Přejít na obsah

Dotaz záslepka egr


Bubák

Doporučené příspěvky

Ahoj mozna to sem nepatri ale chci se zeptat k cemu slouzi zaslepka egr

k zaslepení EGR(Exhaust gas recirculation, česky: recirkulace spalin)

 

Technologie EGR (anglicky: Exhaust gas recirculation, česky: recirkulace spalin) je jedna ze dvou technologií, které dokáží snížit emise výfukových plynů vznětových motorů na úroveň norem Euro 4 a vyšších. Principem je, že část výfukových plynů prochází výměníkem tepla (chladičem) a nasávána do motoru, čímž se omezuje vznik dalšího NOX (ve vzduchu je menší podíl kyslíku, výsledkem jsou nižší teploty v průběhu spalování a tím i nižší produkce oxidů dusíku).

Nevýhodou je jisté snížení výkonu motoru, ve srovnání se stejným motorem bez částečné recirkulace výfukových plynů (díky nižšímu množství kyslíku lze spálit menší hmotnostní množství paliva, získáme tedy méně tepla — tedy méně energie, kterou motor mění v mechanickou práci). Další nevýhodou je potřeba složité elektroniky, což ovšem je nevýhoda velice relativní — dnešní motory jsou stejně tak jako tak složitou elektronikou řízeny… Jinak by nebyly schopny splnit nynější exhalační normy. Používá ho zřejmě většina vznětových motorů osobních a dodávkových vozů, které splňují Euro 4 nebo vyšší. Z výrobců nákladních vozů ho používá pouze Scania (u řadových šestiválců splňujících emisní normy Euro 4 a 5) a MAN (jen u některých motorů), ostatní výrobci se vydali cestou systému SCR.

Upraveno uživatelem jajic
Odkaz ke komentáři

nekdo ti to urcite vysvetli lip... :)

 

EGR ventil prepousti vyfukovy plyny zpatky do turba, ma to co spolecnyho s emisema (aspon myslim). Kdyz se s autem nejezdi spravne, tak se pres ten ventil zasiraji svody, EGR ventil a pak cely turbo. Jak to muze skoncit vsichni vime. Takze... ten ventil se da vycistit a normalne znovu pouzivat a jezdit, ale kdyz ho zaslepis, tak uz mas do konce zivota (toho motoru) pokoj, protoze ti to nebude nikam poustet ty hnusy a nebude se ti nic zanaset. Zaslepeni nicemu nevadi, nekdo rika, ze auto zacalo v nizsich otackach lip tahnout atd... ale to jsou pak vedlejsi veci, dulezity je to, ze se nezanasi.

 

Ja sam ho zaslepeny nemam, jen omezeny VAGem, kdyz jsme ho rozebrali a koukali na nej, tak byl opravdu hodne hodne cisty, takze je videt, ze se s autem jezdi spravne v optimalnich otackach.

Odkaz ke komentáři
nekdo ti to urcite vysvetli lip... :)

 

EGR ventil prepousti vyfukovy plyny zpatky do turba, ma to co spolecnyho s emisema (aspon myslim). Kdyz se s autem nejezdi spravne, tak se pres ten ventil zasiraji svody, EGR ventil a pak cely turbo. Jak to muze skoncit vsichni vime. Takze... ten ventil se da vycistit a normalne znovu pouzivat a jezdit, ale kdyz ho zaslepis, tak uz mas do konce zivota (toho motoru) pokoj, protoze ti to nebude nikam poustet ty hnusy a nebude se ti nic zanaset. Zaslepeni nicemu nevadi, nekdo rika, ze auto zacalo v nizsich otackach lip tahnout atd... ale to jsou pak vedlejsi veci, dulezity je to, ze se nezanasi.

 

Ja sam ho zaslepeny nemam, jen omezeny VAGem, kdyz jsme ho rozebrali a koukali na nej, tak byl opravdu hodne hodne cisty, takze je videt, ze se s autem jezdi spravne v optimalnich otackach.

 

 

Takze krom toho ze se mi nezasira egr a turbo tak zadbej jinej vliv....

Odkaz ke komentáři

Nejsem mechanik, rikam, nekdo ti to vysvetli urcite lip... ale moje informace o tom jsou takovy, ze se to zaslepuje jen kvuli tomu zasirani, jinak to zadny jiny dulezity efekt nema. V zime se ti asi o neco pomaleji zahreje auto, ale to se snad neda ani poradne poznat.

Odkaz ke komentáři

No je lepší ho zaslepit ono to opravdu nezkutečně zasírá sání ,ale vidět je to až za EGR ventilem ideal omezit přes Vag a potom zaslepit auto bude nasávat jen čerství vzduch takže se ti to bude malinko lépe zbírat s nižších otáček :)

Odkaz ke komentáři
nekdo ti to urcite vysvetli lip... ;)

 

EGR ventil prepousti vyfukovy plyny zpatky do turba, ma to co spolecnyho s emisema (aspon myslim). Kdyz se s autem nejezdi spravne, tak se pres ten ventil zasiraji svody, EGR ventil a pak cely turbo. Jak to muze skoncit vsichni vime. Takze... ten ventil se da vycistit a normalne znovu pouzivat a jezdit, ale kdyz ho zaslepis, tak uz mas do konce zivota (toho motoru) pokoj, protoze ti to nebude nikam poustet ty hnusy a nebude se ti nic zanaset. Zaslepeni nicemu nevadi, nekdo rika, ze auto zacalo v nizsich otackach lip tahnout atd... ale to jsou pak vedlejsi veci, dulezity je to, ze se nezanasi.

 

Ja sam ho zaslepeny nemam, jen omezeny VAGem, kdyz jsme ho rozebrali a koukali na nej, tak byl opravdu hodne hodne cisty, takze je videt, ze se s autem jezdi spravne v optimalnich otackach.

Do TURBA???

Odkaz ke komentáři

Já si řikám že s tim turbem je to dovný já mám taky egerko a nemám turbo ;) jinak s tim špiněnim klapky to neni zas taková pravda většinou za to může to že máš sportovní filtr nebo si dolil víc oleje ne si měl a motor se ho zbavuje při vyžší teplotě....akorát se zaslepenym budou možná trochu horší studený starty(v mínusech :( ) jinak na emisích se to taky pozná díky např u benzínu 75kw s tim splnuješ E4 a předchozí 74kw splnuje E3 u ropáku nevim jak moc to klesne :smich:

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...
  • o 2 roky později...

Zdravim.

 

Taka vec ma napadla ohladom zaslepenia EGR. Ide nam hlavne o to, aby sa nam nezasieralo nasavanie dechtom z vyfukovych plynov. Takze treba zaslepit/demontovat EGR, nahradit ho trubicou a upravit softver. Nebolo by jednoduchsie ten EGR ponechat a len odpojit privod vyfukovych plynov? Teda zaslepit privod zo zvodov a na EGR napojit cerstvy vzduch z filtra? Ake by to malo podla vas nasledky?

Pretoze ak som dobre pochopil tak EGR hlavne znizuje spotrebu a emisie tym, ze vyplna spalovacie komory jalovym objemom (spalinami) a tym vlasne zmensuje akoby objem motora a teda spotrebovanu zmes vzduchu a paliva.

 

zdroj: http://www.tuneruniversity.com/blog/2012/05/dont-block-or-remove-the-egr-valve-its-saving-you-money/

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...