Přejít na obsah

Limity emisí CO


_Michal_

Doporučené příspěvky

 

Ahoj, rád bych se zeptal, jak je to s hranicí CO při měření emisí. Při posledních dvou měření emisí v rámci STK jsem měl hranici 0,3 a prošel jsem s hodnotami kolem 0,25. Včera jsem byl na STK, a emise naměřeno "jen" 0,22", ale hranice v protokolu byla 0,2. Takže jsem neprošel.

Nevíte proč se ta hranice pro stejný auto/motor mění a která je správná (kde najdu relevantní údaj)?

Díky za radu

Michal

Octavia 2, r.v. 2009, 1.4 TSI (CAXA)

Odkaz ke komentáři

Netuším, co se mohlo stát, ale napadá mě, jestli to nemůže být vyhodnocením emisní třídy EU4/EU5, protože zrovna v té době se to lámalo. Já mám 1,6MPI 2008, tam je EU4 a hodnota 0,30 (naměřeno minulý týden asi 0,16). MOžná to jen dříve špatně zadávali, nevím, jestli se to vyhodnocuje automaticky dle zadání VIN. Jinak kamarád má na stejném motoru taky vždy problémy a nájezd má je pár tis. kilometrů.

Odkaz ke komentáři

Podle mě mají bordel v nějakých databázích, ze kterých si STK bere tyto údaje. Ten motor byl homologován za nějakých podmínek, nemůžeš mu tedy měnit požadované hodnoty, navíc x let potom, co se CAXA už nevyrábí. A z měření emisí jsem měl pokaždé v protokolu jiné požadované parametry. Stejný nesoulad je i v rozmezí zvýšených otáček.

EM 2014
Volnoběh 0,5; naměřeno 0,01
Zvýšené otáčky 0,3; naměřeno 0,01

EM 2016
Volnoběh 0,3; naměřeno 0,02
Zvýšené otáčky 0,2; naměřeno 0,01

EM 2018
Volnoběh 0,5; naměřeno 0
Zvýšené otáčky 0,3; naměřeno 0,01

 

Odkaz ke komentáři

Díky všem za rady. Dle TP by to měla být EURO 5 (norma 692/2008a).

Koukal jsem ještě na starší měření emisí (u stejné stanice) a první dvě stk maximum CO uvedeno 0,2 (při zvýšených otáčkách; tehdy jsem měl naměřeno 0,02). Dvě následné STK maximum CO na 0,3. Teď u jiné stanice zase 0,2. Mám motor po generálce (v létě) a kontrolní měření emisí po ujetí 2,5 tis. km vyšlo tehdy prý perfekteně (údajne neznám) "jako nový motor". Tak jsem byl  překvapen, že jsem neprošel. Patrně už se zhoršuje katalyzátor.

Zkusím ještě zajít na měření na stanici, kam jsem jezdil dříve a měl maximum na 0,3. Tak uvidíme;-)

Jinak na kolik vyjde výměna katalyzátoru nebo jde nějak repasovat?

Ta dílenská příručka čerpá údaje od výrobce? Pak by tedy správný údaj měl být 0,2 😞

Díky a hezký den

V 15. 11. 2023 at 7:59, michal55 napsal:

Ještě fotka z dílenské příručky. Ale je možné  že se předpis později upravoval. 

20231115_075741.jpg

 

Odkaz ke komentáři

Dílenská příručka je vydána přímo výrobcem, tedy Škoda Auto a.s

Ten katalyzator bych neměnil. Já vždy před EK auto pořádně projedu, klidně 30-50 km svižným tempem, ať se prohřeje kazalyzátor. A zatím ok. Mám TK v lednu, a o to je to složitější zachovat provozní teplotu. 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...