Přejít na obsah

Seznam špatných pumpařů


Doporučené příspěvky

Případ nezveřejňovaných výsledků kontrol kvality paliva ze strany České obchodní inspekce (ČOI) je dostatečně dobře znám. Loňské kontroly odhalily desítky čerpacích stanic, u nichž palivo nesplnilo požadované kvalitativní předpoklady, veřejnost se ale o výsledcích šetření přesto nedozvěděla. ČOI je nejenže aktivně nezveřejnila, dokonce je odmítá zveřejnit i na přímé žádosti a po podání několika žalob.

 

Důvodů, kterými se inspekce ohání, je celá řada. Jsou více či méně smysluplné (od „kontroly neproběhly všude, zveřejnění neúplného seznamu špatných čerpadlářů by tedy bylo diskriminační” až po „provozovatelé čerpacích stanic se mnohdy změnili a negativní publicita by přitom dopadla i na 'pumpy', jejichž provozovatelé jsou již jiní a čestní”), pokaždé ale z podstaty neakceptovatelné - výsledek šetření je informací, za kterou si všichni (tedy všichni ne, ale mnoho z nás) platíme ze svých daní a ČOI má nechat na nás, jak s ní naložíme. Ostatně, jen jeden protiargument za všechny - pokud si někdo koupí takto „poskvrněnou” čerpací stanici, je její cena adekvátně nižší než té, která ma všechny kontroly v pořádku. Ušetřenou částku pak může nový provozovatel investovat do propagace faktu, že s tím starým nemá nic společného a dělá věci správně. Nebo si ji také nemusí kupovat vůbec. Toto je problém, který ČOI nemůže řešit na úkor těch, které by měla chránit - koncových spotřebitelů.

 

Občanskému sdružení Acta non Verba se ale přesto podařilo k výsledkům dostat. Tedy ne až tak úplně, použili celkem švejkovského řešení, když se v souladu se zákonem o poskytování informací nejprve zeptali na to, jaké benzinky byly loni kontrolovány a které kontrolou prošly bez výhrad. Obě pozitivní informace ČOI poskytla, jejich rozdílem se pak Acta non Verba snadno dopracovala k seznamu těch „pump”, které kontrolou neprošly.

 

Zní to jako dobrý konec, ale opravdu dobrý je jen z části. Známe sice seznam, ale nevíme k němu nic dalšího. Prodejce může při kontrole neobstát z mnoha důvodů, které mohou být různě zásadní a někdy i zcela bagatelní, může se týkat jen benzinu, nebo jen nafty. Přidáváme tedy seznam čerpacích stanic, které prošly kontrolou ČOI v loňském roce s nevyhovujícím výsledkem a informací o tom, kdo je tehdy provozoval. Více zkrátka nevíme.

 

S přehledem naložte dle vlastního uvážení, apelujeme však na ČOI, aby po této události zveřejnila kompletní výsledky kontrol a mohli jsme se dozvědět úplnou pravdu se vším všudy.

Nekvalitni_benzin.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...