Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Pořád si myslím, že na tom, že auto umí jezdit na obě paliva, není nic špatného. Ano, přídavná krabička je jen sociální řešení, která má za úkol oblbnout elektroniku motoru, aby to palivo "sežral". Sériové řešení budou asi více vychytaná, sama poznají na jakou směs auto jede, nejspíš dokáží změnit předstih podle typu paliva, ale takových vozů na našem trhu moc není. Takže ta "blbá" krabička za rozumné peníze zvládne to, co se od ní čeká, umožní takřka každému benzínovému autu jezdit na ethanol.

 

S tou citací nemám problém, i když mám pocit, že některé krabičky nějaká teplotní čidla a možná i čidla na směs mají. Ano, průměrnou spotřebu mi to ukazuje jinou, ale podobný problém jsem měl při tankování benzínu. Jen rozdíl je větší. Ale člověk se časem naučí, že 8 litrů počítač = cca 10 litrů skutečnost. Skutečnou spotřebu si hlídám podle tankování a počítač beru jen tak pro orientaci. Když vidím průměrnou spotřebu 12 litrů, šlapu na to moc, když 7 litrů, jedu ekonomicky.

Odkaz ke komentáři

Pokud je na to auto uzpůsobené z výroby, tak je to něco jiného. Třeba Koenigsegg jezdí na E85, ale když se auto prodá někam, kde E85 není, upraví se to k tomu. Čidla na teplotu a směs některé krabičky mají(takže tam je to trochu už o něčem jiném), ale i přesto se nedostaneš na úroveň, jako když to bude jezdit jen na E85. Je to o komplexním nalazení motoru. Kdyby to bylo tak jednoduché, bylo by zbytečné přestavovat auto jen na E85. Proč to třeba nejde opačně, že auto uzpůsobené na E85 by jezdilo i na Natural? Protože jsou to dvě rozdílná paliva. No a konečně jsem našel odkaz na další článek o E85, ale opět už odkaz nefunguje :(

 

Jinak víceméně máš pravdu, ta krabička umožní vesměs každému autu jezdit na E85, ale vlastnosti E85 nevyužije a člověk potom s tím zbytečně jezdí s vysokou spotřebou.

 

Ještě něco málo k tomu:

 

Z mechanicky nepřipraveného motoru prostě buď výkon, nebo životnost, nebo spotřebu co potřebuji na E85 prostě nedostanu, ať na něj navěsím klidně deset kouzelných taemných krabiček. A co se týká regulace chodu motoru - čidlo klepání předstih koriguje v řádech max procent, nikoli desítek procent, jak v přechodových stavech potřebuje spalování E85 a právě proto je potřeba mít úplně jinou předstihovou mapu (nebo předstihová mapa na benzín, byť korigovaná od čidla klepání má stále příliš úzký a nedostatečný rozsah, potřebný pro efektivní použití E85) a lambda sonda předstioh nekoriguje ani neřídí, ta žádnou vazbu na předstih nemá.

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

To i nějaký Bentley v TG jezdil na ethanol. To bylo ještě v době, kdy se tohle palivo dala sehnat na ostrovech. Ale netuším, jestli šlo o úpravu na míru ethanolu, nebo univerzální řešení, jaké mají Saab, Volvo, Ford, Škoda, ... Jo, změnu předstihu přídavné jednotky nevyřeší, ale sériové automobily dokáží měnit předstih i u flexi-fuel aut. Alespoň co jsem koukal na specifikace motoru Saabu, když tahle automobilka ještě existovala. A i přesto, že při tankování obou paliv byly uváděny rozdílné hodnoty výkonu, kroutícícho momentu i předstihu, pořád byl u nich nárůst spotřeby v případě ethanolu. Pokles nebo stejná spotřeba při tankování ethanolu je nesmysl, na což upozorňují antiethanoloví odbornící, když si dělají srandu z prodejců nebo řidičů tvrdících, že spotřeba klesne nebo vzroste maximálně o půl litru.

 

Abychom to tady pořád nezaplácávali. Upravit motor čistně na ethanol a dostat z něj maximum je určitě fajn, ale z mého pohledu a pro mé potřeby je kouzelná krabička jediné možné řešení. I tak dost ušetřím a nemusím se s autem bát jezdit kamkoli. Na druhou stranu si umím představit, že kdybych se pohyboval s autem jen u nás a výjimečně vyrazil za hranice do států, kde je ethanol k dostání, nad podobnou úpravou bych uvažoval.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak po mesici a pul mne konecne uznali reklamaci na cerpadlo bosh , vycistil jsem nadrz a nalil novy E85. Uz je to asi mesic co jsme to cistil a nechal jsem to i tyden bez pohybu a cerpadlo porad funguje bez problemu.

Ted o vikendu jsem se projel s chevroletem cruze 2,0VCdi 120kw/360Nm a reknu vam je to o proti te me octavce dost vlazny caj :-) Nikdy jsem nejel s nejakym takovym radoby silnejsim dieslem, takze jsme si myslel, ze to az takovy rozdil nebude, kdyz mam 400Nm oproti 360Nm. Ale rozdil je to dost znatelny. Takze jsme s tim ethanolem zase o neco vice na cas spokojen :-)

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Tak mam dalsi postreh s E85, z octavie jsem vycerpal 30l, ale bylo mne to lito vylit. Tak jsem trochu naredil natural ve felicii. Rikal jsem si ta skousne cokoliv :-) Nejdrive trochu,az jsem se dostal tak 50 na 50 natural vs E85 a nebyl problem se starty ani s jizdou. Problem nastal az 2dny felda stala a rano uz jsem nenastartoval. Hned mne bylo jasne, ze odeslo cerpadlo. Na inzerat jsem koupil pouzite origo a vymenil ho. Smes v nadrzi jsem nechal, doufal jsem, ze cerpadlo bylo uz stare a na sklonku zivota a ze to byla jen nahoda . Dva dny jsem s dalsim cerpadlem jezdil normalne a pak byl vikend a dva dny felda stala a opet jsem rano nenastartoval. Ted uz mne bylo na 100% jasne, ze pricinou je nejaky divny E85, ktery jsem natankoval pred vanoci na benzince v TESCU a od te doby uz zadrelo 4 cerpadla. Takze tentokrat uz jsem tu smes naturalu a E85 vypustil a uz nebudu riskovat a jezdim jen na natural.

Do octavie tankuji E85 na jine pumpe a uplne bez problemu.

Odkaz ke komentáři

No aby ten problém nebyl jen stářím ethanolu.Přeci jen vánoce byly před více jak čtyřmi měsíci a životnost kvalitního ethanolu je asi 30dní.Pak už je to ocet a v podstatě "kyselina".

A pokud ještě ležel nějakou dobu v tanku na pumpě,protože díky malému cenovému rozdílu mezi benzínem a éčkem byl pro zákazníky nezajímavý,tak stáří je už hodně značné.V podstatě je starý i ten benzín v něm obsažený.

Odkaz ke komentáři

Za prve. To prvni cerpadlo jsem zadrel uz na vanoce, kdy jsem to natankoval a behem svatku nejezdil od te doby uz jsem jen kupoval cerpadla a prelival E85 :-)

Druha vec. Nez jsem natankoval pred vanocemi plnou nadrz v tescu, tak jsem tam mel tak 1/2 nadrze rok stareho E85, jelikoz jsem resil na aute technicke problemy a auto bylo v depozitu. I po tom roce jsem v pohode startoval a popojizdel a kolikrat auto stalo i mesic a nebyl problem. Kdyz jsem konecne auto pred vanocemi zprovoznil ,udelal technickou a zacal jezdit do prace, tak jsem v Brne u tesca nabral za 1200 kc plnou, par dni jezdil , pak nastaly svatky a po svatkach uz jsem nenastartoval.

Mozne je cokoliv,chyba byla uz ze jsem to tak dlouho nechal stat a kdo vi co vsechno v te nadrzi po roce vzniklo :-) Ale problem nastal az po natankovani plne.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Asi taková, která umožňuje snadnou změnu nastavení toho, kolik paliva bude jednotka přidávat. Já mám třeba tu od Astes, kde těch možností je několik (standardní hodnota, hodnota při silném stlačení plynového pedálu). Ale v mém případě narážím na limity vstřiků a možná čerpadla. Typicky se to projevuje při rychlostech přes 200 km/h, kdy bych potřeboval dodat více paliva, ale někde je úzké hrdlo. Na benzín to nedělalo. Ale při běžné akceleraci s tím problémy nejsou.

Odkaz ke komentáři

instalaci lze provest samo domo a pote si pres nejakou aplikaci nastavovat davku podle potreby a nebo ne?

 

Pokud by byly vstrikovace uzke hrdlo tak existuje mnoho alternativ jak to elegantne vyresit. Plug and Play reseni je pouzit osazenou palivovou listu z BAM motoru ze seatu nebo audi. Pripadne jit tuningovYch vstriku ale to uz jsou spise strikacky nez vstriky.

Odkaz ke komentáři

Samo domo asi ne, aspoň nikde jsem neviděl možnost koupě samotné jednotky bez instalace. Ale třeba se s nimi můžeš domluvit - http://www.astes.cz. Ale tedy patří mezi ty dražší na trhu. Na druhou stranu se dá zapsat do techničáku. Možná se ti to podaří objednat i přes maďarské stránky. Nevím jestli tu jednotku kupují přímo od nich nebo ti Maďaři jsou také jen překupníci a výrábí to někdo jiný. Každopádně v sekci download jsou ke stažení právě programy pro to nastavování.

 

Oni ti ji samozřejmě nastaví podle svých zkušeností, ale já jsem s tím základním nastavením nebyl spokojený, a abych k nim nemusel pořád jezdit, stáhl jsem si obslužný program pro nastavování, který používají i oni. Kabelem pak spojím jednotku a notebook a mohu vesele nastavovat. Loni jsem s tím zkoušel více experimentovat, ale nadělalo to více škody než užitku, spotřeba vzrostla, takže jsem se vrátil k původnímu nastavení, které jsem měl vyladěné z dřívějška. Akorát na zimní období trochu mění hodnoty kvůli startování v mrazu.

 

O možnosti výměny vstřiků vím, ale zatím ty stávající fungují, v 99% situací s tím problém není, a zatím se našlo vždy něco lepšího, do čeho investovat.

Odkaz ke komentáři

Nájezd nevím, ale najezdil na tom rok a problémy se objevovaly již po půl roce, ale nepřišlo se na to, kde je chyba. Po roce motor KO a rozebral se. Je to starší Toyota, ale byl tam dělaný motor. Samozřejmě ruku do ohně bych za E85 nedal, ale bylo to jediné, co mechanika napadlo, že by to tohle způsobilo.

Odkaz ke komentáři

Tak 500 km ujeto, spalovana smes uz bude 100% e85, motor je jemnejsi, razantne se zlepsila reakce na seslapnuti, narust vykonu v celem spektru otacek je znatelny. Citelne se zvedla spotreba cca 14 l / 100 v kombinaci. Styl jizdy je samozrejme brzda plyn auto mam na hrani:-)

Zadne cukani nebo problemy nepozoruji za jizdy. Co 200 km merik tlak palivoveho cerpadla pred palivovou listou, posledni mereni 4,1 baru takze cerpadlo origo zatim v kondici. Pomala jizda snaha o usporu vyvola jemne vibrace motoru - chuda smes. Extremni slapani na plyn a bohata smes me netrapi kat nemam.

Odkaz ke komentáři

Tak i kdyby to dopadlo znicenym motorem tak sezenes za 10k dalsi a za pul dne ho v garazi vymenis:-)

 

Muzu si dovolit experimentovat a postupne bud potvrdit nebo vyvratit jednotlive teorie.

 

Zatim mam najeto prd a stav oleje a jeho kvalitu budu jednak kontrolovat a po ujeti 2000km si udelam rozbor v labaku at vim co se deje:-)

Odkaz ke komentáři

Krome startu, kdy ocividne je potrebna vyssi startovaci dávka nevidím duvod k uprave softwaru, pokud vstriky jsou schopny akceptovat pozadovane mnozsvi na davku odpovidajici lambde = 1 ( okolo jedné ). To je má úvaha kterou si chci overit, pokud logování lambdy ukaze neco jineho pak je na zvazení korekce v celem spektru mapy.

 

Kvalita benzinu take muze hodne kolisat a od toho je tady lambda aby nastavila spravne mnozstvi paliva k mnozstvi vzduchu.

 

Zajimalo by me kterou dalsi velicinu krome mnozstvi paliva ovlivnuji pridavne krabicky ?

Odkaz ke komentáři

Ale já nemluvím o přídavné krabičce. Mluvím o nalazení celého motoru na E85. Ty přídavné krabičky jsou k ničemu, pokud si člověk nechce ničit motor. Nějaký článek je třeba zde: http://www.nissanclub.cz/clanek/jak-to-je-s-palivem-e85-aneb-debilizace-spolecnosti-pokracuje-127

 

A najde se toho na internetu opravdu mraky (pochopitelně více v cizím jazyce).

Odkaz ke komentáři

Vsak ja vim ze orodujes za upravu softwaru a plne te chapu.

 

Dneska sem nasel prvni limit a tim budou vstrikovace:-) nacerpal jsem svezi davku ecka a jel se projet na dalnici. Asi jsem mel stesti na nejakou dobrou varku. Cca po 5-10 km nastala chyba prizpusobeni smesi, lambda sonda narazila na mezni hodnotu a vstrikovace uz tolik paliva nedaji...

 

Auto jede cca na dve tretiny vykonu, vymazanim chyby opet na plno nez dam plny.

 

Dynamika je dech berouci to se musi nechat ale komponenty uz nestaci. Zitra udelam nejaka mereni a zkontroluji cerpadlo zda stale tlaci tolik kolik ma.

Odkaz ke komentáři

Pokud jsi koukal na ten článek, tak přesně tohle tam zmiňuje. Jen si dle mě ten motor nebude umět sám pohlídat AFR až v takovém rozsahu. Každopádně pokud chceš experimentovat dál, kromě oleje si hlídej i palivový filtr. Známý na E85 oddělal 1.8T docela brzo kvůli tomu, že nevyměnil filtr.

 

Jinak ten výkon jsi možná pocítil kvůli vyššímu oktanovému číslu, pokud máš RS. To totiž vyžaduje N98 a pokud natankuju N95, tak změnu cítím. Každopádně do slabších 1.8T bych N98 nedával, motor na něj není stavěný a jednotka si s ním neporadí. Stejně tak tohle je problém E85, které má oktanové číslo dost nad 100 oktany.

Odkaz ke komentáři

Mam jedno z nejstarsich 1.8t 110kw.

 

Filtr jsem dnes prevenivne vymenil a ke 30 litrun etanolu pridal 5 litru n95. Cerpadlo stale dava 4,1.

 

Opet jede bez problemu, hold prilis cistou smes uz bez specifickych uprav mapy a hardwaru motor nezkousne.

 

Takze objednam vetsi vstrikovace a pokracujem.

Odkaz ke komentáři

Urcite nekorektnejsi reseni je upravit natvrdo hodnoty vzhledem k palivu v nadrzi o tom zadna. Krabicky neresim k tem sem nemel duveru od zacatku uz od dob powerboxu:-)

 

clanek jsem cetl a nemam vetsich vyhrad.

 

Je si myslim ze tam nejsem zohlednen ja ktery to dela pouze a jen za ucelem maximalniho zvyseni vykonu kdy se proste pocita s tim ze auto takdle provozovane ma trosku jinou peci.

Odkaz ke komentáři

S tim s tebou nesouhlasim pokud zvolim spravnym pomer mezi e85 a benzinem a budu ho dodrzovat tak bych mela lambda dle obsahu kysliku spravne odregulovat pomer. S tim ze vstriky jsou schopny tolik paliva dodat.

 

Jestli je pomer 14,7 ku 1 nebo 9 ku 1 a nebo nekde mezi od toho je tady regulace.

 

Ukol bude najit ten pomer a sledovat hodnoty to bude tezke jelikoz i pohodovy beh nemusi znamenat ze smes je ok na to se musim zamerit.

Odkaz ke komentáři

Kdyby jsi místo těch pokusů raději nechal upravit jednotku na E85 tak nemusíš nic řešit a máš mnohem lepší výkon...

Motor bude určitě spokojenější a ty taky... :)

 

http://www.tdichip.cz/prestavba_na_e85

 

A ten tlak čerpadla měříš kdy? Na volnoběhu nebo máš ukazatel někde na palubce? Protože to že by mělo na prázdno 4,1 Bar je k ničemu, když nevíš jak je na tom v zátěži...

 

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...