vždy tak po čtvrt roce začne houpat volnoběh tak čistím škrtící klapku, zatím to zachraňuje

 

 

Odkaz ke komentáři

"se zařazenou rychlostí bez nohy na plynu stále ukazuje spotřebu mezi 4 - 10 litry, při této jízdě bych měl být na 0. Když v tomto stavu začnu akcelerovat přesně z 1.500ot/min auto se rozklepe asi jako když se dusí motor.."
Dusí se, protože tak jde palivo a přidáním plynu to přechlastáváš.
Tohle vypadá jak odcházející klapka, resp. řízení volnoběhu v ní. A to je na výměnu.
Čištění klapky působí na projev volnoběhu, ale ne na jeho řízení.

"se zařazenou rychlostí bez nohy na plynu stále ukazuje spotřebu mezi 4 - 10 litry, při této jízdě bych měl být na 0. Když v tomto stavu začnu akcelerovat přesně z 1.500ot/min auto se rozklepe asi jako když se dusí motor.."
Dusí se, protože tak jde palivo a přidáním plynu to přechlastáváš.
Tohle vypadá jak odcházející klapka, resp. řízení volnoběhu v ní. A to je na výměnu.
Čištění klapky působí na projev volnoběhu, ale ne na jeho řízení.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Ze zkušenosti nemám rád nedořešená témata ;-) 

Takže... Nezávisle na všem jsem vyměnil termostat (nedovírál) a vysoce profesionální aplikací lepící pásky jsem upravil konektor váhy vzduchu (byl vymačkaný pojistný kolíček). Oprava provedena asi 2 měsíce zpět a škubání se neobjevilo ani jednou. Všem děkuju za rady :-)

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...