Přejít na obsah

Píská turbo na volnoběh


Doporučené příspěvky

OI, motor AGR 1,9 TDI 66 kW.

 

Zhruba po minutě až dvou stání na volnoběh mi slyšitelně cvakne nějaký ventil a roztočí se turbo - začne hvízdat. Pomůže klepnutí na pedál plynu, čímž se krátkodobě zvýší otáčky, následně klesnou a turbo utichne. Po chvíli se tohle opět opakuje.

 

Kde mám hledat problém? Turbo, EGR, nebo N75?

 

Motor bych řekl, že je jinak v dobrém stavu, má najeto 294 000 km, turbo je údajně dle předchozího majitele původní, oleje ubyde za 13 000 km zhruba 0,5 litru (od Max na měrce zhruba doprostřed).

 

Jo a vlnovec výfuku mám necelý rok starý a houká stejně.

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...

Diagnostika v pořádku, ale ještě jsem s tím laboroval a ujistil se, že to píská při zavření / odpojení EGR ventilu. Jde to poznat kontrolou akčních členů, omezením funkce EGR Vagem i pouhým odpojením ovládací hadičky - vždycky je pak turbo slyšet okamžitě po nastartování i při volnoběhu. Když EGR funguje standartně, tj. zavře až po zhruba 2-3 minutách volnoběhu, je slyšet pískání až po této době.

 

Podle mě je to způsobeno buď čipem, nevím kdo ho dělal, snad Cimbu před lety, ale nikdo už nezjistí, co je tam jak nastaveno. Druhá možnost je opotřebené turbo - což je možné vzhledem k najetým km, ale jelikož jinak funguje dobře, olej nemizí, moc pravděpodobné se mi to nezdá. Nejvíc pravděpodobná příčina je podle mě vykuchaný katalyzátor. Občas se o takovém jeho projevu píše, nevím jistě, jestli v mém autě je, nebo ne, ale jelikož je první díl výfuku kolem katu dost vařený, nedivil bych se jeho vykuchání...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

OI, motor AGR 1,9 TDI 66 kW.

 

Zhruba po minutě až dvou stání na volnoběh mi slyšitelně cvakne nějaký ventil a roztočí se turbo - začne hvízdat. Pomůže klepnutí na pedál plynu, čímž se krátkodobě zvýší otáčky, následně klesnou a turbo utichne. Po chvíli se tohle opět opakuje.

 

Kde mám hledat problém? Turbo, EGR, nebo N75?

 

Motor bych řekl, že je jinak v dobrém stavu, má najeto 294 000 km, turbo je údajně dle předchozího majitele původní, oleje ubyde za 13 000 km zhruba 0,5 litru (od Max na měrce zhruba doprostřed).

 

Jo a vlnovec výfuku mám necelý rok starý a houká stejně.

Je to normalni, zavre se EGR a zvednou se tim padem otacky turba, dost casto ty turba piskaji pri zavrenem EGR...

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...
  • o rok později...
  • o 5 měsíců později...

Zdravím!Mám Oktávii Combi I 1,9TDi z roku 2002,najeto 252 OOOkm a dělá to taky snad co pamatuju...Když stojí,tak chvíli normál a pak jak kdyby něco přeplo a začne být trochu slyšet TURBO..Takže to asi bude normální jev

Pánové - vykuchanej katík. Já ho vykuchal, a na volnoběh je slyšet pískání turba. Spotřeba stále stejná, jen to auto smrdí.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Podíval bych se pod auto na kabeláž snímače oleje . Resp. objednal si svorkovnici s pinama ,  tu co tam je ustřihl a dál nové piny . Jo a kontrola jestli se netře o poloosu . 
    • Zdravím, mám tady takový záhadný problém. Z ničeho nic náhodně začne blikat displej climatronicu, po chvíli se k tomu přidá kontrolka airbagu, která se rozsvítí a "pulzuje" ve stejném rytmu jako climatronic a občas k tomu na maxidotu vyskočí "snímač oleje do dílny". A teď se k tomu přidá i to, že pokud je to auto v téhle " chybě" tak nejde nastartovat, prostě jen točí a nechytne, musím třeba 2x 3x vypnout zapalování a zase zapnout aby chytlo. Tato chyba se objevuje absolutně náhodně a neobjevil jsem žádný spouštěč toho. Jinak auto jezdí absolutně bez problémů a vše funguje. Na odkazu video jak bliká climatronic.Díky za každou radu.https://drive.google.com/file/d/1LCbdYU5Kk29SsHvF5B61BJq0NzYHi9sQ/view?usp=drivesdk
    • Ahoj Jen to trochu oživím,  nechal jsem dodělávat tažné v autorizáku kde se mě technik ptal co s tím budu tahat a když jsem řekl že jen příležitostně klasickou vlečku na bordel a tak, tak mi řekl že chlazení a altík řešit nemusím, pokud bych chtěl tahat karavan tak potom už ano. nechal jsem montovat oddělávací tažné za cenu 15k s daní a bylo do na OIII combi Fl 2018
×
×
  • Vytvořit...