Přejít na obsah

cukani pri rozjezdu-spojka?


Doporučené příspěvky

Bez zvedáku to je opruz, jde to, ale je s tím sr..í. Zkus jestli by ti někde nepůjčili dílnu o víkendu se zvedákem. Když máš nářadí tak se to dá udělat i v jednom člověku.

 

Ložisko tam za tu cenovku pravděpodobně bude.

 

Tady je můj návod na výměnu u 74, ale je to skoro stejný, jen je u 55 spojka obráceně, co je na motoru u 74 je u 55 na převodovce a naopak:

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=378

Odkaz ke komentáři

Tak v sade LUK spojkove lozisko neni,je tam lamela,přítlačák, nějakej plechovej talířek a pojistný kroužek.Koukal jsem ze u tehle převodovky je spojkové ložisko na druhe strane nez spojka a vypina se tyčkou skrz celou prevodovku.Tak tam ložisko necham a dám vyměnit jen lamelu a přítlačák

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...
  • o rok později...

Tak otevírám témátko po čase. Bohužel asi dochází i moji želvo-babču. Poslední čas při rozjezdu začne mlátit celým předkem. Při opravdu mírném rozjezdu je to v pohodě, ale pokud se potřebuju rozjet trochu rychleji, tak to jsou rány, že mi snad předek auta upadne.

 

Takže se teď rozjíždím jako s hydraulikou v motorovým vlaku, protože jinak se zase rozjíždím jak v autoškole :D

 

Takže asi mě taky spojka nemine co?

Doma to dělat nebudu, protože na to teď nemám čas a ani místo. Kolik mě to bude stát v autorizáku? Tipuju tak 7000Kč...

 

A poslední dotaz: myslíte, že by se stím ještě dalo odjet v následujících 14-ti dnech ještě tak 120 +120 Km...nebo to neriskovat a raději nechat udělat, ať někde nezůstanu.

 

Jinak spojka neklouže ani trochu, jen mlátí při rozjezdu, najeto má (jen) 105 000Km a 13 let věku :huh:

Upraveno uživatelem TomášT
Odkaz ke komentáři

Dovolím si podělit se o moji zkušenost.

Je to cca 14dní co jsem řešil stejný problém na kamarádovo oktávce se stejnou motorizací. Při rozjezdu poškubávání jak poskakovala lamela mezi setrvákem a přítlačákem a při jízdě při větším přidání plynu vylítly otáčky, klouzala jak nevím co, pomalu se ani nedal vyjet kopec. Myslel jsem, že když takhle moc klouže, tak bude sjetá lamela až na nýty, ale nebyla. Když jsem to rozebral, tak mě to docela překvapilo. Lamela byla celkem dobrá, klidně mohla ještě nějaký pátek jezdit dál.

Problém byl v tom, že se hromadil sjetý prach z lamely mezi setrvákem a přítlačákem. Vysypal sem ho pomalu půl hrsti. Je to tam celkem nešťastně vyřešeno, pač prach nemá kam unikat, hromadí se a pak se žačne dostávat mezi spojkové části, které pak po sobě jednoduše kloužou. To byl celý problém. Proti tomu je blbá dvouhmota na TDI zlatá. Nepochopil sem, proč tu spojku a její ovládání tak blbě navrhli, je to tam celý obráceně :wallbash:

Odkaz ke komentáři

Ne při dalším řazení na vyšší rychlosti to nedělá. No ucítil jsem že to měla snahu udělat i při podřazení ze 3 na 2. Záleží na otáčkách. Dělá to spíš v "klasických rozjezdových" 1500.

 

Hladím ji teď při rozjezdu jak to jde, ale když potřebuje člověk vypálit, tak je to na pytel. Zabere a začne mlátit jak divá.

 

Jinak auto táhne normálně žádný škubání při sešlápnutí plynu. Napadlo mě...teď auto měsíc stálo v garáži, ale je tam vlhko + střídání teplot a vlhkosti....tak si říkám jestli to třeba není narezlý...

 

Přesně tak se začala chovat spojka na naší Feldě 1,3MPI. Světe div se-za týden se to samo opravilo a jela zase normálně.... :blink:

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...