omicron Odesláno Červenec 24, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 24, 2009 Laurinka BlackMagic Omicrona Na konci cervna 2009 narukovala do sluzby nova Octavia 2 Laurin & Klement 1.8 TSi DSG, a stará O2 TDI DSG šla do světa. Po hodně, hodně (asi 15) letech jsem se rozhodl odejít od turbotraktorů, a přejít na vychvalovaný agregát 1.8 TSI. Byla to i otázka požadavku na jízdní komfort, ticho, a slušnou akceleraci, což tento motor v kombinaci se 7stupňovou DSG (kterou jsem již používal uplynulá 4 léta), protihlukovými skly SunSafe, a zvukovým systémem SoundSystem ve spojení s navigačním a multimediálním systémem Columbus dostatečně splňoval. A to i přes méně příznivou ekonomiku provozu, což snad vynahradí jízdní vlastnosti, a to, že mám obvykle příležitost pořádně poslouchat muziku ze své obsáhlé diskotéky jen v autě. Octávii "dvojku" mám již dostatečně vyzkoušenou z mého předchozího auta (MR2006 1.9 TDI Elegance), a po trochu váhání nad Superbem (do jiné značky nechci jít) jsem se opět rozhodl pro O2. Superba bych nevyužil, v autě jezdíme většinou již jen sami dva. Naopak jsem se rozhodl pro její vrcholnou výbavu Laurin & Klement, s několika dodatečnými a užitečnými doplňky, které do toho ještě vůbec šly doobjednat. Hlavně jsem chtěl nezávislé topení a větrání, které v nynějších letních vedrech neskutečně oceňuji. Chtěl jsem původně i novou barvu Rosso Brunelo, nicméně i přes sliby Škody nešla nakonec do konce června dodat, prý až v červenci... Takže jsem zůstali i původní krásné a osvědčené černé metalízy Black Magic. Model : Škoda Octavia 2 FL MR2010 Laurin & Klement Motor : 1.8 TSi 118 kW (160 k) s přeplňováním turbodmychadlem a 7stupňovou DSG (Direct Shift Gear) automatickou převodovkou s řazením pod volantem Kola : 17" CEPEUS + pneu Dunlop 225 Rychlé zkušenosti: - výborný a pružný motor, zatím s katastrofální spotřebou (jezdil jsem předtím na TDI !), fantastická akcelerace, zvláště se 7DSG - dobré odlučnění interiéru skly SunSafe, přesto že nemám tmavé folie (vždy předtím), jsou tato velmi drahá skla velmi účinná pro filtrování UV a IR složky světla - úžasné nezávislé topení s dálkovým ovládáním, z toho by se velmi těžko odvykalo, trochu škodolibé pocity při příchodu na parkoviště, vídíc ostatní jak škrábou a škrábou, a rovnou sednout do příjemně vyhřátého auta, dejme tomu v mínus 20 stupních :) (pozn. zima 2009/2010) - perfektní funkce pro nezávislé odvětrávání interiéru (letní funkce nezávislého topení), opět vynikající pro opačné teplotní extrémy než je třeskutá zima - výborný a skvěle funkční autotelefon GSM III + Bluetoth Premium (UHV+rSAP), který opravdu oceňuji, zejména hlasové ovládání (ale málo hlasových banků pro uživatele) - oceňuji a vítám i možnost řazení DSG pádly na (pod) volantu, zejména pro brždění motorem, i když musím pro tichost motoru občas sledovat otáčkoměr - Columbus - z vlastních navigačních funkcí jsem trochu zklamán, navigace je vlastně docela dobrá, chybí mě ale spousta užitečných pomocných funkcí, jako je upozorňování na zvolené POI atd., jsem holt zmlsán z TomTomů řady 9xx, jinak jako multimediální centrum výborné - zvuk SoundSystemu je zde relativně dobrý (díky SunSafe sklům a tichému motoru, chtělo by to ale ještě více vytlumit dveře a odhlučnit podvozek), muziku si užívám, jen trochu nicmoc práce s kopírováním na HD; z MDi (USB flash) nejde kopírovat, nyní již podpora i SDHC karet (aktualiz. podzim 2009) - autonatáčení AFS II Xenonů do zatáček je výborné a doslova viditelné, Corner pro malé rychlosti rovněž, občas jsou z toho laici na větvi, zejména když Corner rozvítí obě mlhovky při couvání (mám je žluté) :-) - automatická cirkulace - nevím zda-li pracuje, a jak to ověřit, mám ji navolenou, ale již 2krát jsem se málem udusil jedouc za nějakou starou V3skou, před kterou nebylo vidět, moc tomu nevěřím (pozn. - už ověřeno v kolonách aut, funguje přijatelně) - automatické nastavení el. sedaček ve spojení se spár. klíčy - zpočátku problémy, píši o tom jinde, Škoda to řeší (pozn. - již opraveno, funguje výtečně, léto 2009) - 2x předtím jsem měl vždy světlý Ivory interiér, bohužel se LK dělá jen v tmavém Royalty, na koberečcích je vidět každé smítko, ale již jsem si zvykl, a kombinace modrošedé kůže a černého klavírního laku je rovněž výtečně vypadající ________________________________________________________________________________ Mimořádná výbava Škoda - nezávislé přídavné topení (s funkcí letního nezávislého větrání) a ovládáním z panelu klimatizace, MaxiDOTu (plánování na každý den) a dálkovým ovládáním se zpětnou vazbou - elektr. a automaticky sklopná vnější zpětná zrcátka s automat. stmíváním a pamětí nastavení polohy - 3-ramenný multifunkční kožený volant pro rádio a telefon, a řazením DSG převodovky ("pádla") - navigační a multimediální systém "COLUMBUS" (vč. vest. pevného disku) + MDI interface, hlasové ovládání - Škoda Styling Kit - aerodynamický spoiler předního nárazníku - ozdobná dvojitá koncovka výfuku z ušlechtilé nerezové oceli - zvláštní prodloužená záruka na 4 roky, do 120 000 km - plnohodnotné rezervní kolo, zvedák vozu, klíč na kola - zadní stěrač "AERO" - dvojité vnitřní sluneční clony - Construct 3 System pro DSG a přídavným zamykáním přední kapoty - ozdobné chromové lišty na zadním víku kufru Standard výbava Laurin & Klement (výběr) : - interiér modrošedá ušlechtilá kůže ROYALTY s předním i zadním vyhříváním s elektricky nastavitelnými sedadly (paměť a ovládání přes dálk. ovladač) kombinovaná s černým klavírním lakem, a černými obšívanými koberečky - ozvučení auta Sound System (12 reproduktorů, digitální equalizér, Surround Sound) - 3vrstvá pokovená skla SUN SAFE GLASS - vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla - autelefon GSM III s Bluetooth PREMIUM (UHV+rSAP) se zobrazením přijatých SMS na MaxiDOTu a hlas. ovládáním - ovládání rovněž na dotykové obrazovce systému Columbus - Xenonové natáčecí (do zatáček) AFS II světlomety - mlhové světlomety s CORNER funkcí (přisvětlování zatáček v nízkých rychlostech) - senzor pro automatickou vnitřní cirkulaci vzduchu u Climatronicu - asistent rozjezdu do kopce (HHC) - ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS - automatická kontrola tlaku v pneumatikách (TPM) - Light Assistant (automat. rozvěcování např. v tunelech, automat. denní svícení denními světly), vnitřní a obě vnější zpětná zrcátka s aut. stmíváním, dešťový senzor (vč. funkce automat. zavření všech oken a střechy v případě deště i u zamčeného auta) - dekorační lišty L&K, chromované vnitřní kličky dveří s osvětlením - přední opěrky hlavy s ochrannou funkcí WOKS - přídavná mezipodlaha v zavazadlovém prostoru - exklusivní textilní koberce LK (se stříbřitě šedým lemováním) - vyjímatelný vak UNIBAG na lyže - přední a zadní optický parkovací asistent s grafickým zobrazení na velkém Columbus displeji Další mimořádná výbava : - automatický podélný parkovací asistent - zadni couvací/parkovací kamera se zobrazením na displeji Columba - osvětlení prostoru (LED) nohou vpředu a vzadu, s nastavením na MaxiDOTu - kompletní hlasové ovládání multimed. a navigačního systému Columbus - přední "onBoard" HD (720p) videokamera s nekonečným záznamem na SDHC médium - přídavná napájecí 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru (lednice apod.) - automat. otevirani zadního víka zavazadl. prostoru pomocí přídavných pružin (modré SZ 8020.16x051) a RS telesk. tlumičů (460N), vč. dálkového ovládání tlačítkem z přístrojové desky (funkční je i standardní dálk. ovladání) - teleskopická vzpěra přední kapoty Milotec - přídavný 500 GB pevný disk s hudbou pro Columbus (připojený přes MDI) - LED osvětlení v denním svícení - vyšší spolehlivost, vhodnější teplota barvy světla než u původních normálních žárovek - LED (8LED modul) světelné zdroje do obrysových světel s integrovanými odpory - lépe vizuálně zapadající k hlavnímu Xenonovému osvětlení, vyšší spolehlivost - kompletní bílé LED bright osvětlení interiéru (stropní lampičky, odkládací schránka), kufru, nástupního prostoru (zrcátka) a dveří - dálkové osvětlení H1-Osram NightBreaker - přední mlhové osvětlení H8-Nokya Hyper Yellow - přední světelné zdroje v blinkrech v provedeni Osram Diadem - NANO ošetření povrchu skla pro nesmáčivost předního okna Další možné dovybavení : - TV hybridní tuner pro multimediální systém Columbus 0 Citovat Odkaz ke komentáři
mobby Odesláno Červenec 24, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 24, 2009 Ty jo taký článok a len jedna fotečka ?Tak to rýchlo naprav. :) Inak prajem veľa šťastných kiláčov. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jurach Odesláno Červenec 24, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 24, 2009 Krásný auto, tenhle motor nemůžou vynachválit ani samotní škodováci. DSG Super 0 Citovat Odkaz ke komentáři
p2p Odesláno Červenec 24, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 24, 2009 Krasna konfigurace auta a jeste lepsi motor... At ti slouzi dobre... :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Storm Odesláno Červenec 24, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 24, 2009 Ahoj, ty jednaosmy se tady nějak množí :) Barva suprovní, výbava ještě lepší a motor famózní...vražedná kombinace ( až na ten face )...Gratuluju. Co kola, nedáš jinačí ?? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
omicron Odesláno Červenec 24, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 24, 2009 Ty jo taký článok a len jedna fotečka ?Tak to rýchlo naprav. Inak prajem veľa šťastných kiláčov. Fotky jeste dam, neni nejak cas... I ta, kterou jsem ta zatim dal neni zcela mych predstav, takze fotecky doplnim. Co kola, nedáš jinačí ?? Priznam se, ze ty CEPEUSy se me docela libi, a presto, ze to jsou docela siroke 17ky (na ceske silnice), jsem docela prekvapen jizdnim komfortem. Mel jsem kdysi na Ventu nejake brazilske 17ky s 225 pneu, a byl to docela dobry kostitras. Ale je pravdou, ze silnice se od 90tych let vylepsily, a podvozky aut pokrocily dopredu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Storm Odesláno Červenec 24, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 24, 2009 Já bych se větších kol určitě nebál - 18" by jí určitě slušely . 0 Citovat Odkaz ke komentáři
p2p Odesláno Červenec 24, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 24, 2009 Na 18" po D1 Brno a Praha a zpet musi byt masakr... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
omicron Odesláno Červenec 24, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 24, 2009 Ty jo taký článok a len jedna fotečka ?Tak to rýchlo naprav. Inak prajem veľa šťastných kiláčov. Průběžně fotečky doplňuji, již tam jsou i další... :P 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Storm Odesláno Červenec 24, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 24, 2009 Na 18" po D1 Brno a Praha a zpet musi byt masakr... ...kdo nezkusí - neví A na HRkách ouplně v klidu :P 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ViktorMPI Odesláno Červenec 24, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 24, 2009 Nádherná Octavka, ať slouží 0 Citovat Odkaz ke komentáři
romariooo Odesláno Červenec 24, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 24, 2009 Pěkně vybavená Octavia Vítej v clubu 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jurach Odesláno Červenec 24, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 24, 2009 Na 18" po D1 Brno a Praha a zpet musi byt masakr... Překvapivě lepší, než na 17" 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Storm Odesláno Červenec 25, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 25, 2009 Imocron : moc pěkné fotky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
omicron Odesláno Červenec 25, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 25, 2009 Imocron : moc pěkné fotky Diky! 0 Citovat Odkaz ke komentáři
drastys Odesláno Červenec 25, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 25, 2009 Krasne auticko se vsim vsudy az ty predni svetla od FL ... :-( Ja bych okamzite mracitka, vypada to s nimi perfektne! 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Alexas Odesláno Červenec 25, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 25, 2009 To je parádně vybavený autíčko. Ještě by to chtělo ty 18" kola, které by jenom podtrhly ten luxus. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
omicron Odesláno Červenec 26, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 26, 2009 To je parádně vybavený autíčko. :lool: Ještě by to chtělo ty 18" kola, které by jenom podtrhly ten luxus. Nevim, nevim, urcite by se me ty 18ky libily, ale opravdu na ceskych silnicich bych se toho bal. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
romariooo Odesláno Červenec 26, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 26, 2009 Nevim, nevim, urcite by se me ty 18ky libily, ale opravdu na ceskych silnicich bych se toho bal. Bohužel ten samý názor mám taky.Navic pneu jsou o dost dražší než na R17 vid? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jurach Odesláno Červenec 26, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 26, 2009 Fakt bych se 18ctek nebál :lool: a že by byly nějak výrazně dražší... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Storm Odesláno Červenec 27, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 27, 2009 ...přesně jak říká Jurach. Já být tebou, tak jdu do toho :lool: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Alexas Odesláno Červenec 27, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 27, 2009 Já se toho taky bál a teď si chrochtám. :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ol@f Odesláno Červenec 27, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 27, 2009 Taktez muzu potvrdit, jinak kdyz jsem delal na jare predtim nez jsem se rozhodl srovnavaci tabulku cen 17" a 18" tak u nekterejch vyrobcu byl rozdil dost a u nekterejch temer zadnej, ale to byly predsezoni ceny. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jurach Odesláno Červenec 27, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 27, 2009 Auto je to moc pěkný a ty 18ctky by to jen podtrhly. Navíc tím, že 18" mají silnější bok, než 17", tak ten jízdní komfort rozhodně horší není. A jestli dáš za gumu 4000 nebo 4300 už je celkem fuk :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
romariooo Odesláno Červenec 27, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 27, 2009 (upraveno) Rozdil mezi pneu R17 a R18 bych řekl že neni až tak zanedbatelný a když budeme mluvit konkrétně tak to vycházi asi takhle: R18 BRIDGESTONE RE050A RFT - 245/35 R18 cena za kus 4890,-Kč R17 BRIDGESTONE RE050A II RFT - 225/45 R17 cena za kus 3158,-Kč Rozdil na celém autě si snad každý spočítá sám... Upraveno Červenec 27, 2009 uživatelem romariooo 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ol@f Odesláno Červenec 27, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 27, 2009 chjo Romane rikam zalezi na vyrobci a dezenu Pirelli P Zero - 225/45 R 17 RF 94 Y 3065 Pirelli PZero Nero 225/40 R 18 RF 92 W 3.275 Dunlop Sport Maxx MFS 225/45 R 17 RF ZR 94 Y 2.637,- Kč Dunlop Sport Maxx 225/40 R 18 RF ZR 92 Y 2.990,- Kč 0 Citovat Odkaz ke komentáři
omicron Odesláno Červenec 29, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 29, 2009 Takže moje nové auto je kvůli této v servisu neřešitelné závadě již v Boleslavi, odjelo na odtahu, a včera mě místo něho přivezli nadupané žluté RS 2.0 147 kW (samozřejmě benzín), více zde. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
omicron Odesláno Srpen 10, 2009 Autor Sdílet Odesláno Srpen 10, 2009 Dorazily mě nové MTEC SuperWhite P21W Chrom žárovky do světel pro denní svícení - je to superbílé provedení P21W od japonského výrobce Maruta, v USA a Německu docela dobře hodnocené jako žárovky pro denní svícení. Viděl jsem na webu srovnávací foto s běžnými P21W, byl to docela ohromný rozdíl. Bohužel je zatím nemám do čeho osadit, mé auto je stále v Boleslavi, nekomunikují se mnou (ani přes servis), taková arogance je docela na draka... Níže je foto i zadní strany blistru s popisem, pokud někdo umí japonsky. Do prac. 3 dnů doma přes DPD, cena EUR 26 i s poštovným (2 ks). 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Rosťa19 Odesláno Srpen 10, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 10, 2009 Nádhera.... :) není co dodat. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
omicron Odesláno Srpen 12, 2009 Autor Sdílet Odesláno Srpen 12, 2009 Tak se me dnes vratilo po vice jak 2 tydnech auto z Boleslavi - uz je to v poradku, menili nakonec "centralni jednotku komfotniho systemu GETWAY" - byla bez komunikace, nechapu, ze toto nedokazal poresit servis... Zkousel jsem tam dat ty nove MTEC SuperWhite P21W Chrom zarovky pro denni svetla (viz vyse). Prvni dojem - zda se, ze na hov..., intenzita nic moc, ale barva dost do modra , zvlaste, kdyz se do toho podiva trochu svrchu. Pri primem pohledu zepredu to neni moc spatne, otazka je jak to je videt za plneho denniho svetla, o coz mam obavu. Takze asi pujdou ven, a premyslim, kam jinam je dam... Jeste to vyfotim, a dam to sem.... -------------------------- Dnes jsem ale zahledl na jednom nemeckem shopu toto : LED-Lampe BA15s / 54 LEDs / weiß Leuchtmittel mit 54LEDs, so hell wie eine 21W-Glühlampe, aber nur 5W LED-Leistung Unsere Lampen mit 54 LEDs sind von der Helligkeit vergleichbar mit 21W-Lampen, sofern Sie die selbe Leuchtfarbe nehmen, die auch der Reflektor hat. Die Ausleuchtung ist etwas anders, die Helligkeit aber vergleichbar. Bei modernen Fahrzeugen mit Lampendefekterkennung führen LED-Lampen oft zu Problemen, da die Lampen aufgrund der geringeren Leistungsaufnahme als defekt erkannt werden. Abhilfe schafft hier leider nur ein Leistungswiderstand, der die Differenz zwischen Original- und LED-Lampe in Wärme umwandelt. Wenn Sie die LED-Lampe hinter einem Lampenglas einsetzen sollten Sie immer die selbe Farbe für die LEDs wie für das Lampenglas verwenden. Weiße LEDs sind dafür nicht optimal. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.