Jump to content

Octavia 1 1.6AKL DLP sedan - klapání vlevo vpředu


tstuchlik

Recommended Posts

Zdar a sílu,

mám takovej asi větší problém - vyjížděl jsem z vedlejší cesty doleva, něco citelně bouchlo u LP kola a od té doby slyším za jízdy cvakání (podle rychlosti kola). Kdykoli uberu plyn, vyřadím, tak to zesílí, přidáním plynu při zařazené rychlosti to téměř zmizí (není slyšet). Šrouby kol ok, matice poloosy ok, tlumiče ok, klouby poloosy asi ok. Na heveru jsem zjistil otáčením LP kola na neutrál, že po každé cca 1/2 otáčce kola to slyšitelně lupne z prostoru diferenciálu a to v obou směrech točení. Při zařazeném kvaltu mi jde pootočit kolem o cca 5cm - a na kloubech poloosy to viditelnou vůli nemá. Vůle v pootočení je očividně až někde vevnitř pod přírubovým trnem pro poloosu. Vím, že na dálku to asi nevyřeším, ale tuší z vás někdo prosím, kterým směrem se vydat, po čem jít? Předem díky.

https://youtu.be/kMuhjgCcaxo

Edited by tstuchlik
Upřesnění
Link to comment

Konny: Díky, něco takového bych od toho čekal. Kromě toho vnitřního kloubu (ten je podle mne ok)... Jen mne zajímalo, jestli se s tím už někdo někdy setkal a co to může být konkrétněji. Bez zátěže klepe, na rovině, z kopce, do kopce, po kvalitní cestě i po hrbech, bez ohledu na zatáčení... Jsem z toho kapku konsternován... A nýt to nebude - už jsou tam svorníky...

Edited by tstuchlik
Link to comment
  • 2 weeks later...

Zdar fšici, takže problém s klapáním měl na svědomí ulomenej kus pojistného kroužku jednoho z ozubených kol. Asi i proto, jak málo je pravděpodobný, že praskne, tu nikdo nevěděl, co s tím je. Omlel cestou ve skříni víko diferáku a dostal se až do hnaného soukolí s diferenciálem, kde mi úplně ohlodal jeden zub a kdovíco ještě. Olej plnej pilin a totálně omlácenej a obroušenej kousek kroužku jsem našel na ozubení hnaného hřídele pro vnější ozubení diferáku. Teď si dám oraz a ovce mi jezdí s převodovkou DRY a novým olejem... Zkusím převodovku vyprat (s aviváží a na 40°C 😄 ) a samodomo zrepasovat. Budou tam vůle jako kráva a pár večerů práce... Převodová kola vypadaj docela ok a snad se mi povede ji oživit... Když ne, tak jedeme dál a žádnej stres... 😉 

1670034627933.jpg

1670034627978.jpg

Edited by tstuchlik
Link to comment

Kdyby šlo jen o ekonomickou návratnost, tak bych se na to vykašlal. Ale jde mi spíš o to, že převodovky byly pro mne vždy španělská vesnice. Domeček plnej koleček 😄 . Tak se chci hecnout, vše vyčistit a (snad kromě zubů těch spárovanejch kol) zvládnout ji oživit beze spěchu a kolečko po kolečku. Nikomu to prodávat nebudu, je to spíš pro můj pocit. DRY tam teď mám taky a můžu potvrdit, že to je lepší. Jen je od minula zahnojená až hrůza. Takže si dám na léto rozborku a k údržbě přibyde i pucování... 😉 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Dobrý den, jdu za váma s otázkou. Mám Škodu Octavia 2 combi. 1,9 TDI 77kw rok 2008, s nájezdem 48 tis. Km. V zimě nejeta. Jakou může mít v dnešní době cenu. Díky za info Petr Vajnar 
    • Ahoj, a jak je to s tou komfortkou AH..? Motordiag ji nedá... A jde dojezd oken případně přes vag..?
    • Tak vyřešeno, problém byl v příliš dotáhlé ruční brzdě. Po výměně všeho stále hřaloleve zadní kolo tak jsem povolil o dva zuby ručku a je klid. To mě nenapadlo zkoušela se jestli chodí na doraz a zda brzdí pak se šlo cestou zatáhnout na jeden zub a pokračovalo se dál tak se povolila trošku a je klid ..
×
×
  • Create New...