Přejít na obsah

Zvýšené otáčky, klesající teplota, poblikávání světel


Doporučené příspěvky

Dobrý den,

prosím Vás o radu, už si nevím rady! Pokud je to špatně umístěno prosím admina o kontakt, né smazat, nebo zablokovat.

Mám Octavia 2 facelift, 1,6 TDI, rv.2012 CAYC, najeto 315 000 km. Po nastartování (studený motor) začnou lehce poblikávat světla, ozve se cvakání relátek v přístrojovce, zvýší se otáčky z 800 na +/- 1100 a spustí se sahara (to i při -10°C) a odpojí se vyhřívání skel, vyhřívání sedaček. Když vypnu motor a znovu nastartuji, vrátí se otáčky na 800. Ujedu 2 km na první semafor, zastavím a zase se zvýší otáčky, spustí sahara. Tak vypnu motor a vše zase znovu.

Vše se děje i při teplém motoru, jen to není tak časté. Jen se děje to, že kolísá teplota z devadesáti až na sedmdesát, ale to je asi důsledek spuštěné sahary. Světla nepoblikávají, cvakání z přístrojovky jen občas nezávisle na zvýšených otáčkách.

Byl jsem v servise poprvé, hlásilo to chyba na baterii, vyměnili baterii a 2 dny to nedělalo.

Podruhé v servise vyměnili nějakou kabeláž, vydrželo to jeden den ok.

Potřetí v servise mi vyměnili alternátor (prý kvůli tomu poblikují světla po 300 k se nedalo divit) a termostat na padající teplotu (zase závada na baterii). Jiná tam nebyla.

Změna je, že teplota rychleji vyleze na 90, ale stejně při zastavení na 5 min zase klesá k 70. Světla ráno stále poblikávají, odpoledne táké, a cvakají tam nějaké relátka v přístrojovce, nebo ten ovladač světel. Otáčky se stále zvedají, při rozjezdu je to nepříjemné, za jízdy vadí hluk té sahary. Utraceno 25 k v Škoda servisu a výsledek žádný.

Prosím o jakoukoliv radu. Pokud budete mít jakýkoliv dotaz, tak napište, rád odpovím.

(co mě ještě napadá - DPF měněno před 50 k za origo, EGR před 30 k za origo, za studena i za tepla strtuje na brnk, pokud nejede sahara, spotřeba max. 5,5l, se saharou i 7l).

Odkaz ke komentáři

Ahoj Radas, ano četl jsem. Jen nikde nebyl problém s poblikáváním světel. Zvláště ráno je to nepříjemné.

Například dnes +5 °C odpoledne dojdu k studenýmu autu, nastartuji 1000 ot, pak to spadne na 800, to je ok. Ale po chvíli se začne ozívat cvakání (asi nějaké relé) z přístrojovky v levé části a začnou poblikávat světla, je to patrné v odrazu od autu stojícího předemnou. Poté se zvednou otáčky na 1100 a rozjede se sahara. Když to vypnu tak je to 2 min ok pokud stojím, když jedu tak to drží na těch 800 jakmile zastavím, ale pokud stojím déle, tak se zase rozje ta sahara a vše znovu. Po výměně alternátoru to dělá častěji. Ještě jsem si všiml, že když je to na těch 1100 tak to brzdí jakoby bez posilovače pocitově o 30 procent míň.

Jen chci vědět co to je. Jestli je to nějaký čidlo, řídící jednotka, celý auto. Jak jsem psal, už jsem bezradnej. Peněz jsem do toho narval a bez výsledku. Do listopadu to jezdilo normálně.

Odkaz ke komentáři

Pokud cvaká relé, tak to asi nebudé košér.Zjisti které, a mrkni se na to.

Nech si prověřit i DPF/jeho zanešení a potřebu regenerace(nevím jak jezdíš/vzdálenost/prohřátí motoru)

Co vstřiky,čidla teploty?

Auto máš od začátku?

 

 

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři

Auto mám od září, přes známého s kompletní servisní historií ze škoda servisu. Jak jsem psal výše DPF měněno před 50 k za origo, EGR před 30 k za origo. Když probíhá regenerace, tak se otáčky drží na 950 a na těch 1100 se nedostanou (pro info). Jinak mechanik říkal, že vstřiky a turbo se zdají být v normě. Jediný co říkla, tak se mu nezdála ta teplota voda vs olej, tak na ten popud vyměnil termostat.

Existuje nekdo v Brně, nebo okolí kdo by byl ochoten se na to podívat? Dojel bych a předvedl co to dělá. Do servisu na týdny to dávat nechci.

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...

Dobrý den, popravdě nepřišel. V dubnu to samo od sebe přestalo dělat. Jezdil jsem stejně, žádné změna na autě, nic neměněno a přestalo to. Absolvoval jsem i Chorvatsko a pořád ok. Doufám, že se změnou venkovní teploty to nezačne znovu. Video co mi to dělalo v je zde: https://uloz.to/file/F3haqN1KQRh1/vid-20190108-155314-stredni-kvalita-a-velikost-avi

Pokud na něco přijdete, napište to prosím sem! Budu Vám vděčný pro případné budoucí problémy.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...