Přejít na obsah

zdvoři

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    35
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

862 zobrazení profilu

zdvoři's Achievements

0

Popularita

  1. Ahoj, zadní brzdový třmen začal prosakovat v místě mezi pákou ruční brzdy a třmenem. Viz foto. Dolévám brzdovku cca 1dc každých 500km. Dle vyjádření dodavatele dílů toto opravit nejde a musí se kupovat celý třmen, což se mi moc nezdá. Nemáte někdo zkušenost jak toto opravit? V dílenské příručce jsem se také nic nedočetl, je tam jen přetesnění pístku... Jedná se o O1 RS Díky za rady Zdeněk
  2. Abych to téma uzavřel.... byly urvadné dvě ložiska držící klikovou hřídel, jeden šroub vyrvaný z bloku motoru, jedna ojnice rozlomené pouzdro u klikové hřídele a poškozený jeden píst ze spodu... bylo mi řečeno, že tím klepáním se nejspíš zohybal i blok motoru, který by bylo potřeba vyndat a přebrousit... nerentabiljnější oprava - nový motor.... :( Budu vzpomínat po 317tis.
  3. Měnil jsem před cca 1500km, měním po 13 tisicích. Vždy Valvoline Maxlife 10w40
  4. Nevím. Myslím že u těch hydroštelů by ten zvuk neustal, pokud to neni v zátahu... A také je mi divné, že to začalo prakticky ze dne na den... Uvidíme, třeba ještě někoho něco napadne...
  5. Zdravím, posledních pár dní se mi začalo ozývat dost silné klepání od motoru. Mám O1 RS, AUQ najeto cca 317tis. Čím je motor ve větším zátahu, tak je klepání hlasitější. Na volnoběh to není prakticky slyšet, při rozjezdu to je slyšet na deset metrů daleko. Při vytáčení motoru na neutrál to dělá také, i když né tak hlasitě (tzn jízda na to nemá vliv). Při zvýšení otáček se adekvátně zvyšuje frekvence klepání. Když vytočím motor do vysokých otáček, a uberu plyn, tak klepání ihned ustane, i když je motor stále vytočen. Diagnostika nehlásí žádnou chybu. Na autě nepozoruju žádnou ztrátu výkonu. Klepání se přenáší i na řadící páku a spojku, tzn jsou cítit nárazy... Původně jsem myslel, že to je od středového tunelu od výfuku, už jednou se mi stalo, že se urvali gumové silenbloky držící prostřední díl výfuku a výfuk bouchal do střední části nosníku výfuku a zvuk byl podobný... Nedaří se mi vůbec určit odkud zvuk pochází... Nějaké nápady jak to diagnostikovat? Neměl jste někdo podobný problém? Nemáte doporučení na zkušeného mechanika, který by byl schopný při nejhorším udělat repas motoru nejlépe z rokycanska, případně celé plzeňsko? Děkuji
  6. Tak si odpovím sám :) Roztlačit to nejde. Dal jsem již třetí originál čidlo. Druhé co jsem vyndal mělo zas nekonečný odpor, jinak ošoupané nebylo . Šel jsem pak po elektrice, pro jistotu ještě udělal navíc ukostření motoru a další kostru na kastli atd. Procházel jsem ještě všechny kontakty a uvnitř v autě byla napálená přívodní svorka 30 , dal jsem nové očko, pročistil a výhledově vyměním raději komplet celý kabel. Všechny kontakty jsem prostříkal kontaktolem a dotáhl. Po těchto úpravách jsem zatím najel okolo 10km a žádný problém. Tak snad to vydrží. Dokonce mi přijde, že to jede i lépe, přecejen už mi to dlouho nehrabalo v 50ti na jedničku :)
  7. Ahoj, na O1 staré 11 let, již mám dost slyšet zámky ve dveřích. Mám nastavené automatické zamykání a odemykání. Zámky jsou již ale nejspíš dost vyběhané a proces zamykání je až otravný (dost hlasitý). Řešili jste někdo co je třeba vyměnit? Ideálně zda pomůže například výměna pouze nějakých dorazů?
  8. Občas mi taky problikávali xenony, případně jedno úplně zhaslo, když například jsem zapnul klimatizaci, nebo seplo čerpadlo sekundárního vzduchu. Zkontroloval bych ještě ukostření, a pořádně dotáhl všechny šrouby v pojistkovce nad baterkou, jestli tam není nikde studený spoj. U mě to pomohlo.. Jinak ohledně napětí "Mělo by být kolem 95 V", nejlépe asi budu citovat:
  9. Po 180 tis, navod: http://uloz.to/xHLc1rT/dilenska-prirucka-octavia-rar například: http://www.skoda-dily.cz/eshop/06a198119b-rozvody-1-8t-110kw-132kw.html http://www.skoda-dily.cz/eshop/06a121012g-vodni-cerpadlo-1-8-20v-1-8t-2-0mpi.html
  10. Ahoj, měl jsem prakticky stejné příznaky, čistil jsem klapku, nový palivový filtr atd... a pomohlo až nové palivové čerpadlo... Výměnu zvládne prakticky každý sám. Doporučuji co nejméně benzínu v nádrži. Cena 2800 včetně těsnění na škoda-díly. měněno v 270tis, motor AUQ. Díky za reakce, nebýt tohodle vlákna, taky bych se k tomu asi neodhodlal :)
  11. Toto téma můžeme uzavřít, já měnil turbo v 260tis, a teprv tím jsem se zbavil klasické chyby "pokles tlaku mezi turbem a sáním"... bylo už načaté...
  12. Ahoj, sice po dlouhé době, ale třeba to někomu pomůže: Chyba která mě pořád občas pronásledovala - chyba 17705 " - pokles tlaku mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou byla nakonec po všech výměnách hadic atd... vyřešena až po výměně turba. Bylo už načaté, sice nežralo olej atd... ale po výměně už se chyba doposud několik měsíců neobjevila... Problém s výkonem byl vyřešen až výměnou palivového čerpadla (předtím, vyčištění klapky, kontrola tlaků, nový palivový filtr, nové svíčky atd... nic nepomáhalo) čerpadlo měněno v cca 270tis., turbo po 260tis (do té doby originál).
  13. Sice starý článek, ale třeba někomu pomůže řešení: Problém byl v čerpadle sekundárního vzduchu (vedle olejového filtru), turbínová část jsou dva kusy plastu chycené asi 8ks nýtků k sobě, cca tři nýtky byly uhnilé. Vytvořila se mezera, kudy foukal vzduch ven, vyřešeno nahrazením klasickýmy šroubky se samojistitelnou matičkou... od té doby klid.
  14. Ahoj, řeším problém s O1, AUQ (132kW), 2002, 300tis, baterie Varta Silver stará půl roku předem se omlouvám za délku příspěvku. Cca týden zpátky se mi objevila chyba 17972 J338-podpětí při základním nastavení a občas mi vypnul jeden xenon, nevěnoval jsem tomu moc, pozornosti, myslel jsem, že byla vybitá baterie kvuli rádiu atd... takže jsem chybu smazal a baterku nechal dobít.... Nicméně přes víkend jsem měnil vanu (prolínal olej) a odvodní hadici oleje z turba... relativně by toto mít souvislost nemělo, ale pro jistotu tu píšu. Po výměně i oleje, jsem auto normálně nastartoval, kontroloval jsem utěsnění atd... při jízdě mi pak auto škublo, rozsvítilo se EPC, a motor chcípnul... doplachtil jsem na parkoviště, natočil a opatrně dojel zpět. Dignostika hlásila *16706 snimac otacek (G28) bez signalu* *16705 cidlo otacek motoru (G28): neverohodny signal* Smazal jsem chyby, a auto již nešlo natočit vůbec, po delším snažení o nastartování (startér točil, kontrolka motoru nesvítila) se vždy ukázala chyba *16706 snimac otacek (G28) bez signalu* a k tomu občas i *17972 J338-podpětí při základním nastavení* Dle dílenský příručky má mít čidlo G28 předepsaný odpor, ten se mi naměřit nepodařilo (nekonečno), takže jsem objednal nové čidlo.. zarazilo mě, že to staré je trochu ošoupané (viz foto).. Včera jsem dal nové čidlo, smazal chyby, motor chytnul hned... zkoušel jsem udělat základní nastavení škrtící klapky a chyba *17972 J338-podpětí při základním nastavení* zároveň jsem si všimnul, že při nastartovaném motoru mi problikávají parkovačky (jsou tam LED, na nich to je vidět, xenony svítili ok). Baterku jsem měřil, 12,5V, při nastartovaném motoru 14V. Tak jsem prostříkal všechny spoje v rozvodné pojistkové skříňce nad baterkou kontaktolem, a dotáhl pořádně všechny šrouby... problikávání prakticky ustalo. Zkusil jsem provést základní nastavení klapky - již OK. Auto jsem jel projet, pro jistotu jsem ho opravdu pár km nešetřil... Myslel jsem, že mám vyhráno Pak jsem jel zas normální jízdu a auto sebou opět trochu cuklo, ale tvářilo se v pořádku (EPC nic nesvítilo)... jenže když jsem chtěl přeřadit a zmačknul spojku, tak otáčky šli do 0 a rozsvítila se i kontrolka baterie. Při povolení spojky motor zas běžel... tak jsem takhle dojel bez zastavení zas zpět.. Na diagnostice opět *16706 snimac otacek (G28) bez signalu* *16705 cidlo otacek motoru (G28): neverohodny signal* Auto opět nastartovat nejde. A teď už nevím co s tím... Čidlo sem zatím nevyndaval, takže nevím, jestli nové bude také trochu obroušené. Začínám mít podezření na závadu v elektroinstalaci (vzhledem k tomu, že čidlo je prakticky nemechanická součástka), pouze cívka, tak jediná možnost jak ho zničit je přepětím... ? Napadlo mě, že blbne třeba ukostření motoru, a alternátor tím, jak nemá připojenou baterii dává špičkově víc, což odpálí vždy to čidlo... nicméně dle servisky by mělo mít tuším 600ohmů odpor, takže si nedokážu představit o kolik by to muselo dávat víc aby to přepálilo cívku uvnitř... Myslíte, že půjde auto roztlačit abych ho dostal do garáže? Setkal jste se někdo s tímto problémem? Mohlo by být také vadné čidlo, nicméně ze začátku fungovalo, bylo neoriginální tuším Miehle.. Je mi také divné, že původní čidlo bylo trochu ošoupané, což mohlo být tím, že tam někdo předtím narval staré použité. Protože si ani nechci domyslet, jaká by byla oprava, pokud to nové bude také ošoupané... museli by být špatná ložiska na klice, takže to by bylo celý motor ven a generálka a to to snad raději pustím ze skály. Jediná dobrá zpráva je, že jsem myslel, že budu muset koupit nové výbojky do světel, ale tím to asi nebylo... Nechce se mi hned objednávat čidlo za 1300 dokud to nerozeberu a neproměřím staré....
  15. Ahoj, no projevilo se to náhle a už se s tim nedalo nic dělat. Podle popisu budeš mít přesně to samé. Vyřešil jsem to rozebráním, koupením http://www.skoda-dily.cz/eshop/1j0419959a-zamek-rizeni.html , odvrtáním starého zámku řízení (ne FABky, ta se jen vyndá a zůstane původní) a výměnou. Tento díl obsahuje i elektronickou část, tudíž doufám, že budu mít od zapalování aspoň na 10 let klid :) Až to budeš odvrtávat (jsou tam dva trhací šrouby), tak se to vyplatí vrtat z boku přes ten zámek řízení (je to mnohem poddajnější slitina)... a dobrej přístup. Prostě provrtat ten zámek včetně šroubu... Ono vrtat ze shora ten ulomovací šroub moc nejde, neboť by se to muselo vrtat dost ze šikma a vadí tam přístrojová deska. Oprava je to tak na hodinu, nezpomeň odpojit baterii než budeš sundavat airbag...
×
×
  • Vytvořit...