Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

Na tom Googlu je zmatek - taky proto jsem se pustil do té kategorie Ethanol_E85_cerpaci_stanice na www.poi.cz. Už tam mám 136 čerpaček a drtivá většina z nich je aktuálně ověřená :pivo: .

Korridor.se nemá správce, což je chyba, je tam pak spousta balastu. Chybí mi taky větší nabídka exportu do navigací. Např. pro IGO tam není nic jednoduše funkčního. kml soubor, který tam je, se musí dost zásadně upravovat. Na www.poi.cz je tohle o řád lepší.

Odkaz ke komentáři

Korridor.se je jednoduchá stránka a předpokládám, že autor ani nechtěl dělat něco složitějšího s hromadou správců ve všech zemích. Je to o schopnostech přispívajících. Něco jiného je spravovat pár čerpacích stanic u nás a nebo stovky v celé Evropě, na velké ploše. Je fajn, že ses do toho u nás pustil, i když v Česku si věštinou najdu pumpy v oblasti kam jedu nebo nějaké po cestě a obejdu se bez bodů zájmu. Naopak z korridor.se se mi hodilo exportovat body zájmu do Garmina pro několik států, což na poi.cz nikdy nebude.

Odkaz ke komentáři

Tak korridor.se je dle mě primárně určen pro lidi cestující po Evropě. Pokud chce někdo údaje lokální, ze své země, nejspíš narazí na lepší stránky. Už tu někdo dával dříve odkazy v Rakousku a Německu. Na POI.cz je to určitě dobře umístěné. Kdybych chtěl do navigace lokální údaje, určitě bych šel tam.

 

Určitě by bylo lepší mít kompletní stránky pro celou Evropu, s exportem na všechny navigace, s lokálními správci, s korektními údaji, s velkou uživatelskou základnou a pravidelnou aktualizací. Ale i kdyby se někdo takový, kdo by to naprogramoval, našel. Mám obavy, že by byl velký problém dostat to mezi lidi. Snad jen, že by se někdo domluvil s autorem stránek na korridor.se.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak mám za sebou technickou. Bylo to poprvé, co jsem na ni šel od přestavby na ethanol. Nejprve jsem chtěl risknout jít tam s čistým ethanolem v nádrži, ale nakonec jsem dal na rady lidí a trochu benzínu tam dal. Natankoval jsem jen pět litrů naturalu a k tomu bylo ještě v nádrži asi pět litrů E85. Jednotku jsem samozřejmě vypnul.

 

Výsledky před 2 lety (volnoběh / otáčky mezi 2500-2800)

 

CO 0.425 / 0.264

CO2 14.77 / 15.28

HC 149 / 35

O2 0.62 / 0.07

 

Aktuální výsledky:

 

CO 0.019 / 0.019

CO2 14.81 / 15.44

HC 19 / 21

O2 0.9 / 0.01

 

Lambda v obou případech v pořádku.

 

Nejvíce se sleduje hodnota CO a u ní je patrný výrazný pokles, i když jsem neměl čistý ethanol. Podle shodných hodnot mi přijde, že ani nižší hodnotu změřit nedokáží, ale uvidím za další dva roky.

 

Celkem mě překvapilo, že technik nic na ty hodnoty neřekl. Ale třeba je podrobně nesleduje a pokud mu přístroj neukáže nějaké červené hodnoty přes, neřeší to.

Odkaz ke komentáři

Dobry den,

 

nasel jsem v tomto foru mnoho uzitecnych informaci a zkusenosti s provozem na E85, proto bych se s Vami chtel take podelit o sve postrehy.

Mam O1 4x4 1,8T, najeto 282.000km, na N95 jsem najezdil cca 100.000km, dlouhodoba prumerna spotreba(podle tankovani) se pohybovala kolem 8,2l/100km. Znamy, ktery mel auto predemnou jezdil na N98 a spotreba byla zhruba stejna.

Pred 6 tydny jsem si nechal namontovat jednotku firmy ASTES. Prozatim jsem s ni na cisty E85 najel 3200km. Mam za sebou vymenu svicek za svicky LPG, vymenu palivoveho filtru(1080km od vymeny) a palivoveho cerpadla(2700km). V servisu tvrdili, ze cerpadlo nejspis kvuli ethanolu neodeslo, ale zarazi me, ze s tim melo problemy vic lidi. Podle pocitace ted jezdim porad kolem 8l/100km, ale podle tankovani je to 10,02l/100km. Kdyz zacalo odchazet cerpadlo, byl jeho zvuk velmi hruby a pri jizde pod plnym plynem nad cca 2500-3000ot. motor uplne zastavil. Pri nizsich otackach sice byl znat ubytek vykonu, ale auto alespon do servisu dojelo.

Jednotku montovali ve Vsechove u Tabora, ale asi s tim moc zkusenosti nemaji, protoze mi tvrdili, ze se spotreba nezvedne a navic pripevnili spatne konektor na jeden vstrik a po cca 300km jsem jel jen na 3 valce. Vcera jsem mel cestu do Brna a zastavil jsem se v ASTESu, kde mi upravili nastaveni jednotky. Dnes jsem po 350km natankoval a spocetl spotrebu na 9,56l/100km(podle pocitace stale kolem 8l), tak doufam, ze se to alespon trochu zlepsilo.

Jinak auto jede i startuje dobre. Nejnizsi teplotu jsem zatim s E85 zazil pri -1 a napoprve motor nastartoval bez vetsich problemu. Mozna je to subjektivni pocit, ale zda se mi, ze motor mnohem lepe tahne v nizsich otackach.

Az budu mit vice zkusenosti k provozu na ethanol, dam vedet.

 

Jirka

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

 

je fajn, že si cestu na toto téma našel další aktivní uživatel ethanolu, co se nebojí svěřit se zkušenostmi. Pro přestavbu na E85 ses rozhodl podle toho, co ses dočetl tady nebo jsi čerpal odjinud nebo jsi to risknul jako já? Jednotku od ASTES sis vybral proč?

 

Snad se už Astes postaral, aby v tom Všechově budoucím zákazníkům uměli ty jednotky montovat. Zbytečně by to kazilo jméno jim i ethanolu obecně.

 

V tom Astesu ti měnili nastavení jednotky proč? Měli novější verzi firmwaru?

 

Pořád to sice není reprezentativní vzorek, ale podle všeho je minimálně u Škodovek, a asi obecně koncernu VW, nutné při přestavbě počítat i s investicí do nového čerpadla. A také neplánovat žádnou delší cestu před výměnou čerpadla.

 

I když máme podobné motory, spotřebu máš celkem znatelně nižší. Já jsem od "operace" najezdil 55 tisíc km a spotřebu mám v současnosti 10,45. Ale za posledních 9 měsíců jsem většinou jezdil po městě a kratší trasy, takže mi to možná o nějakou setinku či možná desetinku zase přes léto klesne. Na druhou stranu na procenta ten nárůst natural vs. E85 vychází obdobně.

 

Asi sis nevšiml jaké nastavení máš u té jedné konstanty, která by měla udávat o kolik procent více oproti standardu by jednotka měla jednotka dávat více E85, že? Já tam měl 25% a celkem by mě zajímalo, jak by se to projevilo mít tam třeba těch 20.

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

 

pouzivam auto hodne v praci a minuly rok jsem najezdil pres 30000km, tak jsem chtel zkusit snizit naklady a kvuli stari auta jsem nechtel LPG. Ethanol se zdal jako zajimava alternativa a vzhledem k tomu, ze mam trochu slabost pro technicke experimenty, jsem nakonec do E85 sel :-) Jednotku astes jsem zvolil kvuli moznostem nastaveni a relativne dobre cene. Take se mi libila rozumna komunikace firmy, kdyz jsem zjistoval informace.

 

Technik z Vsechnova mi tvrdil, ze se spotreba zvysi maximalne o 0,5l. To mi bylo trochu divne, ale i u astesu mi rikali, ze maji v praze cloveka s 1,8t, ktery jezdi pod 9l. Jeste jim zkusim zavolat, co vsechno by mohlo spotrebu ovlivnit. Nejde mi ani tak o naklady na provoz, ale spis o princip - kdyz to funguje u stejneho motoru, tak by to melo fungovat i tady a aby se ethanol spravne vyuzil. Zkusim jeste nekde sehnat seriozni teorii ke spalovani e85, aby se dalo posoudit, jestli je vubec mozne nizsi spotrebu bez rizika poskozeni motoru dosahnout.

 

 

Pry prehrali nejnovejsi firmware a nastavili hodnoty tak, jak nastavuji vsechny 1,8t. Presnou hodnotu nevim, zdalo se mi, ze tam bylo 23. Jeste jim budu volat, tak se na to zeptam.

 

Dneska jsem jezdil po Sumave a do Nemecka, same kopce a ostrejsi jizda. Spotreba na 485km podle tankovani 10,39l/100km. Po ceste zpatky jsem musel natankovat benzin, tak ted vyzkousim jaka je realna spotreba benzinu.

 

Kdyz uz v nadrzi zbyvalo cca 10-15l e85, tak se mi zdalo, ze motor v jednu chvili prestal tahnout, jako obvykle. Asi to byl jen subjektivni pocit, ale zajimalo by me, jestli jsi se necim podobnym setkal? Napadlo me, jestli nemuze byt na dne nadrze e85 nejak vic smichany s vodou nebo nejak nekvalitni? Kazdopadne po dotankovani benzinu muzu rict, ze na e85 auto jede mnohem lepe(lepsi akcelerace). Na benzin nema v nizsich otackach takovy vykon.

 

Ethanol tankuji vetsinou ve Volyni nebo Vlachove Brezi a spotreba byla vzdy kolem 10l, 9,5l bylo jen kdyz jsem tankoval v Ivancicich u Brna, tak mam trochu podezreni, jestli to nemuze byt take nekvalitnim palivem. Budu to dal testovat a urcite sem sve zkusenosti napisu.

 

Zajimalo by me, jake mas svicky? V servisu mi je menili za nejake LPG, ale nejsou to doporucovane Bosch.

Vzduchovy filtr mas standardni nebo jsi daval nejaky sportovni?

Odkaz ke komentáři

Mě by právě zajímali koho zkušenosti i s jinými jednotkami. Jestli fungují na podobném principu, jestli vůbec fungují. Viz třeba ta firma, kterou doporučuje Pulstar.cz, a která garantuje zvýšení spotřeby tuším o maximálně půl litru. Astes se chlubí možnostmi nastavení, ale klidně je možné, že podobnou jednotku nabízí i jiné společnosti. A také by mě zajímaly zkušenosti s Europecon, která se chlubí "vlastními" jednotkami - http://www.rostlinnyolej.cz/.

 

Mně také v Astesu tvrdili, že se spotřeba zvýší maximálně o půl litru. S tím jsem do toho také šel a podle toho jsem počítal úspory a rychlost návratnosti investice. Záhy jsem zjistil, že tomu tak není, což si vyžádalo dodatečnou investici do kanystrů. Plus neočekávaná investice do čerpadla. Jestli s nimi budeš mluvit, tak to zkus zjistit, jaké v současnosti dávají nastavení, případně jestli nezkoušeli dát o něco nižší. Někdy si říkám, že by nebylo špatné, kdyby se tu k některým problémům vyjádřil přímo majitel Astesu. Vím, že dříve byl celkem plodný na fórech, ale časem ho to přestalo bavit, když narážel na negativní reakce ze strany lidí, co nadávali na E85 a zároveň nebyli ochotni zakoupit jednotku. Tak jako tak, nevím, kde přišli na to zvýšení o půl litru. Možná se to týká jen nějakého motoru bez turba, protože to nastavení o 25% vyššího množství paliva se týkalo turbo motorů. Atmosféra na tom možná bude o něco lépe, ale možná jen některá. Kolega s Fiatem bez turba také má vyšší spotřebu jak půl litru. Jedině snad, že by tu spotřebu brali podle počítače, respektive, že by srovnávali skutečnou benzínovou s počítačovou na E85. Pak bych tomu věřil. Možná i počítačová-počítačová by se mohla za určité situace pohybovat někde kolem 0.5 - 1 litr. Ale skutečná se tomu ani zdaleka neblíží s tím, že při studenem motoru ve městě mi přijde rozdíl mnohem větší než při delších cestách. Uvidíme, co zjistíš přímým dotazem.

 

Jak jsem psal dříve, celkem bych rád vyzkoušel měnit nastavení sám bez nutnosti jezdit někam do Brna, a testovat různé možnosti. Jednotka je sice programovatelná, ale počítám, že oni volí nějaké plus mínus kompromisní nastavení, hlavně, aby to startovalo v zimě a jelo to bez cukání. Takže bych se nedivil, kdyby si nechávali rezervu a delším sledováním a korekcemi by se dalo dosáhnout vyšší úspory paliva bez vlivu na chod motoru. Na to samozřejmě oni nemají prostředky (nemají možnost sledovat x aut, x motorů, x nastavení), ale mít ten program k dispozici, nezlobil bych se.

 

Počítám, že když jsi tankoval benzín, tak jsi vypnul jednotku. Já jsem zjistil, že po zahřátí motoru auto jede i vypnutou jednotkou. Ale spotřeba podle počítače a nejspíš i reálně vzroste. Že motor přestal táhnout a většinou se vypne tempomat, se mi stává pravidelně. Shodou okolností je to často na v jednom úseku na jedné silnici, ale stávalo se mi to i na dálnici. Mně to dělá okolo cca litrů v nádrži, ale mám pocit, že mi to dělalo i při jízdě na benzín.

 

Je možné, že ethanol v těch Ivančicích netankuje tolik lidí, mají ho tam dlouho, tak je méně kvalitní. Tankoval jsem ho tam před rokem, ale nemohu posoudit, protože jsem jezdil plně naložený, dost jsem auto honil a nehleděl na spotřebu. A v tom kraji jsem i na benzín jezdil okolo deset litrů.

 

Svíčky mám už podruhé Bosch Platin. Chvíli jsem měl i Pulstary, ale to bylo v době, kdy mi začalo blbnout čerpadlo, takže jsem je vyměnil za vyzkoušené a za Astesem doporučované Bosche. Že prý s Pulstar mají špatné zkušenosti. Vyměnil jsem je s Jarynem a ten zatím říkal, že v pohodě, tak se k nim třeba časem vrátím. Každopdáně minimálně na 40 tisíc kilometrů mám vystaráno s Bosch Platinum. Dle mě se nemusí použít jen Bosche, ale jako v tvém případě stačí jakékoli svíčky určené pro LPG, protože dávají větší jiskru. Filtr jsem hned koupil K&N, respektive vložku do originálního boxu. Rozdíl jsem nepoznal, ale minimálně ušetřím za jeho výměnu, protože K&N stačí jen čas od času vyčistit. Ale už jsem také četl nějaké teorie, že E85 naopak potřebuje filtr, který propouští méně vzduchu, tedy nějaký obyčejný.

Odkaz ke komentáři

Už jsem tady dlouho nic nepsal, takže něco málo přispěju.

Jak jsem psal již dříve, zastudena mi auto (Fiat Marea 1,6) nechtělo startovat a musel jsem na plnou nádrž přidávat kolem 10 l benzínu. No a s továrním nastavením bez přenastavení jednotky se zase zvedla spotřeba na hodnoty 11 až 12,5 l/100, a to se mi zdálo docela dost, když na benzín jezdím max 9 l/100. Takže jsem zkusil několk experimentů od změření tlaku na palivovém čerpadle, výměnu svíček za různé druhy a v poslední řadě i přenastavení jednotky v nízkých teplotních režimech - to samozřejmě dělali v místě, kde se jednotka montovala. Dokonce jsem chtěl odzkoušet i štelovatelný regulátor tlaku paliva, ubíral bych se tedy trochu jiným směrem než cestou prodloužení doby vstřiku. Ta technika mě holt baví... Nakonec jsem se ale dostal do situace, že auto startovalo za studena tak na 15. pokus a ještě k tomu na volnoběh nedrželo otáčky. Teď už se to ale podařilo nastavit k mé plné spokojenosti i když to trvalo 2,5 dne. Chtělo to zastudena zkoušet různé režimy, až se našel ten pravý. Na Fiat 1,6 totiž není nějaké to univerzální nastavení jako např. na Škodu 1,8. Spotřeba se teď drží na hodnotě cca 10,5 l/100 a startuje to úplně suprově na první pokus. Jelikož nyní tankuji na ONU za 23,90 tak konečně začínám pociťovat finanční úsporu.

Co se týká svíček, tak PULSTARY jsou na chudou směs etanolu skutečně nejlepší. U mě nastartují nejlíp, je tam ale první kilometr jízdy malinko nepravidelný chod, který s ohřátím motoru postupně vymizí. Ale pozor! Svíčky PULSTAR prý nemají evropskou homologaci, takže pokud by auto zkoumal nějaký znalec po případné nehodě, tak může nastat značný problém s pojišťovnou...

A taky jsem se dozvěděl, že vstřikovací jednotka ve skutečnosti funguje jen do teploty 40 st. C. Teda u mě. Pak už vstřiky řídí jen řídící jednotka v autě na základě údájů ze senzorů, otáček a lambda sondy. Hodnotu délky vtřiku lze ale pro různá auta dále upravit a to i v těchto vyšších teplotních režimech, jak do plusu tak i do mínusu. A to právě umí ASTES nejlíp...

Odkaz ke komentáři

Tak to gratuluji, že se ti podařilo vše nastavit k plné spokojenosti. Teď ještě aby i v zimě při mínus dvaceti auto správně startovalo. Dle mě by si takové doladění zasloužilo každé auto. Chtěli něco za to opakované nastavování nebo ti to udělali zdarma? Nevšiml sis hodnoty toho koeficientu, o kterém tady pořád mluvím?

 

Chceš tedy říci, že pokud dosáhne motor teploty nad 40 stupňů, je možné jednotku vypnout, protože není potřeba? Že pomáhá jen správnému nastartování a provozu do doby, než se motor lehce zahřeje?

 

Když jsi taková hračička, nezvažoval jsi vyřešit nějak změnu předstihu? Tam by prý měl být klíč úspory paliva, kdy by spotřeba měla být srovnatelná s benzínem. Na druhou stranu kdyby to bylo tak snadné, proč by auta sériově upravená na spalování E85 měla papírově vyšší spotřebu o desítky procent.

Odkaz ke komentáři

Tak jsem volal do astesu a hodnotu opravdu nastavili na 23. Program bych snad mohl ziskat. Pripadne bych zkusil udelat i nejaky vlastni(pracuji ve vyvoji HW a SW).Slibili mi take kontakt na clovek s 1,8t, ktery ma nejak upravenou i standardni jednotku a jine upravy a jezdi za 8,2l podle tankovani.

 

Jinak pry by se jednotka nemela ani pri zahrati vypinat, protoze vstriky prodluzuje i po zahrati a to kvuli spravnemu horeni smesi. Pry by se jinak nespaloval vsechen ethanol a hromadil by se v katalyzatoru. Jak jsem psal, nenasel jsem zatim dostatecne duveryhodnou terorii ke spalovani ethanolu a nemohu tedy posoudit, jestli to tak opravdu je.

 

Jeste me napadlo zmerit osciloskopem rozdil delky signalu na vstupu do ethanolove jednotky a na jejim vystupu. To by presne ukazalo, jak moc se vstrik prodlouzi pri studenem a pri zahratem motoru. Az budu mit trochu vic casu, zkusim to overit.

Odkaz ke komentáři

Jsem rád, že se to nakonec všechno povedlo, pokud by to ale v mrazech zase přestalo startovat, tak už bude potřeba doladit jen ty mínusové teploty a to snad nebude takový problém. Klidně se dá i ve velkých mrazech přidat navíc nějaký ten litřík benzínu a to by určitě taky pomohlo... uvidíme v zimě... No a to seřízení bylo zdarma, koneckonců na jednotku je 2 roky záruka a do toho jsem se vešel.

 

Co se týký zahřátého motoru, tak opravdu říkali, že nad 40 st. C je dávkování závislé jen na řídící jednotce v autě. Přídavná vstřikovací jednotka tedy není potřeba, což jsi také zjistil po jejím vypnutí... Paliva jde ale do válců víc, jelikož etanol v chemické vazbě obsahuje kyslík a to následně dobře fungující lambda sonda (sondy) vyhodnotí jako chudou směs (s kyslíkem) a oproti benzínu tam jde nějaké palivo navíc. Ještě k tomu vypnutí jednotky, minulý týden jsem jel kousek za Prahu a cestou zpět jsem měl po zahřátí motoru jednotku celou dobu vypnutou a vůbec jsem nepoznal rozdíl ve stylu jízdy a spotřeba je také stejná jako s jednotkou zapnutou. Takže na tom asi opravdu něco bude, ale možná že by někdo z ASTESU mohl tuto informaci ještě upřesnit...

 

Co se týká zmiňovaného koeficientu, tak nejprve jsem měl +25%, to startovalo dobře, měl jsem ale velkou spotřebu. Pak jsem měl +22% a tato hodnota v jednotce nedopatřením zůstala po nahrání nového softu. Na 22% to jelo za tepla stejně, nechtělo to ale startovat, tak jsem musel přidávat do nádrže benzín. Teď mám znova +25% a doladění v nízkých teplotních režimech podle kultivovanosti chodu motoru. U motorů bez turba prý někdy pomůže i snížení dávkování paliva z hodnoty +25% na míň. Musím ale říct, že to je hodně závislé na typu svíček a při výměně svíček za jiný typ by určitě bylo ideální celou jednotku znova přenastavit.

 

No a o tom zapalování jsem rovněž přemýšlel, bohužel ale s elektronickým zapalováním bez tovární podpory těžko něco uděláme. Výrobce to neřeší, takže jedině nějaká speciální firma, která by to dokázala udělat nové na zakázku, zhruba jak jsi uváděl ve tvém odkazu. Už je prostě pryč doba kladívek a nastavování předstihu pomocí cigaretového papírku... Spotřeba motoru se pak zvedne právě jen kvůli signálu z lambda sondy, která řekne: chudá směs, zvýšíme množství paliva. Ještě jen upřesním, že mé technické poznatky jsou ryze amatérská záležitost a může to být klidně úplně jinak...

Odkaz ke komentáři

Pomi: To by bylo fajn mít ten program. Bylo by to výhodné i pro ně, protože by je nikdo neotravoval a zároveň by mohli získat nejlepší nastavení pro daný typ motoru. Spotřeba 8,2 je víc než lákavá, jsem zvědav, co zjistíš o jeho úpravách, které provedl.

 

Jaryn: Takže tu vyšší spotřebu okolo 11-12 litrů mělo auto jen při krátkých jízdách než se motor zahřál, tedy špatným nastavením jednotky při nízké teplotě. Očividně to nebylo tím koeficientem, který je stejný a snížení bylo na škodu. Ale i tak bych si chtěl nějaké to hraní s hodnotami vyzkoušet na sobě, třeba snížit na 24, 23. Bohužel do Brna se jen tak nedostanu, takže by to jedině musel domluvit majitel Astesu u nějaké smluvní firmy poblíž, abych to neplatil. Ale stejně bych si to raději udělal sám, abych nemusel nikoho otravovat.

Odkaz ke komentáři

2 Prazdroj

 

Na krátké trasy (kolem 5 km) se studeným motorem spotřeba hodně často překročila hodnotu 12 lit. Za mrazu to pak vylezlo klidně i na 13 lit. a proto jsem dal před chladič dečku, což už jsem tady tuším psal. Zakryl jsem asi půlku chladiče dekturou a rázem to bylo lepší asi o litr. Jde také o to, že etanol má asi o třetinu nižší výhřevnost a motor se ohřívá pomaleji než s benzínem. Na delší trasy se mi spotřeba pohybuje nějak mezi 10,5 a 11 lit.

Odkaz ke komentáři

Na to snížení spotřeby jsem narážel v souvislosti s tím, co jsi psal. Tedy že při nevhodném nastavení to žralo znatelně více než sis s tím začal hrát. A protože jste sahali jen na nastavení při studeném motoru, nemohlo to mít vliv na spotřebu při zahřátém. Z toho jsem tedy usoudil, že ti to žralo hodně jen při studeném motoru. A tedy při zahřátém máš obdobnou spotřebu jak na počátku, kdy jsi to musel míchat s benzínem, tak při nevhodném nastavení, kdy ti to nechtělo startovat, tak i teď po doladění.

Odkaz ke komentáři

Ahoj chlapi, doufam ze me prijmete do klubu :-) S etanolem, resp. firmami co jej montuji, jsem si uz sve uzil. V rijnu minuleho roku jsem si vybral firmu Bmwlux pro instalaci jednotky do meho BMW E46 330xi. Stalo to 18tis... A vysledek nebyl 100%. Vyssi spotreba (cca 25%), porad jsem musel redit etanol naturalem, aby mi nesvitila kontrolka motoru.. Po studenem startu jsem musel nechat auto bezet i minutu, nez zaclo normalne reagovat na plyn.. Proste po 5500km jsem si rekl a dost.

Hlavne po tom, co jsem si precetl prispevek cloveka, ktery si od Biopowers nechal dat jednotku do X5 3.0i a byl spokojeny. Rozhodnul jsem se tedy prejit jak s bavorakem, tak s druhym autem (Audi A3 1.8T 110kW plus cip minus katy) k Biopowers, protoze reference vypadaly opravdu dobre a majitel firmy asi o problematice neco vi.. Vysledek?

 

Audinka jezdi jak das. Podle diagnostiky jsem ji nameril 200HP, pruzne zrychleni se velmi zlepsilo. Spotreba vzrostla, tipuju kolem 20%, ale od zacatku mi asi auto prisava nekudy vzduch, takze nelze soudit. Podle Biopowers by zvyseni spotreby melo byt max. 15%, jinak vraci penize. Jednotku mam od brezna 2012, najeto asi 4000km. Auto ma celkove najeto 156tis. km, cerpadlo se zatim neozvalo. Tuk tuk :-)

 

BMW uz na tom bylo hur. Prvni instalace se nepovedla, protoze jednotky asi proste fungovaly spatne. Druha instalace se take nepovedla. Auto po instalaci jelo, sice tak nejak divne, ale jelo. Druhy den jsem skoro nenastartoval, pak to jelo snad na 3 valce ze sesti.. No hruza. Takze jednotka sla ven a dohodli jsme se, ze dam auto poradne prohlidnout do servisu a pak to zkusime jeste jednou. V servisu byly odhaleny 4 vadne lambdy ze 4, rozhozena vaha vzduchu a popraskane hadice u olejoveho separatoru. Vse se dalo do poradku (20tis.) a pak jsem Biopowers asi 2 mesice premlouval, aby mi jednotku namontovali. Tak se stalo v patek, 1.6.

 

Vysledkem instalace bylo to, ze to funguje, ale motor v pravidelnych intervalech "shazuje" otacky o nekolik desitek az stovek dolu. Je jedno jestli na volnobeh (motor bezi dobre, jen kazde cca 2s spadnou trosku otacky a hned se vrati).. nebo v zaberu. Tam uz to trochu cuka. Pri trvajici akceleraci proste obcas auto cukne. Bylo mi receno, ze to prejde, protoze takhle si ridici jednotka hleda "spravny predstih" pro nove palivo.

Jenze ted se objevuji i dalsi problemy. Treba motor obcas bezi jen na 5 valcu (ale spis kratkodobe) a uz mi i paradoxne vyskocila kontrolka motoru - chuda smes. Mozna by to spravily nove svicky, nevim. Spotreba je drsna, tech 20-30% to bude. Mozna i vic. PP mi ukazuje kolem 11l, ale realna bude min. 14l. Jinak auto jede pekelne. Proti tomu zadna.

 

Takze ted premyslim co dal. Kluci na bmwklubu casto od experimentovani s etanolem upustili kvuli vadnym lambdam nebo jinym problemum. Na benzin je auto zkratka tolerantni, na E85 ne..

 

Docela me zaujal ten Pulstar. Prislo by mi vtipne, kdybych se i s Biopowers musel rozloucit. Rozhodne ted sedam vzdy do auta s obavami, jestli nastartuju a jak to pojede :-)

 

Jinak pro poradek, komunikace s obema firmami Bmwlux i Biopowers byla vzdy korektni a vedla k domluve..

 

Uz to je dlouhe.. Uf. :-)

Odkaz ke komentáři

Vítej v klubu :-). Je na začátek, jak jsi na nás narazil? Pomohl Google?

 

U toho BMWlux stála jen jednotka a montáž 18 tisíc nebo v té ceně bylo i něco jiného? Počítám, že po neúspěšném fungování ti peníze vrátili, že?

 

Je fajn, že aspoň ta Audina jezdí v pohodě. Snad i to palivové čerpadlo bude sloužit i nadále. Což by mohlo znamenat, že Audi používá jiná čerpadla než Škoda. A to by byla dobrá zpráva pro kolegu, co tu dříve zvažoval přechod na E85 s Audi TT 1.8T. Snad toto téma ještě sleduje.

 

Když čtu ty tvé problémy s 330i/e46, tak jsem celkem rád, že jsem nakonec koupil tu Škodovku. Přesně tento motor i typ jsem chtěl :-). Ale tak v té době jsem o žádném ethanolu ani neslyšel, natož abych uvažoval o přestavbě. Já jsem si výměnou lambda sond a váhy vzduchu prošel ještě při tankování benzínu, takže s tím jsem po instalaci problém neměl.

 

Proč jsi Biopowers musel dva měsíce ukecávat na instalaci, když ti v servisu odhalili několik chyb a byla tak šance, že nová instalace už bude v pořádku? Nějaké zkušenosti s tvým motorem přece musí mít. Je divné, že se to nakonec projevuje takovými problémy a že ani oni neví, co s tím. Dali ti v Biopowers to aditivum zdarma, jak inzerují na stránkách?

 

Kompletní řešení od Pulstar se pohybuje na podobné částce jako jsi platil u BMWlux, takže finanční šok by to pro tebe určitě nebyl. A vůbec bych se nezlobil, kdybys do toho šel. Mají dost sebevědomé řeči o té jejich přestavbě a hodně by mě zajímalo, jestli jsou pravdivé, jestli to funguje. I s ohledem na to, že kdyby to opravdu fungovalo tak jak tvrdí, že bych do toho u dalšího auta asi šel.

Odkaz ke komentáři

Jojo, byl to Google. Informací o E85 je stále poskrovnu a postupně, s tím jak měním klíčová slova, odhaluji nové a nové informace :-)

 

V BMWlux je 18 tisíc jen za standardní instalaci. Mají hezky udělaný web, vypadalo to, že ví co dělají.. Navíc jsem od prémiové ceny očekával "prémiovou" kvalitu. Dostal jsem jednotku s potenciometrem a teplotním čidlem. Je teda fakt, že po zahřátí to auto relativně normálně fungovalo. Nemohl jsem jezdit na čistý E85, ale třeba směs 8l N95 - 50l E85.. ale motor nikdy nezaváhal, jel na plný počet válců.. Náklady na km byly ale kvůli tankování N95 vyšší a vůbec myšlenka mixování paliva, aby mi nesvítila kontrolka motoru.. Mě fakt nebavilo. V servisu jsem byl asi 2x nebo 3x na doseřízení.

Servis mám asi 45km daleko, takže než podstupovat výměnu jednotky, jak mi bylo nabídnuto.. A zase podstupovat "seřizování".. Jsem navrhnul 50% vrácení peněz.

 

Nevím v čem je R6 3.0 tak vyjimečný.. Faktem je, že 1.8T je oproti tomu daleko více E85 - friendly :-) Stejně bych ale čekal, že firma co se instalacemi zabývá, s tím nebude tak bojovat. Asi jsou ve hře adaptace řídící jednotky.. ale i tak.

 

Také nevím, proč jsem musel Biopowers tak dlouho přesvědčovat. Mám v diáři asi 4 termíny, možná víc.. Kdy měli přijet. A pak z toho vždy sešlo. Partnerka si už ze mě dělala legraci. Jinak než s humorem to brát nešlo. Pokaždé se objevila nějaká záminka, proč to nešlo. Něco z toho bych pochopil.. Ale nepochopím způsob komunikace, kdy jsem já musel být ten aktivní.. Fakt tomu nerozumím.

 

A ano, aditivum jsem dostal. Pro obě auta, je to od nějaké české firmy, název teď nevím. Jinak Biopowers pracuje na předehřevu vstřikovací lišty.. Měli mi ji namontovat, ale asi to ještě není 100%. Proto jsem na té firmě tak trval, přišlo mi, že nabízí něco víc, než ostatní.

 

Já teď vážně nevím. Od servismana jsem měl BMW připravené pro ježdění na benzín.. takové auto by mělo jít předělat na E85. Ale někde je prostě problém. Auto se určitě s etanolem trápí.. R6 jsou úžasné motory s progresivním zátahem a úžasnou kultivovaností. Proto mi sakra vadí, že chvíli se auto klepe jak nejede na všechny válce.. potom mu poklesávají otáčky.. A nebo se rozsvítí kontrolka motoru. Navíc mi příjde, že občas při přeřazení jakoby lehce "práskne" ve výfuku.. Nespálené palivo..?

Odkaz ke komentáři

Tak je fajn, že aspoň Google sem odkazuje. Já také v počátku dlouho hledal až jsem zakotvil tady, teď už se po nových informacích nepidím.

 

Jednotky pro šestiválce jsou dražší, ale 18 tisíc mi přijde fakt dost. Někdo si z toho holt dělá dobrý byznys. I když také jsem si připlatil za úpravu řídící jednotky u Cimbu, než abych to nechal na mnohem levnějších firmách. Na druhou stranu u takové sumy pak člověk čeká odpovídající kvalitu a profesionální přístup i po montáži. Což se u tebe očividně nedostavilo. Biopowers na tobě ještě slušně vydělali, když jim zůstala jednotka a půlka peněz.

 

Přijde mi, že různé firmy, co se jednotky pro E85 nabízejí, se tváří jako profesionálové, že montáž je bezproblémová, vše přehnaně vychvalují. Ale pokud zrovna nemáš nějaký běžný motor, s kterým si jejich nastavení sedne, je to velký problém. Nedivím se pak, že spousta lidí po takových zkušenostech na ethanol zanevře. Ne každý má trpělivost zkoušet více firem a investovat do toho tolik času a prostředků. Možná si mohu gratulovat, že jsem měl zrovna na firmu štěstí. A možná bude i něco na tom, jak říkal majitel Astesu, že vyzkoušel spoustu "fungujících" jednotek a jen dvě dělají vše správně a jsou dostatečně univerzální k přizpůsobení pro různé motory.

 

A co to aditivum je zač? Nalije se jen jednou do nádrže nebo se dolévá pravidelně? U Biopowers mě zaujalo i to (vedle celkem vysokých cen), že nabízí dva typy jednotek. Ty máš v obou autech tu závodní verzi? Nenapadá mě nic, čím by se ty jednotky mohly lišit.

 

Podle toho co píšeš, je určitě někde chyba. Místo, aby sis užíval pohodové jízdy případně nárůstu výkonu, auto se akorát trápí. Ale tak třeba do třetice to už konečně vyjde :-).

Odkaz ke komentáři
Guest palos007

Dobrý den, mám následující dotaz na místní machry :) zcela náhodou jsem od škodovky koupil testovací Octavii III s motorem 1.6 MPI a při studiu velkéko techničáku a víčka na nádrži jsem zjistil že žere taky E85 (do té doby jsem o tom vůbec neslyšel) ... máte prosím někdo více informací k tomu jestli tam můžu lít 100% E85 nebo by bylo jistější to ředit v nějakém poměru. Podle mě se jedná více méně o toto auto - má i tu elektrickou zásuvku viz recenze. Dnes jsem do toho pokusně teda nalil E85 od Tank Ono v Dolních Měcholupech za 23,5 tak jsem zvědav ... Díky.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, já měl za to, že tahle auto jdou jen do Švédska. Předpokládám, že jsi ji koupil ojetou. Každopádně gratuluji, máš hned o spoustu starostí méně. Určitě tam můžeš dávat 100% ethanol. Kolik to auto má najeto a kolik jsi s ním najel na benzín? Celkem by mě totiž u tohoto modelu zajímal rozdíl spotřeby na benzín a na E85.

 

Jinak díky za upozornění, že Tank Ono opět snížilo cenu E85. Je fajn, že aspoň oni snižují vedle ceny benzínu a nafty také cenu ethanolu. U řady firem tomu tak bohužel není. Nezlobil bych se kdyby se ceny dostaly někam k 21,9 Kč, kde byla cena před 2 lety, ale i tohle je lepší cena než loňská.

Odkaz ke komentáři
Guest palos007

to Prazdroj - Ahoj, no auto má teď najeto 21000, já s tím najel těch posledních 1000km, v servisu mi také řekli že je to auto pro švédský trh (škodovka tam to auto asi nějak testovala a pak ho prodala tady). Když jsem to koupil tak v nádrži ještě něco bylo (tak 1/4 ale nevím co) a já to dolil Naturalem 95 - spotřeba dálnice Praha - Brno tempomat 130 - 7,3, o víkendu jedu zase Praha - Brno (mám tam teď ten E85 de facto plná nádrž) tak dám vědět.

Odkaz ke komentáři

palos: Na tankono v Měcholupech mají E85? Tak to mě fakt štve.. Na té tabuli s cenami to snad nemají, a já dnes tankoval ve Šterboholech za 26,20. No nic.

 

Každopádně to klidně do auta lij, četl jsem, že může u FFV aut trvat i několik nádrží, než se palivu přizpůsobí, tak to ber v potaz :)

 

Prazdroj:

Ta vrácená jednotka byla Bmwlux, ne Biopowers. Ti jsou docela v pohodě.. Mám jednotku GoGreen, na tu závodní jsem se neptal, nevím v čem je jiná. Každopádně to aditivum se leje do oleje. Do každé olejové náplně bys měl aditivum nalít a ono to pak eliminuje negativní vliv E85 na olej (údajná kyselost atd.). Každopádně to neublíží.

 

Dnes mám zajímavý poznatek. Dojel jsem do servisu, jestli servisman bude vědět co s těmi propady otáček... Na úvod řeknu, že Biopowers, stejně jako řada jiných firem, používá takové jednotky, kde jedna obsluhuje max. 4 válce. Takže na šestiválec jsou dvě propojené jednotky. A odtud asi vítr vane.. Teď mi každá jednotka obsluhuje 3 válce a zajímavé bylo, že se nám podařilo věc nastavit tak, že se odstranily propady otáček. Jedna jednotka (3 válce) běžela v režimu AUTO (v závislosti na lambdě), druhá byla nastavena natvrdo poměr 1:1... Pak jsme si s tím ještě hráli, přepojovali jednotky.. a dospěli k názoru, že jedna jednotka ovlivňuje motor jinak, ne tolik jako ta druhá.

 

Volal jsem Biopowers.. docela je to zaujalo, stejně mě požádali, ať najedu kolem 1000km, že pak by se měl motor plně přizpůsobit a pak uvidíme. Nebrání se nějakému dalšímu ladění, protože tady je jasné, že zádrhel není v tom, že by třeba jeden válec spaloval špatně.. ale prostě ty dvě jednotky ovlivňují motor každá trošku jinak.

 

Pán ze servisu říkal, že přístup Pulstaru je trošku extrémní.. Oni prostě ten motor odladí. Fungovat to asi bude, protože podobným způsobem se ladí třeba motor s dodatečně namontovaným turbem.. Trošku mě mrzí, že jsem o tom nevěděl o pár týdnů dřív. No nic. Uvidíme, jak to dopadne s Biopowers :-)

Odkaz ke komentáři

miksebik> Jo, napsal jsem to blbě, měl jsem samozřejmě na mysli BMWlux. Já jsem kdysi do oleje nalil nějaký Xeramik, tak to snad stačí. Nejsem žádný motorář, ale dle mě by se palivo s olejem nemělo nikde potkat a podivné je, že to ani nikdo další nenabízí. A ani oni to nemají na běžný prodej ve svém obchodě. To ti pak před další výměnou dají další aditivum? Zdarma?

 

To jste se se servismanem pokoušeli hrabat v nastavení té jejich jednotky? Si to moc neumím představit, protože u mě veškeré nastavení probíhalo přes počítač v nějakém jejich programu. Takže ač bych se rád v nastavení jednotky trochu pohrabal, nemám jak.

 

Zajímavá je informace o tom, že pro šestiválec jsou potřeba dvě jednotky. To by pak cena pro 5-8 válec měla být stejná, protože tam už takový rozdíl v nastavování nebude. Jsem zvědavý, co z toho nakonec bude. Musíš to brát, že jsi takový průkopník a ostatním klestíš cestu :-). I když lidí s víc jak 4 válci asi moc nebude, každá zkušenost se hodí.

 

Jo, je škoda, že ses o tom Pulstaru nedozvěděl dříve, ti jdou trochu jinou cestou než 99% ostatních firem.

 

P.S. Co se informací o pumpách Tank Ono týče, nejlepší je mrknout na jejich stránky, kde mají uvedeny detaily, co kde tankují, za jakou cenu i otevírací dobu. http://www.tank-ono.cz/cz/index.php?page=pumpy

Odkaz ke komentáři

Prazdroj: To aditivum je zdarma jen první. Ty další si můžeš objednat, prodají to za nějakou tu stovku, zkrátka "bez zisku".

 

Ta jednotka od Biopowers se dá přepínat mezi 4mi režimy. Benzín, 1:1, E85, Auto. Přes servisní menu se pak nastavuje sama jednotka.. do toho bych se nepouštěl. Jen jsme si hráli s přepínáním jednotlivých režimů a s tím, že jsme přehazovali kabely mezi jednotkama.

 

Př.:

Obě jednotky "benzín": vibrace motoru, ale bez propadu otáček

Jedna "Auto", druhá 1:1: lehké vibrace motoru, bez propadu otáček

Obě jednotky "auto": bez vibrací, ale propad otáček

 

Tolik možností tam není :)

 

Ta cena by teoreticky měla být opravdu podle počtu jednotek.. Ale v praxi se to spíš dělá podle válců.. Je to výnosnější a více válců = movitější zákazník :-) Upřímně nechápu, proč nemůžou dělat jednu jednotku pro různé počty válců. Je to zase další věc, kvůli které celý systém nemusí fungovat jak má.. jak jsme se snad i přesvědčili.

 

Jinak lidí na BMWklubu je docela dost, kteří s tím mají nějakou zkušenost. Někdo třeba zkouší jít cestou větších vstřiků atd. Často to ztroskotá na tom, že lidé nemají motor ve 100% stavu a nechce se jim to řešit..

 

Zítra absolvuju 250km, tak jsem zvědav, jak to dopadne.

Odkaz ke komentáři

Takže jestli to chápu dobře, když chceš jet na čistý benzín bez E85, musíš si to ručně přepnout na jednotce? Nemáš žádné tlačítko uvnitř auta?

 

S tím počtem jednotek/počtem válců by mě to celkem zajímalo. Snad někdo z kolegů, který komunikuje s firmami okolo Astes nebo přímo s Astesem, by mohl zjistit, jak je to u nich. Vím, že majitel měl šestiválec Jaguar a o tom, že by tam měl více jednotek nic neříkal.

Odkaz ke komentáři

Nene, standardně je jednotka v režimu Auto, kdy jede podle lambda sondy. Takže můžeš mít natankováno cokoliv a jednotka správně určí obohacení směsi. Ty ostatní režimy jsou pro případ, kdy lambdy fungují špatně.. Upřímně ale nevím, kdy by se správně měly použít, protože když jsem měl špatné lambdy, auto jelo blbě pořád.

 

Dnešní poznatek z 250km cesty Praha-Litoměřice-Neratovice-Nymburk-Praha. Většina z toho byla po dálnici, kde jsem jel 120, na okreskách 90-100. Na benzín bych při takovéto plynulé cestě měl tipuju do 9l. Možná i 8,5.. těžko říct.

 

Dnes mi palubní počítač ukázal neuvěřitelných 8l, chvílemi byl dokonce na 7,8l. To jsem nikdy u auta neviděl. Měl jsem za jízdy připojenou diagnostiku od Garminu, která mi ukazovala spotřebu.. Tam to vycházelo 9-11l (různé úseky na cestě), celkový průměr mohl být někde kolem 10,5. To by bylo pořád super. Ale podle pohybu palivoměru jsem čekal zradu. Na benzínce jsem si vypočítal spotřebu 13,3l!!! Tak to je fakt moc. Bylo to 250km po posledním "nastavování" jednotky, takže mohlo se jednat o "zvykání si".. No nevím. Zítra mě čeká kolem 400km, tak uvidíme.

 

Jinak otáčky se propadají i nadále.. Krom toho auto jede pěkně.

 

Jak se vyvíjela spotřeba u tebe? Rovnou se usadila po prvním tankování, nebo si to "sedalo"? U Audinky jsem nádrž postupně míchal, dojížděl jsem nádrž benzínu a průběžně dolíval etanol, takže podle ní soudit nemůžu...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...