Přejít na obsah

Dodělání čidla kapaliny ostřikovačů. Kudy to mám vést?


Doporučené příspěvky

Nenašel jsem nikde na internetu obdobnou radu, takže požádám Vás, jestli víte nebo máte zkušenost.


Koupil jsem z vrakoviště jinou nádržku ostřikovačů (1K0955453S), která má v sobě čidlo hladiny kapaliny (7M0919376). Mám koupenou novou 2-pólovou svorkovnici, kterou na čidlo připojím. Od ní přidělám dva dráty. Jeden s očkem na "-", ten půjde na kostru auta a pak drát "+", který půjde do budíků z druhé strany.


Kudy ten drát vést do kabiny? Předpokládám, že sundám nárazník, sundám pravý podběh a nevím jestli se tudy dostanu hladce jedním drátkem až k palubce.


Jakákoliv pomoc pomůže. Ještě jsem to nedělal, auto zatím hlídání kapaliny v nádržce ostřikovačů nemá.

Octavia II FL, benzín, rv. 2009

Odkaz ke komentáři

na FL budíkách 17 vstup od čidla - a druhý kontakt z čidla dotáhnout na hnědobílý k budíkům - kostra čidel.

 

nejsnažší protažení je pod torpédem na levo od ventilační šachty (po směru jízdy) je ucpávka, tu propíchnou a dostaneš se přímo pod výztuhu za kaslík

Odkaz ke komentáři

Velice si cením reakcí!!! Od všech!

Ještě na něco se zeptám, než to rozdělám a budu na to smutně koukat. Tu levou část pod torpédem nebo u vedení ventilace myslíš/myslíte tu, jak je zde to "číslo 5"? Někde tam?

4X5bN7k.jpg

 

Předpokládám, že tedy k oddělání nárazníku (pro výměnu nádržky), k oddělání podběhu (pro vedení kabelů bokem a dál od motoru), musím ještě vymontovat celý torpédo, ať pod ním a po jeho celé délce ty dva kabely nejsou jen volně položený?

Odkaz ke komentáři

Oba dva jsme ti napsali to same akorat podle mne mel rolbar na mysli ve smeru jizdy v pravo za kastlikem spolujezdce. Staci sundad naraznik, ani podbeh ani torpedo netreba davat pryc. Kabely vedes svazkem kolem svetla kolem nadrzky chladici kapaliny,pak projdes mezistenou vede do ni kabelaz obtocena mekou molitanovou omotavkou a pak k pruchodce.

Odkaz ke komentáři

Ano. Chápu, že jste to oba mysleli stejně. Jen si nejsem jistý tím kudy to prorvat od motorového prostoru dovnitř do kabiny k palubce. Koukal jsem na to dnes a vše je natvrdo. Je to omotané molitanem, ale nejsem si jistý čím to prorvat. Vždyť to si ty dráty od čidla musím polámat...

 

Omlouvám se.

Odkaz ke komentáři

h2oenergy:

Dnes jsem na to koukal. V motorovém prostoru je mi to už jasné. Měkkou molitanovou omotávku (jak jsi napsal) jsem jednoduše vydělal a za ní vede stále ten svazek kabelů. Je to tam nějak uvnitř napevno... Nepotřebují ty nové dva kabely pak nějak prorvat silou za ten kastlík spolujezdce? Volná dírka tam vidět není.

Odkaz ke komentáři

Dnes jsem to zkoušel. Nejde mi to a přitom taková blbost...

Nádržka je na svém místě. Svorkovnice připojená a kabely směrem od ní nahoru. Pak husím krkem s další kabeláží a otvorem skoro za nádržkou s chladící kapalinou dovnitř. Jak je ta měkká pěnovka... A pak už nic. Nejde mi to dál. Nevidím tam kam to strčit. To snad budu muset oddělat celej kastlík spolujezdce?

 

Teď zase nevidím kde mi ty dráty mají vylézat zpoza toho kastlíku. Pod ním také není nic vidět.

Odkaz ke komentáři

Musis sundat sterace a sundat plast co je pod oknem, uvidis vstup ventilace a vedle cernou zatku dira tak cca 2cm. Zatku sundas a udelas do ni diru treba vrtakem nebo ji propichnes nejaky sidlem.Kdyz sundas kastlik tak dira je zakryta prelozenym pogumovanym molitanem co slouzi jako tlumeni, je zhruba po leve strane airbagu spolujezdce. Kdyz tam zvenku strcis sroubovak tak se ti dira odkryje.

Odkaz ke komentáři

Tak je otázka, jestli není lepší vytáhnout baterku a protáhnout to za pojistkama, než sundávat stěrače a kastlík spolujezdce. Nevím teda, jestli i ta tužší vulkanizovaná průchodka počítá s přidáním dalších vodičů, jako to bylo před FL, tam stačilo ucvaknout jeden z nachystaných cecíků.

Odkaz ke komentáři

A je někde na netu ucelený návod A-Z? Tady se dozvídám jen střípky. Kdybch to chtěl realizovat sám. Jestli se nutně musí sundávat nárazník, jestli musí být nová nádobka nebo je na staré jen zaslepení a stačí koupit spínač s konektorem, jestli jdou vydělat budíky bez demontáže volantu, na který pin připojit v kabelu budíků ten nový drát, jestli jde funkce zapnout přes VCDS nebo se musí volit složitější manipulace ve VAS. Na montáž tempomatu nebo multifunkčního volantu takové návody jsou, tak jsem do toho šel, podařilo se.

Odkaz ke komentáři

nádobka se nutně měnit nemusí, ale je nutné do ní udělat díru an senzor - naznačeno, jeden drát jde na snímačovou kostru - konektor budíků hnědobílý, druhý přímo do budíků předFL - 34, FL - 17, aktivace pomocí VCDS, popřípadě jakéhokoliv nástroje, co umí kódovat, VCDS obsahuje popisky co zatrhnout/přičíst ke kódování

Odkaz ke komentáři

Díky, tak mám další věc k řešení na volné chvíle. Někde jsem četl, že první vozy z 2004 ve výbavě elegance to měly z výroby, až pak to tam přestali dávat z úsporných důvodů. A já měl pocit, že na nádržce mám přivedeny nějaké drátky z boku, musím se líp podívat. Pak by to třeba jen nebylo aktivované. Ale napadlo mě, když už bych musel vydělávat budíky, jestli si nedat novější z 2007 a aktivovat kontrolku tempomatu. Když bych bral na inzerát, co vše mi přestane fungovat po výměně za budíky z jiného vozu a bude se muset poladit přes VCDS? Rozdílné motorizace se liší asi jen vyznačenýma hodnotama otáček a červeného rozsahu (červená oblast stupnice)? Jinak už jsem dohledal, že je potřeba snímač, konektor, těsnění a káblík s pinem, celou sadu např. zde: http://www.automultimedia.cz/cz/shop/sensors-34/oem-7m0919376-washer-fluid-level-sensor/#prettyPhoto

Odkaz ke komentáři

Tak jsem nahledl poradne a je videt dulek, kde budu muset vykrouzit diru na snimac. Vyhovuje mi mensi nadrzka, nepotrebuju velkou. Snimac, tesneni, konektor, piny, vse jsem si dohledal. Ale kde ma byt ta kontrolka presne umistena? V budicich jsem ji nejak navidel, posvitil si pod uhlem, tak vsechny symboly trochu vykoukly. Pod puldotem symboly nevidim. Zahlidl jsem kontrolku tempo, ale holt uz vim, ze nepujde aktivovat. Na jinem foru psali, ze mr2007 cili vyrobene na podzim 2006 to umi. Pred koupi to ale nijak neoverim, ze. Nebo od nejakeho data, verze hw a sw to jde ze stitku poznat? Po vymene budiku budu muset zmenit stav celkovych KM? Asi se na budiky vyprdnu, pokud tam jsou nejake nastrahy, co bych nevyresil.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...