Přejít na obsah

Laurinka 1.8TSI DSG Black Magic Omicrona (FL MR2010)


Doporučené příspěvky

Laurinka BlackMagic Omicrona

 

Na konci cervna 2009 narukovala do sluzby nova Octavia 2 Laurin & Klement 1.8 TSi DSG, a stará O2 TDI DSG šla do světa.

Po hodně, hodně (asi 15) letech jsem se rozhodl odejít od turbotraktorů, a přejít na vychvalovaný agregát 1.8 TSI.

 

Byla to i otázka požadavku na jízdní komfort, ticho, a slušnou akceleraci, což tento motor v kombinaci se 7stupňovou DSG (kterou jsem již používal uplynulá 4 léta), protihlukovými skly SunSafe, a zvukovým systémem SoundSystem ve spojení s navigačním a multimediálním systémem Columbus dostatečně splňoval. A to i přes méně příznivou ekonomiku provozu, což snad vynahradí jízdní vlastnosti, a to, že mám obvykle příležitost pořádně poslouchat muziku ze své obsáhlé diskotéky jen v autě.

 

Octávii "dvojku" mám již dostatečně vyzkoušenou z mého předchozího auta (MR2006 1.9 TDI Elegance), a po trochu váhání nad Superbem (do jiné značky nechci jít) jsem se opět rozhodl pro O2. Superba bych nevyužil, v autě jezdíme většinou již jen sami dva. Naopak jsem se rozhodl pro její vrcholnou výbavu Laurin & Klement, s několika dodatečnými a užitečnými doplňky, které do toho ještě vůbec šly doobjednat. Hlavně jsem chtěl nezávislé topení a větrání, které v nynějších letních vedrech neskutečně oceňuji.

 

Chtěl jsem původně i novou barvu Rosso Brunelo, nicméně i přes sliby Škody nešla nakonec do konce června dodat, prý až v červenci... Takže jsem zůstali i původní krásné a osvědčené černé metalízy Black Magic.

 

Model : Škoda Octavia 2 FL MR2010 Laurin & Klement

Motor : 1.8 TSi 118 kW (160 k) s přeplňováním turbodmychadlem a 7stupňovou DSG (Direct Shift Gear) automatickou převodovkou s řazením pod volantem

Kola : 17" CEPEUS + pneu Dunlop 225

 

Rychlé zkušenosti:

- výborný a pružný motor, zatím s katastrofální spotřebou (jezdil jsem předtím na TDI !), fantastická akcelerace, zvláště se 7DSG

- dobré odlučnění interiéru skly SunSafe, přesto že nemám tmavé folie (vždy předtím), jsou tato velmi drahá skla velmi účinná pro filtrování UV a IR složky světla

- úžasné nezávislé topení s dálkovým ovládáním, z toho by se velmi těžko odvykalo, trochu škodolibé pocity při příchodu na parkoviště, vídíc ostatní jak škrábou a škrábou, a rovnou sednout do příjemně vyhřátého auta, dejme tomu v mínus 20 stupních :) (pozn. zima 2009/2010)

- perfektní funkce pro nezávislé odvětrávání interiéru (letní funkce nezávislého topení), opět vynikající pro opačné teplotní extrémy než je třeskutá zima

- výborný a skvěle funkční autotelefon GSM III + Bluetoth Premium (UHV+rSAP), který opravdu oceňuji, zejména hlasové ovládání (ale málo hlasových banků pro uživatele)

- oceňuji a vítám i možnost řazení DSG pádly na (pod) volantu, zejména pro brždění motorem, i když musím pro tichost motoru občas sledovat otáčkoměr

- Columbus - z vlastních navigačních funkcí jsem trochu zklamán, navigace je vlastně docela dobrá, chybí mě ale spousta užitečných pomocných funkcí, jako je upozorňování na zvolené POI atd., jsem holt zmlsán z TomTomů řady 9xx, jinak jako multimediální centrum výborné

- zvuk SoundSystemu je zde relativně dobrý (díky SunSafe sklům a tichému motoru, chtělo by to ale ještě více vytlumit dveře a odhlučnit podvozek), muziku si užívám, jen trochu nicmoc práce s kopírováním na HD; z MDi (USB flash) nejde kopírovat, nyní již podpora i SDHC karet (aktualiz. podzim 2009)

- autonatáčení AFS II Xenonů do zatáček je výborné a doslova viditelné, Corner pro malé rychlosti rovněž, občas jsou z toho laici na větvi, zejména když Corner rozvítí obě mlhovky při couvání (mám je žluté) :-)

- automatická cirkulace - nevím zda-li pracuje, a jak to ověřit, mám ji navolenou, ale již 2krát jsem se málem udusil jedouc za nějakou starou V3skou, před kterou nebylo vidět, moc tomu nevěřím (pozn. - už ověřeno v kolonách aut, funguje přijatelně)

- automatické nastavení el. sedaček ve spojení se spár. klíčy - zpočátku problémy, píši o tom jinde, Škoda to řeší (pozn. - již opraveno, funguje výtečně, léto 2009)

- 2x předtím jsem měl vždy světlý Ivory interiér, bohužel se LK dělá jen v tmavém Royalty, na koberečcích je vidět každé smítko, ale již jsem si zvykl, a kombinace modrošedé kůže a černého klavírního laku je rovněž výtečně vypadající

 

________________________________________________________________________________

 

Mimořádná výbava Škoda

- nezávislé přídavné topení (s funkcí letního nezávislého větrání) a ovládáním z panelu klimatizace, MaxiDOTu (plánování na každý den) a dálkovým ovládáním se zpětnou vazbou

- elektr. a automaticky sklopná vnější zpětná zrcátka s automat. stmíváním a pamětí nastavení polohy

- 3-ramenný multifunkční kožený volant pro rádio a telefon, a řazením DSG převodovky ("pádla")

- navigační a multimediální systém "COLUMBUS" (vč. vest. pevného disku) + MDI interface, hlasové ovládání

- Škoda Styling Kit - aerodynamický spoiler předního nárazníku

- ozdobná dvojitá koncovka výfuku z ušlechtilé nerezové oceli

- zvláštní prodloužená záruka na 4 roky, do 120 000 km

- plnohodnotné rezervní kolo, zvedák vozu, klíč na kola

- zadní stěrač "AERO"

- dvojité vnitřní sluneční clony

- Construct 3 System pro DSG a přídavným zamykáním přední kapoty

- ozdobné chromové lišty na zadním víku kufru

 

Standard výbava Laurin & Klement (výběr) :

- interiér modrošedá ušlechtilá kůže ROYALTY s předním i zadním vyhříváním s elektricky nastavitelnými sedadly (paměť a ovládání přes dálk. ovladač) kombinovaná s černým klavírním lakem, a černými obšívanými koberečky

- ozvučení auta Sound System (12 reproduktorů, digitální equalizér, Surround Sound)

- 3vrstvá pokovená skla SUN SAFE GLASS

- vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla

- autelefon GSM III s Bluetooth PREMIUM (UHV+rSAP) se zobrazením přijatých SMS na MaxiDOTu a hlas. ovládáním - ovládání rovněž na dotykové obrazovce systému Columbus

- Xenonové natáčecí (do zatáček) AFS II světlomety

- mlhové světlomety s CORNER funkcí (přisvětlování zatáček v nízkých rychlostech)

- senzor pro automatickou vnitřní cirkulaci vzduchu u Climatronicu

- asistent rozjezdu do kopce (HHC)

- ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS

- automatická kontrola tlaku v pneumatikách (TPM)

- Light Assistant (automat. rozvěcování např. v tunelech, automat. denní svícení denními světly), vnitřní a obě vnější zpětná zrcátka s aut. stmíváním, dešťový senzor (vč. funkce automat. zavření všech oken a střechy v případě deště i u zamčeného auta)

- dekorační lišty L&K, chromované vnitřní kličky dveří s osvětlením

- přední opěrky hlavy s ochrannou funkcí WOKS

- přídavná mezipodlaha v zavazadlovém prostoru

- exklusivní textilní koberce LK (se stříbřitě šedým lemováním)

- vyjímatelný vak UNIBAG na lyže

- přední a zadní optický parkovací asistent s grafickým zobrazení na velkém Columbus displeji

 

Další mimořádná výbava :

- automatický podélný parkovací asistent

- zadni couvací/parkovací kamera se zobrazením na displeji Columba

- osvětlení prostoru (LED) nohou vpředu a vzadu, s nastavením na MaxiDOTu

- kompletní hlasové ovládání multimed. a navigačního systému Columbus

- přední "onBoard" HD (720p) videokamera s nekonečným záznamem na SDHC médium

- přídavná napájecí 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru (lednice apod.)

- automat. otevirani zadního víka zavazadl. prostoru pomocí přídavných pružin (modré SZ 8020.16x051) a RS telesk. tlumičů (460N), vč. dálkového ovládání tlačítkem z přístrojové desky (funkční je i standardní dálk. ovladání)

- teleskopická vzpěra přední kapoty Milotec

- přídavný 500 GB pevný disk s hudbou pro Columbus (připojený přes MDI)

- LED osvětlení v denním svícení - vyšší spolehlivost, vhodnější teplota barvy světla než u původních normálních žárovek

- LED (8LED modul) světelné zdroje do obrysových světel s integrovanými odpory - lépe vizuálně zapadající k hlavnímu Xenonovému osvětlení, vyšší spolehlivost

- kompletní bílé LED bright osvětlení interiéru (stropní lampičky, odkládací schránka), kufru, nástupního prostoru (zrcátka) a dveří

- dálkové osvětlení H1-Osram NightBreaker

- přední mlhové osvětlení H8-Nokya Hyper Yellow

- přední světelné zdroje v blinkrech v provedeni Osram Diadem

- NANO ošetření povrchu skla pro nesmáčivost předního okna

 

 

Další možné dovybavení :

- TV hybridní tuner pro multimediální systém Columbus

post-472-1248466591_thumb.jpg

post-472-1248466604_thumb.jpg

post-472-1248466620_thumb.jpg

post-472-1248466635_thumb.jpg

post-472-1248467040_thumb.jpg

post-472-1248467339_thumb.jpg

post-472-1248467475_thumb.jpg

post-472-1248467720_thumb.jpg

post-472-1248497926_thumb.jpg

post-472-1248497940_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Ty jo taký článok a len jedna fotečka ?Tak to rýchlo naprav. :facka: Inak prajem veľa šťastných kiláčov. :palec:

 

Fotky jeste dam, neni nejak cas... I ta, kterou jsem ta zatim dal neni zcela mych predstav, takze fotecky doplnim.

 

Co kola, nedáš jinačí ??

 

Priznam se, ze ty CEPEUSy se me docela libi, a presto, ze to jsou docela siroke 17ky (na ceske silnice), jsem docela prekvapen jizdnim komfortem. Mel jsem kdysi na Ventu nejake brazilske 17ky s 225 pneu, a byl to docela dobry kostitras. Ale je pravdou, ze silnice se od 90tych let vylepsily, a podvozky aut pokrocily dopredu.

Odkaz ke komentáři

Rozdil mezi pneu R17 a R18 bych řekl že neni až tak zanedbatelný a když budeme mluvit konkrétně tak to vycházi asi takhle:

 

 

R18 BRIDGESTONE RE050A RFT - 245/35 R18 cena za kus 4890,-Kč

R17 BRIDGESTONE RE050A II RFT - 225/45 R17 cena za kus 3158,-Kč

 

Rozdil na celém autě si snad každý spočítá sám...

Upraveno uživatelem romariooo
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Dorazily mě nové MTEC SuperWhite P21W Chrom žárovky do světel pro denní svícení - je to superbílé provedení P21W od japonského výrobce Maruta, v USA a Německu docela dobře hodnocené jako žárovky pro denní svícení. Viděl jsem na webu srovnávací foto s běžnými P21W, byl to docela ohromný rozdíl.

 

Bohužel je zatím nemám do čeho osadit, mé auto je stále v Boleslavi, nekomunikují se mnou (ani přes servis), taková arogance je docela na draka...

 

Níže je foto i zadní strany blistru s popisem, pokud někdo umí japonsky.

Do prac. 3 dnů doma přes DPD, cena EUR 26 i s poštovným (2 ks).

post-472-1249896931_thumb.jpg

post-472-1249896943_thumb.jpg

post-472-1249896955_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Tak se me dnes vratilo po vice jak 2 tydnech auto z Boleslavi - uz je to v poradku, menili nakonec "centralni jednotku komfotniho systemu GETWAY" - byla bez komunikace, nechapu, ze toto nedokazal poresit servis...

 

Zkousel jsem tam dat ty nove MTEC SuperWhite P21W Chrom zarovky pro denni svetla (viz vyse).

Prvni dojem - zda se, ze na hov..., intenzita nic moc, ale barva dost do modra :palec: , zvlaste, kdyz se do toho podiva trochu svrchu. Pri primem pohledu zepredu to neni moc spatne, otazka je jak to je videt za plneho denniho svetla, o coz mam obavu. Takze asi pujdou ven, a premyslim, kam jinam je dam... Jeste to vyfotim, a dam to sem....

 

--------------------------

 

Dnes jsem ale zahledl na jednom nemeckem shopu toto :

 

LED-Lampe BA15s / 54 LEDs / weiß

Leuchtmittel mit 54LEDs, so hell wie eine 21W-Glühlampe, aber nur 5W LED-Leistung

Unsere Lampen mit 54 LEDs sind von der Helligkeit vergleichbar mit 21W-Lampen,

sofern Sie die selbe Leuchtfarbe nehmen, die auch der Reflektor hat.

Die Ausleuchtung ist etwas anders, die Helligkeit aber vergleichbar.

Bei modernen Fahrzeugen mit Lampendefekterkennung führen LED-Lampen oft zu Problemen,

da die Lampen aufgrund der geringeren Leistungsaufnahme als defekt erkannt werden.

Abhilfe schafft hier leider nur ein Leistungswiderstand, der die Differenz zwischen Original- und LED-Lampe in Wärme umwandelt.

 

Wenn Sie die LED-Lampe hinter einem Lampenglas einsetzen sollten Sie immer die selbe Farbe für die LEDs wie für das Lampenglas verwenden.

Weiße LEDs sind dafür nicht optimal.

post-472-1250095572_thumb.jpg

post-472-1250095578_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...