Přejít na obsah

Koncept Octavia Green E Line


Doporučené příspěvky

ruku v ruce s tim musi jit obmena portfolia elektraren, kdyz vidis co umi slunce prijde mi jako hovadina mit elektrarny na uhli teda.

 

jadro, slunce a voda - to by melo zustat a pak uz by ten smog byl problem prave jen mest...a toem by zase pomohl elektromobil

 

 

Me se jen hlavne zda ze vyrobci nam tady davaji auta co vydrzi 120km ale nedelam si iluze ze moc dobre vedi jak na to aby to dojelo klasickych 600 treba ale to se nikomu nechce tedko ukazat ;)

 

jasně vitto solár+slunce a dobíjet v noci, to jde skvěle :D :smich: :smich:

Odkaz ke komentáři

co blbnes, pisu jadro solar a voda jako zdroje vyroby energie

 

dobijeni ze zasuvky k tomu sem preci nic nerikal, to by zustalo...

 

solar na aute klido na dobijeni za jizdy ale to by to muselo davat vetsi stavu

 

tema bateriema na 600km sem premyslel nad tim ze urcite se pracuje na takovych bateriich aby vydrzely daleko vic nez ty co ted jsou IN aniz by jich tam bylo milion...

 

na CD se taky driv veslo 700MB a ted na stejne velkym nosici mame 8GB :lool: tak proc desetkrat vetsi kapacitu nemit i v baterce

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Na městský ježdění bude jednou elektromobil paráda. A vlastně i ideál.

 

Nabíjení v klídku doma. Přípojku 3x400V/min. 25A mají dneska všechny rodinné domy. Ideální vytížení rozvodné sítě. Přes den klasika -v noci bojlery, akumulačky a nabíjení elektromobilů. A uzavřená parkoviště s dobíjecími přípojkami to není taky nereálné.

 

Zbývá jen vyřešit levné akumulátory s dostatečnou kapacitou a dostatečnou životností. To je jediné co elektromobily brzdí.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Pro elektromobily je vlastně všechno už vymyšlený nebo aspoň snadno řešitelný (relativně snadno). Zbývá opravdu jediný a ten největší problém - akumulátory. Aby měly co největší kapacitu (?) to je zase kontraproduktivní k nabíjecím dobám - bude se muset volit kompromis. Každý akumulátor má omezený počet nabíjecích cyklů - je to chemie žejo. Kolik může stát takový akuč a měnit ho po 5ti letech. LiPol baterky jsou dost háklivé na dobíjení i vybíjení. Nelze je vybít domrtě, ale je třeba hlídat spodní mez napětí. Po vybití ihned nabít, jinak mrtvola. A co je nejhorší, jsou nebezpečné za provozu i při nabíjení.

- modeláři potvrdí.

Proto používáme takovéto

- bezpečnostní nabíjecí bagy (no dali byste si něco takového pod prdel?)

 

:smich::smich::smich:

 

Jenom pro úplnost - mechanické poškození jednoho článku vyvolá v baterii řetězovou reakci

 

- jako tady

 

Co případná havárie? Co třeba pád elektromobilu do vody? Záplavy? Určitě najdete i video o vztahu Lithia a vody ...

V případu poškození při havárii asi radost.

Tohle se bude muset vyřešit.

Upraveno uživatelem DUsoft
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdárek, konečně je to tady. Ze své zkušenosti zrovna nejde o dobrou stavbu. Rozhodně bych původní baterie vyměnil za LSP s vyšší hustotou a dojezd by se zvýšil o pár stovek km navíc, dále bych použil jiné BMS a i nabíječku. Střídavý tříf. motor bych nahradil za komutátorový motor. Celkem koukám na sériové elektromobily, jako na hračky pro děti. :palec: S el.mobilem se dá dobře vyhrát, v případě kom. motoru se dá zvýšit okamžitý výkon až 3x. Problém je v elektronice (regulace), která omezuje vysoké proudy, které chrání nevhodné baterie, které se osazují standartně. Co se týká zpracování baterií, kovy se zpracují na 95% a zbude 5% plastu. Baterie se dají nabíjet vysokým proudem, stačí nabíječka 400V 125A a je dobito za pár minut.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Kua máme tu ale toľko odborníkov, minule som videl v ARadio ponuku práce od Škodovky ako vývoj elektro atď.

Prečo kombi? jediný jeden si tu všimol že sú tam články čo by v sedane nemohlo byť.

Za den väčšina ľudí nevyjazdí celú baterku takže spolu s článkami a nejakým tým "čiastočným" dobitím to nemusí trvať tak dlho.

Odkaz ke komentáři

V Brně na autosalonu jsem na toto téma promluvil ze šéfem z vývoje aut a bezpečnosti, škodovka testuje 20 aut u nás i v německu. Plánuje se séroivá výroba do dvou let. Bavili jsme se i na téma baterií a jestli někdo sleduje vývoj, tak se testují baterie LSP, což do dvou let by měli být na trhu. Pokud testy dopadnou dobře, a máme zde první schopné baterie, co mají 5x vyšší hustotu oproti LiFePo4. Pokud by je škodovka později začala osazovat do svých octavií (nejen), tak jsme s dojezdem naprosto jinde. Údajně by nebyly proti, vše by se muselo ještě otestovat a schválit. U těch baterií se mi líbí 100% možnost vyčerpání, které zatím žádné baterie nemají. Baterie zas už takový problém nejsou, ten dojezd se dá navýšit, spíše jak baterie je problém rychlonabíjení, málokdo má doma 400V a aspoň 3x63A. Rozhodně elektromobilita je tady a dává se jí již víc váhy, oproti jiným pohonům, i AUDi chce ovládnout svět elektromobilitou, což o tom vypovídá A2, A3 a R8 a bude přibývat. Škodovka má v plánu i el. Fábii, Roomster, Octavii, Superb a Yety. Do roku 2020 odhaduji velký nárůst elektromobility. A komu se to líbit nebude, stále může jezdit v chropáku. :smich:

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Líbí se mi, jaká se tu kvůli výměně čelního skla rozvinula diskuse ... . Má zkušenost je taková, že mi nikdy nikdo nenutil "zalepení" skla, vždy se sklo měnilo. Ano, vím, že výměna skla má svá rizika, ale stejně to sklo je po nějaké době  a porci kilometrů "osekané" a poškrábané, navíc u staršího auta se už začíná i odlepovat, takže vždy výměna. Mě tedy ca 1000,-kč/rok a spoluúčast 1000,- nezabije, takže sklo mám pojištěné a měním, když je potřeba. 
    • bigfavo vaša objednavka je už pripravena a zajtra ju posielam
    • tak potom si treba nastudovat, ze kedy sa opravuje a kedy meni a ked s tym ides do servisu, tak predsa zhodnotia, v akom je to sklo stave a navrhnu nejake riesenie. ci co len tak niekde das auto s tym, ze netusis, co sa s nim bude diat? to pochybujem.
×
×
  • Vytvořit...