Guest Migen Odesláno Prosinec 2, 2016 Sdílet Odesláno Prosinec 2, 2016 Zdravím. Škoda Octavie II 1.8 TSI MR08, najeto 144 xxx km. Dnes sem si pří jízdě všiml, že auto při ubrání plynu při jízdě po chvíli jakoby trošku cukne - skoro nepoznatelné. Dále při volnoběhu a zahřátém motoru ukazuje počítač aktuální spotřebu 1.2 l/h (vždy jsem měl 0.7 - 0-9 dle počasí) a malinko pocukáva s tím, že se mění otáčky od 600 do 1400. Jinak auto jede normálně - když sem tomu zkusil šlápnout, tak vše OK. Provedl jsem diagnostiku s následujícím zjištěním: 1 chyba: 0003698 - Fuel Trim Bank1 P0171 - 000 - System Too Lean Fault Frequenciy: 1 2. chyba: 001287 - Idle Control System RPM P0507 - 000 - Higher then Expected Fault Frequency: 2 Určitě něco není v pořádku a proto bych chtěl požádat, jestli se tu někdo s něčím podobném nesetkal. Myslím si že ne, ale možná to může mít spojitost s tím, že vždy tankuji OMW benzín. Před 100 km jsem natankoval benzín u Alberta. Možná by to mohlo být jen tím, ale nevím. Mohla by to být lambda sonda. Můžu s tím autem takhle jezdit? Děkuji za jakoukoli radu. Doplnění: Motor téměř vychladl, tak jsem zkusil odpojit baterku. Pak sem nastartoval a při volnobehu motor cukal hodně. Dokonce jednou chcipl. Jak se auto zahřalo, tak motor cuká mín, ale při volnobehu prostě žere víc než před tím. Dle mě tam de chudá směs, motor se pomocí vibračních čidel snaží přidávat volnoběh, aby tolik necukal. Zajímavé je, že se mi to stalo skokově. Včera vše ok, dnes cukačka na volnoběh. Kdyby někdo znal někoho v Brně nebo okolí, kdo by tohle dokázal opravit. Dejte prosím vědět. Potřebuji jezdit. Diky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
motoosman Odesláno Prosinec 2, 2016 Sdílet Odesláno Prosinec 2, 2016 http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=28696&page=49&do=findComment&comment=1656906 0 Citovat Odkaz ke komentáři
p2p Odesláno Prosinec 3, 2016 Sdílet Odesláno Prosinec 3, 2016 Benzín, škrtící klapka, pcv... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest Migen Odesláno Prosinec 3, 2016 Sdílet Odesláno Prosinec 3, 2016 Děkuji. Můžu s tím takto jezdit? Žádná kontrolka na budících nesvítí, takže předpokládám, že to autu moc vadit nebude ale určitě to není dobré. Nicméně všechno směřuje k tomu, že by to mohl být opravdu jen benzín. Od natankování najeto cca 100 km. V nádrži před tankováním bylo asi 7 litru. Prvních 50 km jsem nic nezpozoroval, až včera se to začalo projevovat. Pokud to půjde, tak zkusím odsát benzín a načepovat jiný. Nicméně pokud bude problém přetrvávat, na někoho se budu muset obrátit. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest Migen Odesláno Prosinec 4, 2016 Sdílet Odesláno Prosinec 4, 2016 Tak jsem zjistil, že vysát benzín z nádrže není jen tak. Zkusím ten benzín vyjezdit. Pokud pak budou přetrvávat problémy, budu řešit dál. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest Migen Odesláno Leden 11, 2017 Sdílet Odesláno Leden 11, 2017 Je mojí povinností napsat jak jsem dopadl. Byl špatný PCV ventil. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
p2p Odesláno Leden 11, 2017 Sdílet Odesláno Leden 11, 2017 jj Tak to je ta nejlepsi varianta... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
romanh Odesláno Leden 15, 2017 Sdílet Odesláno Leden 15, 2017 Zdravým a přidám se s dotazem, jak poznám že je PCV ventil vadný?Projevuje se to nějak na chodu motoru?Díky. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
p2p Odesláno Leden 16, 2017 Sdílet Odesláno Leden 16, 2017 Velka spotreba oleje i benzinu, beh na volnobech po trech, nekdy az piskani (podtlak)... atd... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
romanh Odesláno Leden 18, 2017 Sdílet Odesláno Leden 18, 2017 Díky za odpověď,nic takového zatím na mém BZB nepozoruji.Jenom když při volnoběhu otevřu dolévací zátku oleje tak to jakoby pulzuje podtlakem,to je v pořádku? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Freestyle Odesláno Srpen 15, 2017 Sdílet Odesláno Srpen 15, 2017 Pokud je tedy podtlak po otevření dolévací zátky oleje trvalý (bez pulzování) může být příčinou vadný PVC? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
p2p Odesláno Srpen 15, 2017 Sdílet Odesláno Srpen 15, 2017 Po otevreni zatky by motor mel pulzovat az skoro chcípnout.... Asi to bude pcv nebo nejaka hadice 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Květen 4, 2018 Sdílet Odesláno Květen 4, 2018 Citovat Ahoj, mám podobný problém jako psal první tazatel ... Kolísají otáčky motoru za tepla na volnoběh, jinak pod plynem auto jede pořád v pohodě, kontrolky žádné nesvítí. Je pravděpodobné že je to ten ventil PCV?? Přikládám výpis z vagu a video. Díky za rady VID_20180503_154508.mp4 0 Citovat Odkaz ke komentáři
rayx Odesláno Květen 5, 2018 Sdílet Odesláno Květen 5, 2018 A otestoval jsi to vytažením měrky oleje nebo povolením dolévacího víčka pro olej při běhu na volnoběh? Pokud se v tom okamžiku volnoběh srovná, je to membrána v odlučovači/PCV. Jinak to taky ale může být tlak paliva=vysokotlaká pumpa (zkontroluj si skupinu 106 první a druhé pole), vstřik, klapky v sání (skupina 142), atd ... http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16555/P0171/000369 https://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=nl&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.gerritspeek.nl%2Fvag-com_dtc-16555.html http://www.pc-autodiagnostika.cz/ Technical Service Bulletin 2025501_2 PCV.pdf 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Květen 5, 2018 Sdílet Odesláno Květen 5, 2018 před 1 hodinou, rayx napsal: A otestoval jsi to vytažením měrky oleje nebo povolením dolévacího víčka pro olej při běhu na volnoběh? Pokud se v tom okamžiku volnoběh srovná, je to membrána v odlučovači/PCV. Jinak to taky ale může být tlak paliva=vysokotlaká pumpa (zkontroluj si skupinu 106 první a druhé pole), vstřik, klapky v sání (skupina 142), atd ... http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16555/P0171/000369 https://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=nl&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.gerritspeek.nl%2Fvag-com_dtc-16555.html http://www.pc-autodiagnostika.cz/ Technical Service Bulletin 2025501_2 PCV.pdf Tak jsem to byl zkusit projet.. Studený motor po nastartování drží hezky ot, po ohřátí a projetí na provozní teplotu to začne na volnoběh litat 700-1100..... Po otevření víčka oleje se to ustálí na 700 ot, tak to tedy vypadá, že záhada je odhalena .... vyměnit PCV. Co ty dvě přívodní hadice k tomu.... nechat nebo radši taky nové, (v sadě Vaico se to prodává) ? Samozřejmě mám zrovna před dovolenou, taky bych to vyměnil až potom, nějakých 500km to snad ještě vydrží.... nebo radši hned? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
rayx Odesláno Květen 5, 2018 Sdílet Odesláno Květen 5, 2018 Pokud ty hadice nerozlámeš (ta k turbu v odlučovači drží přes šteft a ten se umí odlomit), tak bych je neměnil. Aktuální odlučovač/PCV pro BZB i CDAA je 06H103495AH. Pak si zkus sundat víčko na starým a zkouknout membránu 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Květen 5, 2018 Sdílet Odesláno Květen 5, 2018 před 18 minutami, rayx napsal: Pokud ty hadice nerozlámeš (ta k turbu v odlučovači drží přes šteft a ten se umí odlomit), tak bych je neměnil. Aktuální odlučovač/PCV pro BZB i CDAA je 06H103495AH. Pak si zkus sundat víčko na starým a zkouknout membránu Díky. Ja si to nafotil a aktuálně mám tam 06H 103 495 A https://www.automobilovedily24.cz/vaico/12246522 a výměnu snad zvládnu... jen pro upřesnění ty šrouby co to drží mají velikost T30, že? Na membránu jsem zvědav až to rozdělám :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
rayx Odesláno Květen 5, 2018 Sdílet Odesláno Květen 5, 2018 To je buď jedno z prvních CDAA nebo ještě BZB,když má A, že? Výměna je chvilka, odlučovač 9 šroubů, 10tý drží výstup k turbu, jsou to ty T30. Já bych bral radši OEM od Hengst, to VAICO nevím. A jen info, přímo předcházející příspěvek se necituje, takže odpovídej v poli pod příspěvkem místo tlačítka "Citovat" Citace je jen pro reakci na starší příspěvky. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Květen 5, 2018 Sdílet Odesláno Květen 5, 2018 Ano je to BZB. V Brně jsem našel tyto dva za rozumný peníz..... https://mlparts.cz/vyhledavani?search=06H+103+495+AH+ Doporučil bys tedy spíše ten druhý než Vaico? Vrhnu se na výměnu až následně, teď musí ještě 500km ten ventil vydržet... Za citace se omlouvám, jsem tu nový :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
rayx Odesláno Květen 5, 2018 Sdílet Odesláno Květen 5, 2018 Ani jeden, myslím, že cenový rozdíl za díl, co by dala automobilka sama je tady minimální, buď tedy autorizák nebo Kelly, který drží ceny autorizáku https://www.autokelly.cz/Product/VAG-06H103495AH/12164044 Nikdy jsem tyhle náhrady nezkoumal, jde o to, že tenhle díl má v motoru udržovat podtlak 25mbar, tak jde to, jak to klucí šikmooký vyráběj ... On už nemá co vydržet, je KO (tedy ta řídící membrána), pokud je to tím. Samozřejmě líp by se na dovču jelo, kdyby bylo vše OK. Jak dlouho to dělá, nepozoruješ taky zvýšenou spotřebu oleje? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Květen 5, 2018 Sdílet Odesláno Květen 5, 2018 Dám tedy na tvoji radu, cenový rozdíl není zas tak šílený a vezmu ten co jsi poslal odkaz. Je tedy shodný ten muj "06H 103 495 A" a ten "06H 103 495 AH" ? Hadice nachám původní. Otázka zda ho během pondělka seženu před odjezdem. Začalo to dělat teď ve čtvrtek, tedy to řeším v podstatě okamžitě, takže nemám zjištěn vliv závady na olej či spotřebu. Myslíš, že to těch 500km nedá bez výměny? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
rayx Odesláno Květen 6, 2018 Sdílet Odesláno Květen 6, 2018 Jak to myslíš, jestli je shodný A se už nevyrábí, když přijedeš do autorizáku Škoda, VW a další z koncernu, tak na svý autí dostaneš ten AH. Ten má mít zesílenou regulační membránu, tak je snad lepší, než A. V autorizácích by je mohli mít skladem, jinak stejně jako Kelly dodání druhý den ... Ono by to těch 500km jistě dalo, ale je pravděpodobný, že si to vezme více benzínu i oleje. Jinak nejsi sám, kdo s prorvanou membránou jezdí, tak v tom nejhorším případě to odjedeš taky. Ale vycházíme jen z toho testu vytažením měrky nebo povolením nalejváku, tak snad se nepletem a bude to opravdu jen toto 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Květen 6, 2018 Sdílet Odesláno Květen 6, 2018 Nevěděl jsem, co přesně to rozdílné značení znamená. Pokrok nezastavíš... tak to je ok Doufám taky, že jsme tu závadu trefili... Ještě to asi může být i o kvalitě benzínu, ale beru většinou normal benzinky ne ty nejlevněší. Můj dvorní mechanik mi doporučoval ještě do benzínu průběžně dávat aditiva, abych si zvedl oktanové číslo, ale to se mi zdá již trochu navíc..... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Květen 7, 2018 Sdílet Odesláno Květen 7, 2018 Tak záhada vyřešena. Závěr : totální degradace membrány PCV. Jako papír se rozpadala pod rukama. Po výměně - krásně drží volnoběh , ustálena spotřeba. Zítra zatěžkávací zkouška 150km, tak uvidíme Děkuji RAYX za pomoc při řešení 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.