Hmmm... keď tak čítam, aké možnosti porúch okolo turba sú, tak musím jasne uviesť, čo sa na turbe u mňa pokazilo - zistené po jeho vybratí a rozobratí : ložiská uloženia osky vrtuľky sa rozpadli a oska zostala nevystredená a sa tak pridierala vo svojom uložení.
Keď sa zamyslím nad tým, že som uvažoval urobiť chip...no neurobil som ho, aby nebolo turbo viac namáhané :-) A aj tak odišlo... čo by som potom hovoril, keby bol ten chip, že bol chip príčinou že turbo odišlo? :-) Všetci tu by mi to "zaručene" potvrdili, že bol chip dôvodom :-) Neviem teda, že by len náhoda a smola na "nevydarený kus" ? Uvidíme časom, keď sa niekto sem pridá medzi rovnakých nešťastníkov, ako ja :-)))
Ešte raz ubezpečujem (pre všetkých čo nečítajú celé vlákno), že olej bol long-life 5W/30 Castrol meneny každých 10-15000 km a turbo som poctivo dochladzoval po jazde! Neviem, čo viac by som mal robiť pre predĺženie jeho životnosti...