Dr. Doktor Posted November 10 Share Posted November 10 Čus, jak všichni víme, AGU má K03 turbo, ze kterýho jde křečovitě dostat asi 140kW. Přemýšlím o nahození K03S z AUM/AUQ, pak se dá s přehledem 150kW, křečovitě 160 (ale to už nepotřebuju). Dělal to někdo? Pasuje přímo kus za kus? Někde jsem četl mírně větší průměr sací příruby, což je drobnost... Co na to na STK, za předpokladu dobrýho chipu (snad by to nemělo vadit)? Co ještě lidi doporučujou je předělání elektriky z lanka (jednotka M3.8.3) na e-plyn (ME7.5). Do toho se mi moc nechce, přeci jen ta reakce na plyn u lanka je perfektní... Co to obnáší asi tuším, je to práce na dva dny... Má to smysl? Komunikuje to s immo2 budíkama nebo musí i nový budíky? A co na tohle na STK? To už předpokládám že by problém být mohl... Díky za reakce, postřehy... 0 Quote Link to comment
LadikRS Posted November 10 Share Posted November 10 Pokud nemáš vyloženě turbo po smrti, jsou to za mě vyhozené peníze. Ten nárůst zase tak markantní není, aby stál za tu práci a peníze. Těch 160kW je podle mě už hodně na hranici na eSko, udává se kolem 154kW a více bych na tlaku nedával. Z mého pohledu nemá valný význam ani K04-001, co pasuje kus za kus. Oproti eSku tam tak velký nárůst také není vzhledem k ceně. Za mě má význam měnit až za K04 z Cupry, S3 apod, kde ten potenciál je jinde. Jinak ano, K03 a K03s na svody usadíš kus za kus. Na STK si určitě nikdo nevšimne, že tam není K03. Ohledně předělání na elektroplyn, tak kdo to doporučuje? Lanko je právě výhoda na AGU. Vím, že pochybnější úpravci s ním mají problém, ale dobrý úpravce by měl zvládnout i lanko. 0 Quote Link to comment
Dr. Doktor Posted November 10 Author Share Posted November 10 Ládíku, dík za reakci, tak nějak jsem si to myslel... :-) No to předělání se doporučuje asi až pro větší výkony kvůli snadnosti ladění jednotky a širokopásmové lambdě (a hlavně na zahraničních fórech)... ale pro mě asi fakt nemá smysl :-) Asi nechám k03 a dám slušnej chip. Mám pocit že max krouťák se dá dostat snad podobnej jak u 03S? Jen to navrchu víc uvadá? To by pak byl subjektivnírozdíl fakt malej... 0 Quote Link to comment
LadikRS Posted November 10 Share Posted November 10 Záleží, kam se chceš dostat. Ten motor má větší potenciál oproti AUQ, ale to lanko je super z hlediska odezvy, každopádně z hlediska úprav pak chápu smysl záměny. Hodnoty přesně nevím, ale myslím si, že obojí bude kolem 300Nm. To eSko je řekněme vylepšená K03 a měla by táhnout více ve vyšších otáčkách (5k vs 6.5k). Ale řekněme si, kdo točí 6500. To já už dávno řadil další kvalt. Oproti K03 tam posun je, ale otázkou je, zda to dává smysl z hlediska poměr cena/výkon. Kdybych to řešil já, asi bych zvažoval hybrid (tam se ale moc nevyznám), velkou K04 nebo rovnou nějaký Garett. Ale už je to více o penězích. Ovšem pokud máš možnost mít eSko za pár peněz a je v pohodě, tak zase proč ne. 0 Quote Link to comment
Dr. Doktor Posted November 11 Author Share Posted November 11 No 03 v autě je v dobrým stavu, 03S žádný vyhlídnutý nemám, spíš jsem myslel obecně že jsou levný a sedí kus za kus. Ale je fakt že je to loterie a po drbání s výměnou můžu zjistit že má nějakej problém... Jinak prej slušně pasuje K04-001 ale to už je cenově zas trochu jinde a chce to vyměnit i další díly (downpipe+výfuk, intercooler, sací potrubí, MAF, spojka?)... To jsme tak na 10násobné ceně minimálně. :-) Spíš jsem to myslel jako diskuzi, konkrétní představu jsem úplně neměl, spíš nejlepší poměr cena/výkon... což se teda jeví původní k03 + slušnej chip... Ještě jedna blbá otázka, protože s tím nemám žádný zkušenosti, když na STK jasně uvidí že motorovej prostor je upravenej, ale emisema to projde a jednotka bude komunikovat normálně, budou to řešit? 0 Quote Link to comment
LadikRS Posted November 11 Share Posted November 11 (edited) K04-001 za mě moc efekt taky nemá vzhledem k pořizovací ceně. To turbo má, řekl bych, spíše blíže ke K03s než ke K04. Potenciál 250ps s úpravami. Výhoda je, že pasuje kus za kus za K03 - stejná příruba, nic se nemusí měnit. Nicméně v Anglii ale byly kusy s K03s a dalšími úpravami a měly i přes 240ps. Klasická K04 je K04-023 a tam se dá snad dostat na 280ps. Ale to už neměníš kus za kus a pak je otázkou, proč nedat rovnou Garett. Na druhou stranu člověk musí vzít v potaz i to, že je to pořád FWD s ne zrovna dobrou koncepcí (po RS jsem pořídil jiné auto a v základu mě pustilo v určitých zatáčkách +20 km/h). S podvozkem se hrát dá, ale je to už dost o penězích. Jinak určitě v poměru cena/výkon je vždy nejlepší chip. Pokud ale víš, že chceš jít dál, tak myslím, že je zbytečné utápět peníze v chipu. Pokud ti bude stačit, dává mi to největší smysl. Ohledně sací hadice, tak osobně vyzkoušena sériová, Forge i SFS Large bore a víceméně se nic nezměnilo. FMIC na sériové nebo K03s je zbytečnost. Možná K04-001 ale tam bych si taky tak úplně jistý nebyl. FMIC má smysl s velkým turbem. Tyhle šnečky po chipu uchladí i série. Ještě k té STK. Co myslíš upravený motorový prostor? Dnes už může být problém i sportovní filtr (to že je k ničemu je věc druhá), o trubkách k FMIC přes motor ani nemluvě. Vstřiky, jiné turbo, jiný Maf, jiné svody nejsou do očí bijící, to by projít mohlo. Ale záleží taky, na koho natrefíš a co platí dnes, nemusí platit za pár měsíců. Každopádně věřím, že se dá motor poladit slušně a zároveň může vypadat celkem normálně. Edited November 11 by LadikRS 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.