Marian 1 8 tsi dsg Odesláno Listopad 15, 2016 Sdílet Odesláno Listopad 15, 2016 Zdravim vas! Asi pred tyzdnom mi rano po nastartovani ostala svietit kontrolka EPC a nasledne na maxiku -zavada start stop. Vy pol som , opat nastartoval a zhasla a vsetko bolo ok. Stalo sa mi to asi 3x. Motor ide bez problemova taktiez tempomat. V pripade poruchy elektroniky motora by urcite nesiel so viem. Brzdovy snimac a brzdove svetla taktiez ok. Nedalo mi ,tak som zasiel na profi diagnostiku do skodovky , lebo moja cez obd neukazala nic. Po mapichnuti vyskocila chyba climatronicu. Ten mi preflashovái a bolo dobre 1 den. Naslednne opet to iste. Na diagnostike uz bol bol problem P 256300 -snimac polohy ovladace plniciho tlaku neplatny signal. Zevraj to je regulacny ventil turba. Vymenil sa , lebo henten uz drhol. Po vymene opet diagnostika a zas ten isty chybovy kod. Riesenie - skontrolovat kabelaz k snimacu tlaku a teploty G31 . Vsetko ok. Tak som dal vymenit aj ten snimac a zas to iste. Auto ide krasne ako islo , len po sterte stale svieti Epc. Po vymazani nesvieti ale ked motor vychladne a rano startujem svieti zas. Viete niekto poradit? V skodovke su s toho uz jeleni.? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Marian 1 8 tsi dsg Odesláno Listopad 18, 2016 Autor Sdílet Odesláno Listopad 18, 2016 Dnes bola skontrolovana kabelaz od riadicky po ovladanie westgate. Riadiacka totiz nevie rano pred prvym startom odcitat polohu ovladaca plniaceho tlaku. Po starte uz nema problem.Navrhuju vymenit turbo. Cena na zakaznika 1411€ Ta regulacia sa da aj nastavit ale je to tam nejak zablombovane ci co. p2p neporadis nic? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Marian 1 8 tsi dsg Odesláno Prosinec 11, 2016 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 11, 2016 Regulacia waste gate pritiahnuta o 2 zavity a uz tyzden bez problemov. Epc zhasina ako ma. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PajousValec Odesláno Listopad 8, 2017 Sdílet Odesláno Listopad 8, 2017 Mam zcela identicky problem. MY 2014, najete neco pres 40k. A pred par tydny presne to same, co popisuje Marian, Po delsim stani pres noc, rano EPC a chyba Start-stop. Ale neni to pravidlo, nekdy to neudela treba tyden, ani kdyz to stoji 2 dny v kuse. Dal jsem to do autorizaku,na diagnostice vyse uvedena chyba,ale i na jinych jednotkach podpeti. Pry slaba baterka a snimac pri podpeti spatne vyhodnoti polohu ovladace plniciho tlaku. OK, nabil jsem baterku a 1 den OK. Pak znovu. Tak jsem si rek,asi opravdu po 4 letech baterka odchazi, dam novou. Koupil jsem vartu AGM za 3500, nahodil a byl tyden klid. Tak jsem si rikal, super, meli pravdu, vyreseno. Jenze dnes rano to stejne. Neporadi nekdo ? Dekuji. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Marian 1 8 tsi dsg Odesláno Listopad 9, 2017 Autor Sdílet Odesláno Listopad 9, 2017 Je to jednoznacne problem aky som mal aj ja. Treba pritiahnut matic na ovladaci westgate o 2 zavity a bude pokoj. Dostanes sa ktomu zdola . Auto musi dat na zdvihak . Nic zlozite to nieje. Na fabiach1,2 tsi to nastavuju bezne akurat nie maticuu na tycke ale podkladaju lisovanu podlozku. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PajousValec Odesláno Listopad 9, 2017 Sdílet Odesláno Listopad 9, 2017 Diky za zpravu. Mam tomu tedy rozumet tak, ze od ted doby, co ti to loni v prosinci pritahli, se ti zavada nijak neprojevila ? Dnes rano mi to tam skocilo znovu. Zda se mi, ze starter toci o malinko dele a po tom studenem startu v tom asi tak 10-15s tak jakoby cvaka,cinka. Pak se to uklidni, porad jsou zvysene otacky a ty po cca 30 sec spadnou. Ale to je bezne,to tak dela od novoty. Nemusi se jeste delat nejake zakladni nastaveni toho ovladani pres vag, když se to mechanicky poupravi ? To by asi ale měli vedet v autorizaku, ne ? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ramirez Odesláno Listopad 9, 2017 Sdílet Odesláno Listopad 9, 2017 Mě by zajímalo, jestli to Marianovi nastavovali v autorizáku. Mě to dělalo v červnu taky. Servis na nic nepřišel a navrhoval výměnu turba. Auto po záruce. Pár dní před dovolenou, do toho mě pokousal pes, takže jsem nakonec souhlasil (dostal jsem 80% slevu). V servisu na výše uvedený postup nechtěli přistoupit, protože to není schválený postup ... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PajousValec Odesláno Listopad 9, 2017 Sdílet Odesláno Listopad 9, 2017 A výměna turba to tedy vyrešila ? Od té doby klid ? Můzu vedet, kolik tedy ta sranda výměny turba po slevě stala (asi kulance,ne)? At vim, jakou ranu do rozpoctu mam cekat. Pac strkat penize do takrka noveho auta, do dílu, co ma vydržet statisice kilometru se mi dvakrat nechce. Tohle by i po zaruce meli delat zdarma, kdyz tam montuji take dreky. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Marian 1 8 tsi dsg Odesláno Listopad 9, 2017 Autor Sdílet Odesláno Listopad 9, 2017 Turbo je povodne. Nemenilo sa nol zo len navrh. Auto bolo uz vtedy chipnute a konzultoval som to aj s profituningom a poradili to iste. Teraz mam cca 86 tis. Km . Vykon je uz okolo 300 ps a bez akychkolvek problemov. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ramirez Odesláno Listopad 9, 2017 Sdílet Odesláno Listopad 9, 2017 Ano, kulance na materiál. Takže ta sranda stála 5,5 tisíc za turbo + dalších 5,5 tisíc za práci, protože mi vysvětlovali, že dostat se k turbu není jen tak a je třeba odmontovat půlku motoru včetně nápravnice. Kdyby nebyla kulance, tak by chtěli asi 40 tisíc. Jako tvrdili mi, že se o nějakou regulaci pokoušeli, ale závada se jim stejně projevila. Ale vrtá mi hlavou Marianův postup, jestli by to naši závadu takto jednoduše odstranilo. To turbo totiž nemá mechanický problém. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PajousValec Odesláno Listopad 9, 2017 Sdílet Odesláno Listopad 9, 2017 Hmm, ranec peněz i po slevě. No uvidím, jsem na příští týden objednán do autorizáku. Mám si prý sepsat, jak se to projevuje a že to zkusí řešit s někým kompetentním. Ale už teď z toho mám těžké spaní. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Marian 1 8 tsi dsg Odesláno Listopad 9, 2017 Autor Sdílet Odesláno Listopad 9, 2017 Ramirez: k turbu a k regulacii sa da dostat v pohode. Staci dat ma zdvihak a demontovat iba tepény stit ktory chrani manzetu vnutorneho klbu. Trosku zrucny mechamik to zvladne. Urcite ti klamali pretoze mne to robili v autorizaku a bolo to aj v ich dielenskom manualy. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PajousValec Odesláno Listopad 9, 2017 Sdílet Odesláno Listopad 9, 2017 Dival jsem se do dilenske prirucky a je to jak pise Marian. Pro vymenu/serizeni regulace se jen demontuje tep. Stit. Pro vymenu turba je treba dale demontovat olejove vedeni k turbu a svody vyfuku vcetne katu. Ale uplne jednoduche to asi neni. Jakychsi obrazku a popisu je tam toho na 3 strany. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Marian 1 8 tsi dsg Odesláno Listopad 9, 2017 Autor Sdílet Odesláno Listopad 9, 2017 Ani v tom nevidim problem. Je to praca na hodinku. Vyberal som prvy diel vyfuku s katalyzatorom a menil za ten od APR a taktiez komplet vyfuk z rsy 230 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PajousValec Odesláno Listopad 16, 2017 Sdílet Odesláno Listopad 16, 2017 Nějaké info, kdyby to někomu pomohlo. V autorizaku jsem byl, pry az to zase opakovaně udělá, dovézt, udělají úplnou diagnostiku a pošlou do ŠA a pak se uvidí. Mezi tím jsem prolezl ruské a americké fóra asi s tímto výsledkem (nakolik je to pravdivé, neumím ověřit,ale informace podobného charakteru se nezávisle na sobě objevovaly od ruznych autoru) : 1) Elektrické ovladače wastegate (WG) selhavaji, zejména v rusku, kde je vlhko, špinavé cesty a agresivnější prostředí. Selhávají zejména ty u 1,2 TSI, které jsou vpředu před motorem. Letí tam sůl a špína, výsledek vystavovač uvnitř drhne, případně zkorodují uvnitr kontakty na Halluv snimac, který je snímačem polohy. U 1,8 a 1,4 TSI, které mají ovladač za motorem tohle nehrozí, ale zase zatuhává spoj mezi táhlem a klapkou. Radí tedy průběžně udržovat čisté a lehce mazat. 2) Jeho základní nastavení pomocí ODIS nebo VCDS není až tak zásadní, jen je důležité, aby při nulové poloze (max zavřením) klapka WG dobře těsnila a nepodfukovala. Zbytek si ECU pohlídá. Průběžně si občas při startu projede MAX a MIN a i v průběhu jízdy kontroluje pomocí senzorů tlaku stupeň jejího otevření. Když to sedí na předepsané mapy, je to OK, má schopnost auto-adaptace a korekce krokového motorku v ovladaci. Až pokud to vyjede z map a nebo i při max. uzavření není schopno turbo vyvinout předespsany tlak, jde to do chyby. 3) Jako prevence se doporučuje to občas protáhnout, tak aby klapka opakovaně musela chodit v plném rozsahu a případné úsady na klapce odletěly do výfuku. Pokud tam jsou, tak podfukuje při úplném zavření a jde to do chyby. Co jsem tedy udělal od min. čtvrtka já, kdy to naposledy hodilo ráno po startu chybu. 1) Očistil a promazal táhlo, nebylo nijak zarezlé či špinavé, ale pro jistotu. 2) Odpojil pro jistotu baterku na pár hodin (abych vyvolal drive adaptaci při startu) a následně pomocí vcds vymazal všechny zavady. 3) Nakopl to a jel to na 2 hod pořádně povodit po kopcích, až z toho jiskry lítaly. A výsledek. Od té doby kazdy den hladky start bez EPC a chyby start-stop. Může to být vše shoda náhod, možná to pomohlo. Když se to nejak posune ve vývoji,tak to sem postnu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PajousValec Odesláno Listopad 20, 2017 Sdílet Odesláno Listopad 20, 2017 Tak dnes to same. Nepomohlo to. Delal jsem si marne nadeje. Pockam jeste na jeden vyskyt a sup s tim do servisu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Marian 1 8 tsi dsg Odesláno Listopad 20, 2017 Autor Sdílet Odesláno Listopad 20, 2017 Pokial ti v servise nepretocia tyčku ovnadania westgate o 2 a pol otacky bude ti to robit dalej. Vola kt. sa tam urobila je bezna vec. Niektore tuningove firmy to bezne nastavuju. Daj vediet vysledok. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ender Odesláno Listopad 29, 2017 Sdílet Odesláno Listopad 29, 2017 No tak já jsem na tom momentálně podobně... Po startu nezhasne EPC. Pokud nastartuju podruhé, vše zmizí. Ikdyž svítí EPC, jede auto naprosto normálně. Žádný nouzový režim. Mám najeto 115 tisíc km, takže pokud by mi někdo řekl, že mi za 11 tisíc turbo vymění tak beru všemi deseti.. :-D Je to taková investice do budoucna... A to jsou turbodmychadla můj obor.. :-D Pokud se rozhodila jen kalibrace aktuátoru a mění se kvůli tomu celé turbo, tak je to fakt úlet. Normálně by mělo stačit přivést na kontakty nastavené napětí a přitáhnout aktuátor aby byla zavřená klapka a hotovo.. Ale na to asi nemají vybavení. To přitažení od oka je obtížné.. O kolik to má být? Dvě plné otočky, půlotočky? :-) Přemýšlím jestli s tím nejít za nějakým garážníkem... On byl možná aktuátor nastaven na hraně tolerance a jak se zvedly vůle opotřebením, tak se dostal mimo. Mělo by to být IHI turbo, které moc neznám. Jak to mají řešené? Počítám, že z aktuátoru leze tyčka a na tu je napojená tyčka s vnitřním závitem a očkem na konci. Takže se nastavuje v půlotočkách. Takže stačí vyháknout, pootočit a nasadit. Fakt mě udivuje, že se na to musí zespoda. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PajousValec Odesláno Prosinec 1, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 1, 2017 V utery to davam do servisu. Pak napisu. Nastavit aktuator v servisu umi. Je to v ODISu. Normalne vidi napeti a toci tyckou. Az je na predepsane hodnote, zatahne maticku a hotovo. Da se to i po hmatu shora. Rukou tam normalne dosahnes. Ale tim to podle me neni. V aktuatoru je halluv snimac. Asi v krajni poloze blbne a posila vadny signal resp. Napeti a ECU to vyhodnoti jako chybu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Marian 1 8 tsi dsg Odesláno Prosinec 1, 2017 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 1, 2017 Prave ze nevie nacitat polohu. Preto svieti EPC 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PajousValec Odesláno Prosinec 1, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 1, 2017 Nebo tak. Neposle nic. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ender Odesláno Prosinec 4, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 4, 2017 V utery to davam do servisu. Pak napisu. Nastavit aktuator v servisu umi. Je to v ODISu. Normalne vidi napeti a toci tyckou. Az je na predepsane hodnote, zatahne maticku a hotovo. Da se to i po hmatu shora. Rukou tam normalne dosahnes. Ale tim to podle me neni. V aktuatoru je halluv snimac. Asi v krajni poloze blbne a posila vadny signal resp. Napeti a ECU to vyhodnoti jako chybu. No uvidíme. Aktuátor by měl být Mahle. Kolega zkusí zjistit, jestli jsou známé problémy tohoto typu. Ale říkal, že je možné, že je rozkalibrovaný a zahřátím se dostane do správných rozsahů. S tím, co by servis měl umět a co opravdu umí mám své zkušenosti. Navíc si myslím, že větší oprava, kde si narazí hezký peníz na díly je lepší než nějaký pokus omyl servis za hodinovou sazbu. U Opelu jsem měl problémy se snímačem teploty a vyměnili mi termostat. Nepomohloto a nakonec jsem si ty čidla měnil sám.. Takže iluze o schopnostech autorizovaných servisů jsem taky ztratil. Dej pak vědět jak jsi dopadl. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ender Odesláno Prosinec 4, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 4, 2017 Tak kolega říká, že je to špatný návrh aplikace aktuátoru. Je tam velmi malá rezerva na opotřebení, čímž se dostává aktuátor časem mimo povolený rozsah. Jde o desetinky. Nedokáže ovšem říct, zda je jen mimo rozsah, nebo už naráží na vnitřní doraz. Prý je na to i service kit. Nějaké podložky pod celý aktuátor. Za tepla se situace může změnit, proto to po druhém startu a za tepla nehlásí. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PajousValec Odesláno Prosinec 4, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 4, 2017 Je to možné. Podložka pod aktuátor se dává pro 1.2 TSI, pac spojení táhlo-páčka WG je jen kloub bez možnosti stavitelnosti. U 1.8 je opravdu ten Mahle, ale spoj táhlo-páčka je šroubový, s možností plynulého nastavení. Zítra ráno to tam vezu, tak uvidím. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PajousValec Odesláno Prosinec 4, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 4, 2017 Je to možné. Podložka pod aktuátor se dává pro 1.2 TSI, pac spojení táhlo-páčka WG je jen kloub bez možnosti stavitelnosti. U 1.8 je opravdu ten Mahle, ale spoj táhlo-páčka je šroubový, s možností plynulého nastavení. Zítra ráno to tam vezu, tak uvidím. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ender Odesláno Prosinec 5, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 5, 2017 Ajoo. Ta podložka je pro 1,2 TSI. Právě nám to přišlo divné proč podložky, když se to dá nastavit. Já se dostanu v ČR do servisu až mezi svátky. Tak uvidím. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Marian 1 8 tsi dsg Odesláno Prosinec 5, 2017 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 5, 2017 Ked som mal tento problem vymenil som snimac tlaku a teploty nasavaneho vzduchu, vymenil som obtokovy ventil na turbe a presiel som komplet kabelaz od riadiacej jednotky a nasledne nastavenie wg. Majstry v odbornom servise sa tomuto zasahu dost brania ale je to velmi jednoduchy zasah kt.sinabuduce urobim aj sam. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PajousValec Odesláno Prosinec 5, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 5, 2017 Tak mi volal servis. Poslali diagnostiku do skodovky a prisel jim pokyn s navodem na nastaveni ovladani obtokove klapky. Nic se pry nemeni. Zitra dopoledne to maji udelat a odpoledne si mam dojit pro auto. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PajousValec Odesláno Prosinec 6, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 6, 2017 Tak mam auto zpet. Serizeno. Stalo to 1000Kc. Auto jede normalne. Budu to sledovat. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ender Odesláno Prosinec 6, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 6, 2017 Tak to je slušný výsledek. V kterém servisu to bylo... :-D 1000 Kč je zadarmo... :-D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.