Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Tak jsem to dnes natankoval na zkousku....A prvni dojem?Zere to vic....na vzdalenost 200 km po dalnici pri rychlosti 120km/h na tempomat na natural 95 spotreba 6.4l.....Na etanol,stejna cesta,stejna rychlost,spotreba 8.1l

Jinak to jede znatelne lepe,kdyz tomu slapnu plnej.Auto je bez prestavby....Tak nevim,jestli kdyz bych za tu prestavbu dal tech 8tis,jestli by mi ta spotreba klesla....???Montuje se tam nejak krabicka ktera by mela prodlouzit delku vstriku....Tak me napada,neslo by to pres wag nastavit na pevno?

Budu rad,kdyz se k tomu nekdo nejak vyjadrite....Diky...

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...

Tak jsem to dnes natankoval na zkousku....A prvni dojem?Zere to vic....na vzdalenost 200 km po dalnici pri rychlosti 120km/h na tempomat na natural 95 spotreba 6.4l.....Na etanol,stejna cesta,stejna rychlost,spotreba 8.1l

Jinak to jede znatelne lepe,kdyz tomu slapnu plnej.Auto je bez prestavby....Tak nevim,jestli kdyz bych za tu prestavbu dal tech 8tis,jestli by mi ta spotreba klesla....???Montuje se tam nejak krabicka ktera by mela prodlouzit delku vstriku....Tak me napada,neslo by to pres wag nastavit na pevno?

Budu rad,kdyz se k tomu nekdo nejak vyjadrite....Diky...

Až dnes jsem zjistil, že se někdo o Ethanol/E85 zajímal i v sekci těchto motorů. Když jsem informace před víc jak rokem hledal já, narazil jsem na založené téma v sekci 1.6 74/75kW a od té doby tam pravidelně přispívám se svými zkušenostmi, i když motorově patřím sem. Kopírovat to nemá cenu, stačí si to přečíst tam - forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=6770

 

Podle tebou uvedených údajů počítám, že čísla jsou z palubního počítače, který aspoň co mám já zkušenosti, u jedničkových Octavií dost kecá. U mě se projevovaly rozdíly i při použití jiných svíček. Ale jinak ano, auto při spalování ethanolu žere více. Před přestavbou, a většinou i po přestavbě. Já ji podstoupil před rokem u firmy Astes.cz a nárůst spotřeby je přibližně 25%. Jelikož benzín teď u značkových pump stojí okolo 36 Kč (plus příplatek za vyšší oktanové číslo, které tyto motory mají raději) a E85 tankuji okolo 25,5 Kč, což dělá z benzínu o cca polovinu dražší palivo, tak se tankování E85 celkem vyplatí.

 

Šetřilo by to ještě více, kdyby auto žralo stejně. Nemám s tím zkušenosti, ale jsou firmy, které se chlubí stejnou spotřebou nebo maximálně 5% nárůstem, který garantují.

http://www.pulstar.cz/news/faq-iii-/ - zde tvrdí, že ty základní jednotky jsou hloupost, že se má do motoru zasáhnout více, což investici cca trojnásobně prodraží, ale prý spotřeba zůstane.

http://www.automedik.cz/palivo-prestavby-e85.html - na stránkách Pulstar.cz pak doporučují tuto firmu, pokud někdo chce tankovat čistý E85 a nechce podstoupit tu jejich radikální přestavbu. A ta firma právě garantuje maximálně 5% nárůst paliva. Ani s jednou z firem nemám osobní zkušenost a zatím se neozval nikdo, kdo by aspoň jednu z těch přestaveb podstoupil, takže těžko říci, jak je to s tou spotřebou.

 

Co se prodloužení délky vstřiku ve VAG týče, jsem laik, ale podle mě by to pak dělalo neplechu kdybys tankoval čistý benzín.

 

Občas jsem to taky zkoušel natankovat (mám RS) jezdilo to zantelně líp, ale taky to znatelně víc žralo (cca o 2 litry)!

V zimě mi odešlo palivové čerpadlo, v servise mi řekli že to mohlo způsobit todle palivo, tak od té doby sem to pro jistotu nezkoušel.

Shodou okolností mi taky loni poté, co jsem začal tankovat čistý ethanol, odešlo palivové čerpadlo. V servisu to na ethanol nesváděli, říkali, že se to stává autům s 1.8 relativně běžně i s menším počtem kilometrů i při tankování běžného benzínu. Kdo ví. Je známo, že ethanol na začátku kompletně vyčistí palivovou soustavu, proto je nutné po pár kilometrech (montážní firmy radí mezi 600 až 1000 km) vyměnit palivový filtr. Já po zkušenostech radím raději dvakrát, po 500 a 1000 km, a možná ani třikrát by neuškodilo. Ale možná by čerpadlo odešlo tak jako tak, nebo třeba ani trojí výměna filtru nepomůže. Každopádně od výměny čerpadla jsem najezdil přes 46 tisíc kilometrů a auto šlape jak hodinky.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Pokiaľ som zachytil správne, B85 leptá - rozptúšťa u starších benzínových motorov gumené časti. To je najvyššie riziko, takže bez prestavby som našiel ako optimálne maximum 50 % B85 a zvyšok benzín...

Skoro všechny přestavby se týkají jen přidání jednotky, na gumové části nikdo nesahá. Takže ať už s přestavbou nebo bez ní, ethanol je pořád stejně agresivní. Ale tyhle fámy se týkají starých vozů, jejichž cena je podobná ceně přestavbové jednotky, a tak u nich nejspíš nikdo neřeší přechod na E85.

Odkaz ke komentáři

Chci se zeptat, kdyz to teda budu tankovat +- na pul sem tam a bez prestavby, s motorem by se nemelo nic stat?

Motor by měl být v pořádku. Aspoň po mých zkušenostech, kdy jsem od přestavby najel skoro 50 tisíc kilometrů a skoro všechny na čístý E85. Když tolik vydržel na čistý ethanol, se směskou by to mělo být v pohodě. Ale pokud se rozhodneš pro 50/50, dal bych si pozor na palivový filtr a vyměnil ho po nějakých 500 a 1500 tankování té směsi. Sice se výměna doporučuje jen u přestaveb, ale zvýšené čístící účinky musí být i u 50/50, tak raději pro jistotu, aby se něco nezaneslo.

 

A hlavně bych si spočítal, jestli se ti to míchání vůbec vyplatí, jestli rozdíl zvýšení spotřeby pokreje rozdíl cen. Teoreticky by tam malá úspora výměnou za menší komfort mohla být. Otázka také je, jak dobře ti to bude v tomto počasí startovat. Přecejen ještě není pořád moc teplo a ráno se teploty drží okolo nuly.

Odkaz ke komentáři

Občas jsem to taky zkoušel natankovat (mám RS) jezdilo to zantelně líp, ale taky to znatelně víc žralo (cca o 2 litry)!

V zimě mi odešlo palivové čerpadlo, v servise mi řekli že to mohlo způsobit todle palivo, tak od té doby sem to pro jistotu nezkoušel.

Taky mi to cerpadlo odeslo....A to jsem nestihl vyjet ani prvni nadrz....

Tak jsem to tam dal uz nenalejval,protoze tady v Hradci za ten Etanol chtej docela dost penez,a pri te spotrebe ( +2litry) je to zhruba to same,jako kdyz tankuju benzin....Ale takove lpg stoji za zamysleni....

 

Skoro všechny přestavby se týkají jen přidání jednotky, na gumové části nikdo nesahá. Takže ať už s přestavbou nebo bez ní, ethanol je pořád stejně agresivní. Ale tyhle fámy se týkají starých vozů, jejichž cena je podobná ceně přestavbové jednotky, a tak u nich nejspíš nikdo neřeší přechod na E85.

 

Podle me ta vymena filtru,at uz ho vymenis treba petkrat, s vydrzi toho cerpadla nema vliv.Protoze cerpadlo mas v nadrzi a filtr az za nadrzi....Nebo te asi spatne chapu....

A v cem spocivala ta tva prestavba a jaka byla cena?

A jak ti to ted v tech mrazech startovalo?

Odkaz ke komentáři

Máš pravdu s tím čerpadlem, jde o palivové čerpadlo v nádrži, tohle mi nedošlo. Jsou na něm takové usazeniny, že změnou tankování na E85 se uvolní a čerpadlo odejde. To už nebude náhoda, že snad každému, kdo začal ve větší míře tankovat ethanol, odešlo čerpadlo. I když bych to čekal spíš u těch, co jezdí na čistý ethanol. To už by se ale asi v materiálech na přestavbu tak dobře nevyjímalo, kdyby celková cena vyšla na nějakých 15 - 20 tisíc korun. Na druhou stranu pak dost lidí po výměně čerpadla přestane na E85 jezdit v domnění, že jim to čerpadlo bude odcházet pravidelně. Ze své zkušenosti mohu potvrdit, že jsem čerpadlo měnil naštěstí právě jen na začátku.

 

Já jsem přestavbu podstoupil u firmy Astes, která má zastoupení po celé republice, i u tebe v HK - http://astes.cz/index.php?module=content&page=34 . Ale těch úpravců je více s různými jednotkami. Cena byla tuším 7.500 Kč. Na první pohled je v motoru jen jedna krabička navíc a nalevo od volantu přepínač pro zapnutí/vypnutí jednotky, pokud se jede na benzín.

 

Co se mrazů týče, po přestavbě jsem měl problémy i s teplotami mezi 0 a 10 stupni. Ale pak mi upravili nastavení a od té doby i při teplotách -25 stupňů auto startovalo v pohodě, hned napoprvé. To dělá právě ta jednotka, která podle teploty okolí i motoru upravuje množství paliva. Klasická řídící není na ethanol připravená, a tak jsou hlavně v zimě problémy.

 

Kolik u vás stojí ethanol? Kousek od Hradce jsem jej viděl za 25,1 Kč, tuším Sadová to byla. LPG je řešení pro ty, kteří nejezdí do podzemních garáží nebo zákazy ignorují. A také nevím, kam bych dal neskladnou 17" rezervu, tím spíš, když mi velkou část kufru zabírá subwoofer :-).

Odkaz ke komentáři

Máš pravdu s tím čerpadlem, jde o palivové čerpadlo v nádrži, tohle mi nedošlo. Jsou na něm takové usazeniny, že změnou tankování na E85 se uvolní a čerpadlo odejde. To už nebude náhoda, že snad každému, kdo začal ve větší míře tankovat ethanol, odešlo čerpadlo. I když bych to čekal spíš u těch, co jezdí na čistý ethanol. To už by se ale asi v materiálech na přestavbu tak dobře nevyjímalo, kdyby celková cena vyšla na nějakých 15 - 20 tisíc korun. Na druhou stranu pak dost lidí po výměně čerpadla přestane na E85 jezdit v domnění, že jim to čerpadlo bude odcházet pravidelně. Ze své zkušenosti mohu potvrdit, že jsem čerpadlo měnil naštěstí právě jen na začátku.

 

Já jsem přestavbu podstoupil u firmy Astes, která má zastoupení po celé republice, i u tebe v HK - http://astes.cz/index.php?module=content&page=34 . Ale těch úpravců je více s různými jednotkami. Cena byla tuším 7.500 Kč. Na první pohled je v motoru jen jedna krabička navíc a nalevo od volantu přepínač pro zapnutí/vypnutí jednotky, pokud se jede na benzín.

 

Co se mrazů týče, po přestavbě jsem měl problémy i s teplotami mezi 0 a 10 stupni. Ale pak mi upravili nastavení a od té doby i při teplotách -25 stupňů auto startovalo v pohodě, hned napoprvé. To dělá právě ta jednotka, která podle teploty okolí i motoru upravuje množství paliva. Klasická řídící není na ethanol připravená, a tak jsou hlavně v zimě problémy.

 

Kolik u vás stojí ethanol? Kousek od Hradce jsem jej viděl za 25,1 Kč, tuším Sadová to byla. LPG je řešení pro ty, kteří nejezdí do podzemních garáží nebo zákazy ignorují. A také nevím, kam bych dal neskladnou 17" rezervu, tím spíš, když mi velkou část kufru zabírá subwoofer :-).

PRave ze v H.K.za nej chtel kolem 28kc/l

A na to,abych jel vzdycky nekam mimo natankovat....???

Tak uz s tim tedy jezdis nejakou dobu,kolik mas tedy prumernou spotrebu,nebo o kolik pocitujes narust spotreby?

A taky,nemas problem s tim,ze se ti to auto v zime neohralo,diky nizke vyhrevnosti toho etanolu?Ja to tam mel jen jednou a to jeste v lete,a kdyz jsem byl rozjetej a z dlouheho kopce jsem vykvaltoval,tak jsem videl,ze mi zacina padat teplota na budiku o par stupnu.Tak si myslim,ze to v zime nezahrejes,pokud to vylozene nehonis...ne?

Tak na zaver,kolik te tedy vychazi 1km jizdy na etanol?

Vychazim z toho,ze s mojim rs normalni jizdou,zadne couracky,jezdim za 7.2l coz je zhruba 2.6kc na km.....

Odkaz ke komentáři

Já mám štěstí, že tam, kde pravidelně jezdím, stojí 24,9 - 25,9 Kč. 28 je celkem dost, ale někde ho prodávají i za 29,4 vydřiduši. Pokud ho nemáš v okolí dostupný, tak se ti to samozřejmě nevyplatí.

 

7,2 litru máš kdy? Mimo město? Průměrnou za x let? Údaje bereš z počítače nebo skutečnou podle tankování?

 

Do přestavby na ethanol jsem měl skutečnou dlouholetou průměrnou spotřebu 8,5 litru. Od té doby mám 10,44. Dělá to asi 50 haléřů úsporu na 1 km, když beru v úvahu N98-102, které jsem tankoval.

 

Při krátké jízdě po městě se auto v mrazech okolo -20 neohřálo, ale při běžné delší cestě i bez vytáčení a agresivní jízdy se motor normálně zahřál. Tím spíš, když jsou teploty nad nulou. Z delšího kopce mi teplota někdy klesne pod 90, ale to se mi dělo i při cestě na natural. Na rovince se to pak zase vrátí.

Odkaz ke komentáři

Já mám štěstí, že tam, kde pravidelně jezdím, stojí 24,9 - 25,9 Kč. 28 je celkem dost, ale někde ho prodávají i za 29,4 vydřiduši. Pokud ho nemáš v okolí dostupný, tak se ti to samozřejmě nevyplatí.

 

7,2 litru máš kdy? Mimo město? Průměrnou za x let? Údaje bereš z počítače nebo skutečnou podle tankování?

 

Do přestavby na ethanol jsem měl skutečnou dlouholetou průměrnou spotřebu 8,5 litru. Od té doby mám 10,44. Dělá to asi 50 haléřů úsporu na 1 km, když beru v úvahu N98-102, které jsem tankoval.

 

Při krátké jízdě po městě se auto v mrazech okolo -20 neohřálo, ale při běžné delší cestě i bez vytáčení a agresivní jízdy se motor normálně zahřál. Tím spíš, když jsou teploty nad nulou. Z delšího kopce mi teplota někdy klesne pod 90, ale to se mi dělo i při cestě na natural. Na rovince se to pak zase vrátí.

Dlouholetou pocitat radeji nebudu,protoze jsem mel dny,kdy jsem najel na dalnici v HRadci a do Plzne jsem jel plnej,takze si to vzalo tak 25l/100km....

Ale 7,2 jsou mimo mesto a docela dalky normalni jizdou asi tak podle pravidel...Jinak udaje podle pocitace... :-) Ty jsou prijemnejsi nez to,co natankujes....

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Kluci a jake jste kupovali cerpadlo? Kdyztak pokud z netu tak klidne i link. Me odeslo pri 150tis km a koupil jsem starsi z bourane RS (stare cukalo) po vymene uz je to OK. Ale tak me zajima cena atd.

Ja mam LPG a jsem max spoko. Je fakt ze v kufru je sw a rezerva a uz toho mista moc neni, ale da se to. Preci jen jezdit za 180-230Kc/100km je sranda :-)

Odkaz ke komentáři

Já si to nechal měnit v mém servisu, originál, stálo 6000 Kč. Od té doby slouží v pohodě a to vedle ethanolu čas od času musím tankovat i benzín, takže doufám, že jsem ho měnil poprvé a naposledy. Od výměny jsem s ním ujel 80 tisíc kilometrů.

 

Kde jsou ty doby, kdy jsem za podobné ceny jezdil na benzín :-).

Odkaz ke komentáři

Nejsem žádný odborník přes motory, ale ze zkušeností svých a zkušeností ostatních bych řekl, že je velká pravděpodobnost, že ti čerpadlo odejde i při míchání. Aspoň jeden si na to stěžoval, že míchal benzín a E85, odešlo mu čerpadlo a v servisu mu řekli, že je to jedna z možností, proč odešlo. Mohlo samozřejmě odejít později i bez toho, ale nedivil bych se, kdyby to tomu minimálně pomohlo.

 

Ano, ethanol vyčistí palivový systém, což je plus, ale vyčištění způsobí, že se uvolní letité usazeniny. Ty zachytí palivový filtr, proto se na počátku doporučuje brzká výměna toho filtru. Ale před palivovým čerpadlem žádný filtr není, takže uvolněné usazeniny ho zanesou a je potřeba výměna. Aspoň čerpadel u jedničkových Octavií se to týká. Neznám dosud nikoho, komu by to čerpadlo vydrželo. Na druhou stranu jednomu s Audi TT 1.8T čerpadlo i při 100% tankování E85 zatím stále drží.

 

Prostě si nechej namontovat jednotku a časem si ušetříš i na to čerpadlo, a nebo neexperiemntuj, nemíchej a jezdi dál na benzín.

Odkaz ke komentáři

Kluci a jake jste kupovali cerpadlo? Kdyztak pokud z netu tak klidne i link. Me odeslo pri 150tis km a koupil jsem starsi z bourane RS (stare cukalo) po vymene uz je to OK. Ale tak me zajima cena atd.

Ja mam LPG a jsem max spoko. Je fakt ze v kufru je sw a rezerva a uz toho mista moc neni, ale da se to. Preci jen jezdit za 180-230Kc/100km je sranda :-)

 

Taky mám LPG na 110 KW 4X4 a jsem zatím spokejený (když pominu to že mi to žere olej, ale za to LPG nemůže :D ) Jinak bych chtěl upřesnit jak to je s tou rezervou .. škoda auto, jakožto výrobce, dovoluje nahradit rezervu za sadu na opravu kol, takže reservu nevozím a mám jen tu sadu kterou jsem šoupnu do těch bočních kapes v blatníku a je to. Stejně mám asistenční službu takže při defektu bych volal jim ať mi to přijedou opravit. Asistenčka už dneska je skoro ke každému povinému ručení :)

 

Jinak spotřebu na LPG mám 10 litrů a to za cenu 17 Kč na litry a to se vyplatí .. podle propočtu se mi investice do LPG vrátí asi po 19 tis km což je u mě asi rok ježdění a pak už to jde jen do plusu.

 

Trocha počtů :)

19 tis ročně

bezín 59755 (8,5 na 100)

LPG 32300 (10 na 100)

uspora 27450 za rok - což je cena přestavby

po 6ti letech od přestavby je uspora přes 130 tis což je skoro cena ojetiny :) ...

 

.... to jen tak pro oživení diskuze o alternativním pohonu :)

 

každopádně jakákoliv levnější náhrada za ten ku....ky drahej benzín je dobrá ..

Odkaz ke komentáři

Já jsem to ethanolu šel nejen kvůli nižší ceně za přestavbu (LPG by se mi podle teoretických propočtů také vyplatilo) a faktu, že mám raději pořádnou rezervu, protože se při svých cestách pohybuji v hodně odlehlých krajinách, kde bych nerad čekal na nějakou službu, se kterou se budu mít problém domluvit, ale především kvůli skutečnosti, že se s ním nedá zajet do podzemních garáží, kde končí velká spousta mých cest. Vím, že to někteří neřeší a tento zákaz porušují, ale já bych si to na triko nevzal. Ale jinak má LPG nespornou výhodu v lepším pokrytí Evropy oproti E85. Cenový rozdíl je zajímavý u nás, ale třeba by mě zajímalo kolik to dělá ve Francii.

Odkaz ke komentáři

JJ ty podzemní garáže mě trochu štvou, i když u dnešních moderních systémů plyn neuchází jako u starých škodovek kde byla lahev propanbutanu na zadních sedačkách připojená spuchřelou gumovou hadicí a plyn smrděl v celým autě :)

Ono u LPG je to spíše otázka něčeho jiného .. nádrže LPG mají bezpečnostní ventyl, který při velkém tlaku v nádrži odpustí plyn mimo auto .. teoreticky se to může stát i v horký letní den kdy je nádrž naplněná až na doraz (co dovolí ventil .. asi 80 %) ale prakticky jsem to ještě neviděl aby to odpustilo plyn. Hlavní problém ale u LPG je, že je těžší než vzduch a proto když se odpustí tak ventilační systém garáže není schopen ho odsát ven (narozdíl od CNG který jde vzhůru). Proto by se mohlo stát že se LPG nahromadí u země nebo nateče někam do kanálu a tam to pak bouchne :)

btw .. moc se také neví že auto s LPG by se nemělo parkovat ani v garáži doma .. pokud garáž nemá předepsaný systém pro odvětrávání LPG...

 

Jinak k E85 .. to že to žere gumové rozvody se opravdu týkalo jen starých aut. Dneska už by to hrozit nemělo ..

Odkaz ke komentáři

Ja do podzemek jezdím, v zahranici se vetsinou muze. Neverim, ze by to pri uniku bouchlo. Kazdopadna tam jezdim jen kdyz je to nevyhnutelne samozrejme, zbytecne ne. Rezervu vozim taktez protoze kdyz rozervu 215/40/18 tak mi lepici sada nepomuze a nevim zda asistencka vozi nahradni kola a nevim jak bych ji rekl, ze sem mezi horni a dolni v nakem lese na nake okresce :-D

Odkaz ke komentáři

Myslím, že to neplatí obecně že se nesmí do podzemních garáží. Do garáží co mají správné odvětrávání můžeš i s LPG .. snad :) Jinak asistenčka samosebou nevyřeší všechno, ale ta moje zajistí zadarmo odtah do nejbližšího servisu kde to opraví, takže kolo nepotřebuju :) a musím zaklepat nadřevo.. já jsem v životě ještě kolo neměnil, tak doufám že mi to vydrží ;)

Odkaz ke komentáři

On je to spíš alibismus ze strany provozovatelů parkovišť. Řada z nich splňuje podmínky pro vjezd s LPG/CNG, ale asi si chtějí ušetřit starosti a práci navíc, tak tam dají značku. Když je jde CNG nahoru, tak by s vjezdem neměl být problém nikde, ne? Ale třeba to časem dopadne u nás jako v Německu, kde na řadě míst LPG/CNG auto do podzemních garáží mohou.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Rád bych se taky podělil o pár zkušeností při provozu na E85. Všchni tu píšete, že vám odešlo palivové čerpadlo. Já mám 110kw motor, r.v. 2000, na čistý E85 jsem právě najezdil 15000km a bez jediného problému a to i v zimě. Celkově najeto necelých 200.000km. Spotřebu na N95 jsem měl kolem 8,5L/100km, teď to je 10L/100km, tedy o 1,5L víc. Mám instalovanou jednotku EropenConFlex. Co se týče zimy, není problém se startem. Myslím si, že za ta léta provozu na N95 tam musí být tolik usazenin a bordelu.. Ale jak říkam, 15t.km a bez problému. Toť mé zkušenosti, takže žádné odcházení čerpadla po přechodu na E85!!! Čus!

Odkaz ke komentáři

To je fajn zpráva. Třeba mně a těm dalším, kterým čerpadlo odešlo krátce po přestavbě, by odešlo tak jako tak, i bez tankování ethanolu. Možná to ethanol jen uspíšil a nebo také ne. Ale to se už nedozvíme.

 

Jinak moje čerpadlo je stále původní, takže skoro 200t. km a vím, že se tankovalo, kde se dalo...Tank ONO, Globus, Tesco, atd...Prostě levnější benzínky. Nejsem zastáncem Shell atd...;-) Prostě asi dobrej oddíl! STS Chvojkovice-Brod :-D

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak jsem opět tu :)

stále uvažuji nad přestavbou, avšak nevím, jakou firmu si vybrat. jsem z prahy, takže na výběr tu je více firem, ovšem někteří mají jednotky za 2500,- někteří 3700,- a někteří i za 8000,- . Některé se zapisují do TP, jiné nemusí, to vůbec nechápu. chtělo by to více zkušeností od kluků, co mají různé značky těch řídících jednotek.

 

prazdroj: ty máš jakou? hodíš link prosím? nevím, zda to tady nebylo, ale jestli budeš tak hodný :)

 

bojím se toho čerpadla, ale jelikož je původní a mám na tachometru 364000 km skoro, tak je to asi jedno :)

Odkaz ke komentáři

Já mám jednotku od firmy Astes (výrobce maďarská firma), ta má spolupracující servisy i v Praze - http://astes.cz/prestavby-na-e85

 

Patří mezi ty dražší, ale protože se dá jednotka snadno programovat přes počítač, není problém si nastavení upravovat třeba i sám na míru svého vozu. Se starty v zimě není problém. A jestli správně koukám, tak se ta jejich jednotka dá už zapsat do techničáku.

 

Mám na ni najeto přes 100.000 a nelituji toho. Vím, že někteří používají levnější jednotky, nebo si to montují sami, ale u většiny jsou nějaké problémy. Jako třeba horší starty v zimě, nutnost přidávat trochu naturalu, menší možnosti nastavení. Takže nelituji, že jsem zaplatil o pár tisíc navíc. Za tu dobu se mi to několikanásobně zaplatilo.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...