Přejít na obsah

výměna uhlíků větráku octávie I


pavel71

Doporučené příspěvky

vyndat větrák s auta viz http://forum.octavia...showtopic=15997 :palec:

po té co ho máme na stole vypinujem oba elektrický kontakty s konektoru

upraveny_Obraz1305.jpg

poté za pomoci šroubováku zatlačíme dovnitř do tělesa větráku gumové zajištění a vytáhneme motor větráku s umělohmotnýho deklu

upraveny_Obraz1306.jpgupraveny_Obraz1307.jpgupraveny_Obraz1308.jpgupraveny_Obraz1304.jpg

ted máme víc možností a to bud sundat vrtuli větráku nebo jí nesundavat a udělat to i s ní mě se sundat nepodařila a jelikož sem měl vítr z toho že jí vylomím tak sem jí nechal nasazenou

upraveny_Obraz1293.jpg

uhlíky sou v umělohmotným domku jenž v podstatě drží jen přítlačná pružina

upraveny_Obraz1292.jpg

tu pružinu s druhé strany za pomoci slabšího šroubováku vycvakneme a celý domek si povytáhnem pod vrtuli

upraveny_Obraz1294.jpgupraveny_Obraz1295.jpgupraveny_Obraz1296.jpg

ted je třeba za pomocí štípaček rozpojit spojení uhlíku a přívodu do větráku pokuste se to spojení rozdělat a zbytečně to jen neodštípnout

upraveny_Obraz1298.jpgupraveny_Obraz1299.jpg

ted vyndáme starý uhlík a dáme nový pokud by to měl někdo již vytavený či prasklý je třeba to bud vyměnit nebo opravit většinou stačí to vytavení opilovat a de to použít,pokud je to prasklý tak já to řeším vtavením slabého drátku přes prasklinu pomoci pistolový pájky a to aspon na dvou místech

ted je třeba propojit nový uhlík s přívodním drátem já na to nasunul trubičku kterou sem získal odštípnutím z elektrikářského očka č.4 trubičku sem na 2 místech zmáčkl štípačkama a z vrchu proletoval poté to zpět nacvaknem do toho držáku :palec:

upraveny_Obraz1300.jpgupraveny_Obraz1301.jpg

tak a ted operace :lool: je třeba držák s novým uhlíkem nandat zpět a zajistit pérkem je na každým jak se stím popere já použil tenký drát který sem si prostrčil motorkem na konec drátu uchytil pružinu kterou sem před tím nacvak do držáku s uhlíkem a pak už jen pomalu taháte za drát a druhou rukou si štelujete držák s uhlíkem tak aby zapadl do vybrání na statoru až je držák tam kde má být natáhneme drátem pružinu a na protější straně jí zahákneme :palec:

upraveny_Obraz1303.jpg

po té co se poperem i s druhou stranou tak si skontrolujem zda sou držáky uhlíků dobře nacvaklý a zda to pruží a zda nám otáčející se vrtule větráku o nic nedrhne a vyskoušíme na baterii zda větrák funguje :palec:

pokud je vše ok.tak větrák poskládáme a vrátíme do auta

ps-pokud by chtěl bejt někdo ještě důslednější a podařilo se mu ten motorek celej nák rozebrat může komutátor rotoru vzít jemným smirkem a proškrábnout to mezi jednotlivými lamelami ostrým hřebíkem já to zapotřebí neměl :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...