Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

Myslíš, že by ten filtr měl způsobovat větší hluk? To snad ne. Filtr mi přišel včera, dnes ho zkusím namontovat a zítra mě čeká 250 kilometrů, tak uvidím, jestli to bude mít nějaký pozorovatelný efekt. Zároveň mi dnes vymění tu děravou hadici, tak to snad bude i o trochu lépe startovat, ale markantnější rozdíl čekám až s novými svíčkami, které zatím stále nejsou.

Odkaz ke komentáři

Tak jsem po výměně hadice a vzduchového filtru a mám první poznatky. Absolvoval jsem dnes 220 km trasu, kterou jezdím pravidelně už léta a mám na ní dlouhodobě spotřebu benzínu okolo 7,5l/100 km. Natankoval jsem před odjezdem a hned po příjezdu a mám spotřeba byla 8,8 l/100 km. Prvních asi 30 a posledních asi 20 jsem jel v menší vrstvě břečky, takže to mohlo nějakou desetinu přidat, ale nic závratného to nebude. Oboje jsou to skutečné hodnoty litrů. Počítač značně zkresluje a ukazuje nižší spotřebu, u benzínu je to asi o 10%, u E85 je skutečná spotřeba skoro o 30% vyšší, než na počítači.

 

Jinak, jak se Mišel ptal na hluk spojený s výměnou filtru, žádnou změnu nepozoruji. Přijde mi, že motor je pořád stejně tichý.

 

Dnes mi přišly svíčky, zítra půjdou do auta a v sobotu mě čeká znovu skoro stejná trasa, tak uvidíme, jestli se to nějak projeví na spotřebě. Tedy pokud budou podobné podmínky.

Odkaz ke komentáři

Tak po výměně svíček mám trochu rozporuplné pocity. Čekal jsem, že auto bude v pohodě startovat hned napoprvé, ale není tomu tak. Startování probíhá minimálně napodruhé a zatímco s původními svíčkami auto hned drželo otáčky kolem 1200, teď je potřeba ho chvíli držet pod plynem, aby se otáčky usadily a motor se nedusil.

 

Včera jsem neměl stejné podmínky, protože jsem více jezdil po městě, takže si na přesnější srovnání budu muset počkat dva týdny. Ale jeden rozdíl se dal vypozorovat už podle počítače, kdy auto buď žere mnohem více a nebo ukazuje reálnější údaje. Kdyby platilo to první, tak by to bylo celkem zvláštní, že by to s lepšími svíčkami žralo o tolik víc.

 

Jinak mám svíčky Pulstar http://www.pulstar.cz/products/i-series-be...vicka-pulstar-/

Odkaz ke komentáři

Zdravím Vás,

 

my se přestavbami zabýváme a děláme jej. Nechci tady, aby to vypadalo, že děláme reklamu, spíš bych Vám chtěl napsat další zkušenosti, aby jste si mohli udělat obrázek jak to funguje či nefunguje.

 

Já jsem přestavbu nechal udělat na své Škodě Fabii 1.4 16V 74kW. Jezdím na čistý ethanol.

 

Motor má stejný pravidelný zvuk, o trošku lépe táhne od nízkých otáček, což jsem ocenil. Ve vysokých otáček možná taky menší nárůst, ale to jsou změny, které zanedbávám. Co se týče spotřeby, tak platí to, co nám řekl český dodavatel řídících jednotek. Ta se prostě nezměnila. Jezdím pořád stejně za průměr 6,5 - 7 l /100km.

 

Při cestě Bohumín - Žilina, 4 osoby v automobilu, kolem 0 stupňů Celsia a spotřeba překvapivě 6,3 / 100km a to jsem určitě provoz nezdržoval. Jel jsem jako vždycky, nebyla snaha dosáhnout úplně nejmenší spotřeby.

 

naše stránky jsou www.e85power.cz . Pokud by Vás cokoliv zajímalo, tak se ptejte.

Odkaz ke komentáři

Čím více informací i zkušeností, tím lépe. Bohužel jak jsem psal výše, zákazníci, co prodělali přestavbu a tankují čistý ethanol, se nesvěřují ze zkušenostmi. Aspoň já jsem na nic pořádného nenarazil. V republice už jezdí stovky předělaných aut, každé na změnu reaguje jinak, používají se různé typy jednotek, a tak by bylo fajn, kdyby existovalo nějaké srovnání.

 

Předpokládám, že jednotky nakupujete o české pobočky Europecon, která, aspoň co jsem podle zkušeností na internetu našel, není až tak výrobce, jako spíš dovozce, který si na dovezené jednotky lepí své logo. Ale na tom nesejde, hlavně když jednotka funguje.

 

Není zmíněno, podle čeho se spotřeba měřila. Jestli podle počítače nebo skutečného odečítání litrů po natankování. Jak jsem psal zkušenosti já, znatelně se to liší a zobrazují se jiné hodnoty i po prosté výměně svíček. Také není uvedeno, jestli mimo jednotky došlo i k dalším úpravám, které někteří úpravci doporučují. Kolik tisíc kilometrů je s upravenou Fabií najeto? Je možné to tedy upřesnit? Předem díky.

Odkaz ke komentáři

ano informace doplním.

 

Spotřeba byla z palubního počítače, takže odchylka je možná. Ovšem před instalací jsem počítal s nárůstem spotřeby na 7 - 8L /100km, což bych už při tankování poznal. Udělám test, až pojedu na nějakou trasu a napíšu Vám hodnotu z PPC a reálnou spotřebu podle tankování.

 

Co se týče jednotek, ano montujeme jednotky Europecon, které se podle námi zjištěných informací opravdu vyrábějí v ČR. Mohu se zeptat odkud je informace, že jsou pouze dovozci? Zajímalo by to nejen nás, ale i samotnou společnost Europecon.

 

 

Další úpravy na voze nebyly. Pouze po cca 1000km budeme měnit palivový filtr. Nyní mám s upravenou Fabii najeto cca 800km.

Odkaz ke komentáři

Budu rád za ta upřesnění u spotřeby. Při prvních neověřených tankováních jsem totiž také měl pocit, že auto dle počítače žere méně, než kdybych jel na benzín, ale byly údaje z počítače. Ale je klidně možné, že motor Fabie na dané palivo reaguje jinak. Rozdíly jsou opravdu velké, kde si lidi pochvalují stejnou nebo o málo vyšší spotřebu až po ty, co nadávají, že při jízdě na E85 je spotřeba o tolik vyšší, že se i přes nižší cenu nevyplatí. Ale to jsou jsou neupravená auta. Automobilky u upravených aut z výroby uvádí u stejných motorů vyšší výkon, ale i znatelně vyšší spotřebu u aut na E85.

 

Bohužel nevím, kde jsem o tom přesně četl, vím jen, že to byla nějaká fóra, kterých jsem za poslední týdny přečetl velkou spoustu. Někdo v diskuzi doporučoval výrobky české firmy Europecon a další na to reagoval s tím, že nejde o žádného výrobce, že jde jen o one-man-show a že majitel a jediný zaměstnanec té firmy vše dováží a na výrobky dává jen svou nálepku. Ale možná to byl pár let starý strom a třeba se firma od té doby rozrostla. Proto jsem se ptal, když je možnost získat informace přímo od zdroje.

 

Na včasné výměně palivového filtru se shodují všichni úpravci. Ale co se výměny vzduchového filtru a svíček týče, v tom už se liší. Někdo to nezmiňuje, někdo to s rozumným zdůvodněním doporučuje a někteří to nabízí jako součást montážní sady.

 

Budu rád za průběžné informace, jak se vyvíjí spotřeba auta, jeho chování a jistě to ocení i další a třeba se časem přidá i někdo s jiným autem, motorem, jednotkou.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
Dnes jsem jel trasu 116 km. Okresky + nějaké to město. Spotřeba 5,7 l/100km podle PPC. Když jsem to počítal tak to vyšlo cca 5,9 l/100km. Přidám fotografie.

Tak to jsem nečekal, že rozdíl skutečné a na palubním počítači uváděné spotřeby bude tak nízký. Ale asi je to typ od typu, rozdíly jsem pozoroval i při použití různých typů svíček.

 

A i spotřeba je hodně příznivá. Potvrzuje se, že každý motor si s E85 poradí jinak.

 

A jak auto snáší studené starty? Mám tím na mysli, když je třeba mínus deset, jestli chytne napoprvé, jestli hned nebo mu to chvíli trvá, jestli potřebuje po nastartování půl minuty, minutu, na zahřátí atp.

Odkaz ke komentáři
Já bych do toho fakt rád šel když to jde přepínat mezi jidnotkama, ale bohužel pro mě nejbližší benzínka je 45km :palec: tak budu rád za každou zkušenost a snad se časem v okolí objeví nějaká benzinka

Pumpy celkem přibývají. Používám stránky http://darwin.korridor.se/aryan/acadiane/E...ns_search.phtml - ty spravují uživatelé, jsou tam i ceny. Případně stránky výrobce http://www.cukrovaryttd.cz/agroetanol-ttd/cerpaci-stanice/ - ty jsou aktualizovány méně často.

 

S tím, že si prodejci na E85 dávají větší marži než na běžný benzín a naftu, jsem se smířil. Ale vadí mi, že to někteří přehání a nestydí si říci i o 3 Kč více, než je běžné na jiných stanicích. A to nesrovnávám cenu na dálnici a v nějaké vesnici. Asi chtějí vydělávat na těch, co to jen míchají v malém poměru, protože při takových cenách se přestavba zaplatí o dost později.

Odkaz ke komentáři
tak co, kluci? jak to vypadá s alkoholem?

Dlouho nepíšete - člověka napadá otázka, jestli neupíjíte z nádrže :palec:

Ono moc není o čem psát. Mám najeto jen něco přes 2.500 km na E85, takže pořád málo kilometrů na nějaké větší závěry. Tím spíš, když velká část z toho jsou krátké jízdy po městě.

 

Ale mám za sebou všechny doporučené výměny, tedy vzduchový filtr, svíčky i palivový filtr po 850 km. Palivový filtr jsem měnil dvakrát, podruhé když mi měnili čerpadlo v nádrži. Přesvědčuji se, že to s přechodem na E85 nemělo moc společného, protože to dle servisu odchází i při tankování běžného benzínu. Se starty se studeným motorem v mrazu to stále není úplně ideální ani po výměně svíček, ale jsme domluveni s pánem z Astesu, že to nebude problém přenastavit.

 

Spotřebu mám o 15% vyšší než na benzín a palubní počítač ukazuje cca o 10% nižší spotřebu, než je skutečná, což odpovídá i tomu, co ukazoval při tankování naturalu. Když se jede klidně, tak je spotřeba v rozumné výši. Ale díru v nádrži dělá zábavná jízda, kdy se zapne turbo, když je motor ve vyšších otáčkách. To mi přijde, že je spotřeba ve srovnání s naturalem o dost vyšší. Ale lepší je i akcelerace, takže něco za něco. Uvidíme až najedu deset dvacet tisíc kilometrů i za teplejšího počasí, až se projedu po německé dálnici, teď se to moc hodnotit nedá.

 

Ale jinak s potěšením sleduji rostoucí ceny benzínu a nafty, protože E85 má menší cenové nárůsty a doufám, že pumpy zlevní, až se oteplí a budou dostávat palivo s 15% N95 oproti součaným 30%.

Odkaz ke komentáři
Zajímalo by mě jen jak to dopadlo s tím čerpadlem. Bylo to vlivem přechodem na E85?

To by mě také zajímalo, ale jak to zjistit? V servisu raději neříkám, že jezdím na E85, aby na to nesváděli případné problémy. Ale prý jej měnili nedávno u motoru 1.8T nedávno také, že se to stává.

 

Počítám, že pokud tohle nové čerpadlo vydrží dalších 150 - 200 tisíc, byla to jen souhra náhod. Kdyby odcházelo častěji, dalo by to za pravdu těm, co říkají, že na to musí být motor speciálně upraven, že musí mít odolnější díly. A nebo ho usazeniny uvolňující se z palivové nádrže po tankování E85 nějak ucpaly, odešlo, a teď už to bude v pořádku, protože palivová soustava je "čistá".

 

A jak je na tom vaše auto se starty v teplotách hluboko pod nulou? Chytá hned napoprvé?

Odkaz ke komentáři

Starty nejsou problém, ani studené. Pohráli jsme si s nastavením a bez problémů.

 

Co se týče toho čerpadla, ptám se, protože mě osobně taky začíná dost blbnout. Možná shoda náhod. Ale možná tam spojitost bude. Těžko se takové věci zjišťují. Každopádně pokud by se to stalo někomu dalšímu, můžeme hledat problém v E85.

 

Jinak Vám čerpadlo odešlo ihned? Nebo začal se projevovat nejdříve zvláštní zvuk?

Odkaz ke komentáři

Tak to individuální nastavení bude potřebovat asi každé auto.

 

Nejdříve se začal ozývat zvláštní zvuk. Pak to občas začalo se studeným motorem dost cukat, tak jsem nechal vyměnit palivový filtr v domnění, že už je v palivové soustavě nějaký bordel. Ale problém s cukáním se nezlepšil. Naopak. Ve vyšších otáčkách se motor dusil. Říkal jsem si, že se to delší jízdou uklidní, ale těch 250 kilometrů bylo utrpení. Musel jsem se rozjíždět pomalu a plyn jen lechtat, jakmile jsem přidal trochu rychleji plyn, motor se začal dusit, klesaly otáčky, rychlost, musel jsem podřadit a pořád dokola. Dostat se zpět na vyšší rychlost byla "radost". Takže předjíždění byl dobrý adrenalin. Nakonec se mi podařilo auto dostat do servisu, kde už ho ani nenastartovali a museli ho do garáže odtlačit.

 

P.S. Nemohli bychom si tykat?

Odkaz ke komentáři

jo určitě mohli bychom si tykat.....

 

Mě zas čerpadlo vydává zvláštní zvuk. Hodně hrubý zvuk. Další zvláštnost je, že při zapalování čerpadlo tahá palivo ne obvyklých cca 0,5 - 1 s, ale 4 - 5 s. Zjišťujeme, kde je problém.

 

Auto zatím stále jezdí i se zvláštním zvukovým projevem čerpadla. Uvidíme co nastane dále, ale asi se blíží čerpadlu konečná a bude jej třeba vyměnit.

 

 

Otázkou je co čerpadlům na ethanolu tolik vadí. Napadá nás buď rozpuštěné nečistoty z motory, které čerpadlo zanesou, nebo vlastnost vodnatosti paliva E85. Může něco zkorodovat v čerpadle? Vážně nevíme a chceme se dopátrat pravdy a pokud možno předejít tomuto problému u dalších vozů.

Odkaz ke komentáři

Jo, to je dost podobné jako u mě. Standardně (předtím i po výměně čerpadla) je zvuk hodně tichý. Ale v době, kdy blblo, byl zvuk takový drsný. Dobu čerpání už nedokáži srovnat, ale je možné, že to trvalo déle.

 

Příčinu jsem předpokládal v nějakém zanesení, ale když se to projevilo i u vašeho auto, možná tomu E85 dopomohla. Ale jak jsi psal výše, chtělo by to ještě jedno auto na ověření. Ideálně dvě, nějakou Škodovku a jinou značku. Ale to jedině u vás v servisu.

 

Divné je, že se o problémech s čerpadlem nikdo nezmiňuje. Pokud provedl úpravu a jezdí bez problémů, budiž. Ale pokud mu to také blblo, čekal bych, že to někam napíše. A nebo si řekl to samé co já, že čerpadlo odešlo nezávisle na E85. Kdyby se k ceně úpravy musela přičíst i cena za výměnu čerpadla, rázem by se investice dost prodražila, návratnost posunula.

 

Já sázím na první možnost, tedy že na čerpadle i v nádrži byly usazeniny, které se tankováním E85 uvolnily a čerpadlo se zaneslo. Po výměně je vše v pořádku a to jsem od té doby najel další 2.000 kilometrů. A snad už ty kilometry budou naskakovat bez dalších investic. Možná by pomohlo ho několikrát po určitém počtu najetých kilometrů na E85 "profouknout", ale to celou výměnu dost komplikuje. Jsem zvědav, jestli i to čerpadlo ve Fabii odejde a třeba nějak půjde rozebrat.

 

Druhou možnost - vodnatost a korodování palivové soustavy - se snažím pořád brát jako nátlak petrolejářských firem, které se snaží, aby lidi dál byli závislí na ropě, a tak se jejich "odborné" názory objevují všude po internetu. Ale to ukáže až čas, jestli tomu tak je a třeba jim dám za pravdu.

Odkaz ke komentáři

Jo, ten by mohl mít informace i od dalších firem, kterým dodává jednotky. Pokud si ti zákazníci s případnými problémy s jednotkou montážní firmě stěžovali a brali to jako závodu v souvislosti s přechodem na E85.

 

První nezvyklé zvuky jsem zaznamenal už okolo 600 km a dalších cca 250 jsem s tím nejel do výměny filtru, kdy se divné zvuky pořád ozývaly, ale s autem se pořád dalo relativně dobře jezdit, i když starty byly komplikované a se studeným motorem auto chcípalo. A na cca 1200 kilometrech už čerpadlo odešlo úplně, auto se nedalo nastartovat.

Odkaz ke komentáři

Také se to týká tématu. Ptal jsem se jedné firmy prodávající E85, proč jej stáhla z jedné čerpací stanice a dostalo se mi celkem zajímavé odpovědi:

 

Dobrý den,

 

v lednu jsme byli nuceni pozastavit prodej E85 z důvodu sporu s ČOI.

 

Její inspektoři zde v prosinci uskutečnili kontrolu a zjistili, ze E85 nevyhovuje v tlaku par (místo 48 kPa naměřili 46 kPa). Je to údaj, který nemá na chod motoru žádný negativní vliv.

 

Problém je ale v tom, že metoda zjišťování tlaku par je primárně určena pro benzín, který má výrobní hodnotu cca 75 kPa. Aby byla splněna norma musí se tlak par pohybovat v intervalu 48 – 102 kPa. U benzínu to není problém, ale E85 už z výroby dosahuje tlaku par max. 52 kPa, ale musí splňovat stejnou normu.

 

Vidíte sám, že produktu E85 není dána téměř žádná možnost tuto normu dodržet.

 

Z toho důvodu jsme se odvolali. A společně s výrobcem (TTD Dobrovice) jsme „vytáhli“ do boje. Do té doby jsme zde prodej raději pozastavili.

 

Bohužel zde existuje silné petrolejářské lobby, které velice nelibě nese to, že se zde začínají prodávat alternativní paliva (E85, BIONAFTA) a snaží se tomu všemi způsoby zabránit. Jedním z těchto způsobů je i společné tažení s ČOI proti prodejcům těchto paliv s cílem je „nachytat“ a pak dostatečně medializovat!

 

Děkujeme za pochopení.

Odkaz ke komentáři

1.6 74kW 244tis

 

zkoušel sem do skoro prázdné nádrže (chviličku před tím, než se rozsvtila rezerva) natankovat 8l čistýho eťáku. Po projetí (pořád pod plynem, z kopce do kopce) průměr podle palubáku 12,4 na 14km :P :smich: potom nájezd cca 109km (pípla rezerva a ještě asi 10km ujeto) kopce, svižná jzda > takže mě to cca vyšlo odhadem na 7,5l/100km. Auto necukalo, zdálo se mi, že šlo líp do otáček

 

natankováno 8l N95 a 16l E85 a zatím najeto 150km a zatím všechno vpohodě, starty taky vklidu (3°C). Uvidím nájezd km a potom zkusím, jaká bude spotřeba podle litrů (do plna).

 

předchozí průměr na natural 95 > cca 7,8

boskovice > praha > lipůvka - průměr 7,8 (150-160km/h dálnice, 4lidi a dítě , hodina a půl pocukávání v koloně, jízda asi 30km po praze v provozu)

 

 

tak uvidíme, jak vezmu 2:1 e85:n5 :palec:

 

 

 

jinak ty čerpadla by měli odcházet z důvodu nedostatečnýho mazání. E85 (líh) odmašťuje, sice obsahuje asi 15% naturalu, ale nejspíš to nen dostatečný pro mazán čerpadla. :) :)

Odkaz ke komentáři
jinak ty čerpadla by měli odcházet z důvodu nedostatečnýho mazání. E85 (líh) odmašťuje, sice obsahuje asi 15% naturalu, ale nejspíš to nen dostatečný pro mazán čerpadla. :smich::smich:

To bych bral, kdyby odešlo třeba po pěti tisících kilometrech. Ale ono odešlo po pár stech a od té doby naštěstí funguje v pohodě. Takže kdyby odcházelo po pár stech, čekal bych, že odejde po pár stech pravidelně. Uvidíme, snad to bylo ojedinělé. Ani nevím, jaké by to čerpadlo u sériové Octavie E85 muselo být, aby bylo více mazáno, co by ho mazalo. Jinak v zimě je podíl N95 v E85 30%.

Odkaz ke komentáři

K těm odcházejícím palivovým čerpadlům, viz příspěvky výše...

 

Známý ze Škodovky mi sdělil, že do originál FFV motorů např. pro Švédsko se dávají jiná palivová čerpadla. Dávají se tam kousky s uhlíkovým komutátorem, oproti komutátoru z Cu. Prý vydrží větší zátěž a opotřebení se kterým je nutno počítat u provozu na E85. Takže kolaps čerpadla může mít s E85 spojitost, zvláště pokud již bylo načaté...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...