Honza9007 Odesláno Duben 14, 2013 Sdílet Odesláno Duben 14, 2013 úplně v pohodě a klidu - není to otázkou života ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Duben 16, 2013 Autor Sdílet Odesláno Duben 16, 2013 (upraveno) tady to máš Upraveno Duben 16, 2013 uživatelem jar_da 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Honza9007 Odesláno Duben 17, 2013 Sdílet Odesláno Duben 17, 2013 super, děkuju ti mnohokrát! 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Květen 8, 2016 Autor Sdílet Odesláno Květen 8, 2016 Tak malá rekapitulace z provozu. Aktuálně na TSI najeto 188.000 km a nějaké drobné ..... Dlouhodobě spotřeba 6,4 litrů, běžné ježdění, běžné spěchání atd. V záruce řešena rachtající převodovka - výměna převodovky, ale k ničemu, následně výměna spojky a vše OK. Proběhlo pár dodělávek od Rolby a oprava po nehodě na dálnici (nezaviněná). Auto slouží a drží, jezdil jsem v zimě pneu 205/55/16 a v létě 225/75/17, před týdnem jsem ale vše sjednotil na zimní a letní rozměr 225/45/17, takže máme 8 stejných disků. Na pneu slušný nájezd. Při 188.000 km jsem ojezdil 1 zimní a 1 letní sadu pneu, další zimní mají 5 mm a letní jsou teď nové, takže to vychází nájezd cca 70.000 km na sadu, možná víc. Co mě překvapilo, to je výdrž brzd, pořád jsou původní, destičky ještě OK, kotouče jsou už skoro na svém minimum tloušťky, takže se bude měnit, resp. aktualizovat rovnou na brzdy 312 mm. Cca 15.000 km zpět se už se trvaleji ozýval rozvodový řetěz, takže Golf dostal první větší servis a nutné investice: - rozvody - tlumiče + jejich uložení + zadní uložení předních ramen Po výměně rozvodů je chod motoru tišší a klidnější, s novými tlumiči auto zase ztuhlo a chová se jako nové. Nic dalšího na výměnu se nehlásí, nikde nic nebouchá. Interier je v pohodě, bez nějakých známek opotřebení, trhaní sedaček či náznaků praskání plastů apod. Olej dostává motor co 15.000 km (5W-40), filtr vzduchu a svíčky po 45.000 km. Spotřeba oleje je minimální, v podstatě závislá na provozu, víc si vezme při rychlém průletu na dálnici, zhruba to je tak 2-3 deci na výměnu oleje. Při výměně oleje je vždy motor propláchnut cca 0,5 litrem nového oleje. Co je na tomto TSI nepříjemné, to je pomalé zahřívání motoru - vyřešeno Webastem, pak při krátkých trasách, zejména pak v zimě průnik benzínu do oleje - mě se to tak moc netýká, protože auto jezdí často a tak se benzín stihá odpařovat. V lednu letos jsem jezdil méně a byly dost mrazy, trasy byly krátké, v podstatě se olej neohřál více než na 70 stupňů a to už jsem z benzínu v oleji panikařil ..... mám vysledováno, že s tímto není problém, pokud se olej ohřeje na víc jak 90 stupňů. Na krátký trasy to moc není. JInak šetření se dotklo G6 na podvozku v antikorozní úpravě, prvky náprav jsou od hran orezlé a těhlice také tak, v podstatě se tímto snížil Golf na běžnou úroveň ostatních značek. Naopak G6 má po dlouhé době dobře vyřešeno umístění ovládání oken (bohužel v G7 už zase ne) a výše je umístěno rádio - navigace, další model - G7 už ho má zase dole. Tak uvidíme co přinese dalších 100K km. P.S. Jízdně je to prostě Golf, super podvozek, super jízdní stabilita a ve spolupráci s většími koly a sníženým podvozkem (sport z výroby) je to taková motokára, sice sem tam drncne na nerovnostech, některé malé se podvozku nelíbí. Jenže pak přijde situace, kdy prostě ten podvozek a to auto umí člověku pomoci a to se mi stalo, odpovědně můžu říct, že mi Golf zachránil zdraví právě svojí vyvážeností a podvozkem ....... plus díky těm od Michelinu, což je jediné francouzské co je u aut dobře. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ol@f Odesláno Květen 8, 2016 Sdílet Odesláno Květen 8, 2016 :palec: jedine francouzske 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Martin_TDi Odesláno Květen 9, 2016 Sdílet Odesláno Květen 9, 2016 Parádní shrnutí , zase jsem o něco chytřejší ! :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Dakie Odesláno Květen 9, 2016 Sdílet Odesláno Květen 9, 2016 Tomu říkám recenze :) Je dobrý slyšet, že s autem nejsou žádné větší problémy ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Listopad 28, 2017 Autor Sdílet Odesláno Listopad 28, 2017 Tak 245.000 najeto a proběhla repas zadní nápravy, resp. výměna všeho co má silenbloky .... a je to znát, podvozek zase jako z fabriky. Souhrn za více než 6 let provozu: 160.000 km vadná vodní pumpa, naštěstí TSI, takže bez výměny rozvodů, rychlé řešení 180.000 km výměna tlumičů komplet s uložením + silenbloky předních ramen + kosti (ty už jednom měněny v průběhu těchto km) 180.000 km rozvody komplet 190.000 km výměna předních brzdy (první výměna) + zadních (také první výměna) 245.000 km výměna ramen zadní nápravy (komplet) běžné výměny olejů, filtrů a svíček, zkrácené lhůty, olej po 15, vzduch filtr po 45, svíčky po 60, kabinový +- podle potřeby a ročního období brzdovka měněná podle servisního plánu po 60.000 km výměny palivového filtru 1x výměna předního prasklého skla takže co se týká provozních nákladů, tak trefa do černého, spotřeba +- jako v každém autě neduhy po 245.000 km - lehce odloupnutý lak lišty interiéru, cca ďubka 2 mm - na bočnici sedáku řidiče prodřená látka, cca 2 cm - neskutečně poďobaná kapota od kamínků, to auto je snad přitahuje jinak slouží, jezdí, troubí a stěrače stírají, všechny žárovky původní, jen přední hlavní měněny za lepší 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ol@f Odesláno Listopad 28, 2017 Sdílet Odesláno Listopad 28, 2017 [emoji106] 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TomasB Odesláno Listopad 28, 2017 Sdílet Odesláno Listopad 28, 2017 Jj, výměny na podvozku po takových km jsou znát jako prase. Hned máš rázem nový auto. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Dakie Odesláno Listopad 29, 2017 Sdílet Odesláno Listopad 29, 2017 Pěkná údržbička.. A hlavně nechápu, že už je to 6let, co máš Golfa... Mazec.. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Listopad 29, 2017 Autor Sdílet Odesláno Listopad 29, 2017 jj, utíká to .... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TomasB Odesláno Listopad 29, 2017 Sdílet Odesláno Listopad 29, 2017 Jardo, kdy půjde pryč? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Prosinec 2, 2017 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 2, 2017 Proč? přeci se nebudu zbavovat auta, které funguje .... navíc to je jediný bezproblémový motor, nic se nakazí .... takže jedeme vesele dál, počítám tak nájezd cca 250-400K km než bude jiné. Navíc dnes není co koupit, ojeté brát nebudu, nové teď z koncernu není žádné co by mě zaujalo ve smyslu poměr/cena a hlavně technika motoru s ohledem na provozní náklady. Pokud bych to zbořil na totálku a přežil, tak v současné době bych šel pro mazdu se silnějším atmosferickým dvoulitrem v benzínu v top výbavě anebo bych dojezdil Cmaxe, kdyby to musel být koncern vzhledem k okolnostem, tak GTI Golf. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
romariooo Odesláno Prosinec 2, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 2, 2017 (upraveno) Jardo: a rozdil mezi 1.2 a 1,4 TSi? Docela by se mi zamlouval G7. Boris ted udělal řidičak tak přemýšlim že mu necháme Fabii a sobě vezmem něco jineho. https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/17548784?goFrom=list https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/17541405?goFrom=list a nebo tento z Pardubic: https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/17555527?goFrom=list Upraveno Prosinec 2, 2017 uživatelem romariooo 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Prosinec 2, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 2, 2017 vem si GTI jak píše Jára. https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/17529455?goFrom=list 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Prosinec 3, 2017 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 3, 2017 Romane, zásadní rozdíl mezi 1,2 a 1,4 je asi takový: - 1,2 jede dobře, ale tak do 130 km/h na dálnici, pak už je vlažná, 1,4 naopak pohodlně a lehce zvládá dynamiku 130 - 180 km/h, taková ta klasika českých dálnic, někdo ti tam vjede, brzdíš, pak zmizí a ty musíš jet, protože za sebou máš už další auta - 1,4 má vyšší spotřebu, mimo město je tak cca pár deci, na dálnici stejný, ale po městě to může být i někdy litr, ale na druhou stranu, ani jedno TSI se do města moc nehodí, na to budete mít tu fábii s atmosférou konstrukce motorů je stejná a dnes už i vychytaná, hlavně je potřeba měnit olej po 15.000 km, tzn., že by to chtělo auto s co možná nejmenším nájezdem km, pokud se měnilo podle palubáku, protože nebudeš vědět, jak bylo auto provozováno, městský provoz olej dost poškozuje co se týká výbavy, tak tam to chce klasiku specifikaci, ale tu už má Golf v základu, vždy to mělo okna v elektrice, dvouzónovou klimu, elektrická zrcátka, k tomu by to chtělo automatická denní světla, dešťák a zadní senzory, ostatní je pak už jedno, navi neřeš, protože dnes ti každý mobil s volnými daty po EU udělá lepší služby než předražené hloupé navigace od výrobce auta kombi má pěkný velký kufr a to auto není vůbec špatné, někdy lituju, že jsem tuhle variantu nevzal, ale pak si projedu pár pokroucených silnic a zatáček a je po lítosti, radost z hatchbaku je lepší :D Samozřejmě, že GTI je nej volba a rozhodně bych ji zvážil, spotřeba bude při dynamičtější jízdě jen o fous vyšší proti 1,4 tsi, ale do města to auto není už vůbec, takže pokud tam Zdenka nebo ty to město budete využívat, tak bych ho nechal být ..... ale jako pro tebe by to byla zase radost a pěkně by jsi se povozil a pár "závodníků" vyškolil a zároveň by to auto nikoho nedráždilo, protože je to pořád "jen" Golf 0 Citovat Odkaz ke komentáři
romariooo Odesláno Prosinec 3, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 3, 2017 Jj diky za dobry nazor. Jen premyslim proc TSi neni do mesta? Vzdyt je to benzin a olej by se menil kazdych 12 tisic. Co se tam muze stat kdyz 1,4 TSi bude prevazne jezdit kratke trasy? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Prosinec 3, 2017 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 3, 2017 Hele, on se ten motor až tak neohřeje, pokud to bude jezdit 5 km město a 5 km z města, v tomto studeném režimu proniká benzin do oleje, takže pokud budeš jezdit takto třeba měsíc, bude se ti ředit olej benzínem, což je samo pro olej špatné. Pokud to jednou za týden vezmeš někam ven a pořádně ohřeješ (olej na 90), tak to bude ok, protože až při této teplotě oleje se benzin začne z oleje odpařovat a mizet. Třeba já olej v zimě neohřeju pořádně ani cestou Jarom-HK, ale mám ještě starý typ motoru, tyhle v G7 jsou novější a tam se ohřívá rychleji, ale myslím si, že ne dost rychle na 5 km tam a 5 km zpět. olej po 12.000 km bude rozhodně fajn Romane, pokud budeš jezdit více převážně město, tak bych to občas protáhnul někde mimo a olej měnil po 10.000 km a nebude problém 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Prosinec 3, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 3, 2017 Za 20km se ti neohřeje 1.4 na 90-100 stupnu oleje? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Prosinec 3, 2017 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 3, 2017 Jako když ji vezmu u držky, tak ano, pokud jedu jemně a lehce jako se studeným autem, tak ne, trasa přes Rasošky a Rusek, pokud jedu přes Libřice a Černilov, tak už skoro ano, jako výchozí teplotu beru venkovní -5 stupňů, kdy auto stojí venku na 100 nikdy, na 80 už sotva ano 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TomasB Odesláno Prosinec 3, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 3, 2017 vem si GTI jak píše Jára. https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/17529455?goFrom=list Ten interiér je děsný. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
MichalF Odesláno Prosinec 3, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 3, 2017 Proc, me se libi az na ten kousek zvlastniho plastu vedle radia vlevo. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TomasB Odesláno Prosinec 3, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 3, 2017 Hlavně šílené sedačky(barvevné provedení). Ale obecně se mi nelíbí ten koncernový styl. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Dakie Odesláno Prosinec 4, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 4, 2017 GTIčko je dobrá hračka pro velký kluky :) Jinak bych ještě k rozdílu mezi 1,2 a 1,4 dodal, že 1,2 se dělá ve 2 variantách - s 5kvaltem a 6kvaltem.. Když už, tak spíš koukat po tý silnější variantě s 6kou.. Pětikvalt má delší převody, ale na dálnici na 5ku při 130 už to točí myslím 3t (snad si to dobře pamatuju) a vím, že jsem chtěl řadit 6ku a ta tam chyběla.. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Prosinec 4, 2017 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 4, 2017 Teď hádám, ale myslím, že Golfa má jen tu silnější variantu s sestikvaltem. Sedačky a tvar hlavice řadící páky je stylová podle historie GTI. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Dakie Odesláno Prosinec 4, 2017 Sdílet Odesláno Prosinec 4, 2017 Nn, 1,2ka byla 63 a 77 a pak 81kW ;) Čili 63 s 5kvaltem a ty vyšší s 6kou. Teď koukám, že 1,0 TSI už je jen s 6kvaltem.. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jar_da Odesláno Březen 7, 2018 Autor Sdílet Odesláno Březen 7, 2018 (upraveno) To jsou ty TSI co nic nevydrží a pořád se to sere .... 1x rozvody, 1x vodní pumpa, nesčetně krát olej + filtr, svíčky ..... dál? ... dál nic (a pro odborníky, vždy tam byl a je olej Mid Saps C3 ) Téměř na den po 6,5 letech od novoty. Upraveno Březen 7, 2018 uživatelem jar_da 0 Citovat Odkaz ke komentáři
p2p Odesláno Březen 7, 2018 Sdílet Odesláno Březen 7, 2018 No jo Jardo, ale ty si zrovna koupil nespolehlivější TSI 90 kW... Tam kromě prestavovace nebyl žádný vydrb... Jinak gratulace... já na svém TSI za 8 let najel 190 tkm, než jsem ji prodal... Olej v tom má zásadní úlohu... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.