Přejít na obsah

4x4 vs. predokolka


Sharkoon

Doporučené příspěvky

Caues, zkousel sem hledat neco k tomuto tematu, ale nasel sem toho tak malo, ze to bylo jen par shoutu nekde v uplne jinych tematech.

Chystam se koupit Octavii I TDI, tak me zajima jak velikej rozdil je ve verzi 4x4 a predokolce, co se tyka udrzby, servisovani, poruch, spotreby a tak.

 

Jestli s tim mate nekdo zkusenosti, tak mi pls neco malo napiste, nevim jestli koukat jen na predokolky nebo i na 4x4. Chci neco spolehliveho, tak jestli je 4x4 nejaky poruchovy model, tak at vim jestli od toho radeji ruce pryc ...

 

Predem diky za odpovedi, Shark.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, mám 4x4. V údržbě Ti přibyde pravidelná výměna oleje v Haldex spojce (každých 30t km), případně i filtru Haldexu (každých 60t km). Další rozdíl v první generaci oktávky je to, že pohon zadní nápravy si vyžádal zmenšení kufru. Samozřejmě že pokud je v autě navíc nějaká mechanika a elektronika, je to potenciální zdroj závad... To je asi normální. Sám jsem na tom žádnou poruchu neměl, ale když to začne zlobit, tak jsou ceny náhradních dílů vysoké. Ale co tak pročítám fóra, tak zadní pohon patří k těm spolehlivým částem auta. Zadní pohon je další hmotnost navíc a krom toho se stále točí kardan až k Haldexu, takže počítej s mírně vyšší spotřebou oproti verzi s pouze předním pohonem. To by byly nevýhody.

 

Výhody jsou značně lepší jízdní vlastnosti (jiná zadní náprava s víceprvkovým zavěšením kol), v zimě daleko lepší ježdění (prakticky jsem se s tím nedokázal nikdy zahrabat). Samozřejmě to je dělané na jízdu po silnici, není to žádný teréňák. Ale zvláště pokud bydlíš někde, kde je v zimě dost sněhu, třeba na Vysočině atd., tak bych toto auto jednoznačně preferoval, protože Ti nabídne daleko jistější svezení...

 

Pokud bych kupoval 4x4, tak jedině v naftě. Starší modely měly 66 kW AGR, což teda není žádný závodník, ale stačí to, zvláště když se třeba ten výkon trochu upraví chipem. Novější modely mají 74 kW ATD, což je tedy motor PD, ten mám já. Protože jezdím převážně sám, tak mi zcela vyhovuje, ale s chipem už počítám, aby bylo nějaké to lepší svezení. Průměrnou spotřebu mám v létě 5.7 a v zimě 6.5, ale já jsem spíš případ velkého šetřílka, takže spíš při normálním ježdění počítej se spotřebou tak o půl litru až litr vyšší. Za sebe 4x4 velice doporučuji a dneska bych si ji koupil znovu. Jo ještě, máš tam 6-ti kvaltovou převodovku, alespoň u motoru ATD určitě...

 

Pak se dělaly 4x4 s motorem 1.8 Turbo, což samozřejmě bude daleko živější, ale tam se spotřeba pohybuje mezi 8-9 l, což je na mě hodně, takže tu bych nebral. Pokud budeš mít možnost, preferuj, aby auto mělo ESP, ale těch v první generaci je pomálu. Většinou jsou vybavené jen ABS a EDS. ASR a ESP Ti bude chybět.

Upraveno uživatelem Rehor72
Odkaz ke komentáři

přihodím trochu teorie co jsem slyšel a něčeho, co jsem i viděl:

- chce to kupovat s ESP, sice je to 4x4, připojení zadního náhonu nemusí být znát ve většině případů, ale slyšel jsem, že někdo vjel do velké louže, předek prohrábnul, připojil se zadek, ustřelil a šel do hodin. Takové ty drobné ucuknutí výborně pochytává ESP, zvláště když to nečekáš. Když chceš blbnout, vypneš. Znám to z RSa, kde mě ESP párkrát zachránilo, v prvotním okamžiku kdy se bok rozhodne jít stranou, tak dá ten impuls, aby to chytil.

 

- měli jsme doma na jedno odpoledne 66kw 4x4 a chtěli jsme se s přívěsem rozjet na hlíně do kopce. Chtělo to výkon, tak jsme přišlápli, kola začaly hrabat a začalo se rozjíždět. Jakmile se kola chytly, tak auto cuklo a chcíplo. Chyběl tomu ten výkon aby to vytáhl když všechny kola najdou trakci. To bylo jen takové zjištění, že když 4x4, tak raději výkonnější.

 

- já sám každou zimu slintám po 4x4 na 1.8T RS, bohužel se nedělala, tak předělávka 1.8T 4x4 na RS by byla lepší :palec: V zimě je to paráda, v létě takřka nevyužiješ pohon čtyř kol, zvyšuje ti spotřebu, jemně zmenší kufr a přidává ti váhu, takže i pružnost. Jinak na rozjezdy je to pecka a na blbnutí zvlášť. Na suchu s dobrou trakcí je lepší předokolka.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...